Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Evf

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Evf

Voilà,een voorsmaakje van wat mogelijk gaat worden in de nabije toekomst;EVF als de waardige opvolger van OVF,dat stilletjesaan richting fotografiemuseum evolueert.

Walter
    D850

Re: Evf

... en is dat dan zo een innovatie ? of enkel maar ouwe wijn in iets nieuwere eventueel iets gesofistikeerdere zakken ? .. ik krijg er warm noch koud van hoor ...

Comment

Vergeet het maar dat OVF richting museum evolueert.
      dit is niet innovatief, je hebt het ook met filmcamera's. Ik sta er niet om te springen en kijk graag gewoon door mijn lens. En velen met mij.
      ______
      www.vue.photo

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Simplephotography Bekijk bericht
        Vergeet het maar dat OVF richting museum evolueert.
        dit is niet innovatief, je hebt het ook met filmcamera's. Ik sta er niet om te springen en kijk graag gewoon door mijn lens. En velen met mij.
        't Is juist wél innovatief,het is nieuwe wijn in oude zakken,omgekeerd aan wat Regulus schrijft.Het is de allereerste keer dat evf geîmplementeerd wordt op een camerahuis met verwisselbare lenzen.
        Mét tal van voordelen:lichtere,compactere camerabehuizing,eindelijk verlost van het metalen trillierige geklikklak én,last but not least:je gaat nu door de zoeker eindelijk zien wat de camera ziet.

Walter
        D850

Comment

Een MLU knop zal alvast niet meer nodig zijn
          Ziet er interessant uit, al heb ik wel een paar kanttekeningen:
          - AF snel genoeg ?
          - sensor is blijkbaar continu exposed. Hoe zit dat met stof op de sensor ?
          David Leemans
          Nikon D7000-D600-D610 | Gallery | Flickr

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door dleemans Bekijk bericht
            Nog niet aan gedacht!
            pixelpusher

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door dleemans Bekijk bericht
              De sluiter is toch niet verdwenen? Enkel de spiegel toch?
              Minder glas dan vroeger, maar beter.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door vantje Bekijk bericht
                De sluiter is toch niet verdwenen? Enkel de spiegel toch?
                De sluiter is ook weg. Anders heb je geen EVF.

Dave
                pixelpusher

Comment

't Lijkt mij niks... Ook ik kijk heel graag zelf door 't glas...

En dan wat betreft dat klik klak geluid van een spiegelreflex. Alleen al daarom kopen sommige mensen een DSLR. En niet voor niets worden er op al die compactjes digitaal zo'n geluidje nagebootst

Ik hou van dat metalen klik klak geluid
                  www.indetailfotografie.nl

Comment

As there is no mirror and the camera works in live view mode full time, the G1 features a newly-designed focal plane shutter that stays open when powered down (conventional shutters are closed when powered down). This makes the G1 rather unusual in exposing its sensor when the lens is removed.
                    Bron: DPReview

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door ViewFinder Bekijk bericht
                      As there is no mirror and the camera works in live view mode full time, the G1 features a newly-designed focal plane shutter that stays open when powered down (conventional shutters are closed when powered down). This makes the G1 rather unusual in exposing its sensor when the lens is removed.
                      ... or the case of the newly designed focal plane shutter that isn't there? Of gaat dien effe dicht om over te schakelen op "foto mode", foto nemen, dan terug overschakelen op live view en dan terug open?

Lijkt me interessanter om hem te sluiten wanneer het toestel af staat.

Dave
                      pixelpusher

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door MarkEL Bekijk bericht
                        't Lijkt mij niks... Ook ik kijk heel graag zelf door 't glas...

En dan wat betreft dat klik klak geluid van een spiegelreflex. Alleen al daarom kopen sommige mensen een DSLR. En niet voor niets worden er op al die compactjes digitaal zo'n geluidje nagebootst

Ik hou van dat metalen klik klak geluid

Mmmja...er zijn ook nostalgici die terug verlangen naar het tijdperk van de carburator,terwijl de electrische auto al om de hoek komt kijken.Begrijp je wel hoor,maar dat gaat de vooruitgang niet tegenhouden.En al hou je nog zo van dat geklikklak,net zo zijn er mensen die er niet van moeten hebben en die zich regelmatig in situaties weten dat het storend is....

Walter
                        D850

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Phororhacos Bekijk bericht
                          En al hou je nog zo van dat geklikklak,net zo zijn er mensen die er niet van moeten hebben en die zich regelmatig in situaties weten dat het storend is....
                          Ja, vooral als je huwelijken doet; in de kerk is dit geweldig enerverend
                          My S3 was so slow I went to the hospital to take new baby pictures, the buffer cleared just in time for her wedding pictures.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door ViewFinder Bekijk bericht
                            allez bottomline ... je hebt een groot "compactje" met een grote sensor en verwisselbare lenzen ... whaw ! big deal !
                            Ze gaan zich moeten haasten want er liggen een groot aantal projecten op tafel om compactjes uit te rusten met grote sensoren, hopelijk wordt het dan geen "mosterd na de maaltijd" ... on vera ...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door GroovBird Bekijk bericht
                              ... or the case of the newly designed focal plane shutter that isn't there? Of gaat dien effe dicht om over te schakelen op "foto mode", foto nemen, dan terug overschakelen op live view en dan terug open?

Lijkt me interessanter om hem te sluiten wanneer het toestel af staat.

Dave
                              Het zijn ook een stel sufferds bij Panasonic!!

Comment

Working...
                              X