Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

D80 in Sportmode "geen snelle sluitertijd ? "

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• D80 in Sportmode "geen snelle sluitertijd ? "

Hey,

Ik heb het volgende aan de hand.
    Als ik de D80 in sportmode zet, kan ik maximum 1fotogedaan.
    Is normaal niet in sportmode, dat je veel foto's kunt doen, het ontspanknop ingedrukt houdend ? ( ja , heb AF op contineu & automatic geprobeerd ).

En op MAcro, gaat ie op F 5,6 ( is niet hoger in te stellen ). niet goed dus.

Zie ik iets ovr het hoofd of is het een fout van de D80.
    Heb nochtans de firmware update gedaan , met hetzelfde resultaat.

grt

Valentino
    Met mijn nikon in de hand, kom ik door het land

Re: D80 in Sportmode "geen snelle sluitertijd ? "

Continuous shooting kun je inschakelen met de knop rechts van het kleine display bovenaan je camera (link). Voor macrofotografie is het veel beter om in A (diafragmavoorkeuze) stand te werken. Al die voorgeprogrammeerde standen zijn trouwens zelden ergens goed voor.
    Over het algemeen niet snel onder de indruk.

Comment

Voor contiuous shoot moet inderdaad de AF op C staan maar ook de "continuous shoot instelling" dient te zijn aangezet. Hiertoe zit een knopje rechtsboven op je camera (met die vierkantjes).

Op macro vermoed ik dat de camera het grootste diafragma kiest (kleinste getal). Gegeven het licht is dit waarschijnlijk correct.

Als je het zelf wil beinvloeden gebruik je het best de stand A (je kiest zelf het diafragma en laat de camera belichten met de sluitertijd) of S (je kiest zelf de sluitertijd en laat de camera belichten met het diafragma). Hierbij kun je ook nog de ISO regeling (gevoeligheid voor licht) op automatisch zetten en je laagst toegestane sluitertijd instellen.

Succes
      Groetjes, KC
      www.sportbeelden.com

Comment

Continu shoot moet je toch hier instellen. sport mode heeft alleen te maken met een snellere sluitertijd-groter diafragma.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door demeyereg Bekijk bericht
          Continu shoot moet je toch hier instellen. sport mode heeft alleen te maken met een snellere sluitertijd-groter diafragma.

ja, volledig mee eens.

Maar ik bedoelde, ondanks , deze instelling en in combinatie met contineu shoot ; het me niet lukte om contineu plaatjes te schieten.

heb het net geprobeerd, Doet ie het nu ,net wel
          Dus slotje op topic

thx 4 feedback, guy's ;-)

Valentino
          Met mijn nikon in de hand, kom ik door het land

Comment

Working...
          X