Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Reservecamera Nikon D300 ZIN ???

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Reservecamera Nikon D300 ZIN ???

Ik heb daar ook al vaak over nagedacht. Ik heb nog niet de luxe nu twee camera's te hebben, maar toch, mijn volgende wordt een FF body.
    Ik weet ook dat ik bij dansoptredens van mijn dochter onnoemelijk vaak van lens wissel, naargelang wat er zich op het podium afspeelt.
    In mijn geval gaat dus in de toekomst mijn 17-40 op de FF, en mijn 70-200 op mijn huidige camera, waardoor die (te snelle maar noodzakelijke) wissels niet meer nodig zijn. Niet alleen makkelijk, maar je hebt ook een pak minder kans dat je mooie momenten mist. Nu is dat een kwestie van geluk hebben, en daar laat ik mijn resultaten liever niet van afhangen.

't Ligt dus volgens mij helemaal aan wat je met die tweede camera kan doen. Ligt ie daar gewoon als backup en kan je er nog een mooie prijs voor krijgen, dan zou ik niet aarzelen denk ik, maar als veelvuldige lenzenwissels aan de orde van de dag zijn, zou ik toch twee keer nadenken. Vooral omdat je in jouw geval twee uitstekende camera's hebt en je in dat geval met beiden op een goeie beeldkwaliteit kan rekenen.
    In mijn geval zou het dan gaan om een 5D (of equivalent tegen die tijd) en een 350D. Daarvan ligt de beeldkwaliteit toch wel een eind uit elkaar, en toch zou ik die 350D omwille van een grotere, en nodige, flexibiliteit in bepaalde omstandigheden, blijven gebruiken.
    Komt daarbij nog dat jij op een vervangcamera kan rekenen als je toestel defect raakt.
    Ik denk dat ik hem in jouw geval zou verkopen, rekening houdend met de restwaarde vandaag. Wat je voor de opbrengst ervan kan kopen, is dan toch weer een uitbreiding van het arsenaal.
    ______
    www.vue.photo

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door S02 Bekijk bericht
      Zie de post van demeyereg op 24/04/2008: "Backupcamera, zin of onzin ???"

Misschien vind je daar suggesties..
      Weet ik wel dat dit dubbelpost is, maar sindsdien niet meer gebruikt.

Ik denk dat ik hem hier maar te koop zal stellen, sinds vorige post hierboven is ie uit de kast niet meer geweest.
      Last edited by Guest42; 10 september 2008, 18:26.

Comment

reserve cameras zijn imho dik overdreven.

dat heb je nodig wanneer iemand jou (grof)geld betaalt en je absoluut foto's moet afleveren van zekere kwaliteit.

als gedreven amateur zo'n reserve meesleuren/in de kast laten liggen? mm dat vind ik wat overdreven.

het verhaal wordt natuurlijk anders wanneer je die cameras naar hun doel gebruikt. iemand die graag veel tele/macro doet haalt zijn voordeel uit een cropcam naast zijn FF

maar dan noem je het natuurlijk geen reserve camera.

als hij toch in de kast blijft, verkopen en een extra lens / goodies kopen!
        foto als spiegel of als venster?

Comment

Als je die camera effectief als back-up gebruikt (dus hij gaat meestal mee als je ergens gaat fotograferen) dan kan een back-up zin hebben, maar dan alleen als je je echt niet kan permitteren eens "zonder" te vallen

Als die camera thuis in de kast ligt , dan heeft die geen enkel nut als back-up-camera, maar alleen als stofverzamelaar. Als je camera dan op locatie de geest geeft, maak je evenmin foto's.
          En als je dan een defecte D3 het, en je echt onmiddellijk een camera nodig hebt, kan je er één kopen in de winkel.
          "I tried to shoot rulers, but my printer has some serious backfocus "

http://supermasj.zenfolio.com

Comment

Ik hou mijn D200 als back-up naast mijn D700.
            Goed voor het langere telewerk - ik zie hem dan ook als een superieure teleconverter (x1.5) zónder kwaliteitsverlies. Het blijft tenslotte een uitstekende SLR - als je tenminste beneden de 800 iso blijft.
            Bovendien brengt hij mij tweedehands te weinig op om de verkoop te verantwoorden.
            Bij een D300 zou de keuze minder evident lijken - gelet op de hogere restwaarde.
            Maar het blijft een feit: éénmaal een FF in huis, gebruik je een DX-camera nog nauwelijks.
            Minder glas dan vroeger, maar beter.

Comment

Als je regelmatig wat serieus werk doet, en dat zal wel, anders koop je dit niveau niet, dan is het toch interessant om een reservebody te hebben. Ik werk nog met mijn D100 en heb een tweede als reserve. Die tweede kan dan als reserve dienen maar soms (bij reportagewerk) staat op die reservebody mijn 10-20 van Sigma. Die is dan vlugger genomen dan van lens te verwisselen tijdens plechtigheden of in het "heet van de strijd".
              Natuurlijk is een D300 niet zomaar een reservebody. Je zou hem kunnen verkopen en een D200 of D70 proberen op de kop te tikken als reserve.

Comment

of dat nu zin heeft of niet moet je voor jezelf uitmaken. Maar ik zie er regelmatig rondlopen met een tele, en een breedhoek op elk eentje.
                Tip : laat je backup soms ook maar eens een foto nemen. En zorg voor een goed onderhoud van je batterij.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door powerkiller Bekijk bericht
                  of dat nu zin heeft of niet moet je voor jezelf uitmaken. Maar ik zie er regelmatig rondlopen met een tele, en een breedhoek op elk eentje.
                  Tip : laat je backup soms ook maar eens een foto nemen. En zorg voor een goed onderhoud van je batterij.
                  Batterijtjes gaan regelmatig eens in de lader, om de twee maand zou ik zeggen, maar dan zijn deze na 10 minuten terug op 100%.
                  Last edited by Guest42; 13 september 2008, 12:34.

Comment

oef !!! weer een ( .... ) probleem opgelost op BD !
                    en nu weer verder fotos maken !
                    Nikon F100 - Nikkor 28-70mm f/2.8 - oly mju II 35mm 2,8 - Olympus zoom 140

https://www.flickr.com/photos/138780768@N04/albums

Comment

Working...
                    X