Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Canon teaser campaign - 5Dmark II?

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Canon teaser campaign - 5Dmark II?

Oorspronkelijk geplaatst door frank207be Bekijk bericht
    Een goeie

Nikon kan inderdaad niet anders dan volgen.
    De D3x staat er toch ook aan te komen dacht ik? Dus op photokina zou iedereen al wel op die 24 MP kunnen zitten. Nu ja ik hoop nog steeds van niet

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Kevlar Bekijk bericht
      De D3x staat er toch ook aan te komen dacht ik? Dus op photokina zou iedereen al wel op die 24 MP kunnen zitten. Nu ja ik hoop nog steeds van niet
      Hoogstwaarschijnlijk wel, maar ook ik heb er een dubbel gevoel bij. De meeste van mijn objectieven kunnen zo'n sensor makkelijk aan, behalve dan mijn 2 groothoek zooms die in de hoeken minder presteren. Aan de andere kant kan ik mij echt niet inbeelden dat 24MP ipv 12MP al mijn foto's ineens beter gaan maken. Ja de verschillen zijn er zeker in de optimale omstandigheden, maar ga ik voor elke foto die ik trek zoveel data opslaan? Ik heb nu net een nieuwe 64bit PC die de slome Nikon software eindelijk aanvaardbaar vlot maakt, en dan zou ik weer een stap moeten terugzetten Niet dus... ik wacht nog even en dan ga ik een D700 halen. Dan kan ik tenminste ook van die goede hoge ISO genieten
      Last edited by frank207be; 13 september 2008, 03:31.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Jan_10D Bekijk bericht
        Merk ook op dat als Sony nu een 24 MP sensor heeft en als Canon ook een 24 MP sensor zou hebben... het geen 6 maand duurt voor Nikon ook 24 MP heeft.

Jan.
        Er wordt algemeen aangenomen dat Nikon een toestel (D3X, D4) bouwt rondt de 25mp Sony sensor.
        Timeframe is onduidelijk, ergens tussen morgen en begin volgend jaar op de markt
        Verwacht prijskaartje is tussen de 5 a 6000 euro. Kan zijn dat de prijs naar beneden komt om te concurreren met de sony A900. Maar ik veronderstel dat er afspraken bestaan tussen Sony en Nikon.

Let wel die camera's zijn ontworpen voor de pro fotograaf, met de bedoeling wat marktsegment af te snoepen van het lagere MF segment. En die hebben die MP's nodig, zijn niet op de eerste plaats gericht op de doorsnee amateur om familie en reisfotokes mee te maken. Ten andere je spreekt hier al vlug over een paar kilokes om mee rond te lopen, tenminste in combi met een lens de camera waardig. Staat wel chick, dat wel , zekers als er Zeiss op staat.

Daar zullen nog wel FF toestellen komen tussen de 12 en de 24mp, ten andere Sony heeft de pers al laten weten dat ze elkaar terug zien in de herfst. Volgens mij is het binnen 3 maand al winter!

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door frank207be Bekijk bericht
          Hoogstwaarschijnlijk wel, maar ook ik heb er een dubbel gevoel bij. De meeste van mijn objectieven kunnen zo'n sensor makkelijk aan, behalve dan mijn 2 groothoek zooms die in de hoeken minder presteren. Aan de andere kant kan ik mij echt niet inbeelden dat 24MP ipv 12MP al mijn foto's ineens beter gaan maken. Ja de verschillen zijn er zeker in de optimale omstandigheden, maar ga ik voor elke foto die ik trek zoveel data opslaan? Ik heb nu net een nieuwe 64bit PC die de slome Nikon software eindelijk aanvaardbaar vlot maakt, en dan zou ik weer een stap moeten terugzetten Niet dus... ik wacht nog even en dan ga ik een D700 halen. Dan kan ik tenminste ook van die goede hoge ISO genieten
          Als er sraw standen opzitten is het ook niet nodig om voor elke foto zoveel data op te slaan. Maar het kan soms wel leuk zijn om het te hebben. Ik herinner me nog steeds die vergelijking tussen de D2X en de Hassie dat detail
          Canon EOS 5D + grip | Canon EOS 5DII + grip | 24-70 f2.8 L | 70-200 f2.8 IS USM L | 100-400 f4,5-5,6 L | 100mm f2.8 makro USM | 50mm f1.8 | 85mm f1.2 L | 430EX
          http://www.stevevandegaer.be

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Doc_Holiday Bekijk bericht
            Als er sraw standen opzitten is het ook niet nodig om voor elke foto zoveel data op te slaan. Maar het kan soms wel leuk zijn om het te hebben. Ik herinner me nog steeds die vergelijking tussen de D2X en de Hassie dat detail
            Ik gebruik de sRAW stand van m'n 1DMkIII regelmatig. Ik haal er voordeel uit.

Dave
            pixelpusher

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Doc_Holiday Bekijk bericht
              Dat lijkt me inderdaad wel een heel zinnige optie

Comment

http://www.canon-europe.com/products...ubcat=3&list=1

ik probeerde de 'nieuwe' productselector eens op de canonwebsite, het fotootje van de 5D doet nogal raar bij mij, mss is dit ook een teken dat er iets te gebeuren staat met dit model...
                Canon EOS 5DIII | 24-70 f2.8 L | 70-200 f4 L IS | 50mm f1.8 | 580EXII | en een verlanglijst dat eerder een waslijst is
                BLOG

Comment

Kijk hier eens naar. Dit is écht grappig volgens mij...

"I tried to shoot rulers, but my printer has some serious backfocus "

http://supermasj.zenfolio.com

Comment

Deze is ook om te lachen: http://fakechuckwestfall.wordpress.c...ry/5d-mark-ii/
                    www.bigducksix.be

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door BigDuckSix Bekijk bericht
                      Schitterend maar nog meer hilarisch zijn de comments die erbij geschreven worden.

"This is why we’re calling this “Destined Evolution.” New developments and improvements in sensor design, are allowing us to give a whole new meaning to ISO values. We now essentially have to de-amplify the signal from the sensor photo-diodes to simulate the lower ISO values.
                      Even at “ISO 100″, the sensor is still too sensitive, while still giving clean noise-free images, so you need the high shutter speed for a good exposure.
                      We’re looking at introducing negative ISO values (ISO -100, ISO -400 etc.) to allow photographers to take pictures using lower shutter speeds.
                      "

Comment

link

op die website is nu toch al véééél meer te zien! Eerst leek het me een wat vierkantigere camera te worden, wat me deed denken aan een 1D reeks, maar ik met de foto wat zitten prutsen in PS, en onderaan zie ik toch duidelijk een 'onderkant', wat toch wel zéker op een 5D opvolger slaat, dit wou ik even meegeven omdat ik bij het zien van deze nieuwe afbeelding eerst aan een 1D reeks dacht
                        je ziet zelfs de draaiknop al staan, en ook al de letters 'EOS' staan, nog net niet wat eronder staat...
                        Last edited by Mr.Magic; 15 september 2008, 00:19.
                        Canon EOS 5DIII | 24-70 f2.8 L | 70-200 f4 L IS | 50mm f1.8 | 580EXII | en een verlanglijst dat eerder een waslijst is
                        BLOG

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Mr.Magic Bekijk bericht
                          link

op die website is nu toch al véééél meer te zien! Eerst leek het me een wat vierkantigere camera te worden, wat me deed denken aan een 1D reeks, maar ik met de foto wat zitten prutsen in PS, en onderaan zie ik toch duidelijk een 'onderkant', wat toch wel zéker op een 5D opvolger slaat, dit wou ik even meegeven omdat ik bij het zien van deze nieuwe afbeelding eerst aan een 1D reeks dacht
                          je ziet zelfs de draaiknop al staan, en ook al de letters 'EOS' staan, nog net niet wat eronder staat...

Idd..
                          Waarschijnlijk krijgen we tegen de 23ste september een hele camera en website te zien
                          Op de site van canon.be lijkt het me dan eerder wel een 1D te zijn (geen draaiwiel op linker kant van body zoals op 5D, 40D,...)
                          Mss kunnen we twee nieuwe camera's verwachten op photokina?

grtz
                          Last edited by Fotografken; 15 september 2008, 21:17.
                          Canon eos 5D mark II- EF 24-70 f2.8 L USM - EF 85 1.8 USM -Sigma 12-24MM - Canon speedlite 580EX - lowepro Computrekker AW -Vanguard supreme hardcase - Vanguard alta PRO 263 - Cactus triggers

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Fotografken Bekijk bericht
                            Idd..
                            Waarschijnlijk krijgen we tegen de 23ste september een hele camera en website te zien
                            Op de site van canon.be lijkt het me dan eerder wel een 1D te zijn (geen draaiwiel op linker kant van body zoals op 5D, 40D,...)
                            Mss kunnen we twee nieuwe camera's verwachten op photokina?

grtz
                            Ik denk toch dat het iets wordt dat als opvolger van de 5D kan beschouwd worden, hoor. Er ontbreken wel meer knopjes aan dat silhouet.

Maar ja, wie weet het, he?

(Otto weet het!)

Dave
                            pixelpusher

Comment

Als ik naar buiten kijk zie ik een volle maan; een mooi moment voor Canon nu eens op te houden met teasen en met de billen (lees: camera ) bloot te gaan ......

Ik ben benieuwd !

Humphrey

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door hapa Bekijk bericht
                                Als ik naar buiten kijk zie ik een volle maan; een mooi moment voor Canon nu eens op te houden met teasen en met de billen (lees: camera ) bloot te gaan ......
                                Volledig mee eens, ik vind dat het stilaan kinderachtige vormen begint aan te nemen.
                                Ik hoop maar dat ze evenveel moeite steken in hun QC als in hun promotiecampagne.
                                Want laten we eerlijk zijn, het zou wel pijnlijk zijn als dit toestel met gelijkaardige toestanden wordt geconfronteerd als de 1DIII...
                                Religion, to me, is a bureaucracy between man and God that I don't need.

Comment

Working...
                                X