Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Canon teaser campaign - 5Dmark II?

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Canon teaser campaign - 5Dmark II?

Als't ie maar een direct-print knop heeft
    Over het algemeen niet snel onder de indruk.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Jan_10D Bekijk bericht
      Is midden volgende week ook goed ?

Jan.
      Voor mij zelfs nog beter
      Canon eos 5D mark II- EF 24-70 f2.8 L USM - EF 85 1.8 USM -Sigma 12-24MM - Canon speedlite 580EX - lowepro Computrekker AW -Vanguard supreme hardcase - Vanguard alta PRO 263 - Cactus triggers

Comment

als dit waar is staat er iets mooi te wachten, geruchten maar 2500 euro !!

film mogelijkheden komen in alle geruchten naar voren, sensor varieert van 21 -> 24mp. Prijs verwachting 2500 euro.

Comment

Ja,24mp met een redelijk scherpe prijs 2500euro, dat zou zeker de moeite zijn.
          Franske
          Fuji + glas.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door puerte Bekijk bericht

film mogelijkheden komen in alle geruchten naar voren, sensor varieert van 21 -> 24mp. Prijs verwachting 2500 euro.
            Ik heb die geruchten op dpreview ook gelezen.
            Voor mij hoeft die filmfuncionaliteit echt niet, en als ze effectief naar 24 mpix gaan (wat ik niet verwacht en hoop), hoop ik dat ze hun huiswerk goed gemaakt hebben. Want anders begint voor mij die D700 toch verdomd interessant te worden.
            Religion, to me, is a bureaucracy between man and God that I don't need.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door stapperke Bekijk bericht
              Voor mij hoeft die filmfuncionaliteit echt niet, en als ze effectief naar 24 mpix gaan (wat ik niet verwacht en hoop), hoop ik dat ze hun huiswerk goed gemaakt hebben. Want anders begint voor mij die D700 toch verdomd interessant te worden.
              Een 24 MP Canon is ook 12 MP en ook 6 MP.
              21 MP wordt dan 10 MP en 5MP.

Jan.

Comment

Jan.
                one sensor fits all

wie zei daar ook weer dat niemand me ooit zijn 5D zou willen verkopen (tweedehands) aan 1500 ... eind juni jeukte het even toen ik op marktplaats het zoekertje vond van foto Amman aan 1300-200CB oftewel zonder btw minder dan 900 Euro voor een nieuwe ... ik heb me nog net kunnen inhouden om naar Eindhoven te rijden en het dan maar als tip hier op het forum gepost met als stelregel :geen 5D kopen vooralleer de opvolger er is ... het is nu heel warm aan het worden
                Last edited by Silver Roller; 12 september 2008, 16:27.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Fotografken Bekijk bericht
                  maar ik vermoed toch dat heel wat mensen die zijn aan het wachten op de nieuwe 5d, als die er ni zou kome de 50D gaan nemen..
                  Euhhmmm....ne (sorry teveel my wife en kids gezien)

Als er geen opvolger komt blijf ik gewoon verder doen met de oude 5D, die is voor mij nog beter dan een 50D.
                  Canon EOS 5D + grip | Canon EOS 5DII + grip | 24-70 f2.8 L | 70-200 f2.8 IS USM L | 100-400 f4,5-5,6 L | 100mm f2.8 makro USM | 50mm f1.8 | 85mm f1.2 L | 430EX
                  http://www.stevevandegaer.be

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door stapperke Bekijk bericht
                    Dat die film gaat hebben daar mag je zeker van zijn hoor dat is eigenlijk al enkele maanden een zekerheid. Dat was immers verkondigd door iemand van canon (ik weet wel niet meer wie) in een interview of zo.

Persoonlijk vind ik het ook verloren moeite zo een filmmode. Maar kom zelf al gebruik je het niet als het maar niet meer kost is het goed he.
                    Ik had nu wel liever een betere hoge iso gehad met 16 MP of zoiets maar wie weet doet ie wel evengoed als een 5D en dan is dit toch een stap vooruit he.
                    Maar alvorens deze te kopen moet ik dan wel een nieuwe PC kopen want 24MP files pfffff dat zal niet meer lukken.....

Comment

Jan.
                      In JPG, maar ook in RAW?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Kevlar Bekijk bericht
                        Ik had nu wel liever een betere hoge iso gehad met 16 MP of zoiets maar wie weet doet ie wel evengoed als een 5D en dan is dit toch een stap vooruit he.
                        Maar alvorens deze te kopen moet ik dan wel een nieuwe PC kopen want 24MP files pfffff dat zal niet meer lukken.....
                        Inderdaad, we moeten gewoon de resultaten afwachten.
                        Maar ik had ook zeker zo graag 16 mp gehad, en betere ruisprestaties. Maar we zien wel.
                        En de bedenking wat betreft geheugenconsumpie heb ik me ook gemaakt. Zowel op de CF-kaartjes als op PC. Ik vermoed dat mijn 2Gb kaartjes een beetje mager gaan zijn. Dit alles beschouwd heb ik dan toch het gevoel dat die 24 mp eigenlijk overkill zijn, met volgens mij weinig toegevoegde waarde. Niettemin mogen we niet vergeten dat het tot nu nog altijd maar geruchten zijn. Voor de echte specs is het wachten tot volgende week.
                        Religion, to me, is a bureaucracy between man and God that I don't need.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Doc_Holiday Bekijk bericht
                          Euhhmmm....ne (sorry teveel my wife en kids gezien)

Als er geen opvolger komt blijf ik gewoon verder doen met de oude 5D, die is voor mij nog beter dan een 50D.
                          5D staat al jaren op mijn lijst maar de 20 en 30D blijven het doen voor mij, heb die 30D overgens gekregen voor mijn 30ste verjaardag dus weg gaat ie nooit. Kon toen ook de 5D gekozen hebben maar als twitcher was de crop de beste keuze. Nu wacht ik al maanden op de opvolger, onlangs nog de 5D overwogen, bijna gekocht... maar in de plaats 5000 euro fietsmateriaal gekocht

En met de komst van een nieuwe wagen, gaan de plannen terug de koker in en worden het opnieuw dromen. Gelukkig zit ik volgende week in de ardennen, afgesloten van de wereld. Wat ben ik benieuwd!

Momenteel droom ik van een 5D voor een 700 euro !

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door frank207be Bekijk bericht
                            In JPG, maar ook in RAW?
                            Dat is waar sRAW voor dient. Maar de 40D en 50D hebben ook sRAW1 en sRAW2.

Dave
                            pixelpusher

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door frank207be Bekijk bericht
                              In JPG, maar ook in RAW?
                              Inderdaad is er nu een 1/2 sRAW en een 1/4 sRAW.

Maar het is onduidelijk of sRAW een ruis voordeel oplevert.

Merk ook op dat als Sony nu een 24 MP sensor heeft en als Canon ook een 24 MP sensor zou hebben... het geen 6 maand duurt voor Nikon ook 24 MP heeft.

Jan.
                              Last edited by Jan_10D; 12 september 2008, 20:21.

Comment

Inderdaad is er nu een 1/2 sRAW en een 1/4 sRAW.

Maar het is onduidelijk of sRAW een ruis voordeel oplevert.

Merk ook op dat als Sony nu een 24 MP sensor heeft en als Canon ook een 24 MP sensor zou hebben... het geen 6 maand duurt voor Nikon ook 24 MP heeft.

Jan.
                                Een goeie

Nikon kan inderdaad niet anders dan volgen.

Comment

Working...
                                X