Welkom! Ben je al een geregistreerd forumlid, log dan in met de knop Inloggen of registreren uiterst rechts bovenaan je scherm. Is dit je eerste bezoek Om berichten te bekijken selecteer je een forum in het onderstaande overzicht. Om zelf berichten te plaatsen moet je je eerst (gratis) registreren: klik daarom op Registreer.
Wil jij ook de werking van Belgiumdigital ondersteunen? Verleng of start dan je vzw-lidmaatschap en geniet van voordelen bij activiteiten en kortingen bij onze partners.
Canon eos 5D mark II- EF 24-70 f2.8 L USM - EF 85 1.8 USM -Sigma 12-24MM - Canon speedlite 580EX - lowepro Computrekker AW -Vanguard supreme hardcase - Vanguard alta PRO 263 - Cactus triggers
film mogelijkheden komen in alle geruchten naar voren, sensor varieert van 21 -> 24mp. Prijs verwachting 2500 euro.
Ik heb die geruchten op dpreview ook gelezen.
Voor mij hoeft die filmfuncionaliteit echt niet, en als ze effectief naar 24 mpix gaan (wat ik niet verwacht en hoop), hoop ik dat ze hun huiswerk goed gemaakt hebben. Want anders begint voor mij die D700 toch verdomd interessant te worden.
Religion, to me, is a bureaucracy between man and God that I don't need.
Voor mij hoeft die filmfuncionaliteit echt niet, en als ze effectief naar 24 mpix gaan (wat ik niet verwacht en hoop), hoop ik dat ze hun huiswerk goed gemaakt hebben. Want anders begint voor mij die D700 toch verdomd interessant te worden.
Een 24 MP Canon is ook 12 MP en ook 6 MP.
21 MP wordt dan 10 MP en 5MP.
Een 24 MP Canon is ook 12 MP en ook 6 MP.
21 MP wordt dan 10 MP en 5MP.
Jan.
one sensor fits all
wie zei daar ook weer dat niemand me ooit zijn 5D zou willen verkopen (tweedehands) aan 1500 ... eind juni jeukte het even toen ik op marktplaats het zoekertje vond van foto Amman aan 1300-200CB oftewel zonder btw minder dan 900 Euro voor een nieuwe ... ik heb me nog net kunnen inhouden om naar Eindhoven te rijden en het dan maar als tip hier op het forum gepost met als stelregel :geen 5D kopen vooralleer de opvolger er is ... het is nu heel warm aan het worden
Last edited by Silver Roller; 12 september 2008, 16:27.
Dat die film gaat hebben daar mag je zeker van zijn hoor dat is eigenlijk al enkele maanden een zekerheid. Dat was immers verkondigd door iemand van canon (ik weet wel niet meer wie) in een interview of zo.
Persoonlijk vind ik het ook verloren moeite zo een filmmode. Maar kom zelf al gebruik je het niet als het maar niet meer kost is het goed he.
Ik had nu wel liever een betere hoge iso gehad met 16 MP of zoiets maar wie weet doet ie wel evengoed als een 5D en dan is dit toch een stap vooruit he.
Maar alvorens deze te kopen moet ik dan wel een nieuwe PC kopen want 24MP files pfffff dat zal niet meer lukken.....
Ik had nu wel liever een betere hoge iso gehad met 16 MP of zoiets maar wie weet doet ie wel evengoed als een 5D en dan is dit toch een stap vooruit he.
Maar alvorens deze te kopen moet ik dan wel een nieuwe PC kopen want 24MP files pfffff dat zal niet meer lukken.....
Inderdaad, we moeten gewoon de resultaten afwachten.
Maar ik had ook zeker zo graag 16 mp gehad, en betere ruisprestaties. Maar we zien wel.
En de bedenking wat betreft geheugenconsumpie heb ik me ook gemaakt. Zowel op de CF-kaartjes als op PC. Ik vermoed dat mijn 2Gb kaartjes een beetje mager gaan zijn. Dit alles beschouwd heb ik dan toch het gevoel dat die 24 mp eigenlijk overkill zijn, met volgens mij weinig toegevoegde waarde. Niettemin mogen we niet vergeten dat het tot nu nog altijd maar geruchten zijn. Voor de echte specs is het wachten tot volgende week.
Religion, to me, is a bureaucracy between man and God that I don't need.
Euhhmmm....ne (sorry teveel my wife en kids gezien)
Als er geen opvolger komt blijf ik gewoon verder doen met de oude 5D, die is voor mij nog beter dan een 50D.
5D staat al jaren op mijn lijst maar de 20 en 30D blijven het doen voor mij, heb die 30D overgens gekregen voor mijn 30ste verjaardag dus weg gaat ie nooit. Kon toen ook de 5D gekozen hebben maar als twitcher was de crop de beste keuze. Nu wacht ik al maanden op de opvolger, onlangs nog de 5D overwogen, bijna gekocht... maar in de plaats 5000 euro fietsmateriaal gekocht
En met de komst van een nieuwe wagen, gaan de plannen terug de koker in en worden het opnieuw dromen. Gelukkig zit ik volgende week in de ardennen, afgesloten van de wereld. Wat ben ik benieuwd!
Comment