Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Welke supercompact met wideangle?

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Welke supercompact met wideangle?

Ik ben op zoek naar een goede supercompact met een wideangle lens

Ik had de Leica C-Lux2 gevonden, en die sprak mij wel aan omdat hij begint aan 28mm. Enkel is de prijs natuurlijk vrij hoog. Zijn er aanraders van andere merken die ook een goede fotokwaliteit bieden, snel opstarten en een wideangle hebben ?

Re: Welke supercompact met wideangle?

Jup! overlaatst nog eentje gekocht, wij hebben de panasonic lumix TZ4, deze heeft 10x zoom, van 28-280mm. Maar panasonic heeft er ook die van 24mm vertrekken! deze gaan wel maar tot 110mm ofzo, maar mijn inziens meer dan genoeg, deze zijn imo meer dan genoeg, maar die modellen waren er nog niet toen wij de onze kochten.
    Toevallig heb ik gisteren nog eens op dpreview gezien naar zo'n compactjes, Canon heeft er zo geen enkele! Nikon heeft er wel zo'n, en panasonic dus ook. (ik dacht dat olympus er ook geen heeft).
    Voor de verschillende moddelen en testjes best eens kijken op www.dpreview.com
    edit: als je met supercompact, eig een bridge bedoelt, dan zullen wel meerdere merken zo eentje hebben! oa olympus zeker (voor zover ik weet)
    Canon EOS 5DIII | 24-70 f2.8 L | 70-200 f4 L IS | 50mm f1.8 | 580EXII | en een verlanglijst dat eerder een waslijst is
    BLOG

Comment

geen bridge, echt supercompact

van Canon is er de Powershot 860IS met 28mm lens, kost wel aardig wat meer
      momenteel neig ik er sterk naar om deze te kopen puur door de canon kwaliteit, als ik de panasonic/leica voorbeeldfotos bekijk van indoor shots vind ik ze toch redelijk noisy en detailmissend

Comment

Wat is er mis met een groothoeklens

Wat zegt deze member, zoek je een lightweight compact met wideangle en high performance? De results mogen niet te noisy zijn om te shooten bij low light situations?
        Veel succes met je chase.
        Last edited by Kiekvogel; 16 september 2008, 13:31.
        Ik ben op zoek naar een MB-20.

Comment

compactjes zullen altijd wel wat achterstand hebben tov bridges, en nog véééél meer tov SLR's. Ik koop dan ook geen compact voor goede foto's, maar gewoon om eens mee te nemen op een uitstapje, die past dan in je broekzak en je kan er wel weg mee voor een dag
          Canon EOS 5DIII | 24-70 f2.8 L | 70-200 f4 L IS | 50mm f1.8 | 580EXII | en een verlanglijst dat eerder een waslijst is
          BLOG

Comment

Ricoh, verschillende mogelijkheden.
            gr, eb

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Kiekvogel Bekijk bericht
              Wat is er mis met een groothoeklens

Wat zegt deze member, zoek je een lightweight compact met wideangle en high performance? De results mogen niet te noisy zijn om te shooten bij low light situations?
              Veel succes met je chase.
              Ik wil net wél een groothoeklens ipv een superzoom, daar heb ik meer aan.
              En niet noisy is veel gezegd, maar als ik de voorbeeldfotos van reviewsites van een panasonic naast een canon of fuji leg zijn die van de pana toch duidelijk onscherper en zit er meer ruis op.

Comment

Net een Canon IXUS 860 IS gekocht. Enorm content. Heb hem altijd bij me. Fotos in huis zijn niet ruisvrij maar buiten doet hij het supergoed. Is niet de goedkoopste, maar je krijgt waar voor je geld. Enfin, een zeer tevreden gebruiker.
                Olympus OMD E5 + Pana 14 2.5 + Pana Leica 25 1.4 + Oly 45 1.8 + Oly 14-150 + Manfrotto 719B + Canon Selphy + Colorvision Spyder 2

Comment

Working...
                X