Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Sony Alpha 900 24,6 mp FF

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Re: Sony Alpha 900 24,6 mp FF

.......of zijn we teveel verwend geweest en verwachten we nu "TE" Veel!!
    SF
    00.00 Gone

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door powerkiller Bekijk bericht
      of ik wil de grootste hebben.

een punt is duidelijk, sony boekt steeds meer voorsprong op het SLR segment, net zoals nikon dit nu doet met hun FF segment . En de gevoeligheid van sensoren word elke maand beter. ook canon gaat hiervan profiteren met hun toekomstige camera's. Zie maar naar de technische specificaties van de 50D (heb je trouwens de 1600 iso sportfoto gezien bij de preview op canonsite ?)
      En een foto zegt meer dan technisch geleuter. Het is trouwens door het feit dat het dynamisch bereik (14 bit) dat er zoveel spelling bestaat om de ruisniveau's onder controle te houden. Gebeurt overigens nog altijd door de software in de camera. Het procede om een sensor samen te stellen is bij mijn weten niet veranderd. Alleen dat de structuur compacter word (lees meer transistoren per mm²).
      je spreekt je zelf een beetje tegen, gevoeligheid van de sensors is inderdaad sterk gestegen, maar dit is een gevolg van de technische evolutie in ontwerp en productie technologie en door gebruik van micro lenzen.
      dynamisch bereik van 14 bit bestaat niet.
      ruis wordt niet enkel SW matig onderdrukt , maar ook door circuits op de sensor, wordt ook gedeeltelijk voorkomen door ADC's op de sensor te plaatsen en gebruik van micro lenzen.
      Voor JPEG's wordt er extra SW-matige ruisonderdrukking toegepast die je bij de meeste toestellen kunt uitschakelen.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door K-2 Bekijk bericht
        Wie is er hier vlug op zijn tenen getrapt ?
        Ik niet in elk geval...

Kan je me trouwens even laten weten waar je die a900 geprobeerd hebt, want ik wist niet dat er al beschikbaar waren voor de "gewone" consument... 'k Zou ook wel eens willen gaan proberen hoe goed hij is
        Dan moet je het nog eens goed lezen: de eerste was wel degelijk een A900, de tweede (waarmee de foto's werden gemaakt en waarvan ik dacht dat het een A900 was, was een A700...

Ik blijf er bij: de zoeker is goed, maar zeker niet 'wow'...
        http://www.digifotofreak.nl

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door puerte Bekijk bericht
          volgens het toonaangevende magazine CI heeft de A900 de beste viewfinder van alle FF camera's momenteel op de markt.
          ik weet niet dat het volgende jou iets vertelt
          • Frame coverage approx 100%
          Magnification approx. 0.74x

Hoop dat je je weerom niet vergist tussen de a700 en de a900, zekers dat je door een A900 gekeken hebt ??.
          Ja, ik ben zeker, Puerte.

Specificatie's zijn één ding (of geloof je ook dat de Sony hupperdepup home cinema werkelijk duizend watt heeft), de werkelijkheid is iets anders. Zoals ik al zei: goede viewfinder, maar zeker niet formidastisch...

Comment

je spreekt je zelf een beetje tegen, gevoeligheid van de sensors is inderdaad sterk gestegen, maar dit is een gevolg van de technische evolutie in ontwerp en productie technologie en door gebruik van micro lenzen.
            dynamisch bereik van 14 bit bestaat niet.
            ruis wordt niet enkel SW matig onderdrukt , maar ook door circuits op de sensor, wordt ook gedeeltelijk voorkomen door ADC's op de sensor te plaatsen en gebruik van micro lenzen.
            Voor JPEG's wordt er extra SW-matige ruisonderdrukking toegepast die je bij de meeste toestellen kunt uitschakelen.
            micro lenzen waren er vroeger ook, en de analoog naar digitaalconversie ook. 14 bit gradatie voor de analoog-digitaal conversie niet. Overigens is dit mogelijk door het kleiner procede van transistor. Ongeveer het verloop van de cpu. vroeger 8 bit en even groot als de pentium die nu 64 bit is.
            Naar mijn weten begint de ruisreductie op een camera te werken vanaf de analoog-digitaalconversie. Dit door eerst een beeld te nemen met het gordijn dicht, en dit dan bij conversie te gebruiken voor de reductie van de dan aanwezige ruis.

It can be suppressed with noise reduction and on-chip noise reduction technology. The
            main approach is CDS (Correlated Double Sampling), having one light signal read by
            two circuits. First, only the noise is read. Next, it is read in combination with the
            light signal. When the noise component is subtracted from the combined signal, the
            fixed-pattern noise can be eliminated. Canon’s four-transistor technology is crucial
            in this process.

bij jpeg conversie zal dan nog een deel verholpen worden. Bij rawbewerking door de software op je pc.

Voor meer info over een canonsensor klik hier in het engels.
            Last edited by powerkiller; 15 september 2008, 21:10. Reden: foutje over white paper

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door MarcFoto Bekijk bericht
              Dan moet je het nog eens goed lezen: de eerste was wel degelijk een A900, de tweede (waarmee de foto's werden gemaakt en waarvan ik dacht dat het een A900 was, was een A700...

Ik blijf er bij: de zoeker is goed, maar zeker niet 'wow'...
              Ik heb goed gelezen Marc. Ik vraag enkel waar dat was zodat ik er ook eens langs kan gaan...
              "If you can't explain it simply, you don't understand it well enough." Albert Einstein

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door K-2 Bekijk bericht
                Ik heb goed gelezen Marc. Ik vraag enkel waar dat was zodat ik er ook eens langs kan gaan...
                Productvoorstelling Sony in Bozart Brussel. Er was ook wat Blu Ray en andere oninteressante stuff. Als je er ook wil gaan, zal je snel moeten zijn: waren maar twee dagen, en dat was vorige week...

Comment

Pech dus... Toch bedankt.
                  "If you can't explain it simply, you don't understand it well enough." Albert Einstein

Comment

Op Fotokina zal je er zo veel kunnen mee spelen als je wil...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door MarcFoto Bekijk bericht
                      Ja, ik ben zeker, Puerte.

Specificatie's zijn één ding (of geloof je ook dat de Sony hupperdepup home cinema werkelijk duizend watt heeft), de werkelijkheid is iets anders. Zoals ik al zei: goede viewfinder, maar zeker niet formidastisch...
                      ga je niet tegenspreken marc, maar dit zijn reacties die te vinden zijn van verschillende reviewers. Niet enkel CI is wild enthousiast over de viewfinder, lees volgende fragmenten maar, maar jou criteria liggen waarschijnlijk zeer hoog.

prereview op dpreview:
                      and we're already impressed with the build, handling and viewfinder;

preview on luminious landscape
                      Large bright viewfinder, very smooth and focussing is very positive

review imaging resource

A quick glance through the viewfinder completes the impression: it's like a room in there, into which it seems you might fall if you're not careful. 35mm camera owners from the last century will find the Sony A900's viewfinder comforting, then quickly forget about it and begin composing with an impressive photographic tool.

Comment

in china ligt het toestel al in de winkel en de voorbeelden van gebruikers beginnen binnen te lopen op de verschillende web sites

beide uit de hand genomen, laatste met 16mm 16/2,8 fish eye

Comment

ga je niet tegenspreken marc, maar dit zijn reacties die te vinden zijn van verschillende reviewers. Niet enkel CI is wild enthousiast over de viewfinder, lees volgende fragmenten maar, maar jou criteria liggen waarschijnlijk zeer hoog.

prereview op dpreview:
                          and we're already impressed with the build, handling and viewfinder;

preview on luminious landscape
                          Large bright viewfinder, very smooth and focussing is very positive

review imaging resource

A quick glance through the viewfinder completes the impression: it's like a room in there, into which it seems you might fall if you're not careful. 35mm camera owners from the last century will find the Sony A900's viewfinder comforting, then quickly forget about it and begin composing with an impressive photographic tool.
                          fwel liggen mijn criteria heel hoog, ofwel hebben die gasten nog nooit in een deftige zoeker gekeken, en om eerlij te zijn: ik vrees het laatste. Als je naar de Kina gaat, neem dan een F90x (of zo) mee, of bij uitbrijding een simpele Pentax ME. Kijk eerst door een A900 en dan door de F90 (of ME), en zeg me dan als je er nog zo over denkt...

't Is nu niet omdat die zoeker (naar specs) zowat het beste is wat er ooit op een DSLR getoond is (hoewel) dat het niet nog beter kan, en dat er niet beknibbeld is geweest op een kwartje...

Comment

een paar voorbeeld fotokes

combi a900 met 70-300 vind ik persoonlijk super.

nog een paar voorbeelden met 24-70 lens
                            When 24mm is 24mm again. ZA2470 can feed the big sensor very easily. High ISO pictures are maybe...

Comment

Ik heb er op Photokina een tijdje mee kunnen spelen ... en ik was erg verrast door de Intelligent Preview Functie, en het gebruiksgemak daarvan.
                              Dat ding gaat bijvoorbeeld bij nachtfotografie veel tijd (anders nodig voor proefopnames met lange sluitertijd) uitsparen.
                              David Gyselaers | fotoclub Omni-Foto Diepenbeek

Comment

Het Sony Center in Wijnegem had maandag een A900 in z'n vitrine. Ik had geen tijd, en het is niet mijn type shop om te gaan vragen of ik 'm effe mag testen, maar wie weet mag het wel.
                                Ik kan 'm eigenlijk beter niet testen, mijn spaarpot vreest dat het een uitstekend toestel is...
                                α77 | 16-50 f/2.8 SSM | 70-200G f/2.8 SSM | CZ 16-80 | Tamron 90 f/2.8 | 50 f/1.4 | 28 f/2

Comment

Working...
                                X