Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Sony Alpha 900 24,6 mp FF

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Sony Alpha 900 24,6 mp FF

Oorspronkelijk geplaatst door demeyereg Bekijk bericht
    Smaken verschillen hé, maar de bovenkant met dat onozele displaytje en de verdeling van de knoppen getuigen van een ondoordacht ontwerp.

Welke is de mooiste
    Als je de bovenzijde wil vergelijken moet je wel twee identieke foto's (zelfde grootte,met lens ) naast elkaar posten hé.
    Nu wordt je naar de nikon gezogen en zie je de sony in het klein.

Welke is de mooiste, hehe hoe kinderachtig, is't misschien een missverkiezing?

Trouwens, gelieve de A900 met de D700 te vergelijken en niet met de D300, das nog eens geen FF
    Last edited by Franciskine; 11 september 2008, 16:50.

Comment

Alez jongens, wat is dat nou? gaan we de mooiste kiezen?
      De Sony is misschien niet mooi, maar welke camera is dat wel?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Micro Bekijk bericht
        Als je de bovenzijde wil vergelijken moet je wel twee identieke foto's (zelfde grootte,met lens ) naast elkaar posten hé.
        Nu wordt je naar de nikon gezogen en zie je de sony in het klein.

Welke is de mooiste, hehe hoe kinderachtig, is't misschien een missverkiezing?

Trouwens, gelieve de A900 met de D700 te vergelijken en niet met de D300, das nog eens geen FF
        Sorry hé, nu goed

Comment

Welke is de mooiste

Persoonlijk vind ik dat een lege discussie: het gaat er hem om hoe goed hij is. Mij laat het volledig koud of ie mooi is of niet...
          Last edited by Ticor; 30 september 2008, 17:13. Reden: foto te groot...achter linkje geplaatst
          http://www.digifotofreak.nl

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Rudy Bekijk bericht
            Alez jongens, wat is dat nou? gaan we de mooiste kiezen?
            De Sony is misschien niet mooi, maar welke camera is dat wel?
            Dat is simpel, dat zijn camera's met rode stippen.
            Ik ben op zoek naar een MB-20.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Micro Bekijk bericht
              Wat ik persoonlijk veel erger vind dan de looks is dat de A900 na maandenlange speculaties verschijnt en dat er dan niemand unaniem wordt weggeblazen van de fotoresultaten.Ook het ontbreken van LiveView naar marketing toe,want heb blijft een extra (overbodig) opsmukje.
              Wat is je eigen indruk als Sony gebruiker? Had je bv niet liever een 12-16MP FF met extreem lage ruiswaarden gezien ipv de nieuwe leider in de niet aflatende MP race?

Liveview vind ik persoonlijk geen gimmick als je er de juiste toepassingen voor hebt zoals bv. macrofotografie

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door zunoel Bekijk bericht
                De A700 heeft een X-sync of PC-sync connector op de body aan de linker zijkant, bij de A900 bevind zich die aan de linkervoorkant net onder de Alfa
                Dan was 't inderdaad een Alpha 700... Sorry voor de verwarring.
                http://www.digifotofreak.nl

Comment

Smaken verschillen hé, maar de bovenkant met dat onozele displaytje en de verdeling van de knoppen getuigen van een ondoordacht ontwerp.

Welke is de mooiste
                  De bovenste

Als je de grip bekijkt dan zul je merken dat het design van sony alles behalve ondoordacht is
                  Last edited by zunoel; 11 september 2008, 19:21.
                  Wil je ook dit soort foto's maken samen met Belgiumdigital?

Hou dan zeker het Shooting Days en het BD-mededelingen forum in de gaten!

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door frank207be Bekijk bericht
                    Had je bv niet liever een 12-16MP FF met extreem lage ruiswaarden gezien ipv de nieuwe leider in de niet aflatende MP race?
                    Misschien wel, maar wie weet komt zo eentje er ook nog wel. Er gaan ook geruchten over een "kleiner FF-broertje"...

Maar de Mp-race lijkt toch niet te stoppen, en iedereen doet flink mee hé, zowel kopers als de andere producenten. Bereken maar eens hoeveel Mp/mm² een 50d heeft...
                    "If you can't explain it simply, you don't understand it well enough." Albert Einstein

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door zunoel Bekijk bericht
                      Als je de grip bekijkt dan zul je merken dat het design van sony alles behalve ondoordacht is
                      Inderdaad, daar maak ik me ook niet de minste zorgen over. De knoppen staan net als bij de a700, en dat is in combinatie met de grip een plezier om te gebruiken. Portret of landscape maakt nauwelijks of geen verschil.

Toen ik de a700 voor het eerst zag, dacht ik dat ik ging inboeten aan gebruiksvriendelijkheid/ergonomie t.o.v. de 7D, maar het blijkt integendeel zelfs nog een stap vooruit te zijn (hoewel ik dat eerst voor onmogelijk hield).
                      "If you can't explain it simply, you don't understand it well enough." Albert Einstein

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door K-2 Bekijk bericht
                        Misschien wel, maar wie weet komt zo eentje er ook nog wel. Er gaan ook geruchten over een "kleiner FF-broertje"...

Maar de Mp-race lijkt toch niet te stoppen, en iedereen doet flink mee hé, zowel kopers als de andere producenten. Bereken maar eens hoeveel Mp/mm² een 50d heeft...
                        Als ik zie, wat een ramp de 40D was in vergelijking met mijn 5D, dan hou ik het voor gezien, de huidige stand van technoligie is nog niet rijp voor 25mpixels op kleinbeeld.
                        Binnen enkele jaren misschien, maar als we zien dat zelfs Canon, de kampioen in low-noise niet meer verder geraakt, wil dat wel wat zeggen.

Comment

gevonden op dpreview, een paar vergelijken van de A900 (raw) met jpegkes van de concurrentie.
                          ook raw/raw vergelijkingen.

je ziet maar

ook nog beelden die zouden genomen zijn met finale firmware versie op 800 en 1600 ISO, duurt een tijdje om te downloaden maar het is de moeite.
                          als dit waar is !!

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door puerte Bekijk bericht
                            gevonden op dpreview, een paar vergelijken van de A900 (raw) met jpegkes van de concurrentie. je ziet maar
                            Vertel ons nu eens wat JIJ gaat doen met 24MP

Maar niet getreurd, tegen de tijd dat we het antwoord daarvan zullen weten, hebben alle grote spelers reeds lang zo'n megapixel monster waar we allemaal zooo ongeduldig op hebben zitten wachten

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door frank207be Bekijk bericht
                              Vertel ons nu eens wat JIJ gaat doen met 24MP

Maar niet getreurd, tegen de tijd dat we het antwoord daarvan zullen weten, hebben alle grote spelers reeds lang zo'n megapixel monster waar we allemaal zooo ongeduldig op hebben zitten wachten
                              LOL
                              Maar, eerlijk gezegd, ALS er een cam komt die 25mpixels met hoge kwaliteit levert, kunnen we wel meer croppen.
                              Hebben we het nodig? misschien niet echt. Maar laten we het liggen? ook niet denk ik.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Rudy Bekijk bericht
                                LOL
                                Maar, eerlijk gezegd, ALS er een cam komt die 25mpixels met hoge kwaliteit levert, kunnen we wel meer croppen.
                                Hebben we het nodig? misschien niet echt. Maar laten we het liggen? ook niet denk ik.
                                Voor landschappen en supergrote prints kan ik me wel voorstellen dat er vraag naar is, maar voor alle andere doeleinden (>99%) zie ik een 12MP cropcamera plus een 12-16MP FF camera als het perfecte duo voor low light, tele en werkbare bestandsgrootte

Comment

Working...
                                X