Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Sony Alpha 900 24,6 mp FF

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Sony Alpha 900 24,6 mp FF

Oorspronkelijk geplaatst door rooney Bekijk bericht
    Tuurlijk, een waarheid als een koe.
    Toch, als ik zo veel geld uit geef aan een camera, dan mag ie er ook best wel een beetje fatsoenlijk uit zien. Nu is het net een Photoshop-verminking van een A900 incl. grip. Het is net een karikatuur van zichzelf, dat vind ik wel een beetje spijtig.

Uiteraard is dat wel persoonlijk, laten we dat niet vergeten.
    Tja, dit is inderdaad puur persoonlijke smaak hé.

Persoonlijk vind ik dat deze er pakken beter uitziet dan sommige andere toestellen op de markt die niet noodzakelijk (veel) goedkoper zijn
    "If you can't explain it simply, you don't understand it well enough." Albert Einstein

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Rudy Bekijk bericht
      Met alle respect, maar dat zal ook hét probleem worden voor Sony, Canon en NIkon gebruikers geven nu eenmaal wat meer geld uit aan hun uitrusting, ex-minolta gebruikers zijn altijd prijsbewuste kopers geweest, die hun budget eerder beperkten, en dat zal een aankoop van dergelijke dure camera dikwijls in de weg staan.
      Sony zal zelf wel een kleine marktstudie gedaan hebben en een doelpubliek voor elk van de toestellen voor ogen hebben, dus ik zou me daar echt geen zorgen over maken ...
      "If you can't explain it simply, you don't understand it well enough." Albert Einstein

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door K-2 Bekijk bericht
        Sony zal zelf wel een kleine marktstudie gedaan hebben en een doelpubliek voor elk van de toestellen voor ogen hebben, dus ik zou me daar echt geen zorgen over maken ...
        Ow, maar ik maak me daar geen zorgen over hoor. Ik heb geen aandelen van die mannen

Comment

Tja, dit is inderdaad puur persoonlijke smaak hé.

Persoonlijk vind ik dat deze er pakken beter uitziet dan sommige andere toestellen op de markt die niet noodzakelijk (veel) goedkoper zijn
          Ik vind dat deze A900 er erg lelijk uitziet.
          En dat er hierover een peiling loopt in het Sony forum op dpreview zegt heel veel.

Als 50 % van het doelpubliek vindt dat het ontwerp er verouderd (lees: 1960) uitziet dan heeft Sony een probleem dat de andere merken niet hebben.
          Alleen Kodak was nog veel erger,

Oorspronkelijk geplaatst door Kevlar Bekijk bericht
          Sorry Puerte maar dat is gewoon onzin. Het doelpubliek van een 1D of een D3 is gewoon totaal anders. En als je eerlijk met jezelf bent dat weet je dat ook wel. Een D700 of 5D daar heb je wel een punt maar die kosten nog altijd +30% tot +50% minder. Dus echt concurrentie kan je dat ook niet beschouwen.

Het mooie van de Sony is dat ze de eerste zijn die met een dergelijke body naar dit soort resoluties gaan. En ze hem scherp geprijsd hebben. Maar dat moeten ze wel of ze maken geen kans.
          Ik volg dit niet.

De echte beroeps houden het wel bij Canon of Nikon.

Maar de 10 tot 100 keer grotere doelgroep van de Canon 5D en de Nikon D700 is ook de doelgroep van de A700.

Jan.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Jan_10D Bekijk bericht
            Ik volg dit niet.
            Ik heb nochtans de indruk dat je hetzelfde zegt als ik?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Jan_10D Bekijk bericht
              Ik vind dat deze A900 er erg lelijk uitziet.
              En dat er hierover een peiling loopt in het Sony forum op dpreview zegt heel veel.

Als 50 % van het doelpubliek vindt dat het ontwerp er verouderd (lees: 1960) uitziet dan heeft Sony een probleem dat de andere merken niet hebben.
              Alleen Kodak was nog veel erger,

Ik volg dit niet.

De echte beroeps houden het wel bij Canon of Nikon.

Maar de 10 tot 100 keer grotere doelgroep van de Canon 5D en de Nikon D700 is ook de doelgroep van de A700.

Jan.
              Een Carl Zeiss lens op dit toestel maakt al veel goed he, geeft het een beter uitzicht en laat de concurrentie in het zand bijten.

De doelgroep welke sony viseert volgens mij, zijn zowel de 5d, de d700 en de 1dmksIII kandidaten.
              Als de personen van DPREVIEW het volgende schrijven bij hun 1dsmkIII review, hadden toen waarschijnlijk de camera al in handen wilt dat wel wat zeggen, en de reacties van andere pro's zijn gelijkaardig.

We suspect the whole full frame high resolution SLR market is due for quite a shakeup over the next 12 months (Sony's 25MP CMOS FF sensor announced earlier in the year is sure to throw a cat amongst the pigeons when it makes it into production cameras) so it'll be interesting to see where the Mark III sits in the grand scheme of things by next spring. But for now it is, essentially, peerless. Undoubtedly pricey, certainly not perfect, but the EOS-1Ds Mark III is good as it gets, and for many users will offer a genuine, viable alternative to a medium format digital system.

je moogt de markt ook niet de beperkt zien, het enige nadeel dat sony heeft is dat er heel weinig lenzen in omloop zijn in het pro circuit. Grote hoop van die pros zitten vast aan hun merk. Alhoewel als ze nu een keuze moet maken tussen de A900 of de 1d krijg je bij de a900 voor dezelfde prijs prachtig subliem glaswerk gratis en voor niks bij.
              Daarbij komt dat er heel grote nieuwe afzetmarkten zijn waar er nog veel starters zijn (azie) en het lensvoordeel gedeeltelijk wegvalt. In Polen bijvoorbeeld ligt het marktaandeel boven het gemiddelde van 17% waarschijnlijk door de reden die ik aangeef. Ja, in Nederland ligt het ook hoger dan in de rest van Europa, maar ja de Nederlanders zijn misschien prijsbewuste en ook minder conservatieve kopers.

Comment

Niemand hier heeft het toestel al in zijn handen gehad, en wat een prachtige discussies toch allemaal
                Gisterenavond de A900 vastgehad...

I wil de Sony mannen hier niet teleurstellen, maar het was één zware ontgoocheling. Scherpstelling en belichting zijn zozo, de beeldkwaliteit is niet beter als wat je van een prosumer a la 40D of K20 mag verwachten. Dan had ik het nog niet over het geluid dat ie produceert: aw, dat doet pijn aan de oren!

Ik heb de firmware versie gechecked: 1.0 op allebei de toestellen; en aan de lenzen zal het ook al niet gelegen hebben (CZ 24-70 en CZ 85.) Volgens mij is er nog werk aan de winkel. In elk geval: begin oktober in alle winkels in België verkrijgbaar.

Persoonlijk had ik meer verwacht...
                http://www.digifotofreak.nl

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Kevlar Bekijk bericht
                  Ik heb nochtans de indruk dat je hetzelfde zegt als ik?
                  Ja, nu zie ik ook dat ik hetzelfde heb gezegd...

Maar vooraf kon ik dat niet weten... en achteraf was het te laat.

Volgende keer beter.

Jan.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door MarcFoto Bekijk bericht
                    Gisterenavond de A900 vastgehad...

I wil de Sony mannen hier niet teleurstellen, maar het was één zware ontgoocheling. Scherpstelling en belichting zijn zozo, de beeldkwaliteit is niet beter als wat je van een prosumer a la 40D of K20 mag verwachten. Dan had ik het nog niet over het geluid dat ie produceert: aw, dat doet pijn aan de oren!

Ik heb de firmware versie gechecked: 1.0 op allebei de toestellen; en aan de lenzen zal het ook al niet gelegen hebben (CZ 24-70 en CZ 85.) Volgens mij is er nog werk aan de winkel. In elk geval: begin oktober in alle winkels in België verkrijgbaar.

Persoonlijk had ik meer verwacht...
                    Dan is dat wel jammer voor Sony, want als dat lelijk ding (soort stealt uitvoering) dan ook nog geen behoorlijke foto's aflevert, dan zal Sony het niet makkelijk hebben op een markt als deze van tegenwoordig.

Comment

Scherpstelling en belichting zijn zozo, de beeldkwaliteit is niet beter als wat je van een prosumer a la 40D of K20 mag verwachten. Dan had ik het nog niet over het geluid dat ie produceert: aw, dat doet pijn aan de oren!
                      Mocht dat inderdaad zo zijn, dan heb je duidelijk iets anders in je handen gehad dan de mensen die er een paar dagen mee gewerkt hebben en uitgebreid hun positieve eerste bevindingen op het web geplaatst hebben...
                      (zie links hierboven).
                      Zelfs bij DPReview (die gewoonlijk bijzonder kritisch zijn t.o.v. Sony) is de commentaar positief.
                      Last edited by K-2; 11 september 2008, 13:46.

Comment

Gisteren werden er afdrukken gemaakt: iedereen die wilde, kon op de foto en die werd dan met een prepress afgedrukt op 13*18. De resultaten die er uitkwamen waren wat je kan verwachten van zegge een 40D/D80/K20 klasse consumer (niet slecht maar ook niet spectaculair...)

Of ik was te vermoeid (laatste nachten weinig tot niks geslapen) of ik had een pintje te veel gedronken. Heb net (op mijn vraag) één foto van die sessie toegestuurd gekregen. Op de Exif staat duidelijk te lezen: ...DSLR-A700 v03!

Ik wist niet dat de A700 een X-sync socket had, en ging er daarom van uit dat het de A900 moest zijn (kan iemand bevestigen dat de A700 een x-sync heeft?), want een kleine studio lamp was ermee verbonden. Nu de andere A900 (waar ik zelf mee aan het spelen ben geweest), was wel degelijk een A900, en dus blijft het nog matig presteren van AF en belichting (nu, wat dat betreft kan het te maken hebben met de lichtomstandigheden daar.)
                        http://www.digifotofreak.nl

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door demeyereg Bekijk bericht
                          Dan is dat wel jammer voor Sony, want als dat lelijk ding (soort stealt uitvoering) dan ook nog geen behoorlijke foto's aflevert, dan zal Sony het niet makkelijk hebben op een markt als deze van tegenwoordig.
                          Kom kom, zo lelijk is dat ding nu ook niet.
                          Smaken verschillen maar heb nog nooit geweten dat men zich hier zo uitdrukkelijk uitlaat over het uiterlijk van een camera.
                          Ik zeg toch ook niet dat ik de Nikon's oersaai vind aan de achterzijde of dat Canon's de uitstraling hebben van een grijze muis.
                          Ik vind net dat de A900 een pittig eigen karakter heeft.
                          En ik vind hem mooier dan die vierkantige plaveisteen zoals da 1dmarkske of hoe noemt hem

Wat ik persoonlijk veel erger vind dan de looks is dat de A900 na maandenlange speculaties verschijnt en dat er dan niemand unaniem wordt weggeblazen van de fotoresultaten.Ook het ontbreken van LiveView naar marketing toe,want heb blijft een extra (overbodig) opsmukje.

Comment

Ik vind dat zeker geen lelijk toestel

Comment

Ik wist niet dat de A700 een X-sync socket had, en ging er daarom van uit dat het de A900 moest zijn (kan iemand bevestigen dat de A700 een x-sync heeft?), want een kleine studio lamp was ermee verbonden. Nu de andere A900 (waar ik zelf mee aan het spelen ben geweest), was wel degelijk een A900, en dus blijft het nog matig presteren van AF en belichting (nu, wat dat betreft kan het te maken hebben met de lichtomstandigheden daar.)
                              De A700 heeft een X-sync of PC-sync connector op de body aan de linker zijkant, bij de A900 bevind zich die aan de linkervoorkant net onder de Alfa
                              Wil je ook dit soort foto's maken samen met Belgiumdigital?

Hou dan zeker het Shooting Days en het BD-mededelingen forum in de gaten!

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Micro Bekijk bericht
                                Kom kom, zo lelijk is dat ding nu ook niet.
                                Smaken verschillen maar heb nog nooit geweten dat men zich hier zo uitdrukkelijk uitlaat over het uiterlijk van een camera.
                                Ik zeg toch ook niet dat ik de Nikon's oersaai vind aan de achterzijde of dat Canon's de uitstraling hebben van een grijze muis.
                                Ik vind net dat de A900 een pittig eigen karakter heeft.
                                En ik vind hem mooier dan die vierkantige plaveisteen zoals da 1dmarkske of hoe noemt hem

Wat ik persoonlijk veel erger vind dan de looks is dat de A900 na maandenlange speculaties verschijnt en dat er dan niemand unaniem wordt weggeblazen van de fotoresultaten.Ook het ontbreken van LiveView naar marketing toe,want heb blijft een extra (overbodig) opsmukje.
                                Smaken verschillen hé, maar de bovenkant met dat onozele displaytje en de verdeling van de knoppen getuigen van een ondoordacht ontwerp.

Welke is de mooiste

Last edited by Guest42; 11 september 2008, 17:09.

Comment

Working...
                                X