Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

hulp gevraagd bij keuze DSLR

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• hulp gevraagd bij keuze DSLR

Hey mijn naam is Andrew, en ik heb enkele vragen in verband met de
    keuze van een digitale spiegelreflexcamera.
    Ik zal ook eerst ff zeggen waarvoor ik deze camera ga gebruiken,
    dan weten jullie ook meteen waar ik naartoe wil.
    ik ben een vervente karpervisser en neem dan ook graag een mooi kiekje
    van mijn vangst, vooraleer ik deze terug in het water zet.
    Ik heb vroeger een pentax optio 50 gehad en daarna een canon eos 300D
    , en ik vond de foto's van de optio 50 veel beter dan die van
    de 300D(vissen leken groter met de optio 50 & en ook mooiere kleuren)
    nu heb ik de canon 300D verkocht met het oog op een andere spiegelreflex
    mijn keuze bestaat uit de
    1.canon eos 450D 18-55 mm
    2.sony A350 18-70 mm
    3.olympus E520 14-42 mm
    nu is de vraag welke camera nu de mooiste foto's gaat maken als je rekening houd
    dat ik altijd tussen de 90cm en 150cm afstand foto's neem.
    hoop dat jullie mij kunne helpen met mijn keuze, want zoals jullie kunnen zien
    aan men uitleg ben ik een complete leek in de fotografie.
    ps heb er een foto bijgevoegd voor een idee te krijgen van welk punt ik altijd fotografeer.

alvast bedankt, Andrew

Re: hulp gevraagd bij keuze DSLR

de fotograaf is deze met de pet ?
    Nikon D7000/16-85mm / 70-300mm / 50 mm f1.8 / 85 mm f1.8 / Tamron 70-200 f2.8 / SB600

Comment

Dag Andrew !

Felicitaties met de karper - een prachtbeest - en ik find het fijn dat hij terug gaan zwemmen is - misschien vis je hem binnen twee jaar terug op, nog dikker...

Maar... ik denk dat je met alle drie toestellen ferme foto's kan maken, ik ben er zeker van dat ik met je EOS300D - en een beetje aan de PC achteraf foto's van je vissen zou gemaakt hebben om van te watertanden... maar... het fotograferen van uw vissen & het een beetje nabewerken van de foto's is eigenlijk al een hobby op zichzelf zoals het vissen: het dient aangeleerd, geoefend, en genoten te worden...

Ik zou zeggen: koop de EOS450D, vind iemand die je aanleert het te gebruiken, koop desnoods enkele boekskes ... en... geniet ervan!

Goeie vangsten (vissne én foto's) toegewenst

Pat

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Reginald Dwight Bekijk bericht
        de fotograaf is deze met de pet ?
        idd, thats me
        deze foto is door een vriend genomen

Comment

Gebruik zoveel mogelijk de groothoek de vis zal groter zijn dan het manneke.
          D700 met MB-D10, Nikon 85mm 1.8 G, Nikon 70-300 VR

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Sus Bekijk bericht
            Gebruik zoveel mogelijk de groothoek de vis zal groter zijn dan het manneke.
            dus ik ben beter af met de olympus 14-42mm ?
            als ik het goed begrijp is alles onder de 18 mm groethoek ?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Andrew Bekijk bericht
              dus ik ben beter af met de olympus 14-42mm ?
              als ik het goed begrijp is alles onder de 18 mm groethoek ?
              Ik zou zelf voor de Canon of de Sony gaan.

Het gebruik van de groothoek was maar een voorbeeldje van hoe maak ik de vis zo groot mogelijk tegenover het manneke.
              Het resultaat strookt dan niet meer met de werkelijkheid.
              D700 met MB-D10, Nikon 85mm 1.8 G, Nikon 70-300 VR

Comment

Teveel groothoek zou je vis ook vervormen...
                Ik zou gewoon voor de 450D met kitlens gaan, of equivalent van de andere merken.
                ______
                www.vue.photo

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Simplephotography Bekijk bericht
                  Teveel groothoek zou je vis ook vervormen...
                  Ik zou gewoon voor de 450D met kitlens gaan, of equivalent van de andere merken.
                  op de stand 14mm met de olympus is het beeld erg vervormd of valt dit mee ? en kan je dan ook al spreken over een groothoeklens bij 14mm of van welke mm spreek je over een groothoek?
                  alvast bedankt

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Andrew Bekijk bericht
                    op de stand 14mm met de olympus is het beeld erg vervormd of valt dit mee ? en kan je dan ook al spreken over een groothoeklens bij 14mm of van welke mm spreek je over een groothoek?
                    alvast bedankt
                    Ik heb er geen idee van. Ik ken het toestel en de lens niet.
                    Ik weet ook niet welke multiplicatiefactor er bij Olympus geldt, dus kan ik ook niet zeggen of het echt een groothoek is.
                    Voor Canon is 14mm al stevig breed. Standaard groothoek bij Canon is 17-18mm, min of meer vergelijkbaar met 24mm bij analoge toestellen.
                    ______
                    www.vue.photo

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Simplephotography Bekijk bericht
                      Ik heb er geen idee van. Ik ken het toestel en de lens niet.
                      Ik weet ook niet welke multiplicatiefactor er bij Olympus geldt, dus kan ik ook niet zeggen of het echt een groothoek is.
                      Voor Canon is 14mm al stevig breed. Standaard groothoek bij Canon is 17-18mm, min of meer vergelijkbaar met 24mm bij analoge toestellen.
                      17-18mm bij 1,6x crop DSLR (Canon) = 27-28mm kleinbeeld (beeldhoek)
                      14mm bij 2x crop DSLR (Olympus) = 28mm kleinbeeld

... Idendieke beeldhoek dus
                      Greetz Geert.
                      Canon gerief...

Comment

als je gaat voor de Olympus, weet dat je erg veel betaalt als je op een dag eens een extra lensje zou kopen ... Als je ooit eens een ferme vis vangt laat op de avond zijn die lichtsterke lenzen bijv. zeer duur.

Met hetgeen ik nu weet als Olympus bezitter, zou ik gaan voor de Canon. Meer keuze, minder ruis op je vis, grotere zoeker, betaalbare lenzen (bijv. 50 mm f1.8 rond de 100€ !!), ...

greetz

D
                        Nikon D7000/16-85mm / 70-300mm / 50 mm f1.8 / 85 mm f1.8 / Tamron 70-200 f2.8 / SB600

Comment

Canon, Nikon, Pentax en een Sigma 10-20 en je karper lijkt op een walvis en jij op een dwerg. Dus eerste doelstelling van grote karpers gelukt.
                          Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

Comment

Wat absoluut af te raden is, is het fotograferen van vissen met een Fish-eye lens. Zo beginnen immers uw vissen de vorm te krijgen van een koe.

R.D

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Reginald Dwight Bekijk bericht
                              Wat absoluut af te raden is, is het fotograferen van vissen met een Fish-eye lens. Zo beginnen immers uw vissen de vorm te krijgen van een koe.

R.D
                              idd, heb al foto's gezien met zulke fiseye lensen en da trekt eigelijk op niks.
                              maar op de stand 14mm van olympus zullen de vissen wel groter lijken dan op 18mm van de andere 2 toestellen ?

Comment

Working...
                              X