Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Tweedehandse 5D of nieuwe D300?

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Tweedehandse 5D of nieuwe D300?

Zoals de titel zegt, wat zouden jullie mij aanraden?

Bijna uitsluitend concerten, dus hoge iso's...
    Heb de nikkor 85mm en 50, kan die eventueel verkopen en canon variant kopen.

Jules.

Re: Tweedehandse 5D of nieuwe D300?

De 5D presteert beter op hoge ISO's.
    De D300 is een modernere en snellere camera.

Een goeie lichtgevoelige lens zal u het leven ook aangenamer maken.
    De 70-200 2.8 lens (beschikbaar bij beide) is een goeie lens voor concert fotografie. Misschien aangevuld met een bredere lens.
    Als de performers niet te veel rondspringen is VR of IS ook interessant.

Comment

Leg het totale kostenplaatje eens op. Naast de 5D moet je ook nog lenzen kopen. Voor dat geld zit je misschien al bijna aan de D700 bij Nikon.

Anderzijds moet je misschien de nieuwer D90 eerder overwegen dan de D300. Op sommige dingen misschien wat minder dan de D300, maar op beeldkwaliteit lijkt hij beter te zijn voor mij.

Hoge ISO vind ik persoonlijk dat D300 en D90 teveel detail verliezen aan de ingebouwde noise reductie SW. Ik hou dan meer van de Canon beelden.

Naast een oude 5D die dan misschien weer wat features mist, kan je ook de nieuwere 50D overwegen.
      Tot sluitertijd, Dirk

Comment

Ik zou de Nikkors verkopen en canon lenzen kopen..
        Wil echt verdergaan in concertfotografie, maar heb echt het gevoel dat ik niet meer uit mijn D50 krijg..

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door JulesG Bekijk bericht
          Ik zou de Nikkors verkopen en canon lenzen kopen..
          Wil echt verdergaan in concertfotografie, maar heb echt het gevoel dat ik niet meer uit mijn D50 krijg..
          Een antwoord dat geldt voor een verleden tijdperk . . . D700 en D3 zijn momenteel de uitblinkers wat ruisbehandeling betreft, een vergelijking maken met een "oude D50" gaat echt wel niet meer op.
          There is no such thing in anyone's life as an unimportant day. / Alexander Woollcott
          A diplomat is a man who always remembers a woman's birthday but never remembers her age.
          Contra principia negantem disputari non potest. BD Lidnummer : BD0394BE

Comment

Is wat ik ook schreef.

Bereken de mogelijke opbrengst van de verkoop van uw Nikon dingen min de aankoop van de 5D en enkele lenzen.

Leg daarnaast een aankoop van een D700.
            Tot sluitertijd, Dirk

Comment

Gemiddelde prijs 5D : 1250?
              Verkoop al mijn nikkors: 500.

= 750

Aankoop Lenzen: 800 ong.

D700? Sure...

Vergelijking zoek ik ook niet, vraag mij af als ik in een donker hol moet fotograferen wat het minste ruis oplevert...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door JulesG Bekijk bericht
                Gemiddelde prijs 5D : 1250?
                eind juni had Foto Ammann Eindhoven www.fotoammann.nl een zoekertje staan op marktplaats dat ik hier toen gepost heb met 1300 Euro-200 Euro cash back , dit geeft minder dan 900 Euro excl btw voor een nieuwe ... ik ga ervan uit dat dit terug gaat komen als de 5D opvolger er is als opruimingsprijs

Comment

Waw, bedankt voor de tip!

Comment

Heb wat rondgesurft, en de 5D presteert echt wel beter op hogere iso's blijkbaar...

Comment

5D moet je vergelijken met D700
                      allebei FF
                      Nikon D700 & D70 | Nikkor AF-S 17-35 2.8 + 50 1.8 + 105 2.8 macro + 18-200 VR II
                      Sigma 100-300 F4 EX APO HSM| Nikon SB-800 | Manfrotto 479B | Albums: Fototime| 500px

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Dirtyharry71 Bekijk bericht
                        5D moet je vergelijken met D700
                        allebei FF
                        Zeker, een FF vergelijken met een crop is nooit een goed idee. Het is een andere manier van werken. Uw lenzen gaan een redelijk verschil in bereik geven.
                        Canon EOS 5D + grip | Canon EOS 5DII + grip | 24-70 f2.8 L | 70-200 f2.8 IS USM L | 100-400 f4,5-5,6 L | 100mm f2.8 makro USM | 50mm f1.8 | 85mm f1.2 L | 430EX
                        http://www.stevevandegaer.be

Comment

Ik weet niet of de TS hier om een vergelijking vraagt, wel wat we hem aanraden voor zijn doelgebruik, namelijk bijna uitsluitend concerten, dus hoge iso's...

Zelfs als hevige Nikon-fanaat zou ik hier de 5D aanraden. ik vermoed dat deze qua ruis nog iets beter presteert dan de D300.

De ideale keuze zou ( voorlopig nog ) natuurlijk een D700 of een D3 zijn, maar da's inderdaad een andere prijsklasse.
                          There is no such thing in anyone's life as an unimportant day. / Alexander Woollcott
                          A diplomat is a man who always remembers a woman's birthday but never remembers her age.
                          Contra principia negantem disputari non potest. BD Lidnummer : BD0394BE

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Franciskine Bekijk bericht
                            Ik weet niet of de TS hier om een vergelijking vraagt, wel wat we hem aanraden voor zijn doelgebruik, namelijk bijna uitsluitend concerten, dus hoge iso's...

Zelfs als hevige Nikon-fanaat zou ik hier de 5D aanraden. ik vermoed dat deze qua ruis nog iets beter presteert dan de D300.

De ideale keuze zou ( voorlopig nog ) natuurlijk een D700 of een D3 zijn, maar da's inderdaad een andere prijsklasse.
                            Klopt, ik kan alleen maar zeggen dat de 5D prachtig is voor concerten. En hopelijk wordt de markII nog beter
                            Canon EOS 5D + grip | Canon EOS 5DII + grip | 24-70 f2.8 L | 70-200 f2.8 IS USM L | 100-400 f4,5-5,6 L | 100mm f2.8 makro USM | 50mm f1.8 | 85mm f1.2 L | 430EX
                            http://www.stevevandegaer.be

Comment

Ik zou nog even 1 á 2 maanden wachten als dat kan. Er komen een hoop nieuwe toestellen aan, waaronder hoogstwaarschijnlijk de 5DII, en dat zou wel eens wonderen kunnen doen voor tweedehandsprijzen van de 5D.
                              Canon EOS 400D - Canon 10-22mm 3.5-4.5 USM - Sigma 18-50mm 2.8 EX DC Macro - Canon EF 50mm 1.8 - Canon EF 70-300mm 4-5.6 IS USM - Speedlight 430EX - Battery Grip

Comment

Working...
                              X