Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Nikon D90

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Re: Nikon D90

    Hoi,

    Ik vind die video functie er wel interessant uit zien.
    Echt veel vin ik er niet over.
    Filmt hij ook met de hele censor of is dit een crop?
    Voor de rest zie ik niet direct in waarom een echte videocamera zoveel beter zou zijn. De beeldkwaliteit lijkt bij bijde ok maar de kwaliteit van betaalbare videocameras -2000 euro is ver van super. Op een D90 zou je breedhoek, scherptediepte, f1.4 enz hebben. Kost je duizenden euros bij videocamera. De camera zelf kost al gauw 10.000 euro ofzo.
    http://aljocha.tumblr

    Comment


    • Re: Nikon D90

      Oorspronkelijk geplaatst door FestinaLente Bekijk bericht
      Ik ben ook niet bang van een nieuw toestel, zolang het een fotocamera is toch niet. Ik hoop dat de mensen die een D90 kopen er betere foto's mee kunnen maken dan die dat ze maakten met hun vorige toestel, en wie weet... misschien koop ik er zelf wel één .

      Weet dat ik enkel een opmerking maakte op...


      Ik had dus graag geweten wat er mis is met de beelden van de D80 en wat er dus beter is in de beelden die "puerte" van de D90 gezien heeft, want ik heb zelf problemen om iets "mis" te zien (buiten het feit dat ze niet altijd even goed gemaakt zijn) aan de beelden die ik maak met de D80.
      D80 : http://www.imaging-resource.com/PROD...80hSLI3200.HTM
      D90 : http://www.imaging-resource.com/PROD...3200_NRLOW.HTM

      Of D90 beter is dan D80 weet ik niet.

      Comment


      • Re: Nikon D90

        Oorspronkelijk geplaatst door Jan_10D Bekijk bericht
        Eén ding is wel duidelijk. De D90 filmt beter ! (geintje).
        Jan, als je de twee plaatjes naast elkaar ziet scheelt het zeker niet veel.
        En de test op dpreview vind ik ook water magertjes uitgevoerd in de hoge iso waarden. Veel fototjes, maar wat de ruisgevoeligheid iets te weinig plaatjes.

        Comment


        • Re: Nikon D90

          ik hoop ook op een 1000€ met lens tegen volgende zomer ...
          Laat de concurrentie maar losbarsten ...

          R
          Nikon D7000/16-85mm / 70-300mm / 50 mm f1.8 / 85 mm f1.8 / Tamron 70-200 f2.8 / SB600

          Comment


          • Re: Nikon D90

            Oorspronkelijk geplaatst door LvDongen Bekijk bericht
            Eén ding is wel duidelijk. De D90 filmt beter ! (geintje).
            Jan, als je de twee plaatjes naast elkaar ziet scheelt het zeker niet veel.
            En de test op dpreview vind ik ook water magertjes uitgevoerd in de hoge iso waarden. Veel fototjes, maar wat de ruisgevoeligheid iets te weinig plaatjes.
            In de lichte delen van deze ISO 3200 fotos is er weinig verschil.
            Maar in de donkere delen is er toch veel minder ruis bij de D90.
            En dat bij een verhoogd aantal pixels.

            Ik vind de D90 (op ISO 3200) goed en de D80 niet goed genoeg.

            Jan.

            Comment


            • Re: Nikon D90

              Oorspronkelijk geplaatst door hjanssen Bekijk bericht
              De beeldkwaliteit wel misschien, maar als ik mijn D300 met LV wil richten op iets dan heb ik dezelfde youtube beelden, misschien van goede kwaliteit, maar het blijft niks, waarom zou dat met deen D90 wel lukken, die dan niet eens scherpstelt?
              ???
              Dus jij gaat er vanuit dat het filmke dat uit een d90 komt overeenkomt met wat je ziet via LV?

              Comment


              • Re: Nikon D90

                Voor de liefhebbers:
                13-09-2008 is er een D90 demo dag in Aken.


                mvg
                Antoine

                Comment


                • Re: Nikon D90

                  Had het ook al gelezen.
                  Misschien dat ik ga, is toch vlakbij.
                  Hopelijk hebben ze genoeg plaats, anders wordt het drummen geblazen.

                  Oorspronkelijk geplaatst door antoine200 Bekijk bericht
                  Voor de liefhebbers:
                  13-09-2008 is er een D90 demo dag in Aken.


                  mvg
                  Antoine

                  Comment


                  • Re: Nikon D90

                    Oorspronkelijk geplaatst door lucvr Bekijk bericht
                    De D90 kan je niet vergelijken met een 50D.
                    Een 50D moet je vergelijken met hetzelfde niveau en dat is de D300



                    Last edited by saintlambert; 4 september 2008, 22:07.
                    Flickr

                    Comment


                    • Re: Nikon D90

                      Ik kan me van de D80 iets herinneren over rode vlekken in de bovenhoeken bij langere nachtopnames omdat de sensor warm zou worden. Wat moet dat dan niet worden met het opnemen van video. Ben benieuwd hoe ze dat hebben opgelost en/of dat de levensduur van de camera ook wordt bekort door regelmatig te filmen.
                      Nikon D80 + AFS VR DX 3,5-5,6/18-200 G IF-ED

                      Comment


                      • Re: Nikon D90

                        Oorspronkelijk geplaatst door Endeavour Bekijk bericht
                        Ik kan me van de D80 iets herinneren over rode vlekken in de bovenhoeken bij langere nachtopnames omdat de sensor warm zou worden. Wat moet dat dan niet worden met het opnemen van video. Ben benieuwd hoe ze dat hebben opgelost en/of dat de levensduur van de camera ook wordt bekort door regelmatig te filmen.
                        D80 heeft een ccd sensor en D90 cmos sensor dat alleen al maakt een heel groot verschil.

                        Comment


                        • Re: Nikon D90

                          Oorspronkelijk geplaatst door Endeavour Bekijk bericht
                          Ik kan me van de D80 iets herinneren over rode vlekken in de bovenhoeken bij langere nachtopnames omdat de sensor warm zou worden. Wat moet dat dan niet worden met het opnemen van video. Ben benieuwd hoe ze dat hebben opgelost en/of dat de levensduur van de camera ook wordt bekort door regelmatig te filmen.
                          Nog nooit geen last van gehad en toch al foto's gemaakt met sluitertijden nabij de 30 seconden.
                          Dat de sensor warm wordt, is een feit, hij heeft een heel pak informatie te verwerken, en dat is zo voor elke camera, maar dat zich dat toont op een beeld... dat zou dan enkel onder de vorm van ruis kunnen zijn, en eerlijk gezegd, daar heeft de D80 op ISO 100 helemaal geen last van ook niet bij opnames bij lange sluitertijden.

                          Comment


                          • Re: Nikon D90

                            Wat ik niet onmiddelijk terugvind is een bevestiging dat de D90, net zoals D3/D300 automatisch CA removal zou doen in jpg, en CA-parameters embedden in de Raw's ivm oppikken door Capture.
                            Volgens een Canadese site, zou dit automatisch bij in de XPEED processing zitten.
                            Kan er hier iemand ivm iets meer over vertellen ?

                            ref: http://www.digitalreview.ca/content/...Compared.shtml
                            .
                            www.PhotoPC.be - BD0430BE - NiCaNolta

                            Comment


                            • Re: Nikon D90

                              Met kitlens 1050euro? http://www.focilux.com/webshop/nikon...kit-p-726.html
                              Flickr

                              Comment


                              • Re: Nikon D90



                                Intressant.. Ik denk dat ik maar es flink sparen ga voor een mooi sinterklaas/kerst kadootje (voor mezelf dan)
                                Last edited by LastDays; 9 september 2008, 09:45.
                                D70 met Tamron 28-75 f/2.8; nikkor 50 f/1.8; (en spoedig Sigma 70-200 f/2.8!)

                                Comment

                                Working...
                                X