Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Nikon D90

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Re: Nikon D90

    Als ik een D90 zou gaan kopen en wilde ik ook filmen, dan kocht ik gewoon een videocamera erbij.
    Om hoeveel keer te gebruiken? Ik denk dat je sneller een filmpje gaat maken wanneer de optie in de camera zit. (Ik stel aan die mogelijkheid geen hoge eisen maar die filmpjes van mijn TZ5 spelen wel prachtig af thuis).

    - Gebruik van SD geheugenkaart, wat doe ik met al m'n CF kaartjes?
    SD kaartjes kosten praktisch niks meer, ik denk niet dat zoiets je mag tegenhouden En die kan je tegenwoordig toch overal insteken? CF kaartjes daarentegen...?

    Comment


    • Re: Nikon D90

      Oorspronkelijk geplaatst door FLuKee Bekijk bericht
      Tja, dan moet je eens met de mensen gaan praten die de marktstrategie uitplannen bij Nikon. Ik denk dat ze het zo zien:

      D40/D60 is voor mensen die een dSLR willen maar niet aan gebruiksgemak willen inleveren. Die gebruiken 1, max 2 lenzen (18-200 of 18-55 en 55-200 kitlenzen). Die mensen hebben geen photoshop cs3, misschien een paar enthousiastelingen met photoshop elements. Dus een zwart-wit omzetting in de camera kunnen doen: tijd uitgespaard. Een ontbrekende focusmotor in de camera is voor een dergelijk publiek géén nadeel, het zorgt zelf voor een compacter systeem.

      Mensen uit die doelgroep willen zo'n dSLR gewoon gebruiken zoals ze ooit met een compactje gewerkt hebben. Klikken en afdrukken.

      D80/D90 is voor de hobbyfotograaf die er al iets van kent of van plan is zich in de fotografie te verdiepen. Dat is het publiek dat het nut van primes inziet, meer in RAW werkt en dus een foto bewerkingsprogramma op z'n computer heeft staan.

      En als ik hoor dat de D60 en D80 elk binnen hun categorie toch best wel succesverhalen zijn/waren, dan denk ik niet dat Nikon opeens een andere koers gaat varen.
      "Die mensen"... hebben wel CS3 en lightroom... sommigen toch
      Flickr

      Comment


      • Re: Nikon D90

        Oorspronkelijk geplaatst door Matheww_1 Bekijk bericht
        konijnenberg start de verkoop van de D90 vanaf half oktober... prijs body: 990 EUR



        wie kwam daar met het gerucht van 800 EUR?
        Gelukkig heb ik nog een maandje extra om wat bij te sparen
        staat nu nog op 860€, en zal waarschijnlijk nog wel zakken tegen ... vb. Kerstmis



        Ook andere shops mogelijk:
        Nikon D90 Zwart kopen? Vergelijk de shops met de beste prijzen op Tweakers. Wacht je op een prijsdaling? Stel een alert in.
        www.PhotoPC.be - BD0430BE - NiCaNolta

        Comment


        • Re: Nikon D90

          samples gallery D90

          Comment


          • Re: Nikon D90

            Ik ga toch voor de d90 , ik was eerst van plan een d80 te kopen .
            De reden hiervoor is de beter cmos beeldsensor , zeker niet voor die videofunctie.
            Dat vind ik toch echt niet nodig , de bedoeling van deze aankoop is , het leren van fotografie met een spiegelreflex en niet om filmpjes te maken en daarna op youtube te zetten ofzo
            Nikon D90 met 18-135mm &
            18-200mm Sigma 10-20
            SB 900

            Comment


            • Re: Nikon D90

              Oorspronkelijk geplaatst door glennw Bekijk bericht
              Ik ga toch voor de d90 , ik was eerst van plan een d80 te kopen .
              De reden hiervoor is de beter cmos beeldsensor , zeker niet voor die videofunctie.
              Dat vind ik toch echt niet nodig , de bedoeling van deze aankoop is , het leren van fotografie met een spiegelreflex en niet om filmpjes te maken en daarna op youtube te zetten ofzo
              Is volgens mij een zeer goede keuze, als je die beelden ziet in vergelijking met de d80 !!

              Comment


              • Re: Nikon D90

                Oorspronkelijk geplaatst door pol parasol Bekijk bericht
                Inderdaad. En de mensen die ik ken met een D40 of D60 (en dat zijn er heel wat) zijn absoluut niet van plan om veel meer te kopen dan een 18-55 o.i.d. en een 55-200VR. Het zal hun worst wezen of er nu een motor in hun camera zit of niet. En ze zullen jaren gelukkig zijn met deze combinatie, geen lenzen "verzamelen", geen tijdschriften uitpluizen en niet uren rondstruinen op fora.
                Ik zeg zelfs meer: diegenen die het hardst roepen op een motor zijn meestal nooit echt van plan geweest om een camera in dit segment te kopen.

                100% akkoord.
                De mensen die ik ken met d40(x) weten niet wat een aandrijfmotor in een camera is en zullen nooit ontdekken dat er ook lenzen zijn die niet automatisch scherpstellen op hun camera. En die mensen zijn zeer tevreden over hun toestel. De kwaliteit is stukken beter dan hun vorige toestel en ze kunnen nu een foto nemen van hun kleine voor die zijn hoofd heeft weggedraaid.

                Oorspronkelijk geplaatst door hjanssen Bekijk bericht
                Als ik een D90 zou gaan kopen en wilde ik ook filmen, dan kocht ik gewoon een videocamera erbij.
                Het gaat niet over mensen die 'willen gaan filmen'. Het gaat over een steengoed fototoestel dat een extra mogelijkheid biedt die kwalitatief mijlenver voorop ligt op het gemiddelde filmpje op Youtube.

                Comment


                • Re: Nikon D90

                  Oorspronkelijk geplaatst door Matheww_1 Bekijk bericht
                  konijnenberg start de verkoop van de D90 vanaf half oktober... prijs body: 990 EUR



                  wie kwam daar met het gerucht van 800 EUR?
                  Gelukkig heb ik nog een maandje extra om wat bij te sparen
                  Correct doet het voor 100 euries minder ! Kameraexpress en anderen zullen volgen. Hou ook tweakers.net in de gaten.
                  Binnenkort waarschijnlijk met geld toe en tegoedbonnen extra !!?? Maar dat zal niet gauw gebeuren.

                  Maar eerlijk is eerlijk. Ik denk een zeer behoorlijke camera voor zijn geld. En dan is het me nog niet eens om het videogedeelte begonnen.
                  Last edited by LvDongen; 2 september 2008, 11:32.

                  Comment


                  • Re: Nikon D90


                    B&H photo kondigt de D90 aan
                    Canon 5D Mark II & 1D MarkII / 70-200 2.8 IS /50 1,4 / 17-40 4.0 /

                    Comment


                    • Re: Nikon D90

                      Oorspronkelijk geplaatst door puerte Bekijk bericht
                      Is volgens mij een zeer goede keuze, als je die beelden ziet in vergelijking met de d80 !!
                      Wat is er mis met de beelden van de D80 ?

                      Comment


                      • Re: Nikon D90

                        Oorspronkelijk geplaatst door pichayandege Bekijk bericht
                        Het gaat niet over mensen die 'willen gaan filmen'. Het gaat over een steengoed fototoestel dat een extra mogelijkheid biedt die kwalitatief mijlenver voorop ligt op het gemiddelde filmpje op Youtube.
                        De beeldkwaliteit wel misschien, maar als ik mijn D300 met LV wil richten op iets dan heb ik dezelfde youtube beelden, misschien van goede kwaliteit, maar het blijft niks, waarom zou dat met deen D90 wel lukken, die dan niet eens scherpstelt?
                        Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

                        Comment


                        • Re: Nikon D90

                          Oorspronkelijk geplaatst door FestinaLente Bekijk bericht
                          Wat is er mis met de beelden van de D80 ?
                          ik zit nu al een serieus tijdje te lezen op bd

                          het komt er steeds op neer dat de iets betere (nieuwere) camera niet moet onderdoen kwa beeldkwaliteit voor het iets oudere model

                          je kan daar mooie schakelingen van maken en je afvragen waarom we niet met zen allen een D100 gebruiken
                          foto als spiegel of als venster?

                          Comment


                          • Re: Nikon D90

                            Oorspronkelijk geplaatst door parakiet Bekijk bericht
                            ik zit nu al een serieus tijdje te lezen op bd

                            het komt er steeds op neer dat de iets betere (nieuwere) camera niet moet onderdoen kwa beeldkwaliteit voor het iets oudere model

                            je kan daar mooie schakelingen van maken en je afvragen waarom we niet met zen allen een D100 gebruiken
                            Ik zit hier ook al een tijdje te lezen...

                            De D90 is nog niet uit, er staan 32 beelden gepost in een link, waarvan twee foto's bij hoge iso-waarden en 30 bij normale iso-waarden, en men concludeert al dat de beelden beter zijn dan die van de D80.
                            Een nieuw toestel heeft doorgaans meer mogelijkheden en meer pixels, en de race die momenteel in digitaal reflexland bezig is, is deze van de productie van de camera die de foto kan maken met de hoogste iso-waarde zonder ruis. Meer is daar niet aan. Da's uiteindelijk alles wat nog telt.

                            Het zou inderdaad HEEL erg zijn, moest de D90 als totaalcamera niet beter zijn dan de D80. Maar om nu op basis van enkele beelden te gaan vergelijken, en bovenstaande conclusie te trekken .

                            Comment


                            • Re: Nikon D90

                              het uitbrengen van nieuwe modellen verandert niets aan jouw D80, je hebt dus niets te vrezen wanneer er een beter toestel op de markt komt..
                              foto als spiegel of als venster?

                              Comment


                              • Re: Nikon D90

                                Oorspronkelijk geplaatst door parakiet Bekijk bericht
                                het uitbrengen van nieuwe modellen verandert niets aan jouw D80, je hebt dus niets te vrezen wanneer er een beter toestel op de markt komt..
                                Ik ben ook niet bang van een nieuw toestel, zolang het een fotocamera is toch niet. Ik hoop dat de mensen die een D90 kopen er betere foto's mee kunnen maken dan die dat ze maakten met hun vorige toestel, en wie weet... misschien koop ik er zelf wel één .

                                Weet dat ik enkel een opmerking maakte op...
                                Oorspronkelijk geplaatst door puerte Bekijk bericht
                                Is volgens mij een zeer goede keuze, als je die beelden ziet in vergelijking met de d80 !!
                                Ik had dus graag geweten wat er mis is met de beelden van de D80 en wat er dus beter is in de beelden die "puerte" van de D90 gezien heeft, want ik heb zelf problemen om iets "mis" te zien (buiten het feit dat ze niet altijd even goed gemaakt zijn) aan de beelden die ik maak met de D80.

                                Comment

                                Working...
                                X