Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Nikon D90

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Nikon D90

Oorspronkelijk geplaatst door jan van ginkel Bekijk bericht
    Wat wel zal zijn is dat de JPEG er gladder zullen uitkomen dan op de D300.
    Hoe bedoel je ? En waarom denk je dat ?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door hswolfs Bekijk bericht
      Trouwens, maximum 5 minuten filmen en enkel MF, geen AF... Nog een vraagje : hoe gaat de sensor dit verdragen? Kan toch bijna niet zijn dat dit de levensduur van een sensor verkort. Om nog maar te zwijgen over stof en vuil op de sensor als je spiegel 5 minuten lang omhoog staat.
      Ik heb nog nooit gehoord dat zoiets de sensor zou belasten of de levensduur zou verkorten. Is dit bij compactjes zo misschien?

En stof: tja, sensor schoonmaken moet je zoiezo doen.

Het is een gimmick, maar imho een héle leuke en een schitterende zet marketingsgewijs.
      Over het algemeen niet snel onder de indruk.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Micro Bekijk bericht
        Het mooie aan het uitkomen van deze D90 is dat de prijs van de 50D nu ook wel wat sneller zal gaan zakken.Als ik lees dat men de D90 als concurrent van de 50D ( dus een soort gelijkwaardig toestel )naar voren schuift dan is er wel een groot prijsverschil tussen de twee en zullen vele voor de Nikon opteren.

Ik persoonlijk vind de 50D naar fysiek en mogelijkheden toe meer D300 achtig.

De D90 kan je niet vergelijken met een 50D.
        Een 50D moet je vergelijken met hetzelfde niveau en dat is de D300

Comment

ik koopt toch in de eerste plaats om te fotograferen, anders koop je een camera waarmee je ook een foto kunt maken.

die videomode is mij ook eerder een gadget , laat die ruis en hoge iso voorbeelden D300 en D90 maar komen
          mijn website: www.devid.be - http://500px.com/devid - mijn blog

IMac/IPad/Mac Air 
          D700 - D300 - D70[IR] 8-500 mm

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door FLuKee Bekijk bericht
            Ik heb nog nooit gehoord dat zoiets de sensor zou belasten of de levensduur zou verkorten. Is dit bij compactjes zo misschien?

En stof: tja, sensor schoonmaken moet je zoiezo doen.

Het is een gimmick, maar imho een héle leuke en een schitterende zet marketingsgewijs.
            blijkbaar kan je maximaal 5 minuten filmen in HD omdat dan de sensor opwarmt en zou oververhitten na meer dan 5 minuten.
            erik, Nikon materiaal

'aforismen zijn aan mij niet besteed' (ikzelf)

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door erikdk Bekijk bericht
              blijkbaar kan je maximaal 5 minuten filmen in HD omdat dan de sensor opwarmt en zou oververhitten na meer dan 5 minuten.
              Dat had ik ook gelezen, maar ik heb de indruk dat die (plausibele) verklaring ergens ontstaan is op één of ander forum en dus eerder giswerk dan feit is. Ik kan mis zijn natuurlijk. Op lagere resolutie kun je trouwens 29 minuten filmen en die limiet heeft dan blijkbaar te maken met taxen...

@Devid: je kunt de D300 en D90 hier al vergelijken op ruis.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door devid Bekijk bericht
                ik koopt toch in de eerste plaats om te fotograferen, anders koop je een camera waarmee je ook een foto kunt maken.

die videomode is mij ook eerder een gadget , laat die ruis en hoge iso voorbeelden D300 en D90 maar komen
                daar ben ik het niet helemaal mee eens. Foto's uit een videocamera zijn niet de fraaiste omdat het ding er gewoon niet voor gemaakt is, en omgekeerd is het gebruik van die schitterende nikonlenzen op dit ogenblik niet mogelijk op een videocamera. Ik herinner me wel dat high-end amateur/semipro canon videocamera's de canon fotolenzen kunnen gebruiken, maar die camera's kosten dan meteen serieus geld in aankoop, en zijn heel wat volumineuzer dan een D90. De D90 lijkt alvast de simpelste manier om professionele kwaliteit videofilm te schieten (met zijn beperkingen natuurlijk: 5 minutengrens, geen autofocus, monogeluid).
                erik, Nikon materiaal

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door FLuKee Bekijk bericht
                  Dat had ik ook gelezen...
                  met enige schroom moet ik als bron vermelden onze Ken (www.kenrockwell.com).
                  erik, Nikon materiaal

Comment

videocamera's hebben ook ccd's en cmos-sensoren en die hebben geen limieten behalve batterijduur en geheugen dus vermoed ik dat het niet meteen een probleem moet zijn.

Comment

daar ben ik het niet helemaal mee eens. Foto's uit een videocamera zijn niet de fraaiste omdat het ding er gewoon niet voor gemaakt is, en omgekeerd is het gebruik van die schitterende nikonlenzen op dit ogenblik niet mogelijk op een videocamera.
                      Op de site met voorbeelden staat een filmpje gemaakt met de 200mm f/2.

Hihi, pas op, ik schat Ken Rockwell toch hoger in dan de gemiddelde dpreview forum poster
                      Maar hij heeft er toch al eerder naast gezeten. De reviews zullen wel verduidelijking brengen.

Oorspronkelijk geplaatst door VoN_DamN Bekijk bericht
                      videocamera's hebben ook ccd's en cmos-sensoren en die hebben geen limieten behalve batterijduur en geheugen dus vermoed ik dat het niet meteen een probleem moet zijn.
                      Thanks voor de info

Comment

deze man is laaiend enthousiast over de video van de D90, hij beweert ongeveer dat Hollywood binnenkort kan inpakken

vanwege zijn achtergrond wordt hij verondersteld de materie te kennen, als trendwatcher zou ik hem niet zomaar negeren

Comment

De manuele focus is hier toch heel intressant, dan gaat de camera nooit hunten in een opnamen en je hebt de focus helemaal zelf in de hand. Ik vind dit zelfs intressanter dan een hi-end camcorder, net omdat je hier gebruik kan maken van andere objectieven en omdat je een echte focusring hebt.
                          En over die 5 minuten filmen, wie een beetje met film bezig weet toch dat je geen shots neemt die langer dan 5 minuten duren. Enfin, in de meeste gevallen toch, er zijn altijd wel uitzonderingen.
                          En nu maar hopen dat Canon ook van dit speelgoed gaat maken

Comment

(met zijn beperkingen natuurlijk: 5 minutengrens, geen autofocus, monogeluid)
                            Alleen in de hoogste resolutie (vergelijkbaar met HD) is die beperking van 5 mins er.

Comment

nu ik erover nadenk moet het hem zitten in de transfer van de beelden naar de geheugenkaart, want (ik heb geen Liveview camera dus ik weet het niet echt) op Liveview staat geen tijdslimiet dacht ik? terwijl ik denk dat Dmovie gewoon het opslaan van de liveview beelden is?

ps sorry dat ik nu al mezelf aan het quoten ben. Die egotripperij of dat solipsisme begint gevaarlijke proporties aan te nemen.
                              erik, Nikon materiaal

Comment

Maak je toch niet druk om die maar 5 min. Je gaat hopelijk toch geen shots van meer dan 5 min aan een stuk maken want dat is gewoon oersaai om naar te kijken. Er zijn andere beperkingen waar ik mij veel drukker over zou maken dan die 5 min.

Comment

Working...
                                X