Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Nikon D90

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Re: Nikon D90

    ziet er zeer interessant uit qua prijs : bijv. Nikon D 90 met 18-105 mm : 1.049 € (toch +/- 50 € goedkoper dan Vandenborre, Konijnenberg, ...)

    D
    Nikon D7000/16-85mm / 70-300mm / 50 mm f1.8 / 85 mm f1.8 / Tamron 70-200 f2.8 / SB600

    Comment


    • Re: Nikon D90

      Oorspronkelijk geplaatst door Reginald Dwight Bekijk bericht
      ziet er zeer interessant uit qua prijs : bijv. Nikon D 90 met 18-105 mm : 1.049 € (toch +/- 50 € goedkoper dan Vandenborre, Konijnenberg, ...)

      D
      vandenborre moet deze prijs jou ook geven..
      is geen internet winkel maar ook echte winkel !
      dus ze moeten hun prijs aanpassen als je afdruk van website meeneemt.
      Nikon D7000 - Nikon 17-55 f2.8 - Nikon 35mm 1.8 - Sigma 50mm 1.4 - Sigma 70-200 f2.8 OS - SB-600 (2x) - SB-900

      Comment


      • Re: Nikon D90

        heb daar ooit voor iem. d40 gekocht en verwezen naar konijn... na 5 minuten zeveren hebben ze 'm toch meegegeven maar prijs in winkel of op site nooit aangepast ... dus dat "een woord is een woord" ... is fabeltje ....

        Comment


        • Re: Nikon D90

          http://www.sdcard.be/Nederlands/stor...roduct=8984321 met kaart

          Comment


          • Re: Nikon D90

            Oorspronkelijk geplaatst door yoep Bekijk bericht
            heb daar ooit voor iem. d40 gekocht en verwezen naar konijn... na 5 minuten zeveren hebben ze 'm toch meegegeven maar prijs in winkel of op site nooit aangepast ... dus dat "een woord is een woord" ... is fabeltje ....
            ze passen het inderdaad enkel voor jou toe ...
            maar je hebt het dan toch.. alhoewel ik mijn gerief liever naar konijn of consoorten haal..
            Nikon D7000 - Nikon 17-55 f2.8 - Nikon 35mm 1.8 - Sigma 50mm 1.4 - Sigma 70-200 f2.8 OS - SB-600 (2x) - SB-900

            Comment


            • Re: Nikon D90

              voor de geinteresseerden.. denk kit 18-105 op website konijn gezien te hebben voor 1015€ !!!
              Nikon D7000 - Nikon 17-55 f2.8 - Nikon 35mm 1.8 - Sigma 50mm 1.4 - Sigma 70-200 f2.8 OS - SB-600 (2x) - SB-900

              Comment


              • Re: Nikon D90

                de prijs is bij Konijn weer veranderd naar €1066...???

                Comment


                • Re: Nikon D90

                  hey
                  ben zaterdag om de d90 geweest, samen met 18-200VR lens bij artencraft in gent.
                  ben wel nog beetje nieuw in fotografiewereld, maar wil me er sterk in verdiepen,
                  na enkele foto's genomen te hebben in raw(nef) en jpg wil ik deze importeren in apperture, blijken dit niet compatibel te zijn met de meeste software.
                  bestand word niet ondersteund, enkel in de meegeleverde ViewNX die meegeleverd is kunen de raw foto's worden gebruikt. bestaan er codec's om dit ook mogelijk te maken de foto's te bewerken in aperture, photoshop cs3 e.d.?
                  verder zalig toestel om mee te fotograferen, al moet ik nog veel leren.
                  greetz
                  Nikon D90, AF-S Nikkor 18-200mm 1:3,5 - 5,6 G ED
                  Macbook 1,83Ghz, 3gb Ram, 320 Gb Hdd

                  Comment


                  • Re: Nikon D90

                    Oorspronkelijk geplaatst door Freddy_bj Bekijk bericht
                    hey
                    ben zaterdag om de d90 geweest, samen met 18-200VR lens bij artencraft in gent.
                    ben wel nog beetje nieuw in fotografiewereld, maar wil me er sterk in verdiepen,
                    na enkele foto's genomen te hebben in raw(nef) en jpg wil ik deze importeren in apperture, blijken dit niet compatibel te zijn met de meeste software.
                    bestand word niet ondersteund, enkel in de meegeleverde ViewNX die meegeleverd is kunen de raw foto's worden gebruikt. bestaan er codec's om dit ook mogelijk te maken de foto's te bewerken in aperture, photoshop cs3 e.d.?
                    verder zalig toestel om mee te fotograferen, al moet ik nog veel leren.
                    greetz
                    Weet niet of dit er iets mee te maken heeft maar KR schrijft het volgende hier http://www.kenrockwell.com/nikon/d90.htm

                    Data

                    Data Transfer

                    The D90 has one design flaw: when plugged into a computer, it does not always appear directly as a hard drive, as other Nikon cameras do.

                    There is no USB menu option for PTP or mass storage. It s stuck in PTP, meaning if you want to plug the D90 to your computer, that you'll need certain software or operating systems to recognize it.

                    it works fine on some computers, but doesn't work on mine unless I futz with software, which I won't do.

                    You may need to buy a separate SD card reader, or gamble installing Nikon's always buggy software on your computer to download directly from the D90 if Apple's Image Capture or other software doesn't do it for you.
                    Flickr

                    Comment


                    • Re: Nikon D90

                      met de lightroom 2.1 update op mijn mac is er geen enkel probleem om de NEF files op mijn computer te zetten.
                      Als je geen lightroom hebt is de gratis dng convertor nog een optie maar je hebt dan waarschijnlijk een cardreader nodig.

                      Comment


                      • Re: Nikon D90

                        ik bezit een macbook met leopard erop, en deze herkent mn nikon niet als verwisselbare schijf, maar komt wel voor in de programma's waarmee ik mn foto's importeer.
                        echter hier ligt het probleem niet, ik kan de foto's wel selecteren om te importeren, maar deze dijn niet compatibel met de software, enkel als ik omporteer via Nikon Transfer kan ik de foto's openen in ViewNX, tot nu toe geen enkel ander programma gevonden die ze wil openen, tenzij ik ze eerst converteer naar tiff of jpg. waarschijnlijk nieuwe indeling van de NEF.
                        greetz
                        Nikon D90, AF-S Nikkor 18-200mm 1:3,5 - 5,6 G ED
                        Macbook 1,83Ghz, 3gb Ram, 320 Gb Hdd

                        Comment


                        • Re: Nikon D90

                          Heb nu gemerkt dat idd iphoto op mac de fotos wel importeert maar niet kan lezen. Heb echter geen probleem daar ik lightroom gebruik en daar werkt de nieuwe update 2.1 wel. Morgen CS3 proberen, maar ik vrees het ergste.

                          Comment


                          • Re: Nikon D90

                            Oorspronkelijk geplaatst door Henri1 Bekijk bericht
                            De prijs is wel het dubbele van de D80, en dat toestel gaat hij vervangen ?
                            Ik heb de Nikon D90 body besteld bij Tuyttens in Oostende. Sympathieke gasten die een degelijke uitleg heeft. Ik heb hem daar kunnen kopen aan 959€. Nu hopen dat de body snel leverbaar is.

                            Comment


                            • Re: Nikon D90

                              Voor D90 geinteresseerden :

                              een mooi gedetailleerd review van de D90, sinds vandaag op :



                              Morgen staat er ook een video-review op.

                              Zoals verwacht zijn de resultaten zeer positief met mermaals een goede referentie naar de aloude D80. Blijkbaar toch een toestel dat serieus sporen heeft nagelaten bij gebruikers en journalisten her en der ...

                              Upgraden van de D80 naar D90 voor betere fotokwaliteit hoeft niet, wegens amper verschil. Enkel als je gevoelig bent voor de nieuwigheden (live-view, beeldstab, video-functie, ...) is de overstap aan te raden. Een D80 aan sterk verlaagde prijs blijft een zeer verstandige beslissing.

                              Blijkbaar levert Canon lenzen zonder zonnekap, want dit wordt hier fijntjes vermeld als pluspunt voor de 18-105 mm ("Canon, Are you reading this ?" .... staat er letterlijk).

                              Veel leesplezier

                              D
                              Nikon D7000/16-85mm / 70-300mm / 50 mm f1.8 / 85 mm f1.8 / Tamron 70-200 f2.8 / SB600

                              Comment


                              • Re: Nikon D90

                                Ok, vandaag mijn D90 bij Tuytens in Oostende besteld aan 959€, een 19€ duurder dan bij Konijnenberg maar voor die prijs rij ik er niet voor heen en terug en de service is dan ook om de hoek.
                                Zoals al aangehaald symphatieke gasten en mijn zoontje heeft nog een zo'n demo levensecht Nokia gsm gekregen als speelgoed waar hij helemaal weg van is

                                Dus eindelijk een deftige ISO boost zonder "korrel met grote K" boven de ISO800 en een groot LCD scherm, wellicht de 2 beste troeven samen met een 12megapixel sensor t.o.v. mijn D70

                                We zijn in blijde verwachting!
                                groeten,
                                Bjorn
                                Nikon D90, Nikkor 18-70, Nikkor 70-210, Nikkor 18-200 VR, Tamron 17-50.

                                Comment

                                Working...
                                X