Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Nikon D3 in huis

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Nikon D3 in huis

Oorspronkelijk geplaatst door Telekees Bekijk bericht
    Dus u denkt dat het in de sensor zit?
    Geef toch eens antwoorden met meer dan enkele woorden. Zeg dan zelf waar het antwoord te vinden is. Steeds zulke antwoorden van jou te moeten lezen begint me echt mijn ... uit te hangen

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door erikdk Bekijk bericht
      Ik vind dat een absoluut fenomenaal resultaat. Je wordt beinvloed doordat je de oorspronkelijke foto ernaast ziet staan, en je beseft dat er detail weg is, maar laat die bewerkte foto alleen zien, en niemand gelooft dat die op ISO 25600 is gemaakt. Die FF sensor van Nikon is absoluut grensverleggend.
      Maar als je beide foto's afprint dan is er veel kans dat de niet bewerkte een veel mooier resultaat geeft. Ik haal ruis niet meer echt weg want op een print zie je die bijna niet.
      Tot sluitertijd, Dirk

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door FotoDirk Bekijk bericht
        Maar als je beide foto's afprint dan is er veel kans dat de niet bewerkte een veel mooier resultaat geeft. Ik haal ruis niet meer echt weg want op een print zie je die bijna niet.

wel, probeer dat eens. Ik heb het gedaan: ik heb ze afgeprint. OK, het is dan wel een gereduceerde versie van 300K in plaats van de 4-5 MB oorspronkelijke versie, maar ook in die gereduceerde vorm komt in mijn beoordeling de bewerkte versie er alvast een heel stuk beter uit dan de onbewerkte.
        erik, Nikon materiaal

'aforismen zijn aan mij niet besteed' (ikzelf)

Comment

ruis kan een foto ondermijnen maar een totaal strakgestreken foto verknoeid het resultaat helemaal.

dingen als "spijtig van de ruis" mag je, IMHO, gerust vertalen als: je beeld is waardeloos maar ik wil het zo niet zeggen.

als je beeld er staat dan kan de noise geen kwaad.
          foto als spiegel of als venster?

Comment

Vroeger gebruikte veel fotografen een lichtgevoelige film om een korrelig resultaat te verkrijgen en nu moet alles supperglad zijn.
            Ik vind persoonlijk die eerste foto van Franciskine ook wel wat hebben.
            D700 met MB-D10, Nikon 85mm 1.8 G, Nikon 70-300 VR

Comment

Wat Franciskine hier deed vind ik echt wel straf.
              Wat Sus schreef deed ik meermaals met die Kodak 3200 ZW doch die ruis is nog geen korrel en mis die wel een beetje. Dus nu nog software uitvinden om die ruis in korrel om te zetten.
              Last edited by Franciskine; 31 augustus 2008, 20:10.
              Lijfspreuk: 'k En zijn in 't geel nie t'akkord mee tgeen daa soms zegt, moir 'k zoen mej loiden dued sloin vuer au aune zegte loiden doen..." Naar Voltaire 1694-1778 doch vrij vertaald naar het Adegems.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Herrebaut Bekijk bericht
                Wat Franciskine hier deed vind ik echt wel straf.
                Wat Sus schreef deed ik meermaals met die Kodak 3200 ZW doch die ruis is nog geen korrel en mis die wel een beetje. Dus nu nog software uitvinden om die ruis in korrel om te zetten.
                je kan dat ook in hardware: gewoon wat zand over je afdruk strooien, dan heb je korrels
                erik, Nikon materiaal

Comment

Kreeg mijn aPPle doosje niet open en ook niet mijn printer.
                  Dacht al, 't zal dat maar in het doosje achter dat lensje van dienen potrettentrekker strooien en het lukte nog ook. Dank hoor erikdk voor de leuke hint. 'k en wist niet dat een aforisme een "zandspeling" was.
                  Hé even "on-toppiek" hé moderator.
                  Last edited by Herrebaut; 1 september 2008, 23:27.
                  Lijfspreuk: 'k En zijn in 't geel nie t'akkord mee tgeen daa soms zegt, moir 'k zoen mej loiden dued sloin vuer au aune zegte loiden doen..." Naar Voltaire 1694-1778 doch vrij vertaald naar het Adegems.

Comment

Hé iedereen, ik was vandaag in Oostende en ontmoette een heel vriendelijke dame bij Switch in Oostende, ik las hier even op BD vroeger dat Aperure 2 een goed alternatief was als voor iPhoto en PhotoShop, die dame overtuigde mij na heel wat uitleg, ik probeerde het even thuis uit en echt het is echt de moeite waard wat die dame me beloofde, echt gemakkelijk in gebruik en de koppeling met iPhoto liep heel vlot.
                    Ook die ruisjes krijg je onder de hand. Echt een goede koop gedaan denk ik.

Wat ik ook nog kocht? (ik had ook nog een bonneke van vaderskesdag op zak, die binnenkort verviel) een eye tv hybrid (103 €) echt niet te doen, als speeltje om tv te kijken op je MacBook.

Allee beste BD ers mijn dag kon niet meer stuk.

ps: 'k was nog vergeten te zeggen dat er van Aperture 2 een boekje bestaat in het Vlaams (18,82 €) en dat nam ik ook mee in de gauwte. So Long Folks.
                    ps 2: Miljarde was ik weer geld kwijt zeg.

Comment

om dit draadje even te reanimeren en reajusteren wilde ik kwijt dat uk het helemaal eens ben met de topicstarter: het is een plezier om binnenshuis te werken met de D700 (die het brein van de D3 deelt in een ietwat kleinere behuizing); ik kan niet wachten op de winter om dat verder uit te proberen (allez dat is nu wel een beetje een zware overdrijving maar je snapt wat ik bedoel )
                      erik, Nikon materiaal

Comment

Working...
                      X