Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Nikon D3 in huis

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Nikon D3 in huis

Persoonlijk vind ik een D3 géén beginnerscamera. Ook al zou je leercurve erg steil zijn, dan nog zul je enkele jaren nodig hebben om alles onder de knie te krijgen, lijkt me.

De vergelijkingen met auto's gaat in deze niet op, toch niet met de gegeven modellen. Leren rijden in een Bugatti Veyron zal sommigen lukken, maar de meeste zullen even moeten slikken...

Iedereen doet uiteraard met zijn geld wat hij wil!! Daar heb ik absoluut geen problemen mee, al koopt de persoon nog een D3 bij als tweede body!
    Maar iedereen heeft ook nog steeds het recht om verstelt te staan als iemand zo'n toestel als beginnerscamera koopt. En dat mag dan toch gezegd worden?
    Een goede reiziger heeft geen vaste plannen en is niet van plan om aan te komen. (Lao Tzu)

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Reginald Dwight Bekijk bericht
      Het mag wel gezegd worden dat het een originele opener is (een D3 voor de hoge iso kopen). Proficiat aan de amateur die 4000 € kan besteden aan zijn toestel.

Het is een beetje als een ladder kopen van 10 m hoog om uw goten uit te kuisen ... of een klein scheutje Cognac drinken uit een bierglas. Moet kunnen !

sukses met je toestel, wie weet schakel je binnnen enkele weekjes over op de D3x, iso tot 10.000 !

byebye

D
      Hierbij eentje met wel veel ruis en in mijn bierglas zit wel bier.Het was tijdens de laatste electriciteitspanne en wat doe je dan?Wachten en je bezighouden!
      Inspiratie voor Herrebout?Ik zou toch een beetje ruis toelaten want dat geeft ambiance

Last edited by EdDu; 29 augustus 2008, 10:50. Reden: tekstfoutje
      Flickr PBase
      Nikon D700 Nikkor 70-300mm Tamron 28-75mm.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Reginald Dwight Bekijk bericht
        Het is een beetje als een ladder kopen van 10 m hoog om uw goten uit te kuisen ... of een klein scheutje Cognac drinken uit een bierglas. Moet kunnen !
        Om je 7 m hoge goten te kuisen ben je toch nog steeds beter met een 10 m hoge ladder dan met ene van 5 m, en liever een cognac uit een bierglas, dan een leffe uit een druppelglaasje.

Comment

de afgunst druipt er weer eens van af.....
          TS: succes met je aankoop! Geniet ervan!
          ---------------- Ik doe niet meer mee

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door D80 Bekijk bericht
            Persoonlijk vind ik een D3 géén beginnerscamera. Ook al zou je leercurve erg steil zijn, dan nog zul je enkele jaren nodig hebben om alles onder de knie te krijgen, lijkt me.

Maar iedereen heeft ook nog steeds het recht om verstelt te staan als iemand zo'n toestel als beginnerscamera koopt. En dat mag dan toch gezegd worden?
            Zeg jij mij nu eens wat er moeilijker is aan een D3 dan aan een D80 qua basisbediening, de mogelijkheden zijn heel wat groter, maar de principes zijn net hetzelfde, ik zou zelfs durven beweren dat de slaagkansen voor een beginner met een D3 groter zijn dan met een D80 of een D70.
            Wil je er natuurlijk alles uithalen, dan vergt dat een bepaalde leertijd, en eigenlijk eenmaal je de camera naar je hand en je behoeftes hebt ingesteld, moet je daar nog weinig aan veranderen, buiten de gebruikelijke instellingen zoals je die op iedere camera hebt, bovendien kan je een hele boel instellingen opslaan en bewaren, kan het nog beter.

Je hebt gelijk dat iedereen het recht heeft om versteld te staan, en dat mag inderdaad gezegd worden, maar dan zet je daar geen sarcastisch tekentje achter, probeer die mensen met goede raad bij te staan, vertel hun dat je de instellingen kan terug vinden in de EXIF van een digitaal bestand enz. probeer verdikke eens elkaar te helpen inplaats van niets terzake doende opmerkingen te geven.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door D80 Bekijk bericht

De vergelijkingen met auto's gaat in deze niet op, toch niet met de gegeven modellen. Leren rijden in een Bugatti Veyron zal sommigen lukken, maar de meeste zullen even moeten slikken...

Iedereen doet uiteraard met zijn geld wat hij wil!! Daar heb ik absoluut geen problemen mee, al koopt de persoon nog een D3 bij als tweede body!
              Die D3 heeft geen steilere leercurve als bv een D80. En wat steil is voor de één, is minder steil voor iemand anders (jij spreekt daar van jaren!). Sommigen hebben ook meer geduld.
              Je leert niets van de technische kant zolang je een camera in auto modus gebruikt en eens zal je hem in P, A, S of M mode moeten zetten en dan begint het leren. Een D3 in P, A, S of M mode is even moeilijk of gemakkelijk als eender welk ander toestel in P, A, S of M mode.
              Integendeel, met een D3 ben je verplicht er meteen aan te beginnen. Geen excuses om het uit te stellen via auto modus. Sommigen geraken met hun camera nooit uit de auto modus. Je zal dus sneller ervaring opdoen.
              En fotografie is geen rocketscience, hé? Een dagje leren over diafragma's, sluitertijden, belichtingscorrectie, ISO en je hebt een startbasis.

En in P-mode kan je ook met een D3 al snel van start gaan.

Ik ben lang geleden begonnen met een volledig manueel toestel. En dan leer je pas, je moet wel.

Terzijde: Wat de automodellen betreft. Alle vergelijkingen lopen ergens mank maar je verstond de boodschap wel. En de Veyron is dan ook een slecht voorbeeld: die laatste is geen F1 wagen en naar wat ik er allemaal over gelezen heb en gezien heb is het juist verwonderlijk dat je met deze auto kan rijden als met gelijk welke andere. Hij heeft zelfs een automaat. Als je het over de PK's hebt, zelf met een M5 kan je ook snel de mist in gaan en domme dingen doen als je je niet kan beheersen.

Op een forum mag blijkbaar alles geschreven worden... In gelijk welke toonaard. Tja... De anonimiteit achter het scherm laat veel toe... 'k Vraag mij af of al die opmerkingen ook in real life op dezelfde manier geventileerd zouden worden...
              Iedereen heeft het recht om te zeggen wat hij wil maar aanvaardt dat er ook onnozele zaken geschreven worden en dat er dan terecht reactie op komt. Of in uw denkpatroon: iedereen heeft het recht te zeggen wat ze willen, ook deze die reageren op de volgens u (maar niet volgens mij) terechte reacties!
              En eigenlijk, nee, sommige zaken worden beter niet geschreven omdat ze zo zinloos zijn, zo verkeerd of onwaar en tegelijk soms kwetsend.
              Last edited by timefreezer; 26 augustus 2008, 15:20.

Comment

Ik ken me helemaal vinden in hetgeen timefreezer hierboven zegt. Vooral de zin
                Een D3 in P, A, S of M mode is even moeilijk of gemakkelijk als eender welk ander toestel in P, A, S of M mode.
                slaat de nagel op de kop en bevestigt wat ik in een andere thread ook al ooit eens geschreven heb.
                Ik lees op dit forum inderdaad bij sommigen een triestige portie jaloezie. Bij anderen dan weer een soort elitaire of corporatistische (zoals de middeleeuwse gilden en ambachten) reactie wanneer ze een beginner uit bezorgdheid over de toch o zo steile leercurve een bridge willen aanpraten ipv een DSLR als eerste camera.

Comment

Er wordt hier een enorme grap uitgehaald en iedereen trapt er weer in.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Binnenuit Bekijk bericht
                    Wie trapt waar in?
                    Hubert

Nikon D303 14mm tot 500mm en een pillampke van Nikon en Sigma.

Comment

is er een moderator in huis kan er msschien gekuist worden want afgunst is geen foto forum waard

Comment

Iedereen doet met zijn centen wat hij wil, punt uit . . . gelieve reacties on topic te houden dus. Gebeurt dit niet, dan sluit ik de boel.
                        There is no such thing in anyone's life as an unimportant day. / Alexander Woollcott
                        A diplomat is a man who always remembers a woman's birthday but never remembers her age.
                        Contra principia negantem disputari non potest. BD Lidnummer : BD0394BE

Comment

Het is al de tweede maal dat ik een topic van deze TS volg en ik denk er ook zo over.
                          BD0497BE : Nikon body + glas
                          www.RudyVerrijt.info

Comment

Eigelijk heeeeeeel goed gezien Binnenuit.
                            Jaloers zijn is een heel lelijke ziekte.

Dit was eigenlijk een beetje mijn bedoeling, stel een vraag en plaats daar bij dat je met nen Rolls rijdt, je zal verschieten van de reacties die niks te maken hebben met het vraagje zelf.
                            Maar allee, ik leerde alvast heel wat bij via PM op BD en miek hier een paar heel goede vrienden aan over.
                            Straf hé, ik heb een heel mooie dame in huis en velen gunnen het me niet.
                            Ze is goed gebouwd, ziet er goed uit, heeft mooie ogen, heeft een prachtig manteltje aan, is snel, verstandig en ziet in het donker wat wil je meer om met zo een mooie madam op straat te komen
                            ps: eigenlijk kreeg ik geen antwoord op mijn vraag "heeft iemand ervaring met hoge iso en ruis" of pas ik mijn berichtje aan ipv een D3 zal het een D50 worden in het vervolg.
                            Last edited by Herrebaut; 26 augustus 2008, 21:33.
                            Lijfspreuk: 'k En zijn in 't geel nie t'akkord mee tgeen daa soms zegt, moir 'k zoen mej loiden dued sloin vuer au aune zegte loiden doen..." Naar Voltaire 1694-1778 doch vrij vertaald naar het Adegems.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Herrebaut Bekijk bericht
                              "heeft iemand ervaring met hoge iso en ruis" of pas ik mijn berichtje aan ipv een D3 zal het een D50 worden in het vervolg.
                              het zieligste is dat je daar nog gelijk hebt ook, doe alsof je een D50 hebt en men helpt je direct, heb je een D3 dan gaan we afzeiken....
                              ---------------- Ik doe niet meer mee

Comment

D3, D50, whatever. Ik vind dit gewoon geen goede foto, in geen enkel opzicht. Ook al post je een foto enkel om iets duidelijk te maken (ruis, hoge iso, scherpte,...), zorg dan tenminste dat je een foto uitkiest die een algemene test kan doorstaan, dus ook wat betreft composite, scherpte en kleur.
                                Is tenminste mijn idee.
                                Een beetje kritisch zijn tov je eigen kunnen kan zeer verhelderend werken.

peter
                                www.peterlaurent.be

Comment

Working...
                                X