Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Nikon D3 in huis

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Nikon D3 in huis

Wat mij betreft is die D3 je van harte gegund, Herrebaut ....

Ik heb echter wel de indruk gekregen dat je door je vraagstelling die enkele negatieve reactie- het merendeel van de antwoorden had gelukkig een positieve insteek- graag uitlokte........

Oorspronkelijk geplaatst door Herrebaut Bekijk bericht
    Dit was eigenlijk een beetje mijn bedoeling, stel een vraag en plaats daar bij dat je met nen Rolls rijdt, je zal verschieten van de reacties die niks te maken hebben met het vraagje zelf.
    Terug on-topic..... Met betrekking tot jouw ruis op ISO 6400: daar heb ik bij mijn Canon 40D totaal geen last van ...

Succes met je fotografie !

Humphrey
    Last edited by hapa; 26 augustus 2008, 22:06.

Comment

Ik probeer die ruis op mijn foto's via iPhoto op mijn aPPle MacBook te verdoezelen doch vroeg me af hoe doen jullie dat.
      Lijfspreuk: 'k En zijn in 't geel nie t'akkord mee tgeen daa soms zegt, moir 'k zoen mej loiden dued sloin vuer au aune zegte loiden doen..." Naar Voltaire 1694-1778 doch vrij vertaald naar het Adegems.

Comment

Straf hé, ik heb een heel mooie dame in huis en velen gunnen het me niet.
        Ze is goed gebouwd, ziet er goed uit, heeft mooie ogen, heeft een prachtig manteltje aan, is snel, verstandig en ziet in het donker wat wil je meer om met zo een mooie madam op straat te komen
        ps: eigenlijk kreeg ik geen antwoord op mijn vraag "heeft iemand ervaring met hoge iso en ruis" of pas ik mijn berichtje aan ipv een D3 zal het een D50 worden in het vervolg.
        mooie dame? D3?

en laat je maar gaan!
        foto als spiegel of als venster?

Comment

grap of ni:

ik ben absoluut ni jaloers of afgunstig
          van mij koopt iedereen wat em wilt

maar als je er ni veel van kent en je koopt nen D3
          dan komt da bij mij over als:
          'k zal maar 't duurste kopen, dan ben ik de man/vrouw

ni meer of ni minder

en dan rij ik nu effe met mijne lambo tegen de poort zie
          Nikon D700 & D70 | Nikkor AF-S 17-35 2.8 + 50 1.8 + 105 2.8 macro + 18-200 VR II
          Sigma 100-300 F4 EX APO HSM| Nikon SB-800 | Manfrotto 479B | Albums: Fototime| 500px

Comment

Ik probeer die ruis op mijn foto's via iPhoto op mijn aPPle MacBook te verdoezelen doch vroeg me af hoe doen jullie dat.
            de ingebouwde ruisverdoezelaar in iphoto is niet echt goed hoor, probeer eens in Lightroom of zo, betere resultaten
            Photography helps people to see
            -Berenice Abbott-
            BD1050BE

Comment

Als ik dan toch eens ruis moet verwijderen doe ik dat met dit programma : Noiseware Professional Edition
              ik weet alleen niet of dit programma ook geschikt is voor Mac ( één van de weinige, maar wel een heel groot nadeel natuurlijk als je met Mac werkt, software alternatieven zijn misschien maar 5% in vergelijking met wat er voor PC bestaat, misschien verbetert dat nog wel naargelang meer mensen met Mac beginnen te werken )

EDIT : ondertussen gecontroleerd, Noiseware pro heeft ook een Mac-versie
              Last edited by Franciskine; 27 augustus 2008, 07:38.
              There is no such thing in anyone's life as an unimportant day. / Alexander Woollcott
              A diplomat is a man who always remembers a woman's birthday but never remembers her age.
              Contra principia negantem disputari non potest. BD Lidnummer : BD0394BE

Comment

Als ik een groep mensen op foto zet,in minder goede omstandigheden, met een klein diafragma om een goede dof te hebben,mét flitsen,dan verhoog ik de iso redelijk en ik kan zeggen dat mijn D40 met ff sensor ruis vrij is tot 3200 en perfect bruikbaar tot iso 6400.
                Zo bekom ik voldoende duidelijke achtergrond.
                Groetjes.
                Henk
                Nikon-Sony-olympus-Leica

Comment

Eigelijk heeeeeeel goed gezien Binnenuit.
                  Jaloers zijn is een heel lelijke ziekte.

Dit was eigenlijk een beetje mijn bedoeling, stel een vraag en plaats daar bij dat je met nen Rolls rijdt, je zal verschieten van de reacties die niks te maken hebben met het vraagje zelf.
                  Maar allee, ik leerde alvast heel wat bij via PM op BD en miek hier een paar heel goede vrienden aan over.
                  Straf hé, ik heb een heel mooie dame in huis en velen gunnen het me niet.
                  Ze is goed gebouwd, ziet er goed uit, heeft mooie ogen, heeft een prachtig manteltje aan, is snel, verstandig en ziet in het donker wat wil je meer om met zo een mooie madam op straat te komen
                  ps: eigenlijk kreeg ik geen antwoord op mijn vraag "heeft iemand ervaring met hoge iso en ruis" of pas ik mijn berichtje aan ipv een D3 zal het een D50 worden in het vervolg.
                  Na het herlezen van mijn post merk ik nu dat mijn post echt niet grappig was. In het vervolg zal ik meer letten op mijn antwoorden op BD. Moest ik iemand tegen de borst gestoten hebben dan wil ik mij met deze post verontschuldigen. Alvast dank voor de postjes nadien.
                  Lijfspreuk: 'k En zijn in 't geel nie t'akkord mee tgeen daa soms zegt, moir 'k zoen mej loiden dued sloin vuer au aune zegte loiden doen..." Naar Voltaire 1694-1778 doch vrij vertaald naar het Adegems.

Comment

Knip
                    ps: eigenlijk kreeg ik geen antwoord op mijn vraag [I][COLOR="DarkOliveGreen"]"heeft iemand ervaring met hoge iso en ruis":Knip
                    G
                    Geen relevante vraag + geen relevant antwoord.

Ofwel kwaliteit input bepaalt kwaliteit output.......

Comment

Dank je wel Telekees voor de steeds zeer informatieve reply's die je hier post

@Herrebout,

Gisteren in de gauwte op het werk iets extremers geprobeerd, snapshot van een collega, iso 25600, F14, met TL-verlichting, witbalans opzettelijk op automatisch gezet . Twee versies, eentje onbewerkt, de andere bewerkt met Noiseware professional. Je verliest duidelijk detail na de ruisfilter maar beeld is zeker nog bruikbaar.

There is no such thing in anyone's life as an unimportant day. / Alexander Woollcott
                      A diplomat is a man who always remembers a woman's birthday but never remembers her age.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Franciskine Bekijk bericht
                        Dank je wel Telekees voor de steeds zeer informatieve reply's die je hier post

@Herrebout,

Gisteren in de gauwte op het werk iets extremers geprobeerd, snapshot van een collega, iso 25600, F14, met TL-verlichting, witbalans opzettelijk op automatisch gezet . Twee versies, eentje onbewerkt, de andere bewerkt met Noiseware professional. Je verliest duidelijk detail na de ruisfilter maar beeld is zeker nog bruikbaar.
                        Tja,dat is geen slecht werk met Noiseware maar....alles wordt zo"glad" gestreken.Dames met rimpeltjes zullen dit in dank aannemen.
                        Ik heb reeds ruis verwijderd met PSPX2 en dat was bv.op een foto in een polder omdat er ruis zat in de lucht maar dan werden de grassprietjes gladgestreken.
                        Met een D3 zou ik niet naar de uiterste limiet willen gaan(behalve als die ene opname "moet")maar gewoon genieten dat het op 1600 iso nog heel goed is.
                        Ruis hoeft niet altijd een nadeel zijn,het fenomeen kan ook creatief gebruikt worden
                        Flickr PBase
                        Nikon D700 Nikkor 70-300mm Tamron 28-75mm.

Comment

Deze foto is dan ook speciaal extreem genomen op vraag van de TS, ik zie me nooit op 25600 ISO werken hoor, en ruis verwijderen waar personen op afgebeeld staan geeft inderdaad dikwijls die "plastic" look. Ik ben dan ook geen voorstander van teveel photoshop gebruik wat bij model fotografie nogal eens wordt toegepast, maar smaken verschillen . . . gelukkig maar zou ik zeggen

Comment

Ik vind dat een absoluut fenomenaal resultaat. Je wordt beinvloed doordat je de oorspronkelijke foto ernaast ziet staan, en je beseft dat er detail weg is, maar laat die bewerkte foto alleen zien, en niemand gelooft dat die op ISO 25600 is gemaakt. Die FF sensor van Nikon is absoluut grensverleggend.
                            erik, Nikon materiaal

'aforismen zijn aan mij niet besteed' (ikzelf)

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door erikdk Bekijk bericht
                              Ik vind dat een absoluut fenomenaal resultaat. Je wordt beinvloed doordat je de oorspronkelijke foto ernaast ziet staan, en je beseft dat er detail weg is, maar laat die bewerkte foto alleen zien, en niemand gelooft dat die op ISO 25600 is gemaakt. Die FF sensor van Nikon is absoluut grensverleggend.

Vind ik ook!!

Walter
                              D850

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Phororhacos Bekijk bericht
                                Vind ik ook!!

Walter

Dus u denkt dat het in de sensor zit?

Comment

Working...
                                X