Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

APS-C vs Full-frame cameras

Collapse
Deze discussie is gesloten.
X
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Re: APS-C vs Full-frame cameras

Oorspronkelijk geplaatst door hub2805 Bekijk bericht
    009543-01 : is dit een compo in de hoek
    011366-01 : compo in het midden met zwerm errond
    013630-01 : dit is één van de weinig hoek compo's
    004827-01 : dit is GEEN hoek maar derde regel(gulden snede)
    013394-01 : compo in het midden
    003239-01 : nogmaals gulden snede
    013164-02 : is zowat tussen de hoek en gulden snede

Bedankt om de verhouding van compo's, die ik in post #71 aanhaalde, met je eigen voorbeelden te bevestigen.
    hallo !!! laat me niet lachen, dan verschiet je dat ik je fotografische kennis laag inschat

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door puerte Bekijk bericht
      hallo !!! laat me niet lachen, dan verschiet je dat ik je fotografische kennis laag inschat
      Eigenlijk lach je nu jezelf uit want wat ik aanhaal zijn feiten en geen gezichtsbegoochelingen waar je van droomt. De mening over je uitingen liggen niet op een hoog pitje en ik ben de enigste niet.
      Trouwens hoe je over mijn fotografische kennis denkt zal me echt worst wezen.
      Hubert

Nikon D303 14mm tot 500mm en een pillampke van Nikon en Sigma.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Kevlar Bekijk bericht
        Wel als je meer info over diffractie wilt met voorbeelden. Moet je hier eens kijken http://www.cambridgeincolour.com/tut...hotography.htm

Dan ontdek je ook al de onzin die een bepaald iemand hierover verkondigt. Wat dus desinformatie en gewoon fout is.

Je gedachtengang is logisch en hier een quote van bovenvermelde site die uitlegt waarom dit niet het geval is.
        "Technical Note:
        Since the physical size of the lens aperture is larger for telephoto lenses (f/22 is a larger aperture at 200 mm than at 50 mm), why doesn't the size of the airy disk vary with focal length? This is because the distance to the focal plane also increases with focal length, and so the airy disk diverges more over this greater distance. As a result, the two effects of physical aperture size and focal length cancel out. Therefore the size of the airy disk only depends on the f-stop, which describes both focal length and aperture size. The term used to universally describe the lens opening is the "numerical aperture" (inverse of twice the f-stop). There is some variation between lenses though, but this is mostly due more to the different design and distance between the focal plane and "entrance pupil."

@puerte: weer de gebruikelijke onzin die eigenlijk alleen maar duidelijk maakt dat je niet goed begrijpt waarover het gaat. Spijtig dat je mensen wil blijven desinformeren en ik wacht nog steeds op dat aantal foto's dat je al gemaakt hebt op F1.4 waar de hoeken belangrijk zijn......
        wat daar staat is maar een puur theoretisch model, bruikbaar op standaard lenzen, (niet vergissen met standaard brandpunt)

Ik ken die site al lang en heel goed, en voor diegene die niet begrijpen wat er eigenlijk staat, hebben ze er een mooi tekstje bijgeplaatst.

NOTES ON REAL-WORLD USE IN PHOTOGRAPHY

Je reageert altijd maar zonder de zaken eens tengronde te bestuderen, verwarring stichten noemt men dat.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door puerte Bekijk bericht
          wat daar staat is maar een puur theoretisch model, bruikbaar op standaard lenzen, (niet vergissen met standaard brandpunt)

Ik ken die site al lang en heel goed, en voor diegene die niet begrijpen wat er eigenlijk staat, hebben ze er een mooi tekstje bijgeplaatst.

NOTES ON REAL-WORLD USE IN PHOTOGRAPHY

Je reageert altijd maar zonder de zaken eens tengronde te bestuderen, verwarring stichten noemt men dat.
          Dat je hem al heel lang kent wist ik al ik heb je er al naar verwezen in het verleden. En die notes veranderen niets aan de feiten. Die geven maar aan dat alles niet overtrokken moet worden.
          Net zoals dat theoretisch model hier gewoon weergeeft wat er gebeurt in de praktijk. En dat zijn ook feiten. En geen verzinsels zoals de jouwe die kan je daar niet vinden. En die notes veranderen daar niets aan. Desinformatie zoals de jouwe dat is verwarring stichten. Dat kan je mij moeilijk verwijten. Allee jij kan dat wel natuurlijk maar dat zegt meer over jou dan over mij!

Comment

gasten, ik vind dat de toon van jullie discussie hier wel erg persoonlijk en negatief aan het worden is, dat is mijns inziens echt niet nodig.
            erik, Nikon materiaal

'aforismen zijn aan mij niet besteed' (ikzelf)

Comment

De zoveelste discussie tunnen Kevlar en Puerte ga ik verder voorkomen en het topic sluiten. 't Is genoeg geweest. Spijtig voor de andere lezers maar misschien zullen beiden nu hun verantwoordelijk opnemen om in de toekomst een beetje beter op te letten. En nee, jullie hoeven me geen pm's te sturen want meestal volgen die wel als ik weer eens en discussie van jullie moeten afsluiten . . .
              There is no such thing in anyone's life as an unimportant day. / Alexander Woollcott
              A diplomat is a man who always remembers a woman's birthday but never remembers her age.
              Contra principia negantem disputari non potest. BD Lidnummer : BD0394BE

Comment

Working...
              X