Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Canon patenteert dslr-systeem met brandstofcellen

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Canon patenteert dslr-systeem met brandstofcellen

Een accu heeft een hoger rendement dan waterstof + brandstofcellen.
    Voor grote vermogens is het gewicht en het volume van de accu's te groot (bijvoorbeeld voor voertuigen), en dan kan een systeem met brandstofcellen handiger zijn.

Om waterstof te maken wordt er elektriciteit gebruikt, die bij opwekking in een centrale al 40% verlies heeft ten opzichte van de oorspronkelijke energiebron zoals gas, steenkool.....
    Bij het maken van waterstof zijn er weer verliezen, en die zijn veel groter dan bij het laden van een accu.
    Bij het opslaan en transporteren van waterstofgas heb je ook energieverlies, veel meer dan bij het transport van stroom.

Een accu lijkt mij veel veiliger dan een gaspatroon onder hoge druk.

Ik heb dus grote twijfels over de haalbaarheid van deze techniek, er is ook nog het probleem van het waterstofgas, waar moet je dat kopen, en tegen welke prijs??

Tegenwoordig worden er de gekste dingen uitgevonden die op het eerste gezicht heel milieuvriendelijk lijken, maar als je de totale rekening maakt dan blijft er niet veel meer van over.

Zelfs een hybride-auto, je laat een benzine of dieselmotor draaien, daarmee drijf je een generator aan die een accu laadt.
    Je hebt verliezen in de verbrandingsmotor, in de generator en ook nog eens bij het laden van de accu's...

Zo'n Prius is echt niet zuiniger dan een wagen uit dezelfde klasse met een moderne dieselmotor, bij een vergelijkende test van Top-Gear was een BMW M3 (ook met een benzinemotor, net zoals de Prius) zelfs zuiniger dan een Prius (op een circuit, waarbij er wel gas werd gegeven met de Prius, de BMW M3 kon die Prius heel gemakkelijk volgen).
    Zonder de subsidies is zo'n hybride helemaal niet haalbaar, en dan moet je nog eens bekijken hoeveel het zal kosten om het setje accu's te vervangen na 4-5 jaar.
    99% van die voertuigen is wel een bedrijfswagen, en die worden dan na 4 jaar met een bijna versleten setje accu's tweedehands aangeboden.
    Zo'n tweedehands Prius kan je dus ook best niet kopen.
    http://barthuysmans.smugmug.com/
    BD0338BE

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door pol parasol Bekijk bericht
      Volgens een bericht op Tweakersnet heeft Canon patent aangevraagd op een dslr-systeem met meerdere brandstofcellen op waterstof. Canon denkt met dit centrale systeem voor energiemanagement de elektronica in een dslr te kunnen versimpelen en efficiënter met energie om te gaan. Daarnaast hoeven fotografen alleen maar acht te slaan op het waterstofniveau in de dslr-body, in plaats van dat op de batterijmeter van afzonderlijk de body en de flitser moet worden gelet. Ook hoeven fotografen geen batterijen van de flitser meer te verwisselen.

Lees hier het hele artikel.
      Eigenlijk snap ik nog steeds niet waarom die flitser niet kan gevoed worden door de batterij in de boddy. Als alles leeg is gewoon een nieuwken insteken. Het kan toch niet eenvoudiger.
      Lijfspreuk: 'k En zijn in 't geel nie t'akkord mee tgeen daa soms zegt, moir 'k zoen mej loiden dued sloin vuer au aune zegte loiden doen..." Naar Voltaire 1694-1778 doch vrij vertaald naar het Adegems.

Comment

Iemand een adresje waar ik verreikt uranium kan halen?
        We hebben de kerncentrale, de kernonderzeër, en ik wil een kerndslr

Meteen een patentje voor de flitser die werkt op de vrijgekomen straling van de body

Greetz rich
        D700+grip |F80+grip| Nikkor 50 1.8+1.4 AF-D / 80-200 f2.8 AF-S / 300mm f4 IF-ED | Sigma 12-24 / 150 macro | Tamron 28-75 | M42 spul | SB28 / 800 / 900 / R1C1| Strobist Gear | 055xprob + 486rc2 / 680B + 484rc2 | Tamrac Expedition 5/7 | Lowepro 200aw

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Herrebaut Bekijk bericht
          Eigenlijk snap ik nog steeds niet waarom die flitser niet kan gevoed worden door de batterij in de boddy. Als alles leeg is gewoon een nieuwken insteken. Het kan toch niet eenvoudiger.
          Dit werkt niet echt handig bij wireless off-camera flitsen. Daarbij zou je nog veel meer aan het cameramerk flitsers vastzitten denk ik zo.
          Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door DrJeckyll Bekijk bericht
            Iemand een adresje waar ik verreikt uranium kan halen?
            We hebben de kerncentrale, de kernonderzeër, en ik wil een kerndslr

Meteen een patentje voor de flitser die werkt op de vrijgekomen straling van de body

Greetz rich
            ouderwets, ga gelijk voor een fusiereactor....
            Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

Comment

Nen flitser das uit de mode, gewoon een mini Abom gooien en je hebt licht genoeg. Nb: wel de witbalans juist zetten.

Ik vraag me toch wel af of zo een uitvindingen wel enig nut hebben, of gaan ze nu beweren dat fotografie ook meewerkt aan de vervuiling van het miljeu.
              Dan kunnen ze mss beter subsidie geven op lichtgevoelige objectieven.
              D700 met MB-D10, Nikon 85mm 1.8 G, Nikon 70-300 VR

Comment

Ik had van dit soort energiebron al gehoord, maar nu ik de schetsen zie die bij het patent aanwezig zijn lijkt het me de reinste onzin dat dit ooit commercieel haalbaar zou worden. Dat dit principe als krachtbron kan dienen kan ik nog volgen, maar dat het volledig verweven zit in het toestel en objectief lijkt me onhaalbaar! Dit is gewoon om de concurentie af te blokken en zo je eigen vaarwaters wat veilig te stellen. Het is enkele keren aangehaald dat er patenten voor de meest onzinnige dingen aangevraagd worden en goedgekeurd worden en sommigen zijn er rijk van geworden en sommigen hebben de papieren in hun bezit om in je stamkroeg te laten zien dat jij iets hebt uitgevonden.

Wat eerder haalbaar is, is dat elektrische toestellen met kleine zonnecellen uitgerust worden en zo gedurende de dag je batterij gedeeltelijk opladen, dit meer om de levensduur van je batterij te verlengen gedurdende het gebruik. Misschien moet ik hierop dan weer eens een patent aanvragen, dit is commercieel misschien nog het beste haalbaar!
                Canon EOS 350D | EF-S 18-55mm f/3.5-5.6 II | Tokina M100 AT-X PRO D | Hoya R72 | Velbon CX-440 | LowePro Slingshot 100AW
                Website : http://runaque.deviantart.com/

Comment

ik vind het alvast een zeer goed idee, en toevallig komt het mij ook wel goed uit.
                  Ik heb naast canon materiaal ook reeds meerdere gardena spulletjes. Ideaal!
                  Imagination is more important than knowledge...
                  http://www.kiekje.be

Comment

Ik denk er aan patent aan te vragen op een toestel dat men moet opwinden als men het wil gebruiken. Afin, bij mijn vrouw werkt dat toch.
                    http://users.telenet.be/patric/

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door tkpatric Bekijk bericht
                      Ik denk er aan patent aan te vragen op een toestel dat men moet opwinden als men het wil gebruiken.
                      al heel oud en nog gemaakt tot 1996 :http://en.wikipedia.org/wiki/Robot_camera

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door tkpatric Bekijk bericht
                        Ik denk er aan patent aan te vragen op een toestel dat men moet opwinden als men het wil gebruiken. Afin, bij mijn vrouw werkt dat toch.
                        U bent duidelijk van het digitale tijdperk: vroeger kom men niet anders dan de film met een slinger transporteren. Later hingen ze er een motor(grip) onder die nu als grip en batterijhouder dienst doet

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Runaque Bekijk bericht
                          Wat eerder haalbaar is, is dat elektrische toestellen met kleine zonnecellen uitgerust worden en zo gedurende de dag je batterij gedeeltelijk opladen, dit meer om de levensduur van je batterij te verlengen gedurdende het gebruik. Misschien moet ik hierop dan weer eens een patent aanvragen, dit is commercieel misschien nog het beste haalbaar!
                          dan moet er eerst nog zon schijnen ook natuurlijk; dus laat dat idee maar varen
                          Canon 5D3 + 5D4 + EOS R ; Canon 16-35 f/2.8 III ; Canon 24-70 f/2.8 II ; Canon EF-70-200 L F2.8 II IS; Canon 35mm 1.4 II ; Sigma 50 mm 1.4 ; Canon EF 85mm 1.8; Canon EF 100mm 2.8 Macro; Sigma 15 mm fisheye ; 3 x 600EX-RT II

Comment

Al bedacht dat we met een camerahuis gevuld met waterstof nooit op een vliegtuig gaan mogen stappen?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door skateflip Bekijk bericht
                              dan moet er eerst nog zon schijnen ook natuurlijk; dus laat dat idee maar varen
                              Zouden zonnecellen eigenlijk echt milieuvriendelijk zijn? Ik vraag me af of er niet (veel) meer energie nodig is om een zonnecel te produceren dan dat ze zelf in haar hele leven produceert...
                              ...but I could be wrong...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door marcv Bekijk bericht
                                Zouden zonnecellen eigenlijk echt milieuvriendelijk zijn? Ik vraag me af of er niet (veel) meer energie nodig is om een zonnecel te produceren dan dat ze zelf in haar hele leven produceert...
                                En recyclage achteraf vraagt ook nog eens energie. Hoewel er vaak, al dan niet bewust, over word gezwegen zouden deze factoren idd. in rekening moeten worden gebracht bij het evalueren van de efficïentie van (alternatieve) energiebronnen.
                                Denk echter dat het niet zozeer milieuvriendelijkheid is wat aan de basis ligt van het voorgestelde systeem. Immers, de milievriendelijkheid hangt volledig af van hoe milieuvriendelijk het waterstof geproduceerd is.

BTW:

, KoRi.
                                --

Comment

Working...
                                X