Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Canon patenteert dslr-systeem met brandstofcellen

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Canon patenteert dslr-systeem met brandstofcellen

Volgens een bericht op Tweakersnet heeft Canon patent aangevraagd op een dslr-systeem met meerdere brandstofcellen op waterstof. Canon denkt met dit centrale systeem voor energiemanagement de elektronica in een dslr te kunnen versimpelen en efficiënter met energie om te gaan. Daarnaast hoeven fotografen alleen maar acht te slaan op het waterstofniveau in de dslr-body, in plaats van dat op de batterijmeter van afzonderlijk de body en de flitser moet worden gelet. Ook hoeven fotografen geen batterijen van de flitser meer te verwisselen.

Lees hier het hele artikel.

Re: Canon patenteert dslr-systeem met brandstofcellen

Waar kunnen we dan de nodige waterstof bijtanken?

Waar blijft het water dat er na de omzetting uit de brandstofcellen komt?

Ze hebben nu wel een patent op dat systeem, maar ik heb liever accu's die ik bijna overal kan laden.
    http://barthuysmans.smugmug.com/
    BD0338BE

Comment

Ik vraag me werkelijk af waarom dit gekozen is: waterstopf in de camera, flits en lens transporteren en daar omzetten naar electrische energie, terwijl je ook gewoon in de camera of losse brandstofcel in de camera electrische energie kan maken en die transporteren. Een zeer moeilijk en gevaarlijke constructie met afdichtingen ed..
      Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

Comment

en dan maar klagen dat er stof van de waterstof op de senor gaat terecht komen

Comment

Allee mannen... een beetje openstaan voor innovatie hè!

In het prille begin van de autoindustrie was electriciteit de meest gebruikte krachtbron voor auto's. Ge moogt dus al blij zijn dat ze nu geen fototoestellen op diesel of benzine gaan maken .

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door top Bekijk bericht
            Ge moogt dus al blij zijn dat ze nu geen fototoestellen op diesel of benzine gaan maken .
            Ik kan me de eindeloze discussies al indenken tussen benzine en diesel-fotografen
            Prepressure.com - mijn Engelstalig webstekje over 'printing museums', 'libraries' & nog zo veel meer

Comment

Er staan enkele schema's in het patent (US2008180565)
              :::[ w w w . f o t o m a c h i . m x ]::: :::[ M a c h i g l a z k i . О п т и к . B l o g ]:::

Comment

Kan je je auto laten rijden op die brandstofcel ?
                Nikon D80 - Nikkor 18-200 - Nikon SB900

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Laurens Bekijk bericht
                  Ik kan me de eindeloze discussies al indenken tussen benzine en diesel-fotografen
                  Als ze de accijns er dan maar afhalen
                  Ik ben op zoek naar een MB-20.

Comment

Ik vraag mij af waarom het gebruik van een bepaalde energiebron als voeding voor een camera moet gepatenteerd worden. Ik heb soms de indruk dat patenten gewoon maar aangevraagd worden om ze te hebben. Echt innovatie zie ik hier niet in, los van het feit dat deze energiebron nog niet werd gebruikt in een digitale camera.

Zou ik dan ook een patent kunnen nemen op het voeden van een externe flitser op (bijvoorbeeld) de lithiumbatterij van de camera-body? Niet dat het zinvol zou zijn, maar het gaat om het principe...
                    ...but I could be wrong...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door marcv Bekijk bericht
                      Ik vraag mij af waarom het gebruik van een bepaalde energiebron als voeding voor een camera moet gepatenteerd worden. Ik heb soms de indruk dat patenten gewoon maar aangevraagd worden om ze te hebben. Echt innovatie zie ik hier niet in, los van het feit dat deze energiebron nog niet werd gebruikt in een digitale camera.

Zou ik dan ook een patent kunnen nemen op het voeden van een externe flitser op (bijvoorbeeld) de lithiumbatterij van de camera-body? Niet dat het zinvol zou zijn, maar het gaat om het principe...
                      Patenten worden nooit genomen om ze maar te hebben: patent nemen zeker in deze sector en met een internationaal karakter is vreselijk duur en kan enkel na goedkeuring van bevoegde instanties. Patenten worden genomen als de toepassing gebruikt zal worden maar ook vaak om strategische redenen: het afsluiten van de toepassing voor anderen: willen ze dit toch dan moeten ze jou betalen, anders moeten ze maar een methode uitvinden die buiten de specs van het genomen patent vallen. Vaak is het een methode van ruilhandel zo van "wij gebruik uw nieuwe sensor en jullie krijgen onze AF" . In ieder geval gaat het hier over winst maken, niet over innovatiedrang.
                      'Het leven is een korte-termijnproces met een onvermijdelijke deadline'

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Lucas1711 Bekijk bericht
                        Patenten worden nooit genomen om ze maar te hebben: patent nemen zeker in deze sector en met een internationaal karakter is vreselijk duur en kan enkel na goedkeuring van bevoegde instanties. Patenten worden genomen als de toepassing gebruikt zal worden maar ook vaak om strategische redenen: het afsluiten van de toepassing voor anderen: willen ze dit toch dan moeten ze jou betalen, anders moeten ze maar een methode uitvinden die buiten de specs van het genomen patent vallen. Vaak is het een methode van ruilhandel zo van "wij gebruik uw nieuwe sensor en jullie krijgen onze AF" . In ieder geval gaat het hier over winst maken, niet over innovatiedrang.
                        daar ben ik het mee eens... ze zullen wel een verdomd goede reden hebben om een patent op bepaalde technologie aan te schaffen...
                        With Canon, I can (or at least try)
                        Photastic.be ~ Passion for the picture
                        Nieuwe site

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door marcv Bekijk bericht
                          Dat kan vrij zeker ... als het nog niet gebeurd is ... er zijn al veel onnozeler patenten toegekend , 2 voorbeelden hiervan
                          - weinigen die dit weten maar bvb de floppy-seek fie is een oud IBM patent ... een pc met een floppy (3.5 ") test(te) deze bij het opstarten even (indien de fie niet was afgezet in de bios) en hierbij wordt geteld of de stappenmotor tot spoor 41 kan geraken ...indien ja is het een hd drive met 80 sporen, indien nee is het een dd drive met 40 sporen ... dus tellen van 0 tot 39 is een patent waard ... wat heeft IBM daar ooit mee gedaan ...initiëel niets ... maar een hele tijd geleden zijn deze en nog een reeks andere patenten in een pc het actieterrein geweest van de juridische afdeling van IBM en hebben ze iedereen aangeschreven (de groten eerst) om met terugwerkende kracht (dus geldig voor alle pcs die het gecontacteerde bedrijf ooit had geassembleerd) te dokken aan IBM ... en sommigen hebben dit ook gedaan, waaronder het ondertussen in België niet meer zo bekende Vobis ... ik herinner me nog de commentaar van een kleiner Duits assemblagebedrijf ... wanneer ze hier aankloppen moeten we de tent sluiten.
                          - een tweede voorbeeld en dit betreft een Canon patent en dit voor tellen tot 50 ... heb het 'ontdekt' (was omzeild) in een laserprinterfax van Brother : soms wanneer je een fax wilde verzenden werd eerst gevraagd op een knop te drukken ... daarna werd niet de fax ingetrokken maar eerst een statuspagina van de laatste 50 faxen afgedrukt ... toen ik Brother om uitleg vroeg voor dit bizarre fenomeen was het antwoord dat dit het omzeilen van een Canon patent betrof ...

Afsluitend nog dit : Canon zelf castreert soms nog liever hun produkt dan te betalen ... soms alleen voor de markt waar het patent geldig is ... een voorbeeld bij de reflexen : de US versie van de beroemde Eos 5 , daar A2(E) geheten ... het was dan ook heel populair om de Europese firmware op de A2(E) te zetten.
                          Canon is vooraan in het lijstje met de meeste patenten per jaar ... IBM doet meestal beter http://www.ibm.com/ibm/licensing/

Soms houden bepaalde patenten beloftevolle technologiën tegen, zoals SED beeldschermen en dit betreft een ondertussen 100% Canon bedrijf :
                          http://www.sed-tv-reviews.com/ ... Canon heeft gewijzigde patenten ingediend om die van Applied Nanotech niet te moeten gebruiken ... eindelijk een degelijke opvolger voor een crt !!! ... samen met de OLED displays ... ik ben nog 'ouderwets' en zit voor 2 degelijke 19" crt beeldschermen !
                          Last edited by Silver Roller; 14 augustus 2008, 14:54.

Comment

Groeten, KoRi
                            --

Comment

Nikon komt naar het schijnt met ene op windenergie, er staat een turbine op van 5m.
                              D700 met MB-D10, Nikon 85mm 1.8 G, Nikon 70-300 VR

Comment

Working...
                              X