Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

overstap naar canon 450 ? 40 d?

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: overstap naar canon 450 ? 40 d?

...foutje...
    EOS 5DIV+BG-E20; EOS 6D+BG-E13; EF70-200 L F4 IS USM; EF24-105 L F4 IS USM; EF 50 1.8 II, EF100 L F2.8 IS USM; 2x EX 580 II; ThinkTank Navigator; etc.

Comment

Ik heb net voor de zomer ook voor deze keuze gestaan. Vroeger had ik een analog EOS300, vervolgens een tijdje een canon digitale compact. Maar nu was ik toe aan een 'echt' toestel. De keuze moest dus nog vallen op een canon (hergebruik van oude telezoom). Keuze tussen 450D of 40D.

40 D : ligt stukken beter in de hand, straalt degelijkheid uit, goede zoeker, ...
      450D : werkt met SD, heeft 2 megapixels meer (maar wat is dat ?), ...

Mede door cashback actie ben ik voor de 40D gegaan want verschil was ca 50€. Ben ondertussen mijn toestel gestolen geweest en heb opnieuw de 40D gekocht.

Heb er op vakantie allerlei expirementen mee gedaan en ben er ongelooflijk tevreden van. Als lens gebruik ik voornamelijk de kitlens (17-85) en ben er behoorlijk tevreden van. Heb ook nog Canon 50 1.8 en de Canon IS 55-250 gekocht. Hiermee ben ik voorlopig heel tevreden mee. Later (als er nog eens geld is, kijk ik misschien wel eens voor meer lichtsterke lens)

Natuurlijk zijn er mensen op het forum die de 17-85 maar niks vinden. En dat zal ook wel kloppen, éénmaal je een crack bent. Maar voorlopig voldoet deze kit super bij mij.
      (ik heb onlangs voor het eerst enkele foto's in het beginnersforum gedropt).

450 of 40D beide zijn degelijke toestellen. Maak je keuze maar de fun is en blijft het fotograferen zelf.

Comment

Wat je ook kiest (ik zou voor de 40D gaan), laat je niks wijsmaken, de 18-55 IS kitlens (deze en geen andere) kost 120 eurokes of zo, en is enorm goed. Ik heb er net eentje gekocht om op een 40D te gebruiken, en ze is minstens evengoed of beter dan de 17-85 IS, aan minder dan een derde van de prijs.
        Daarbij kan je dan ook de 55-250 IS lens kopen, en dan heb je een goede starterskit. Als je dan gebeten wordt door het virus, kan je altijd nog upgraden naar beter glas. (maar reken dan op een veel grotere uitgave, hetzelfde bereik bij Canon in L kwaliteit zal meer dan 1500 euro kosten )

Comment

Working...
        X