Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

overstap naar canon 450 ? 40 d?

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: overstap naar canon 450 ? 40 d?

Oorspronkelijk geplaatst door LesC Bekijk bericht
    Klopt dat de cashback gedaan is, maar nu doen de winkels rechtstreeks een "efforke" om nog een pak 40D's te slijten: Konijn (€812,43) b.v., of Bastiaens (€799,-)
    Wil dat zeggen dat er een vervanger voor de 40D aankomt?

Ik ben ook nog aan het twijfelen tss een 450D met en "betere" lens of de 40D met een kit lens....

Comment

ik heb de knoop dan toch (kunnen) doorhakken
      Ik heb de 40 D gekozen ondanks de cashback actie door is (wel zonde natuurlijk)
      Ik ging eigenlijk met de bedoeling om de 450 te kopen maar toen de verkoper
      de 40D bovenhaalde dacht ik meteen wowww wat een monster
      De 40 ligt vele malen beter in de hand (voor mij alleszins) voelt veel steviger aan en je voelt jezelf al meteen fotograaf (wat wel niet zo is in mijn geval)
      Ik heb niet zo'n vaste hand en denk dat ik dan licht in het voordeel ben met de 40......de 40 is ook sneller

Nu heb ik ook wel al een minpuntje ontdekt aan de 40 ......de aan en uitknop vind ik een beetje onhandig
      Ook ben ik nog ff op zoek naar iets .........normaal als je je oog legt tegen de zoeker zou het lcd scherm zich auto uitschakelen (of ben ik weer mis).....miss mis ik hier een instelling ofzo
      Als ik mijn 40 aandoe blijft mijn lcd zwart en moet ik 2 x op de infoknop drukken maar als ik dan mijn oog leg blijft mijn info staan op de lcd

voor de rest vind ik het tot dus ver een leuk speelgoedje

Comment

Normaal heb je geen life view, tenzij je dit wenst, maar de normale manier van werken met een DSLR is door de zoeker kijken en niet op de LCD kijken.

MVG, Jeff
        Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience. "When one person suffers from a delusion it is called insanity. When many people suffer from a delusion it is called religion ."

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door delange Bekijk bericht
          Nu heb ik ook wel al een minpuntje ontdekt aan de 40 ......de aan en uitknop vind ik een beetje onhandig
          Ook ben ik nog ff op zoek naar iets .........normaal als je je oog legt tegen de zoeker zou het lcd scherm zich auto uitschakelen (of ben ik weer mis).....miss mis ik hier een instelling ofzo
          Als ik mijn 40 aandoe blijft mijn lcd zwart en moet ik 2 x op de infoknop drukken maar als ik dan mijn oog leg blijft mijn info staan op de lcd

voor de rest vind ik het tot dus ver een leuk speelgoedje
          - De aan/uit schakelaar zet je aan in het begin van de fotoshoot, en die zet je pas uit als alle foto's gemaakt zijn. Je mag die gerust de hele dag aan laten staan, in de slaapstand verbruikt de camera ook geen stroom (ik heb die ooit een hele week aan laten staan, en de accu was nog steeds vol).

-Het grote scherm op de achterkant gebruik je om de gemaakte foto's snel te beoordelen, voor de informatie heb je bovenaan een kleiner LCD-schermpje dat bijna geen stroom verbruikt. Het is niet de bedoeling dat je het grote scherm blijft gebruiken voor die informatie.
          In de zoeker krijg je ook alle informatie die je nodig hebt.
          Het grote scherm blijft dus zwart, en dat is volledig normaal. Nadat je een foto hebt gemaakt krijg je die een paar seconden te zien, en dan kan je snel controleren of het onderwerp ook werkelijk op de foto staat.
          http://barthuysmans.smugmug.com/
          BD0338BE

Comment

ja klopt
            hetgeen ik verwar is hetgeen de 450 heeft
            het kleine sensortje onder de zoeker dat ervoor zorgt dat je beeldschermpje word uitgeschakeld zodra je je oog tegen de zoeker legt

dacht dat de 40 d dit ook had maar blijkt dus niet
            heb blijkbaar nog veel te ontdekken

Comment

Ik twijfel nog steeds dat ik de 40D nodig heb of toch maar de 450D

Ik heb tot voor enkele jaren met een Canon T70 gefotografeerd. Dan een simpel digitaal toestel gekocht (Sony L1).
              Met dit toestel kom ik steeds in de problemen, als ik bij valavond of in een minder verlichte ruimte wat fotos wil nemen. Daarom wil ik een DSLR, maar welke en met welke lens(en)?
              Het moet een toestel zijn waar ik vlot 10 jaar mee gerust ben (degelijkheid).

Ik neem veel fotos van de dochter als ze binnenshuis aan het spelen is, als ze buiten speelt. Onlangs naar Plopsaland indoor geweest en met de Sony L1 heb ik daar geen enkele
              deftige foto kunnen maken, laat staan als ze in zo'n snel ding zat. Daarom wil ik een toetsel dat me in zo'n situatie ook perfekte fotos levert.
              Ik wil met het toestel ook de natuur intrekken en enkele mooie landschappen fotografen, het strand, de bergen, bloemekes en bijtjes....
              Als de dochter aan het sporten is (tennis, fietsen,...) dan wil ik ook perfekte fotos maken.

De Canon 450D lijkt me goed, maar ik vrees dat ik achteraf ga denken van ....Had ik maar de 40D gekocht omwille van:
              *De 3 standen waar je je eigen instellingen kunt in opslaan en snel switchen tss de 3
              *De stevigere body en ook nog eens (spat)waterdicht en beter bestand tegen weersinvloeden...
              *De snelheid, aantal beelden per seconde...
              *

En welke lensen raden jullie me aan? Ik zie er niet tegeop om 2 lensen mee te nemen als dat het resultaat ten goede komt.

De mensen die een 40D hebben gekozen ipv een 450D: "Waarom hebben jullie de 40D verkozen boven de 450D?"

alvast bedankt voor jullie tijd en goede raad.

Comment

Lees er zeker DEZE THREAD erop na. Als dit je eerste dslr is, zou ik de 450D aanraden. Ik ben ook, zo'n 2,5 jaar geleden met de 350D gestart, maar begin nu stilaan te lonken naar de 40D, omwille van een paar opties die me nu of in de toekomst van pas zouden kunnen komen.
                Denk er ook aan dat goede lensen belangrijker zijn als je (eerste) body...
                BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sequoia 15.5) - iPhone XR (iOS 18.5) + M2 iPad Air WiFi (iPadOS 18.5)

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door LesC Bekijk bericht
                  Lees er zeker DEZE THREAD erop na. Als dit je eerste dslr is, zou ik de 450D aanraden. Ik ben ook, zo'n 2,5 jaar geleden met de 350D gestart, maar begin nu stilaan te lonken naar de 40D, omwille van een paar opties die me nu of in de toekomst van pas zouden kunnen komen.
                  Denk er ook aan dat goede lensen belangrijker zijn als je (eerste) body...

Dat begrijp ik, maar ik ben niet van plan om na 3 jaar al een nieuwe body aan te schaffen. Ik denk dat je als "beginner" toch ook wel overweg kan met de 40D, om dan vele jaren plezier te hebben zonder een nieuwe body te hoeven kopen.

Comment

Zelf sta ik ook voor deze keuze en zal voor de 40D gaan omwille van de redenen die je al aanhaalde en
                    -ik vind ze beter in de hand liggen
                    -schermpje bovenaan
                    -daarbij komt voor mij persoonlijk nog bij dat ik m'n 300D als 2de body wil blijven gebruiken en de batterijen en geheugenkaarten uitwisselbaar zijn.

Als lens komt er dan de 17-55 EF-s bij. Nu gebruik ik nog vaak de kitlens van de 300D vanwege het bereik, hoewel ik vanaf 28mm veel betere lenzen heb.

Comment

Ik heb nog een Sigma lens liggen van in den tijd dat ik mijne Canon T70 heb gekocht (1985). Is het mogelijk om deze lens op een Canon 450D of 40D te gebruiken?

Comment

Neen, de 40D kan ef en ef-s lenzen gebruiken. De T70 gebruikte nog FD mount.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door koen1978 Bekijk bericht
                          Neen, de 40D kan ef en ef-s lenzen gebruiken. De T70 gebruikte nog FD mount.
                          Ok, bedankt.

Ik ben eens naar de prijzen van Bastiaens gaan kijken....
                          Als ik dat zo zie, dan ga ik waarschijnlijk een "setje" kopen bij Bastiaens, wat zijn die prijzen laag.
                          Dan ga ik misschien gaan voor de Canon Eos 40D met 18-55 IS en 55-250 IS.

Comment

ik zit ook met hetzelfde probleem...:; 450D of 40D.. als EERSTE SLR
                            (nu hoor ik al mensen steigeren: "als eht je eerste is, koop dan de 450d!" , maar ik neem zelfs met mijn compactje 18.000 foto's per jaar, en experimenteer veel, dus complexiteit van functies speelt eig écht geen rol, liefst zo complex en veelzijdig mogelijk dus!)

de 40D heeft mijn vader een jaar geleden gekocht,(maar nog niet veel gebruikt wegens weinig tijd) dus heb ik er al wat mee gespeeld, en inderdaad, het is een zeer degelijke camera, voelt stevig aan, je hebt het gevoel dat je iets degelijks in je handen hebt..
                            de 450D heb ik nog niet vastgehad, dus kan geen mening ivm ergonomie vellen

maar momenteel denk ik als volgt:
                            de 450d mag dan wel -zoals ik overal lees- minder robuust gemaakt zijn, maar hij is wel nieuwer, en bevat dus ook mss wel nieuwere technologieën?
                            anderzijds kan zijn plastieken body een voordeel zijn: gemakkelijker mee te nemen, en minder volumineus!
                            de 40d is al een jaar oud ofzo, en kost ook nog eens nog altijd een pakje meer dan de 450d; is dat extra geld dan echt de moeite nog waard?
                            komt er een opvolger van de 40d binnekort?
                            zouden er in het kort prijsdalingen van 1 vd 2 zien aan te komen?
                            is het lastig dat de 450d geen klein infoschermpje vanboven heeft?
                            handig aan de 450d: ik kan mijn sd kaartjes van mijn compact gewoon gebruiken en hoef geen compactflash-kaartjes aan te kopen

momenteel neigt mijn keuze meer naar de 450d wegens nieuwer en compacter, maar zou ik spijt kunnen krijgen omdat de 40d "professioneler" is, en meer functies/mogelijkheden heeft?
                            laat de robuustheid vd 450d dan echt te wensen over? of voelt hij gewoon goedkoper aan omdat hij minder weegt en van plastiek is?

zwaar aan eht twijfelen...

kan iemand eens met goede argumenten zeggen waarom ik voor de ene of de andere zou meoten kiezen?
                            na mijn examens ga ik zelf eens langs in de winkel om ook de 450d eens in haden te hebben, maar dus eerst even hier mijn petje opsteken
                            Last edited by skateflip; 21 augustus 2008, 03:51.
                            Canon 5D3 + 5D4 + EOS R ; Canon 16-35 f/2.8 III ; Canon 24-70 f/2.8 II ; Canon EF-70-200 L F2.8 II IS; Canon 35mm 1.4 II ; Sigma 50 mm 1.4 ; Canon EF 85mm 1.8; Canon EF 100mm 2.8 Macro; Sigma 15 mm fisheye ; 3 x 600EX-RT II

Comment

Kijk wat mijn mening is en wat hier al verschillende malen werd vermeld:

1) Als je echt wil gaan voor de fotografie.... een 40 D
                              2) Als je kijkt wat je meer krijgt voor slechts nog geen 100 euro ( in mijn geval geweest )... een 40 D
                              3) heb je geen zin om na een jaar een andere body te kopen van xxxD naar xxD... een 40 D
                              4) Alu behuizing... 40 D

Zijn slechts 4 punten die ik nu even vermeld wat voor mij de doorslag heeft gegeven. Ik was en ben zo ook niet van oordeel om te starten met een instapmodel ( waar ik niet op tegen ben uiteraard ) als je weet dat je binnen een jaartje dan toch een andere en betere body en functie zal kopen, dan gooi je geld in het water ( kan ook negatief gezien worden als je er de brui aan geeft ).

Toen ik een paar maanden geleden ( April 2008 )m'n zoektocht startte, stond ik ook voor de keuze... een 450 D of een 40 D... en toch ben ik gegaan voor de 40 D omwille ik héél goed weet dat ik me gooi op m'n hobby zijnde fotografie. Los van dat....en wat ik wel een nadeel vond van de 450 D... die gebruikt SD kaartjes.... en ik had enkel CF kaartjes (2 x 8 gig van sandisk)die de 40 D gebruikt.

Dus werd het de 40 D, en zo ook gekocht met een kitlens 17-85mm IS USM, en voor de oude en gedreven rotten in het vak is het idd geen al te goede lens, maar om te oefenen en uit te zoeken wat je echt wil en in welke richting je je wil gaan in de fotografie, vind en vond ik van mezelf het geen slechte keuze... die lenzen kan je later in de tijd en als je weet wat je wil en boeit vervangen door bv 'L' glas...

Comment

de 450d mag dan wel -zoals ik overal lees- minder robuust gemaakt zijn, maar hij is wel nieuwer, en bevat dus ook mss wel nieuwere technologieën?
                                anderzijds kan zijn plastieken body een voordeel zijn: gemakkelijker mee te nemen, en minder volumineus!
                                zoals in de zeer interessante vorige thread waarnaar enkele posts geleden werd naar verwezen, vind ik het argument van nieuwere technologie (de sensor van de 450D krijgt bijna overal zeer goede commentaren) en de compactheid redelijk doorslaggevend

op dat punt is de redenering dezelfde van toen ik een 400D kocht ipv een 30D
                                het enige waarover ik twijfel om naar een XXD te gaan zou de autofocussnelheid bij snel bewegende onderwerpen zijn

in zo'n geval kan alleen een test van beide toestellen naast mekaar uitsluitsel geven

qua prijs/kwaliteit zijn de 450D en de 40D momenteel alletwee zeer goede aanbiedingen, koop wat je nu belangrijk vind en gemakkelijk kan betalen (hou genoeg over voor lenzen), reken niet dat je er vele jaren zal mee doen

gezien de concurrentie is de kans groot dat we binnenkort weer een paar lepeltjes nieuwe technologie voor een redelijke prijs zullen kunnen kopen
                                de 40D wordt blijkbaar door Canon nogal snel afgeschreven

misschien is er volgende week wel een 50D

Comment

Working...
                                X