Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

overstap naar canon 450 ? 40 d?

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• overstap naar canon 450 ? 40 d?

Ik bezit op dit moment een DMC-FZ18 en denk eraan om over te stappen op spiegelreflex met name de canon 450 of de 40 d.(had eerst gedacht aan de nikon d80 maar mijn broer heeft canon .....vandaar canon miss mooi om te delen wat betreft de lenzen)
    Enkel twijfel ik nog een beetje tussen de 450 en de 40 d (prijsverschil 300 € maar in aug nog 150 door de cashback van 150 € )
    Miss beter de 450 en vervolgens wat meer spenderen in de objectieven?
    Het grote getwijfel zit in de lenzen vermits ik maar een hèèl klein amateurke ben ....wil namelijk op z'n minst dezelfde resultaten als mijn lumix.(groothoek en zoombereik)
    Ik heb ook al vaak gehoord dat de standaardlens 18-55 IS niet veel soeps is.
    Ben op termijn ook wel van plan een beetje macrotoestanden te testen.
    Ik weet het ik wil veel hè......wat stellen jullie voor??

Re: overstap naar canon 450 ? 40 d?

Als je nooit samen met je broer op pad gaat dan kan je misschien wel lenzen delen, ga je op dezelfde plaats fotograferen, dan is de kans héél groot dat je beiden voor dezelfde lens kiest (en dan krijg je misschien problemen).

Het is misschien wel gemakkelijker dat je voor een Canon kiest, dan kan je broer waarschijnlijk wel wat helpen als je een bepaalde functie niet kan vinden.

De oude kitlens zonder beeldstabilisatie zou ik zeker niet aanraden, maar de nieuwe met IS is volgens de tests toch zeker het geld waard. Die is veel scherper, heeft minder last van CA (paarse randjes) en ze heeft beeldstabilisatie, die ervoor zorgt dat je bij wat minder licht langer zonder statief kan blijven fotograferen.

Voor macro gebruik je best echte macrolenzen, maar als je af en toe maar eens een macro wil maken dan kan je eventueel ook met voorzetlenzen of tussenringen werken. Tussenringen passen op alle lenzen, voorzetlenzen moeten de juiste schroefdraad hebben.

Als je kiest voor een 450D-kit met EF-S 18-55 IS + EF-S 55-250 IS dan heb je al een heel goede basis om mee te starten. Maar je kan ook kiezen voor de 40D met dezelfde lenzen (of andere, maar dan gaat het budget vrij snel omhoog).
    http://barthuysmans.smugmug.com/
    BD0338BE

Comment

Broer zegt dat je voor de canon moet gaan
      Ik heb me vandaag de EF 50mm f,1.8 II besteld
      Nu nog een set tussenringen en dan kunnen we weer eens op stap gaan om wat macro's te schieten.

Grtz
      canon eos 400D, kitlens 18-55mm, ef-s 55-250mm 1:4-5.6 IS, statief

Comment

Ik zal op zoek gaan naar een andere lens dan dat broer heeft maar
        voor de rest is de 450 met standaardlens dus een goede aankoop?
        Alhoewel de 40D maar 150 € meer kost .......is ie dat waard?
        Ik vind het niet erg om wat meer te spenderen maar de meergave moet het uiteraard waard zijn.

Wat vinden jullie van deze combi Canon EOS 40D + EF-S 17-85 MM f/4-5.6 IS USM ?

Comment

Voor Macro is de 40D zijn geld waard. Je hebt een grotere zoeker en dan kan je eenvoudiger scherpstellen. Verder is die body steviger en professioneler gemaakt. Je moet beide toestellen in een winkel maar eens vastpakken.
          Tot sluitertijd, Dirk

Comment

De 40D + 17-85 is geen slechte keuze om mee te beginnen.
            http://barthuysmans.smugmug.com/
            BD0338BE

Comment

Het zal er van af hangen voor wat en hoeveel je de reflex gaat gebruiken. Kwa specs ga je misschien iets minder verschil voelen. Alles hangt af van de fotograaf, dus de kwaliteit van de foto's gaat niet veel verschillen. De beeldkwaliteit hangt sterk af van de lens, en denk niet dat er veel verschillen zijn in de sensor zelf.

Ga anders eens naar de winkel en neem beide camera's eens vast. Maak snel wat foto's en ik denk dat je al wel een verschil zal voelen. Ik heb de 450D nog niet vastgehad, maar de 40D voelt degelijker en professioneler aan dan een 400D (maar dat is ook kwestie van smaak). Heb ook de indruk dat de zoeker groter en beter is.

Ik heb zelf de 40D (rest in signature) en ben er enorm tevreden van! Camera is enorm snel, en voelt heel degelijk aan.

Hij is wel wat zwaarder en groter, dus niet een camera om even mee te nemen om wat snapshots te maken. De 400D met 18-55 IS is veel compacter en lichter dan de 40D+17-85 IS. Dit kan een voordeel zijn, maar het fotograferen zelf, vind ik dit eerder een nadeel. Het hangt er van af waarvoor je hem gebruikt!

PS: voor in de studio is het wel handig dat de 40D een PC-sync heeft. Je kan dit ook met adapters, maar is mooi meegenomen.

greetz,

[EDIT] de moment dat ik op post reactie klikte, stonden de reacties van Fotodirk en black bandit er nog niet
              www.fotopie.be
              Canon EOS 40D + BG | EFs 17-55 2.8 IS USM| 10-22 + 15-85mm IS + 70-300mm IS | EF 100mm f/2.8| EF 70-200 2.8/L | Giotto statief | 580Ex II - You know what a camera is? A mirror with memory.

Comment

dus als ik het zo hoor lijkt de 40D met standaardlensje volgens jullie een iets betere keuze dan de 450 met standaardlensje?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door delange Bekijk bericht
                  Ik heb ook al vaak gehoord dat de standaardlens 18-55 IS niet veel soeps is.
                  Waarschijnlijk gaat het dan over de oude kitlens zonder IS, de nieuwe is veel beter en een puik lensje om mee te starten, laat je niks wijsmaken dat je persee meteen 500€ of meer voor een lens zou moeten uitgeven.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door delange Bekijk bericht
                    dus als ik het zo hoor lijkt de 40D met standaardlensje volgens jullie een iets betere keuze dan de 450 met standaardlensje?
                    Ok heb hem ook nog niet zolang, maar zeer blij met mijn keuze!!
                    Mister Tanzer en zijn Canon 40D + EF-S 17-85 MM f/4-5.6 IS USM +EF 70-300mm F/4.0-5.6 iS USM en mijn G3!!!

Comment

Als je de meerkost kan dragen niet twijfelen, direct voor de 40D gaan !
                      Dit is een schitterende camera die vooral een snelle AF heeft en een stuk beter aanvoelt, vooral het draaiwieltje en de joystick achteraan zijn een pak beter dan de knopjes op de 450D (ik heb nog een 350D, maar het concept is hetzelfde)

In lenzen kan je alle kanten opgaan, maar ik zou eventueel even wachten op de nieuwe EF-S 18-200 IS die in september beschikbaar zou zijn, ben alleen een beetje bang voor de prijs !? (staat al bij Konijn op de site, maar zonder prijs)

Trouwens, cashbask is voorbij dacht ik, die liep toch maar tot 30 juni ?

Mark
                      Fotografie - Tutorials - Schaalmodellen
                      Ik doe het met Canon gLas van 24 tot 400mm op FF en enkele lichtpuntjes ...

Comment

Je zou natuurlijk ook nog voor de 400D kunnen gaan en dan wat duurder glas kopen misschien...
                        Een combinatie die ik overlaatst ook iemand heb aangeraden was de 400D in combinatie met de Tamron 17-50 2.8. Dan heb je een degelijk toestel met een lichtsterke lens waar je voor zijn geld niet veerl scherper voor zal vinden...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door LamboCars Bekijk bericht
                          Trouwens, cashbask is voorbij dacht ik, die liep toch maar tot 30 juni ?
                          Klopt dat de cashback gedaan is, maar nu doen de winkels rechtstreeks een "efforke" om nog een pak 40D's te slijten: Konijn (€812,43) b.v., of Bastiaens (€799,-)
                          BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sequoia 15.5) - iPhone XR (iOS 18.5) + M2 iPad Air WiFi (iPadOS 18.5)

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door LesC Bekijk bericht
                            Klopt dat de cashback gedaan is, maar nu doen de winkels rechtstreeks een "efforke" om nog een pak 40D's te slijten: Konijn (€812,43) b.v., of Bastiaens (€799,-)

ja klopt cashback is voorbij .......heb me blijkbaar verkeken op de datum
                            verschil tussen 450 +basislens en 40 +basislens is nu 450 €
                            .....ggrrrrrr voor 450 € heb je natuurlijk wel een goede lens in combinatie met de 450
                            hèhè wat ben ik een twijfelkont

Comment

als jet mij vraag voor een heel klein amateurke:

450d (of <) + skoon lenske erbij ipv 40d + minder lenske

grtjs,

en veel plezier !

k

Comment

Working...
                              X