Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Vraagje voor aankoop nieuw toestel

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Vraagje voor aankoop nieuw toestel

Oorspronkelijk geplaatst door Red Falcon Bekijk bericht
    Hangt er een beetje vanaf of je werkelijk een liefhebber wil worden of niet.
    De 40D is van een heel ander gehalte dan een 450D.
    Je moet ze echt eens in handen nemen en door de zoeker kijken en je zult direkt begrijpen wat ik bedoel. Ik ben eens op de site van konijn gaan zien: 40D + 100-400 = 2220,54! Maar dan heb je omzeggens bijna proffesioneel materiaal in handen ook. Maar je kunt ook beginnen met de 40D + kitlens EF-S 18-55mm IS en dan kom je aan 1047,15.
    Ik denk dat RF hier gelijk heeft, mocht je bv. de 450D kopen dan zal er steeds toch iets knagen als: waarom heb ik de 40D niet gekocht ....
    Hij is aantrekkelijk voor jou en eigenlijk moet je dan de body kopen waar je je goed bij voelt. Ja, hij is duurder maar spaar dan misschien nog enkele maanden door om de pil gemakkelijker te slikken.
    Althans, dat is dan mijn mening hierover.

Comment

Ja,ga me zeker iets kopen waar ik me goed bij voel.Naar die paar honderd euro mag je niet kijken bij de aankoop van zo een toestel.Zeker dat ik me elk jaar of veel langer geen ander ga kopen.Zou eens in een winkel moeten geraken waar ze er staan hebben.Ben al naar 2 winkels geweest en het was uileg en kiezen op cataloog.Dus heb ik het toestel nog niet gevoeld.

Comment

Even een tripje doen naar het nabije Gent om deze jongens eens te ontmoeten.

Comment

Bedankt voor het adres.Het ziet er daar leuk uit.

Comment

Ben vandaag naar art & craft eens een kijkje gaan nemen.
            En had het beste gevoel bij de canon D40 met de 17/85 IS USM lens.
            En daarna uitbreiden met 70/300mm IS USM lens.Hij stelde me wel voor om een filter bij aan te schaffen ter bescherming van de lens.Dat is nu de kost ook weer niet.Maar wat denken jullie van zo een filter?En maakt dat in beeld dan geen verschil?

Comment

Een beschermende filter zal niks doen aan de kwaliteit van je foto's en wordt door velen gebruikt en door anderen dan niet omdat de zonnekap volgende bescherming geeft.
              Het is zeker geen slechte koop wat daar voorgesteld wordt, de 40D is wat ik hier over lees echt een knap toestel dus daar doe je al niks mis mee en wat de lenzen betreft zou het ook allemaal moeten lukken voor wat jij deze wil gebruiken.
              Ik zou zeggen, laat je maar gaan

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Hendrik83 Bekijk bericht
                Hij stelde me wel voor om een filter bij aan te schaffen ter bescherming van de lens.Dat is nu de kost ook weer niet.Maar wat denken jullie van zo een filter?En maakt dat in beeld dan geen verschil?
                Een filter beïnvloedt altijd het beeld. Sommige veel, andere zeer miniem (en je zal het waarschijnlijk niet zien bij deze). Een filter creëert 2 bijkomende lagen die het licht "breken": het glas van de filter zelf en de lucht tussen de filter en de lens.

Er zijn er pro en contra wat betreft een filter ter bescherming. Volgens mijn ervaring is het eenvoudiger en minder delicaat een filter te reinigen (en zeker te vervangen) dan de voorkant van uw lens. De filter vangt stof en bv nevel van een fontein op. Ook vingerafdrukken (kom dat dikwijls tegen: ik denk dat het lensdekseltje er nog op zit en patat... niet dus). Voor impact "problemen" (lens ergens tegenaan stoten) helpt het niet veel, een zonnekap is daarvoor eigenlijk beter. De filter zal misschien breken en de scherven kunnen dan nog de lens beschadigen...

Kies voor een goeie kwaliteit en liefts een "clear" filter. Dat zijn filters met als enige doel de bescherming van uw lens, ze zijn gecoat glas zonder kleureffect. De goeie zijn niet goedkoop... Digitale camera's hebben bv geen UV filters nodig. De filter voor de sensor doet dit werk al. Dikwijls worden Skylight filters voorgesteld maar ze verkleuren wel wat. Ik zou deze niet nemen tenzij je het effect net wel wilt (warmere kleuren). Leg de filter op een wit blad papier en je ziet meteen of er wat kleur in zit.

Comment

Ben vandaag naar art & craft eens een kijkje gaan nemen.
                  En had het beste gevoel bij de canon D40 met de 17/85 IS USM lens.
                  En daarna uitbreiden met 70/300mm IS USM lens.Hij stelde me wel voor om een filter bij aan te schaffen ter bescherming van de lens.Dat is nu de kost ook weer niet.Maar wat denken jullie van zo een filter?En maakt dat in beeld dan geen verschil?
                  De 40D is zeker een goede keuze. Echter lees ik van die 17-85 geen al te goede review's. Ik zou eerder de voorkeur geven aan de nieuwe kitlens EF-S 18-55 IS. Verder vrees ik dat de 70-300 geen voldoening zal geven bij airshow's. Ik heb al altijd en op al mijn lenzen een UV filter gehad. Die dienen om uw dure lenzen te beschermen tegen krassen en ander vuil. Verder hebben ze geen invloed op de scherpte van uw foto's op..........voorwaarde dat u kwaliteits filters gebruikt. Ik gebruik altijd die van B+W. Een UV filter zou nuttig zijn aan zee en in de bergen om de lichte blauwzweem (ultra violet stralen) weg te filteren.

Grtz, RF

Sony A7II + Loxia 50mm + Vario Tessar FE 16-35mm + Tamron 70 - 300mm
                  Fujifilm X-T4 + Samyang 12mm + Fujinon XF 27mm + Fujinon XF 35mm + Fujinon XF 16-55mm R LM WR + X-E2s.​

Comment

Bedankt voor de 2 snelle reacties.
                    Heb weeral veel bijgeleerd.

Comment

Ben nog wat verder opzoek geweest op het internet en in winkels.En de keuze is lastig.De ene zegt Sony A700 de andere cannon 40D.En natuurlijk de nikon D300,maar deze is van een andere prijsklasse.En al vrij duur voor een beginner.Heb me al suf gelezen in reviews.Word een lastige keuze.Mensen die een van beide toestellen hebben mogen steeds hun bemerkingen geven.

Comment

Je had het beste gevoel bij de Canon 40D zeg je zelf, waarom twijfel je dan nog? Het is een zeer goede camera, de twee andere ook maar als je je daar niet prettig bij voelt ga je er dan jaren foto's mee nemen deels tegen je zin in?
                        Ik denk het niet! Dus ga voor de camera die je het beste past met de gedachte dat je nog flink zal moeten investeren in goede objectieven want deze zijn eigenlijk belangrijker dan de camera. Ik heb er twee jaar over gedaan om een systeem op poten te zetten. Geduld is ook een deugd want nu heb ik bijna alles wat ik wou, op een macro lens na.

Grtz, RF

Fujifilm X-T4 + Samyang 12mm + Fujinon XF 27mm + Fujinon XF 35mm + Fujinon XF 16-55mm R LM WR + X-E2s.​

Comment

Als je naar de mid class kijkt raad ik de sony a700 aan, de d300 heeft meer features, (die je waarschijnlijk weinig of niet gaat gebruiken, zaols de meeste personen die ik ken met een D300) maar daar betaal je ook voor.
                          Er wordt aangenomen dat beide camera's quasi dezelfde Sony sensor gebruiken, heb beide toestellen gebruikt, beeldkwaliteit is quasi gelijk, op lage ISO iets in het voordeel van de A700, op hoge ISO is de D300 net iets beter.
                          De a700 lijkt me iets performanter en heeft een zeer snel en accurraat AF systeem. Daarbij heb je de luxe bij de A700 van ingebouwde beeldstabilisatie.
                          Zeer goede ergonomie met eenvoudig doordachte bediening.

Als je in de instapclass gaat kijken kom ik terug bij Sony en raad ik de A300 of de versie zonder LV de A200 aan. Bieden heel veel voor weinig geld zonder dat er aan de functionaliet is geknabbeld, wat meestal wel het geval is bij de concurrentie in dezelfde prijs categorie.

Comment

Al bedankt voor de reacties.En de keuze aan lenzen waarvan iedereen spreekt.Is dat geen probleem bij sony.

Comment

Al bedankt voor de reacties.En de keuze aan lenzen waarvan iedereen spreekt.Is dat geen probleem bij sony.
                              Gezien Sony nog niet zolang op de markt is, is de keuze voorlopig eerder beperkt.
                              Sigma heeft interessante lenzen in voorbereiding maar deze zijn nog niet leverbaar. De grootste keus aan lenzen vind ge natuurlijk bij Canon en Nikon.
                              Voor beide merken heb je dan ook nog lenzen van Sigma, Tokina en Tamron.
                              Deze site moet u eens bezoeken om een beter idee te hebben van de kwaliteit van de lenzen. Zoals je kunt zien is het lijstje voorlopig nog erg beperkt voor Sony.

Grtz, RF

Comment

sony heeft minolta overgenomen, je kunt dus ook de legendarische minolta lenzen gebruiken op de sony toestellen.
                                Daarbij werkt Sony samen met top lens fabrikant Carl-Zeiss, voorzover ik weet zijn deze lenzen enkel voor Sony beschikbaar met autofocus.

Hier vind je een overzicht van alle lenzen welke je kunt gebruiken op Sony
                                Dyxum lens guide provides information about most lenses ever released for Minolta and Sony Alpha system (A-mount and E-mount DSLR, SLT, and ILC cameras)

Comment

Working...
                                X