Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Vraagje voor aankoop nieuw toestel

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Vraagje voor aankoop nieuw toestel

Hier vind je http://www.mhohner.de/sony-minolta/lenses.php een redelijk uitgebreid overzichtje van mogelijk te gebruiken lenzen op een Sony.
    En hier http://www.tamroneurope.com/flc.htm kun je onderzoeken welke brandpuntsafstanden je voorkeur hebben. Om dit calculatortje te gebruiken ben je niet verplicht een Tamron lens aan te schaffen

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Hendrik83 Bekijk bericht
      En natuurlijk de nikon D300,maar deze is van een andere prijsklasse.En al vrij duur voor een beginner.
      Als je de centen hebt is de D300 zeker een hele goed keuze.

Let wel op dat dat toestel meer gedacht is voor de doorgwinterde gebruiker die al heel wat ervaring met DSLR hebben.

Ik heb net de D80 gekocht en geloof me, ik heb er mijn handen meer dan vol mee.

Henri
      Nikon D80 - Nikkor 18-200 - Nikon SB900

Comment

bedankt voor de sites , zijn heel intressant.

Comment

Zeg eerst eens wat je budget is. Want wat jij nodig hebt is een goeie combinatie van DSLR + tele lens. Ik zie de body hier gaan van 500€ tot +1500€. Waarschijnlijk ben je gewoon beter af die extra 1000€ aan je lens te spenderen. Zonder budget is de meeste info hier eigenlijk niet veel zeggend want met een body alleen ga je niet ver komen. Het is de combinatie die je de juiste resultaten gaat geven.

Vermits je een body van 1500€ overweegt ga ik ervan uit dat je toch ong 2000€ budget hebt en dan zou ik canon 450D + 18-55 IS + 100-400 L IS aanraden. Maar misschien is dat te duur of kan je daar nog ruim over daar hebben we nu het raden naar.

Comment

Ik zou eerst beginnen met het toestel + kitlens en het toestel leren kennen.En me daarna een zoomlens bijkopen.Had uitgekeken naar de canon 40D + kitlens dat rond de 1150 euro ligt.En de alfa 700 sony + kitlens rond de 1015 euro - 200 euro cashback.Dit zijn prijzen bij konijnenberg.Mijn budget ligt rond de 1000 tot 1200 euro.

Comment

Ik zou eerst beginnen met het toestel + kitlens en het toestel leren kennen.En me daarna een zoomlens bijkopen.Had uitgekeken naar de canon 40D + kitlens dat rond de 1150 euro ligt.En de alfa 700 sony + kitlens rond de 1015 euro - 200 euro cashback.Dit zijn prijzen bij konijnenberg.Mijn budget ligt rond de 1000 tot 1200 euro.
              Als dit je twijfel modellen zijn neem dan maar de Canon 40D. De reden is simpel, deze body is het meest geschikt voor sport van de twee, maar vooral eenmaal je op zoek gaat naar de geschikte sportlens en airshowlens ga je met de sony heel moeilijk iets echt geschikt vinden terwijl je voor de canon veel keuze gaat hebben. Misschien is wat je zoekt van tele bij de sony te vinden en dan kan je deze ook overwegen natuurlijk maar dat zoek je dan best wel nu al uit alvorens de body te kopen en dan gefrustreerd te raken want je vind geen geschikte lens binnen je budget.

Comment

Mja, de prijzen zijn verlokkelijk, echter hou er rekening mee dat je nog lenzen zal kopen. Als je voor de 40D kiest, waarbij je volgens je eigen zeggen het best bij voelde, heb je ook de grootste keus aan lenzen, ja zelfs tweede hands is de keuze zeer groot. Dit is niet het geval bij Sony.

Wat je ook kiest, ik wens je veel plezier ermee

Grtz, RF

Sony A7II + Loxia 50mm + Vario Tessar FE 16-35mm + Tamron 70 - 300mm
                Fujifilm X-T4 + Samyang 12mm + Fujinon XF 27mm + Fujinon XF 35mm + Fujinon XF 16-55mm R LM WR + X-E2s.​

Comment

De ene zegt Sony A700 de andere cannon 40D.En natuurlijk de nikon D300,maar deze is van een andere prijsklasse.En al vrij duur voor een beginner.Heb me al suf gelezen in reviews.Word een lastige keuze.Mensen die een van beide toestellen hebben mogen steeds hun bemerkingen geven.
                  A700 is een wondermooi toestel (lees alle reviews op het net en in de fotoboeken). Bedenk ook dat als je ooit zou willen je naast de Sony lenzen (gewone en G type) ook Carl Zeiss lenzen hebt om uit te kiezen.

Comment

Vind dat ook een leuk toestel en het ziet er gebruiksvriendelijk uit.En er word gezegd dat er nu niet veel keuze is aan lenzen.Maar naar het schijnt gaan ze met nieuwe toestellen en lenzen op de markt komen.Dus werken ze er toch aan.

Comment

Vind dat ook een leuk toestel en het ziet er gebruiksvriendelijk uit.En er word gezegd dat er nu niet veel keuze is aan lenzen.Maar naar het schijnt gaan ze met nieuwe toestellen en lenzen op de markt komen.Dus werken ze er toch aan.
                      Wacht misschien even tot na Photokina (eind september), dan heb je de meest recente info om een keuze te maken.

Comment

Working...
                      X