Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

ik zoek een bij mij passende slr

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: ik zoek een bij mij passende slr

Oorspronkelijk geplaatst door Decapix Bekijk bericht
    Wow ... met ISO waarden Spelen op een P&S DSLR Camera...
    Is dat niet gewaagd?
    Dat moeten er tussendoor immers instellingen aangepast worden
    Je kan hem altijd op Auto-ISO (laten) zetten
    Canikon 40D - D200, D300

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Kiekvogel Bekijk bericht
      Heu niet overdrijven
      Volgens mij is de 17-55 DX lens nog altijd een stuk scherper.
      En superscherp is deze lens ook niet. Ik zou zeggen een goede middenklasser en zeker beter dan de 18-200VR.
      Dat is een beetje appelen met peren vergelijken.

Voor 1/3 van de prijs, heb ik in Turkije met deze lens van in een rijdende bus (90km/u), landschappen opgenomen en HEEL SCHERP. (VR II on). Ik was versteld van het resultaat, had dit niet verwacht.
      In grotten, met D300 aan 400 Iso, soms meer, 1/25 sec., zelfde resultaat.
      Ik ben er super tevreden over en zou er gerust een trouw mee aankunnen, op spontane en/of traditionele manier.
      Deze DX lens past ook perfect op de goede Nikon D300 en krijgt 4 sterren op fotozone.de:-))
      Dit is een snelle lens AFS, met goed bereik, dus voor wat Jefke bedoelde goed, dacht ik. Wil je er een detail mee fotograferen (bv ringen), kan ook.
      Op 85 mm verliest ze een beetje kwaliteit, zoals alle zoomlenzen.
      Nikon D300 - Nikkor 16-85 VRII - Nikkor 70-300 VRII - Sigma 70mm 2.8 Macro - SB 800 - Sony RX10... en veel creativiteit.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Digi-art Bekijk bericht
        Op 85 mm verliest ze een beetje kwaliteit, zoals alle zoomlenzen.
        BD0497BE : Nikon body + glas
        www.RudyVerrijt.info

Comment

De combinatie van camera waar je niet meer moet doen dan op een knopje drukken en dan trouwreportages maken blijf ik toch een zeer vreemde combinatie vinden. Ik zou daar nooit aan beginnen zonder voldoende kennis en ervaring in de fotografie. Uw materiaal is wel in orde behalve die 18-200mm dan die niet lichtsterk is.
          Die zou je kunnen vervangen door lichtsterkere objectieven die je bij een huwelijk toch wel echt nodig hebt.
          D700 met MB-D10, Nikon 85mm 1.8 G, Nikon 70-300 VR

Comment

..... ik begin een beetje een deja vu gevoel te krijgen...... type vraag doet vermoeden dat dit gewoon Innovator = Soulphotography is......
            ---------------- Ik doe niet meer mee

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door edjeB Bekijk bericht
              ..... ik begin een beetje een deja vu gevoel te krijgen...... type vraag doet vermoeden dat dit gewoon Innovator = Soulphotography is......
              Neen, als het over een 40d zou gaan op statief misschien wel.
              Hubert

Nikon D303 14mm tot 500mm en een pillampke van Nikon en Sigma.

Comment

Ik heb al veel gelezen over mensen die trouwreportage's willen maken, En heb deze ook aandachtig gelezen. Maar ben er voor mezelf toch uitgekomen.

1) Eerst en vooral wil ik een cursus volgen fotografie (bv syntra west)
                2) voldoende materiaal (2 body's, 2 flitsers, een 17-55 f2.8 en 70-200 VR veel batterijen en geheugenkaartjes)
                3) Nu al ervaring opdoen. (bv doopsel, communie, ... van vrienden en familie) Zo leer je de omstandigheden kennen in een kerk en op feestjes

Als dit achter de rug is zou ik ook wel trouwshoots willen doen. Ik ben zelf nog maar 1 jaar getrouwd en hecht veel belang aan de foto's en album. Het toffe is dat ik mag meegaan met onze trouwfotograaf om te leren.

ps: Als het koppel tevreden is, is dat ook al veel. Sommige willen veel en anderen zijn dan al tevreden met foto's van broer en nokel en ...

Kortom al je ervaring moet je gewoon gebruiken, en op auto schieten op een trouw gaat moeilijk zijn. Want je gaat te weinig scherpte hebben of foto te donker of ...

Dit heb ik hier door vele gebruikers geleerd en een trouw is 1 van de moeilijkste dingen om te fotograferen. genoeg detail in het wit kleed en het zwart kostuum.

ps: 2 body's is een must en nog het liefst van al 2 dezelfde, dat je niet van manier moet verranderen. bv 2 body's nikon d300 of d300 en d200 is perfect de instellingen zijn identiek en zo moet je minder nadenken bij het gebruik van andere body.
                nikon d300 en d90 met sb800 , nikon 17-55 f2.8; nikon 50mm f1.4 af-s, tamron 180mm f3.5 macro, nikon 70-200 VR f2.8 af-s, nikon 300mm f4 af-s en sigma 50-500

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door ducaudi Bekijk bericht
                  Ik heb al veel gelezen over mensen die trouwreportage's willen maken, En heb deze ook aandachtig gelezen. Maar ben er voor mezelf toch uitgekomen.

1) Eerst en vooral wil ik een cursus volgen fotografie (bv syntra west)
                  2) voldoende materiaal (2 body's, 2 flitsers, een 17-55 f2.8 en 70-200 VR veel batterijen en geheugenkaartjes)
                  3) Nu al ervaring opdoen. (bv doopsel, communie, ... van vrienden en familie) Zo leer je de omstandigheden kennen in een kerk en op feestjes

Als dit achter de rug is zou ik ook wel trouwshoots willen doen. Ik ben zelf nog maar 1 jaar getrouwd en hecht veel belang aan de foto's en album. Het toffe is dat ik mag meegaan met onze trouwfotograaf om te leren.

ps: Als het koppel tevreden is, is dat ook al veel. Sommige willen veel en anderen zijn dan al tevreden met foto's van broer en nokel en ...

Kortom al je ervaring moet je gewoon gebruiken, en op auto schieten op een trouw gaat moeilijk zijn. Want je gaat te weinig scherpte hebben of foto te donker of ...

Dit heb ik hier door vele gebruikers geleerd en een trouw is 1 van de moeilijkste dingen om te fotograferen. genoeg detail in het wit kleed en het zwart kostuum.

ps: 2 body's is een must en nog het liefst van al 2 dezelfde, dat je niet van manier moet verranderen. bv 2 body's nikon d300 of d300 en d200 is perfect de instellingen zijn identiek en zo moet je minder nadenken bij het gebruik van andere body.
                  Eerste vereiste, je camera door en door kennen, je toestel moet als het ware een verlengde van jezelf zijn, zodat je met je diafragma kan spelen, ook met je iso waardes werken, zodat Bv. in de kerk, de toeschouwers niet in een donker gat staan (inzoverre dat je een toestel hebt die dat toelaat tenminste)
                  Ook de mooie plekjes er kunnen uithalen, het zijn vaak de kleinste hoekjes die de mooiste foto's opleveren.
                  En niet te vergeten, de communicatie met het koppel, sommigen weten wat ze willen, maar je hebt er ook die dat totaal niet weten, en die bovendien ook niet fotogeniek zijn.

Vergeet ook niet een afspraak te maken met het koppel zodat zij iemand (bv. broer of zus) kunnen vragen een lijstje op te stellen en de familieleden tesamen roepen voor de familiefoto's, want meestal kent de fotograaf deze niet zelf, neem ook de familiefoto's zo vroeg als je kan, want na een paar consumpties wordt het er alleen maar moeilijker op, dan zijn sommige mensen moeilijker te fotograferen.
                  Last edited by Guest42; 18 juli 2008, 10:44.

Comment

Ah, maar daar heb zou ik dan weer mijn voordeel op hebben. Ik drink niet als ik moet rijden.

En stel je voor een half dronken fotograaf
                    nikon d300 en d90 met sb800 , nikon 17-55 f2.8; nikon 50mm f1.4 af-s, tamron 180mm f3.5 macro, nikon 70-200 VR f2.8 af-s, nikon 300mm f4 af-s en sigma 50-500

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door ducaudi Bekijk bericht
                      Ah, maar daar heb zou ik dan weer mijn voordeel op hebben. Ik drink niet als ik moet rijden.

En stel je voor een half dronken fotograaf

Sorry ducaudi, ik drink totaal niet

Maar ik bedoel dat sommige mensen die reeds een paar glaasjes op hebben moeilijk te fotograferen zijn, ofwel staan ze zot te doen, ofwel luisteren ze niet naar de fotograaf.

Comment

Ja, daar zeg je zoiets.

Dan heb je inderdaad beter al vooraf groepsfoto's. Want niet te geloven van hoe vroeg mensen al zat zijn.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door sjefke001 Bekijk bericht
                          Hallo allemaal

Ik maak veel trouwreportages en ben een spontane schieter. Ik moet dus (bijna) niets in hoeven stellen om goede foto's te maken.

Heb nu een D300 met SB800 en 18-200 lens van Nikon. Het overkomt me te vaak dat de foto's onderbelicht zijn. Vooral wanneer er een scherpe lucht is, grotere zaal is (wat is groot...) Bij deze omstandigheden flits ik altijd, maar dat blijkt niet echt effect te hebben. Ja, de SB800 staat te knipperen dat de foto wel eens onderbelicht zou kunnen zijn... waarom corrigeert ie dat dan niet meteen he!

Maar goed, ik ben dus op zoek naar een slr, point en shoot, en belichting die eigenlijk altijd goed is en de foto's scherp.

Wie kan mij vertellen welke camera ik hiervoor moet hebben?

Alvast heel erg bedankt voor jullie suggesties
                          Ik denk een Hasselblad H3DII-50 met bijpassende objectieven

Oorspronkelijk geplaatst door hub2805 Bekijk bericht
                          Geen enkele niet entry Nikon heeft een AUTO mode maar ze hebben wel allen de P-mode(programmed auto), die ook volautomatisch is maar met de mogelijkheid tot wijziging.( en zonder openfloepende flits )
                          <Nogmaals: geen enkele niet entry Nikon heeft een openfloepende flits in eender welke stand >
                          Ik zie nu pas dat dit als grap staat en niet bedoeld is zoals ik het begreep.
                          Zie post #44

Greetz rich
                          Last edited by DrJeckyll; 30 juli 2008, 21:41. Reden: Zie post #44
                          D700+grip |F80+grip| Nikkor 50 1.8+1.4 AF-D / 80-200 f2.8 AF-S / 300mm f4 IF-ED | Sigma 12-24 / 150 macro | Tamron 28-75 | M42 spul | SB28 / 800 / 900 / R1C1| Strobist Gear | 055xprob + 486rc2 / 680B + 484rc2 | Tamrac Expedition 5/7 | Lowepro 200aw

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door DrJeckyll Bekijk bericht
                            Nogmaals: geen enkele niet entry Nikon heeft een openfloepende flits in eender welke stand
                            Greetz rich
                            hub2805 is toch correct... maar jij ook.

De niet-entry modellen (de D80 laten we er even uit) hebben geen Digital Vari-program (Auto, Portret, enz...) en hebben dus ook geen automatisch openfloepende flash.
                            In A, P, S en M floept de flash nooit uit, bij geen enkele Nikon.
                            Last edited by timefreezer; 30 juli 2008, 21:11.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door timefreezer Bekijk bericht
                              hub2805 is toch correct... maar jij ook.

De niet-entry modellen (de D80 laten we er even uit) hebben geen Digital Vari-program (Auto, Portret, enz...) en hebben dus ook geen automatisch openfloepende flash.
                              In A, P, S en M floept de flash nooit uit, bij geen enkele Nikon.
                              Zover als ik het lees is de uitleg van hub2805 te vertalen in:
                              In de P mode floept de flits niet automatisch op in tegenstelling tot de andere modi.

"Hier stond iets wat niet klopte"
                              Edit, ik zat verkeerd, sorry hub2805, jij was juist degene die het ook wel wist en niet degene die dit tegensprak.
                              Verkeerde naam bij het plaatje gezet.
                              Hierbij mijn excuses aan hub2805

Greetz rich
                              Last edited by DrJeckyll; 30 juli 2008, 21:39. Reden: Foute redenering van mij tegenover hub2805
                              D700+grip |F80+grip| Nikkor 50 1.8+1.4 AF-D / 80-200 f2.8 AF-S / 300mm f4 IF-ED | Sigma 12-24 / 150 macro | Tamron 28-75 | M42 spul | SB28 / 800 / 900 / R1C1| Strobist Gear | 055xprob + 486rc2 / 680B + 484rc2 | Tamrac Expedition 5/7 | Lowepro 200aw

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door DrJeckyll Bekijk bericht
                                Zover als ik het lees is de uitleg van hub2805 te vertalen in:
                                In de P mode floept de flits niet automatisch op in tegenstelling tot de andere modi.

"Hier stond iets wat niet klopte"
                                Edit, ik zat verkeerd, sorry hub2805, jij was juist degene die het ook wel wist en niet degene die dit tegensprak.
                                Verkeerde naam bij het plaatje gezet.
                                Hierbij mijn excuses aan hub2805

Greetz rich
                                ik dacht juist, je hebt waarschijnlijk een andere op het oog (hint: een Canon user)

Hub2805 wou zeggen dat je ook de P hebt die een beetje als AUTO is en dan zonder die flash.

Comment

Working...
                                X