Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

ik zoek een bij mij passende slr

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• ik zoek een bij mij passende slr

Hallo allemaal

Ik maak veel trouwreportages en ben een spontane schieter. Ik moet dus (bijna) niets in hoeven stellen om goede foto's te maken.

Heb nu een D300 met SB800 en 18-200 lens van Nikon. Het overkomt me te vaak dat de foto's onderbelicht zijn. Vooral wanneer er een scherpe lucht is, grotere zaal is (wat is groot...) Bij deze omstandigheden flits ik altijd, maar dat blijkt niet echt effect te hebben. Ja, de SB800 staat te knipperen dat de foto wel eens onderbelicht zou kunnen zijn... waarom corrigeert ie dat dan niet meteen he!

Maar goed, ik ben dus op zoek naar een slr, point en shoot, en belichting die eigenlijk altijd goed is en de foto's scherp.

Wie kan mij vertellen welke camera ik hiervoor moet hebben?

Alvast heel erg bedankt voor jullie suggesties

Re: ik zoek een bij mij passende slr

Post eens enkele foto's, dan begrijpen we beter onder welke omstandigheden je werkt (liefst met EXIF erin/erbij)
    Het lijkt me zeer vreemd dat je met jouw combinatie geen goed resultaat kunt halen. Als een SB800 nog inderbelicht heb je ofwel verkeerde instellingen ofwel heeft de flits niet genoeg vermogen, maar met zo'n richtgetal zul je niet veel draagbare alternatieven vinden die beter doen.
    Een lichtgevoeliger lens voor binnen helpt natuurlijk ook wel, de 18-200 is daar niet de beste in.
    Nikon D300² met MB-D10, verzameling intelligent Nikkor glaswerk 6 tem 600+ en TC-14E/17E II, SB900²/SB800², R1C1, FlexRing 6400, B&W/Lee/Singh-ray Filters, extra pootjes van Manfrotto/Gitzo/Joby,...
    "Casu Consulto - Modo Fac"

Comment

hoe post ik een foto?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door sjefke001 Bekijk bericht
        hoe post ik een foto?
        Postzegel opplakken en in de brievenbus steken.
        Nikon D80 - Nikkor 18-200 - Nikon SB900

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Henri1 Bekijk bericht
          Postzegel opplakken en in de brievenbus steken.
          Flauw hé

Aan de OP:

Ik denk dat een beter objectief hier aan de orde is. Voor trouwreportages zou ik minstens 2X SLR (D300 + evt een lager model) meenemen, en op de ene een 16/17-50/55mm f/2.8 van eender welk merk en op de andere een lichtsterke 85mm of zelfs een 70-200mm van Nikon of Sigma.

Dat de SB-800 knippert, ligt gewoon aan het feit dat ie elke keer zijn vol vermogen moet aanspreken, en dus niet kan volgen. Welke diafragma's gebruik je overigens?

Comment

Gelijk welke camera is een werktuig, om meer dan behoorlijk te kunnen werken met dit stuk, is ervaring en kennis nodig. Die kennis zit in geen enkele camera ingegoten , dus denk ik dat je beter wat aan uw kennis en ervaring gaat sleutelen dan het gelijk op de camera te steken.

Mijn geijkte uitdrukking nog is uit de kast halen : " Wie geen viool kan spelen, speelt ook op een Stradivarius vals ! "

MVG, Jeff
            Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience. "When one person suffers from a delusion it is called insanity. When many people suffer from a delusion it is called religion ."

Comment

Een slr die je niet in hoeft te stellen........

Je hebt een D300......body is dus goed.
              Je hebt een SB800....flitser is ook goed.
              Je hebt een 18-200...lens is niet al te best (17-55 doet al wonderen)

Je hebt geen ervaring........ahaaaa...........probleem opgelost gozer.

Leren en oefenen want je hebt nu spullen die voor fotograven bestemd zijn en niet voor kiekjes makers.
              Nikon spul

Comment

Je hebt prachtig materiaal om professionele foto's te maken. Wel even een lichtsterk lensje aan je collectie toevoegen.

Mij dunkt dat een goede cursus fotografie beter zou zijn dan het kopen van een nieuw toestel.

Point en shoot is goed voor compactcamera's. Als je een dSLR hebt, wil je het uiteindelijke beeld kunnen controleren en aanpassen volgens jouw visie.

Dus: gewoon beginnen studeren en véél experimenteren.
                Canon 400D/50D - EF-S 18-55 - EF 50 f1.8 - EF 70-300 IS USM - Sigma 24-70 f2.8 EX - Tamron 27-70 f2.8 VC - Canon 70-200 f2.8 L - Metz 58

Comment

Er bestaan simpelweg geen point and shoot dslr's

Ik volg de mening van Digipics357, Mike2000 & Omag volledig: andere lens (lenzen liefst) en zelf weten waar je mee bezig bent!

Vraag jij ook gemiddeld 1000 Eur voor een trouw-album

Comment

Met zult materiaal en zo onervaren trouwalbums schieten vind ik nogal riskant. Je kunt vaak zelf belichting compenseren en instellingen aanpassen, als je daar nog geen kaas van gegeten heb vraag ik me toch wel af wat voor kwaiteit zo'n album dan kan opleveren, ook al ben je een spontane schieter
                    Sony en Olympus
                    Fotoseries

Comment

Vermoedelijk zal in die grote zaal de lens ook nog tegen de 200mm zitten, zodat het diafragma hoogstens F5.6 is(of nog kleiner). Dan red je het niet met je flits, tenzij je echt hoge ISO's kiest. Dit gaat dan weer ten koste van de ruis, alhoewel je bij de D300 daar ook redelijk ver in kan gaan. Ik zou je lens enkel buiten gebruiken en voor binnen aanvullen met bv een Tamron 17-50/2.8 en een Sigma 70-200/2.8. Ideaal is natuurlijk de varianten van Nikon maar dat zijn wel een stuk duurder.
                      Verder, zoals reeds eerder aangegeven, is een degelijke kennis en studie van je materiaal zeer belangrijk.
                      Een goed vertrekpunt kan je hier vinden. Voor ±€30 haal je ongeveer 1000blz nuttige informatie over je camera in huis. Zeker een aanrader, als het gelezen wordt.
                      Hubert

Nikon D303 14mm tot 500mm en een pillampke van Nikon en Sigma.

Comment

Hallo allemaal

Ik maak veel trouwreportages en ben een spontane schieter. Ik moet dus (bijna) niets in hoeven stellen om goede foto's te maken.

Heb nu een D300 met SB800 en 18-200 lens van Nikon. Het overkomt me te vaak dat de foto's onderbelicht zijn. Vooral wanneer er een scherpe lucht is, grotere zaal is (wat is groot...) Bij deze omstandigheden flits ik altijd, maar dat blijkt niet echt effect te hebben. Ja, de SB800 staat te knipperen dat de foto wel eens onderbelicht zou kunnen zijn... waarom corrigeert ie dat dan niet meteen he!

Maar goed, ik ben dus op zoek naar een slr, point en shoot, en belichting die eigenlijk altijd goed is en de foto's scherp.

Wie kan mij vertellen welke camera ik hiervoor moet hebben?

Alvast heel erg bedankt voor jullie suggesties
                        Je bent in het bezit van een D300, volgens de reviews 1 van de allerbeste camera's die er te koop zijn...
                        Er is dus weinig hoop voor je.....
                        Ik adviseer een Canikan Super D8000, DIE moet de klus gaan klaren.

Of toch niet?

Comment

Bedankt voor alle reacties

Aangezien ik vaak bruidsparen heb die vinden dat ze niet op foto's houden, maak ik vaak spontaan foto's. En als ik dus eerst een camera moet gaan instellen is die spontaniteit weg... en dan krijg je dus van die gemaakte foto's waar de mensen dus idd niet leuk op staan. (hoe verliefd ze ook zijn...)

Dus ja... viool spelen op een stradivarius is grappig.... maar daar gaat mijn probleem niet over...

Ik denk dat ik aan de antwoorden van de mensen die mij een lichtgevoeliger lens aanraden meer heb. En zal mij hier dan ook eens in gaan verdiepen. Hoop dat die er ook met VR zijn. (niet dat ik erg tril maar ben nou eenmaal meer beweeglijk dan een "normale" trouwfotograaf) En misschien is een tweede body op reportage een must... (maar vind ik niet echt praktisch...)

Heb overigens al veel boeken gelezen over fotografie, maar oefening baart meer kunst denk ik...

Comment

Bedankt voor alle reacties

Heb overigens al veel boeken gelezen over fotografie, maar oefening baart meer kunst denk ik...
                            Je begint het door te krijgen......

Comment

Hallo allemaal

Het spijt mij zeer wel Sjefke maar ik zou eens diep nadenken over de "stradivarius" opmerking. Fotografie is meer dan alleen maar een knopje indrukken. (Dat zou je tenslotte een aap nog kunnen leren.)
                              groet, Rik

Comment

Working...
                              X