Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Nieuweling camera keuze

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Nieuweling camera keuze

Bedankt voor de reactie Ruudt en had het andere topic ook gelezen .

Maar had zaterdag doorgebeten omdat ik absoluut foto's wou van m'n kersverse dochter.

Het is uiteindelijk toch de D80 als body geworden met de 18/200 vr van nikon zelf.
    Samen met de sb-800 nog wat geheugen en nieuwe tas.

Zo kunnen we er toch even tegen .

Ben al een dag of 2 aan het lezen en zal nog wel even duren voor ik het deftig doorheb maar heb de tijd.

Greets Tjagga

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Tjagga Bekijk bericht
      Bedankt voor de reactie Ruudt en had het andere topic ook gelezen .

Maar had zaterdag doorgebeten omdat ik absoluut foto's wou van m'n kersverse dochter.

Het is uiteindelijk toch de D80 als body geworden met de 18/200 vr van nikon zelf.
      Samen met de sb-800 nog wat geheugen en nieuwe tas.

Zo kunnen we er toch even tegen .

Ben al een dag of 2 aan het lezen en zal nog wel even duren voor ik het deftig doorheb maar heb de tijd.

Greets Tjagga
      Proficiat met je kersverse dochter Tjagga, en ook met je Nikon combi keuze.

Nikon camera, samen met een SB-800 is zowat het best op elkaar afgestemd flitssysteem dat er bestaat, dat zal je wel merken

En met de 18-200 AFS-VR heb je een prima alround objectief, een goede keuze waar je jaren plezier zal aan beleven.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Twizter Bekijk bericht
        Alle andere modellen van Nikon hebben deze in de body alsook geldig voor de modellen van Sony en Canon.
        Kan je echt aanraden eens een Canon goed te bekijken........
        Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Peekaa Bekijk bericht
          en je kon je oude lenzen "weggooien" of was dat op een ander moment?

Karel
          Ja dat was toen (+20jaar geleden) en ook de enigste keer.

En het is ook de reden dat canon nu nummer 1 in de wereld is. En dus zie je nu de anderen dezelfde stap maken nog voorzichtig voor het moment maar verschiet niet als je binnen enkele jaren ook bij die merken al je lenzen mag wegsmijten als ze geen motor in de lens hebben.

Comment

Wist niet dat Canon nummer 1 in de wereld is?
            Mijn objectieven zijn all round...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door jeroen.k Bekijk bericht
              Wist niet dat Canon nummer 1 in de wereld is?
              Dan heb je weer iets bijgeleerd he

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Kevlar Bekijk bericht
                Ja dat was toen (+20jaar geleden) en ook de enigste keer.

En het is ook de reden dat canon nu nummer 1 in de wereld is. En dus zie je nu de anderen dezelfde stap maken nog voorzichtig voor het moment maar verschiet niet als je binnen enkele jaren ook bij die merken al je lenzen mag wegsmijten als ze geen motor in de lens hebben.
                Denk dat het meevalt. Op een pentax kun je ook lenzen van voor de autofocustijd gebruiken.
                Sony heeft de alpha mount overgenomen van minolta. Hierop passen alle Minolta AF lenzen, dus ook die van de eerste analoge AF camera's (overigens het eerste merk met AF spiegelreflexcamera's!). En gezien de ontwikkelingen in lenzengamma's van deze twee merken zul je die nog heel lang kunnen blijven gebruiken.
                Van Minolta X-700 en een hoop glas via 7Xi naar 7D

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door BasK Bekijk bericht
                  Denk dat het meevalt. Op een pentax kun je ook lenzen van voor de autofocustijd gebruiken.
                  Sony heeft de alpha mount overgenomen van minolta. Hierop passen alle Minolta AF lenzen, dus ook die van de eerste analoge AF camera's (overigens het eerste merk met AF spiegelreflexcamera's!). En gezien de ontwikkelingen in lenzengamma's van deze twee merken zul je die nog heel lang kunnen blijven gebruiken.
                  Ik beweer ook niet dat het onmiddelijk gaat gebeuren he. Dat zouden ze niet durven na jarenlang geprobeerd te hebben van deze stap van canon als een nadeel te promoten. Maar ik durf te wedden dat er binnen 5 jaar geen lenzen zonder motor in de lens meer zullen uitkomen van de grote fabrikanten. Komen er nu eigenlijk nog wel uit zonder motor in de lens?
                  Hoe lang denk je dan dat eenmaal ze daarmee stoppen ze toch nog gaan blijven motoren in de body's te steken? 1, 2 misschien wel 3 generaties van body's maar dan zal het denk ik toch gedaan zijn. Want waarom zouden ze nog he. Nu ja is speculeren hoor maar je ziet de eerste aanwijzingen toch al. Idereen springt immers op de USM boot en Nikon ( de andere grote) stopt er al mee in zijn instapbody's.

Comment

Ik beweer ook niet dat het onmiddelijk gaat gebeuren he. Dat zouden ze niet durven na jarenlang geprobeerd te hebben van deze stap van canon als een nadeel te promoten. Maar ik durf te wedden dat er binnen 5 jaar geen lenzen zonder motor in de lens meer zullen uitkomen van de grote fabrikanten. Komen er nu eigenlijk nog wel uit zonder motor in de lens?
                    Hoe lang denk je dan dat eenmaal ze daarmee stoppen ze toch nog gaan blijven motoren in de body's te steken? 1, 2 misschien wel 3 generaties van body's maar dan zal het denk ik toch gedaan zijn. Want waarom zouden ze nog he. Nu ja is speculeren hoor maar je ziet de eerste aanwijzingen toch al. Idereen springt immers op de USM boot en Nikon ( de andere grote) stopt er al mee in zijn instapbody's.
                    De toekomst zal het leren. Maar ik denk dat het meevalt. Zeker in het "standaard" bereik is de winst tussen een ingebouwde en een USM motor niet zo groot. Zeker, de usm motor is wat stiller, maar niet eens zoveel sneller. Daar staat tegenover dat de motor in het objectief het objectief wat zwaarder en duurder maakt.
                    Als ik het me goed herinner was de eerste lens met HS motor van Minolta ergens uit begin jaren 90. Dus ook die traditie gaat al vrij ver terug.
                    Van Minolta X-700 en een hoop glas via 7Xi naar 7D

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door BasK Bekijk bericht
                      De toekomst zal het leren. Maar ik denk dat het meevalt. Zeker in het "standaard" bereik is de winst tussen een ingebouwde en een USM motor niet zo groot. Zeker, de usm motor is wat stiller, maar niet eens zoveel sneller. Daar staat tegenover dat de motor in het objectief het objectief wat zwaarder en duurder maakt.
                      Als ik het me goed herinner was de eerste lens met HS motor van Minolta ergens uit begin jaren 90. Dus ook die traditie gaat al vrij ver terug.
                      Absoluut. De toekomst zal het leren. Maar juist het feit dat alle body's met motor, zwaarder, groter en duurder worden is 1 van de oorzaken dat men gaat overstappen naar motor in de lens. Mensen kijken bij aankoop immers meer naar de body dan de lenzen. Ze hebben ongelijk maar dat is nu eenmaal de realiteit.

Comment

Idereen springt immers op de USM boot en Nikon ( de andere grote) stopt er al mee in zijn instapbody's.
                        Loopt men toch 22 jaar achter op Canon......

Comment

Working...
                        X