Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Nieuweling camera keuze

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Nieuweling camera keuze

Oorspronkelijk geplaatst door Tjagga Bekijk bericht
    Ok dat is idd wel heel goedkoop.
    Oftoch een verschil van 100/150 euro gemideld per camera tegenover hier.

Al meerdere mensen goede ervaring met deze winkel?
    Een heel aantal Nederlandse collega's (bv. op Dyxum) kennen deze winkel ook goed en zijn net even tevreden als ikzelf .

Je kan er trouwens ook gaan afhalen, maar vanuit België is 't dan wel een eindje rijden natuurlijk.

Gewoonlijk laat ik thuis afleveren. Nog nooit een probleem mee gehad; ook niet trouwens toen ik binnen de "afkoelperiode" van 7 dagen een lens terug stuurde. Er hoeft geen reden opgegeven te worden en binnen de twee weken heb je alles (incl. de oorspronkelijk aangerekende verzendkosten) weer op je rekening staan.
    "If you can't explain it simply, you don't understand it well enough." Albert Einstein

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door K-2 Bekijk bericht
      Een heel aantal Nederlandse collega's (bv. op Dyxum) kennen deze winkel ook goed en zijn net even tevreden als ikzelf .

Je kan er trouwens ook gaan afhalen, maar vanuit België is 't dan wel een eindje rijden natuurlijk.

Gewoonlijk laat ik thuis afleveren. Nog nooit een probleem mee gehad; ook niet trouwens toen ik binnen de "afkoelperiode" van 7 dagen een lens terug stuurde. Er hoeft geen reden opgegeven te worden en binnen de twee weken heb je alles (incl. de oorspronkelijk aangerekende verzendkosten) weer op je rekening staan.
      Zal zeker eens gaan kijken ginder.
      Is slechts een 130km vanuit hier.

Weeral een schiterende tip .
      Big thx
      Last edited by Tjagga; 30 mei 2008, 19:07.

Comment

Ben vandaag naar enkele speciaalzaken in de buurt gaan kijken maar kreeg zoveel verschillende uitleg die elkaar een beetje tegenspraken..

nr.1 zij me dat ik best van sony afblijf omdat dit waarschijlijk hun laatste poging was voor dslr te makenen in de toekomst de digitalereflex markt zou laten voor wat het is.

nr.2 zij me dat juist sony de markt aan het veroveren was en dit in de toekomst de standaard zou worden.

Werd ook gezegd dat bij sony de beeldstabilisatie op de body zat en dit zeker een voordeel was voor sport fotografie met telelens.

nr1. zei me ook dat ik voor sportfoto's een telelens met beeldstabilisatie nodig had.

Bij zaak nr1. zij men ook van best met 1 lens te werken bv.18/200 ipv 2 lenzen om stof op de sensor te voorkomen bij het wisselen van lenzen.

nr3. zij dat dit helemaal niks uitmaakte want dat de sensor tegenwoordig zo goed beschermt wordt dat dit haast niet meer voorkomt.

Je ziet dat ik met nog zoveel vragen zit en hoe meer ik rondvraag hoe meer ik verward geraak

Comment

blijkbaar niet echt competente dealers dan...

voor sportfoto's (en foto's waarin je object beweegt in het algemeen) moet je de beelstabilistatie uitschakelen. beeldstabilisatie helpt je om bewegingen van de hand van de fotograaf tegen te gaan, niet het object.

beeldstabilistatie in de body (zoals sony en pentax) is minder 'succesvol' dan beeldstabilistatie in de lens (zoals nikon en canon), maar natuurlijk moet je dan niet bij elke lens meer betalen voor die beeldstabilisatie.

en stof is en blijft een probleem. anti-dust functies helpen wel iets, maar je moet gewoon af en toe je sensor eens reinigen, no big deal.

Comment

Ok maar was me uitgelegd dat bij telelens juist die beeldstabilisatie nodig had wegens het shudden van m'n hand.

Winkels waren Foto'sRembrandt en selexion dali.
            En dacht dat dit toch de bekendere fotozaken hier in het Antwerpse waren.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Alexe Bekijk bericht
              blijkbaar niet echt competente dealers dan...
              Wat sommige dealers hierboven betreft, heb je wel gelijk...

voor sportfoto's (en foto's waarin je object beweegt in het algemeen) moet je de beelstabilistatie uitschakelen.
              maar diegene die je dit heeft wijsgemaakt was anders ook geen competente dealer

Beeldstabilisatie staat bij mij aan, altijd en overal (tenzij die ene uitzonderlijke keer per jaar dat ik eens een statief gebruik, en zelfs dan heb ik nog nooit verschil gemerkt tussen uit of aan).

beeldstabilistatie in de body (zoals sony en pentax) is minder 'succesvol' dan beeldstabilistatie in de lens (zoals nikon en canon),
              Het laatste wat ik hierover in een test gezien heb, was dat het een halve stop scheelt (als ik me niet vergis in een vergelijking tussen Sony 300/2.8 SSM en Nikon 300/2.8 VR). Morgen nog wel eens zoeken of ik die test nog terugvind.
              "If you can't explain it simply, you don't understand it well enough." Albert Einstein

Comment

Ok maar was me uitgelegd dat bij telelens juist die beeldstabilisatie nodig had wegens het shudden van m'n hand.

Winkels waren Foto'sRembrandt en selexion dali.
                En ze hadden absoluut gelijk. Nu als je op 1/1000ste zit, dan zal het schudden van je hand ook geen effect meer hebben (of je moet al bijzonder hard schudden natuurlijk ).
                Maar hoe dan ook, beeldstabilisatie uitschakelen is nergens voor nodig.

Comment

nr.1 zij me dat ik best van sony afblijf omdat dit waarschijlijk hun laatste poging was voor dslr te makenen in de toekomst de digitalereflex markt zou laten voor wat het is.
                  Da's wel een goeie .

"Laatste poging"... Ze zijn pas begonnen met zich op de dslr-markt te richten .

Comment

Ok bedankt K-2.

Want op den duur kan ik er kop nog staart aan knopen.

Van die Sony uitleg komt ook maar van diegene van de winkel doordat volgens hem de Alpha 100 (vorige reeks als ik juist ben) geen succes was.

Maar heb inderdaad al een paar keer gelezen dat stabilisatie op body niet zo efficient werkte als op de lens maar zeker ook niet slecht is.

Zou het ook vooral doen om in de toekomst een beetje te besparen op lenzen.

Favorieten zijn nogsteeds Sony 350 en Canon 450d gevolgd door nikon d80.
                    Die laatste niet om mindere kwaliteit maar met diezelfde lenzen komt hij toch een stuk duurder uit.

Heb ze nu ook allemaal vastgehad en liggen voor mijn gevoel ook allemaal goed in de hand.
                    Dacht dat de 450d net iets zwaarder aanvoelde.

Comment

Ik was 99% overtuigd om de 450D te kopen in December, ging in Mei uitkomen, heb gewacht tot April, maar toen de 40D zakte tot €999 (en nu rond de €700) ging ik direct voor de 40D wegens klasse hoger en toch lagere prijs.

Snelle FPS (fotos na elkaar) en ISO tot 3200, en veel steviger professioneel aanvoelende body (kun je enkel vergelijken door ze eens vast te pakken in de winkel - built like a tank ) en nog heel wat professionele features. Hij staat zelfs in Foto Video Chip als beste koop -€1000 maar dat hij zeker een klasse hoger verdient.

Kom van een compactcamera Powershot S3 IS, en is een verademing van kwaliteitsfotos die je kunt nemen met de diverse objectieven en geen ruis meer. Live-view is er ook voor de vrouw eventueel, maar de zoeker is zo zuiver dat je dit op de duur toch niet meer gebruikt (wou dit ook bij de overstap van compactcam, maar uiteindelijk toch niet).

Een semi-pro dslr zoals de 40D is natuurlijk dubbel zo duur als een bridge compactcam, of evt de 400D, maar je hebt dan kwaliteit voor lange termijn.
                      Heb veel compactcams gekocht,getest en verkocht (Sony DSC-P9, Dimage Z3 & Z5, Powershot S3 IS, ben blij dat die tijd over is, en ik me kan concentreren op de fotos
                      Last edited by Innovator; 31 mei 2008, 07:55.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Telekees Bekijk bericht
                        Bij de introductie van het EOS systeem was Canon de eerste hiermee , pas nu gaan de andere merken ook vrijwel geheel over op deze configuratie.
                        Canon was hiermee z'n tijd ver vooruit dus......
                        en je kon je oude lenzen "weggooien" of was dat op een ander moment?

Karel

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Peekaa Bekijk bericht
                          en je kon je oude lenzen "weggooien" of was dat op een ander moment?

Karel
                          Inderdaad, het EOS systeem was geheel incompatibel met het oudere FD systeem.
                          Het is wat ironisch dat er op EOS heel veel aangepast kan worden, maar oude Canonlenzen dus niet....
                          Voor profs met een aantal dure telelenzen is wel een adapter uitgebracht, deze was niet te koop voor particulieren.

Comment

Bij zaak nr1. zij men ook van best met 1 lens te werken bv.18/200 ipv 2 lenzen om stof op de sensor te voorkomen bij het wisselen van lenzen.
                            Bij nummer 1 zijn ze incompetent

PS: de Alpha 100 geen succes?? Hm, hangt van het perspectief af zeker...
                            Mijn foto's en fractals
                            Sony A700 +Tamron 90mm +Sigma 10-20mm +Minolta 35-105 3.5-4.5 +Minolta 50mm 1.7 +Minolta 35-70mm +Sony 70-300 G.

Comment

Hmmm om nog maar eens van gedacht te wisselen .

90% zeker dat het de d80 wordt met 18/200 vr en sb800 in kit.

Komt een beetje boven budget uit maar hier zal ik toch een tijdje met moeten meekunen.

Alvast bedankt iedereen voor de vele reacties en tips.

Comment

deze zelfde reaktie had ik geplaatst bij een ander topic,misschien heb je hier iets aan.

mijn advies zou zijn en waarschijnlijk denken hele fotokuddes hier anders over,omdat ik weer na 4jr met een bridge gewerkt heb er trek kreeg in een dslr (vroeger lang met spiegelreflex gefotografeerd.)
                                lang gezocht veel gevraagd en geleerd en een 6mnd geleden voor weinig een 2e hands canon 350d gekocht.Ik ben er nog steeds van overtuigd dat dat voormij altans een perfecte keuze is en nog wel effe zo zal blijven.Niet zozeer denk ik de juiste camera ,ben er heel erg tevreden over maar meer dat je zo ontzettend veel moet leren en schieten en dan is het gevoel des te leuker omdat je er weinig voor betaald hebt en het(denk je)beter tegen een stootje kan.Naar de toekomst zie ik wel er passeren nog wel wat goeie cameras.

Mijn ervaring is, maar daar zullen de meningen van verschillen; spiegelrefl.nu is wel heel wat anders dan vroeger analoog,er is zoveel te leren,en ontzettend leuk.Ik zou zeggen er zijn pracht cameras(ook op dit forum denk ik)2ehands te koop voor weinig,begin daarmee.Een goeie treffende foto komt toch uit jouw hand!!sukses!!

Ben wel benieuwd wat anderen vinden

Comment

Working...
                                X