Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Nieuweling camera keuze

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Nieuweling camera keuze

Oorspronkelijk geplaatst door Matthias Bekijk bericht

canon heeft bvb geen enkel toestel met een scherpstelmotor in de body.
    Ben je dat zeker dat wil dus zeggen dat geen enkele niet USM objectief van Canon nog bruikbaar is op een nieuwe boddy.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door demeyereg Bekijk bericht
      Ben je dat zeker dat wil dus zeggen dat geen enkele niet USM objectief van Canon nog bruikbaar is op een nieuwe boddy.
      Een scherpstelmotor in het objectief hoeft toch niet persé USM te zijn?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door gerb Bekijk bericht
        touché

ik heb al veel oude kapotte EF lenzen zonder USM uit elkaar gehaald en telkens zit daar een klein dc-motortje in dat voor de scherpstelling zorgt
        5DmkIII en wat glas

Comment

USM staat voor Ultra Sone Motor en is gewoon een zeer stille en extra snelle motor in de lens ... (Stiller en sneller dan de normale scherpstelmotor in een lens)

Comment

Hoi daar,

Mischien niet van toepassing hier,maar al eens gedacht aan een goede Bridge

panasonic FZ18 of de laatste FUJI s100fs

Veel tele en groothoek in één plus je vrouwke zal er veel beter mee weg kunnen...

grtz Dirk
            D7200 + Sigma 17-50mm 2.8f OS +Nikon 70-200mm 2.8f VRII + Nikon 35mm 1.8F Prime + Nikon flits SB600.
            Compact Canon ixus 870 + Canon G7X Mark II + Sony RX100MIII en Panasonic FZ1000.

Comment

Ik zag dat hierboven heel wat staat over AF-motoren en live view...

Wat Sony betreft het volgende :

Elke Sony-body heeft zelf een AF-motor, dus elke lens van om het even welke leeftijd of fabrikant past erop en heeft AF (als het een a-vatting AF-lens - dus geen manuele uit de jaren 70 - is natuurlijk hé ;-), en mocht je het nog niet weten: elk van die lenzen geniet van beeldstabilisatie).

Over de manier waarop Live-View bij Sony werkt, vind je hier een heel verhelderend artikel :

photoclubalpha: .sony-alpha-350-live-view-tested

En verder is dit misschien ook wel interessant :

which-sony-alpha
              sony-alpha-200-review
              Last edited by K-2; 29 mei 2008, 12:01.
              "If you can't explain it simply, you don't understand it well enough." Albert Einstein

Comment

was ook aan het kijken voor de alpha 200.
                per toeval in de folder van photohall gezien voor 499 (kit 18-55).
                heb hem nog nergens goedkoper gezien, dus is dit een koopje?......of is er ergens een addertje onder het gras?
                qua service zal het wss veel minder zijn dan bij de lokale fotoboer, maar het is natuurlijk altijd de bedoeling om geen brokken te maken natuurlijk he

wat denken jullie? is dit een optie of toch maar laten schieten?

duckt!
                Nikon D7100 + 18-135 f3.5-5.6 + Sigma 70-300 APO DG Macro 4.0-5.6

Comment

Het is zeker een optie, maar ik denk dat bij de betere fotozaak niet veel meer betaald zal worden.
                  Wil je echt goedkoop, kijk dan eens naar www.digitalstreet.nl (heel betrouwbaar, goeie service).
                  "If you can't explain it simply, you don't understand it well enough." Albert Einstein

Comment

Ok ben er al een stuk wijzer uit geworden.
                    Hoewel ik het nogsteeds niet 100% weet.

Review op photoclubalpha was niet echt positief over de 350 hoewel dit toch mijn favoriet op papier was.

Dus voorlopig staat de 450d op kop voor mij.

Zal 1 dezer dagen ook eens een winkel binnenspringen om ze eens te hebben vastgehad howel dit niet zo simpel zal zijn omdat ik voorlopig slechts 1 arm ter beschikking heb .

Heeft trouwens nog iemand tips welke lens een beetje geschikt is om motorsport mee te schieten?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door gerb Bekijk bericht
                      Heeft Canon dan nooit AF camera's gemaakt met een scherpstelmotor in de boddy ? Sorry ik ben geen Canon kenner

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door demeyereg Bekijk bericht
                        Heeft Canon dan nooit AF camera's gemaakt met een scherpstelmotor in de boddy ? Sorry ik ben geen Canon kenner
                        nope, nooit
                        5DmkIII en wat glas

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door K-2 Bekijk bericht
                          Het is zeker een optie, maar ik denk dat bij de betere fotozaak niet veel meer betaald zal worden.
                          Wil je echt goedkoop, kijk dan eens naar www.digitalstreet.nl (heel betrouwbaar, goeie service).

Deze zijn nog veel goedkoper al konijn
                          Of moet je een pak verzendingskosten betalen naar België?
                          50d + 17-55 2.8

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Tjagga Bekijk bericht
                            Review op photoclubalpha was niet echt positief over de 350 hoewel dit toch mijn favoriet op papier was.
                            Misschien vandezelfde auteur (David Kilpatrick) zijn mening over de canon 450d eens op te snorren, gewoon zijn posts van de laatste week op dpreview eens nakijken, ben het daar, dacht begin deze week, tegengekomen. (ik geloof dat hij de 450d ook gereviewed heeft voor een of ander tijdschrift, ben niet zeker) Heb de indruk dat hij het moeilijker heeft om een keuze te maken tussen de A350 en Pentax K20D. Heb ook de indruk dat hij de A300 verkiest boven de A350.

Ter info:
                            In het juni nummer van britisch journal vind je een vergelijkende test van de A350 met de pentax K20d.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Matthias Bekijk bericht
                              nie waar, in de LENS zelf...

canon heeft bvb geen enkel toestel met een scherpstelmotor in de body. de scherptstelmotoren zitten altijd in de lenzen bij canon (bij andere merken weet ik niet zeker maar ik dacht dat het daar hetzelfde was)
                              Bij de introductie van het EOS systeem was Canon de eerste hiermee , pas nu gaan de andere merken ook vrijwel geheel over op deze configuratie.
                              Canon was hiermee z'n tijd ver vooruit dus......
                              Last edited by Keeskanon; 29 mei 2008, 19:46. Reden: zbelvaudt

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door K-2 Bekijk bericht

Ok dat is idd wel heel goedkoop.
                                Oftoch een verschil van 100/150 euro gemideld per camera tegenover hier.

Al meerdere mensen goede ervaring met deze winkel?

Comment

Working...
                                X