Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

schuldig voelen of niet?

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: schuldig voelen of niet?

Het valt nu ook gewoon meer op omdat je veel tegelijk koopt. Maar als je het wat verdeelt, 400 euro hier, 500 daar, dat telt snel op zonder dat je het beseft. Heb net eens de kost van m'n eigen materiaal berekend, over een jaar gekocht, amai hoor Ach ja, m'n vriend doet dan weer aan windsurfen, dat is dan ook weer makkelijk 1000 euro of meer voor een plank of zeil. Zolang je er genot van hebt (en geen schuldeisers achter je aan hebt ) is er geen probleem
    Mijn foto's en fractals
    Sony A700 +Tamron 90mm +Sigma 10-20mm +Minolta 35-105 3.5-4.5 +Minolta 50mm 1.7 +Minolta 35-70mm +Sony 70-300 G.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Simplephotography Bekijk bericht
      Had je nu echt verwacht dat je hier ook maar enige reactie zou krijgen die jou zou aanzetten je materiaal weer te verkopen? Dan kan je nog lang wachten
      ja idd, de meeste mensen hebben hier al een aanzienlijk aantal euro's uitgegeven aan materiaal

Ik moet wel zeggen dat ik ook veel plezier beleef aan het zoeken naar goedkope tweedehands lenzen om mijn verzameling uit te breiden
      As I look back over my life I am struck by postcards ... ruined snap shots ... faded posters of a time, I can't recall. James Douglas Morrison
      like.no.other

Comment

't Is uw geld hé...

En als je niet zeker weet of wat je op punt staat te kopen nu echt overkill is of niet, begin dan met de 40D en standaardlens. Daar kun je ook al 't één en ander mee doen. Als fotografie echt je ding blijkt te zijn, dan zul je snel genoeg spullen beginnen bijkopen
        Over het algemeen niet snel onder de indruk.

Comment

Alles is relatief hé.
          Ik ga een nieuw motortje in mijn 25 jaar oud zeilbootje steken (29 pk dieseltje).
          Tegen dat het gemonteerd is ben ik 13000 € kwijt.
          Maar ja, zoals hierboven al aangehaald: alleen jij kan je prioriteiten stellen.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door icecoldkillahh Bekijk bericht
            maar we zijn aan het bouwen en heb schrik dat mijn ouders(wij wonen daar nog in) gaan zagen,
            Dat is toch makkelijk als je aan het bouwen bent

Oorspronkelijk geplaatst door icecoldkillahh Bekijk bericht
            dat als je aan het bouwen bent het geld beter kan gebruiken.
            Die bouw wil je netjes vastleggen of niet?
            Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

Comment

Niet schuldig voelen.

Ik zit in dezelfde situatie, met verbouwing en ouders die zagen.

Eén antwoord (in mijn geval, misschien is het bij jou anders): mijn vrouw en ik hebben ons huis helemaal zelf gekocht, zelf gerenoveerd, en geen financiële hulp aan mijn/haar ouders gevraagd.

Dus als ik geld wil besteden aan hobby/huis/reizen/kleding/..., is de enige die er wat van mag zeggen mijn vrouw. Omgekeerd hetzelfde.

We zijn overigens overeengekomen dat alle geld dat ik verdien met fotograferen terug geïnvesteerd kan worden. Zelfde met geld van weekenddiensten enzoverder. Tikt aardig aan, na een tijdje

Comment

Moest ik al het geld dat ik in mijn leven spendeerde aan fototoestellen, lenzen, tassen, foto's ontwikkelen, reizen om de fotograferen enz. terug krijgen, ik zou het opnieuw uitgeven aan dezelfde hobby, zonder schuldgevoel, zeker weten ...

Comment

Ik durf niet eens te vertellen wat ik de laatste 2 jaar heb uitgegeven aan de foto hobby.
                  Maar geloof me, je koopt er een nieuwe middenklasse auto voor
                  Last edited by marbico; 24 april 2008, 17:50.
                  www.sportactiefoto.nl

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door marbico Bekijk bericht
                    Ik durf niet eens te vertellen wat ik de laatste 2 jaar heb uitgegeven aan de foto hobby.
                    Maar geloof me, je koopt er een nieuwe kleine midden auto voor

Voor mij hetzelfde, met slecht één verschil dan bij jouw, dat "kleine" mag je schrappen.
                    Voel me zekers niet schulidg of zoiets !!!

Verleden jaar een reisje gedaan van 135.000 oude Bfr, heb niet de minste spijt ervan.

Ook ne keer 6.000 oude Bfr betaald voor naar een zanger te gaan zien, nog veel minder spijt van.

Het voornaamste is dat je je goed voelt in je eigen vel en dat je niet verder springt dan je stok lang is.

En nu iets gezegd door een kenner "Geniet van het leven, het kan alle dagen je laatste zijn en je neemt ze niet mee"

en zeg dak kik het gezei hem !
                    Doe nooit iets aan een ander wat je zelf niet graag hebt !!!
                    Met een gebalde vuist is het moeilijk iemand de hand te schudden.

BD0460BE

Comment

Ik heb ook heel lang gewacht om mijn droom waar te maken. Ik heb ongeveer 1,5 jaar geleden een 400D gekocht en een paar lenzen, nadat ik meer dan een jaar had uitgesteld wegens te duur. Toen ik hem eens had vond ik dat ik er veel te lang mee gewacht had. Een hobby kost nu eenmaal geld maar je moet er wat voor over hebben. Als je je niet in de schulden steekt is het het geld meer dan waard.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door KrMee Bekijk bericht
                        amai...
                        zoveel reacties al...
                        tof om te weten dat ik niet alleen ben :-)
                        voor mezelf kijk ik er uiteraard naar uit om foto's te nemen met mijn nieuw materiaal...
                        Ook ben ik vanplan een cursus fotograaf te volgen zodat ik mijn toestel ten volle kan benutten, en niet enkel van "mmmm eens kijken wat deze stand doet" zonder te weten wat het eigenlijk doet.
                        lol zoveel reacties............misschien voelt iedereen zich onbewust wel wat schuldig bij aanschaf van nieuw materiaal

Maar mijn advies, kijk uit met je lenzen , zie eerst wat je WIL fotograferen en koop daarvoor een lens.Een heel arsenaal aanschaffen doe je best niet ineens, maar met tijd.Dit gaat je zondermeer een paar lenzen uitsparen aan miskopen.

mvg
                        glenn
                        Mijn site...
                        vandaelefotografie.be
                        * BD0916BE *

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Mordred Bekijk bericht
                          Maar mijn advies, kijk uit met je lenzen , zie eerst wat je WIL fotograferen en koop daarvoor een lens.Een heel arsenaal aanschaffen doe je best niet ineens, maar met tijd.
                          Volg ik volledig. De 40D is een goede koop : je krijgt veel voor uw geld.
                          Daarnaast een normale lens. Als je dan merkt dat je telkens tekort komt, dan weet je dat je graag tele-t. Breedhoek tekort, te weinig kunnen inzoomen voor macro, te weinig dof controle, ... zullen u vertellen in welke richting je wilt gaan . Allée, daaraan merk je voor welk type(s) fotografie je valt en dan koop je daar dan spullen voor bij aan.

Comment

Voor mij is een toestel van 200€ dat in de kast ligt veel duurder dan 1 van 2000€ dat je effectief gebruikt...
                            Groeten,

Polleke

Comment

niet schuldig voelen hoor, je hebt er juist aan gedaan om eerst alles te bestellen en je daarna gaan afvragen of je juist gehandeld hebt.
                              grt,bouk.
                              wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
                              http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
                              https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

Comment

Ik zat daar ook mee, en wat heb ik gedaan?
                                Eerst de camera gekocht met kitlens en daarna, verspreid over meer dan een jaar, lenzen en ander stuff bijgekocht. Dat gaf me minder schuldgevoelens. Ineens 3.000 euro uitgeven aan iets waarvan je niet zeker bent dat je het daadwerkelijk ga gebruiken kan ik ook niet. De oplossing was verspreid aankopen dus. Aja, en voor ik iets kocht was het heel goed overwogen ook. Geld uitgeven aan iets waarvan ik achteraf ontdek dat het een miskoop was, zou me weer probs opleveren.
                                Grtz, RF

Ik sluit mij daarbij aan bij Mordred
                                Last edited by Red Falcon; 24 april 2008, 17:57.

Sony A7II + Loxia 50mm + Vario Tessar FE 16-35mm + Tamron 70 - 300mm
                                Fujifilm X-T4 + Samyang 12mm + Fujinon XF 27mm + Fujinon XF 35mm + Fujinon XF 16-55mm R LM WR + X-E2s.​

Comment

Working...
                                X