Alles is relatief hé.
Ik ga een nieuw motortje in mijn 25 jaar oud zeilbootje steken (29 pk dieseltje).
Tegen dat het gemonteerd is ben ik 13000 € kwijt.
Maar ja, zoals hierboven al aangehaald: alleen jij kan je prioriteiten stellen.
Dat is teveel. Voor die motor in je zeilboot, bedoel ik. Een nieuwe Yanmar of een Volvo Penta moet ingebouwd geraken voor ongeveer 9000 euro. Maar dat is voor een ander forum...
Het is niet mogelijk om iemand anders zijn rekening te maken. Je zou je alleen schuldig moeten voelen als deze uitgave helemaal niet in je budget past. In het andere geval kan je alleen maar genieten van je spulletjes...
Ze zeggen wel eens: een doodshemd heeft geen zakken
De enige rechtvaardiging voor om het even welke uitgave is de rechtvaardiging voor jezelf. Zolang je je gezin of jezelf niet tekort doet op belangrijkere gebieden zou ik het gewoon doen.
Aandelen kopen voor later heb je niets aan, weet ik uit ervaring
Ik heb over 't laatst mijn canon EOS 40D gekocht, samen met Speedlite 580EXII voor ongeveer €1300 - 200 eur cashback. Wetende dat mijn vader al een canon EOS 300D had, dat niet meer voldeed aan mijn eisen. Eerst open met mijn ouders besproken, die zeiden "als het je interesseerd, is het zijn geld waard". Eerst verklaarden ze mij ook zot, hoor. Maar toen ze de resultaten zagen, waren ze superanthousiast!
Als ik het goed begrijp heeft de TS nog nooit met een SLR gewerkt. Als dat zo is vind ik een investering van 2700 euro aan de hoge kant.
Ik zie bijvoorbeeld in andere post dat TS nog niet wist van F waarden. Maar dan wel een 50mm f1,8 kopen.
Wat ik bedoel te zeggen, TS weet niet of SLR fotografie wel echt zijn ding is. Het zeulen met lenzen enzovoorts. Misschien is een deftige bridge wel meer zijn ding. Daarom zou ik als beginner enigzins terughoudend zijn, met mijn initiele investering. Later kun je er altijd nog lenzen en flitsers bijkopen
Voor het geval dat het toch tegenvalt
Ik zie ook beginners direct een D300 kopen. Maar denken dat diafragma een geslachtsziekte is. Persoonlijk vind ik dat van het zotte
Als ik het goed begrijp heeft de TS nog nooit met een SLR gewerkt. Als dat zo is vind ik een investering van 2700 euro aan de hoge kant.
Ik zie bijvoorbeeld in andere post dat TS nog niet wist van F waarden. Maar dan wel een 50mm f1,8 kopen.
Wat ik bedoel te zeggen, TS weet niet of SLR fotografie wel echt zijn ding is. Het zeulen met lenzen enzovoorts. Misschien is een deftige bridge wel meer zijn ding. Daarom zou ik als beginner enigzins terughoudend zijn, met mijn initiele investering. Later kun je er altijd nog lenzen en flitsers bijkopen
Voor het geval dat het toch tegenvalt
Ik zie ook beginners direct een D300 kopen. Maar denken dat diafragma een geslachtsziekte is. Persoonlijk vind ik dat van het zotte
Ik lees op een ander forum weer een post van zo´n helder figuur. Niet dat ik de TS daarmee wil vergelijken hoor
De persoon ergert zich aan stofjes in de zoeker. Denkt dat de stofjes in de sensor zitten en gaat met een kwast de sensor onder handen nemen
Gevolg de sensor die waarschijnlijk helemaal schoon was naar de barlebiesjes
Comment