Wat kan ik hier nog aan toevoegen???
Dat je bij financiele kwesties met je partner moet overeen komen.
Wij hebben een gemeenschappelijke rekening, en elk een persoonlijke rekening.
Ik zaag niet over een rokje van maar 250 € in de solden, plus een blouse plus...en zij zaagt niet over mijn lens van 1000 €. Waar ze wel over zaagde: mijn moto van 14.000 € (die ik wel afschreef van de belastingen) waar ik uiteindelijk mee van de baan ben geveegd.
Als ze wil kan ik altijd terug een moto kopen, en belastingaftrek genieten...
Foto's tonen niet de werkelijkheid, maar de werkelijkheid van de fotograaf. www.musicinframe.be
Tja... wat is veel geld hé. Ik ben 6 maanden geleden begonnen met een simpele 400D en heb me uitgerust met het materiaal in mijn signature. Alles samen toch zo'n € 2.500. Ik besef ook wel dat dat een smak geld is, maar het is mijn voornaamste hobby en alle aankopen zijn weloverwogen gebeurd. Ik heb nu het gevoel dat ik alles heb om met toe te spitsen op hetgeen ik wil doen. 't Is trouwens héél wat vervelender om te moeten beseffen dat je met je materiaal niet kunt doen wat je wilt. Als je dat gemis voelt is het duidelijk belangrijk en zal je aan je aankopen veel plezier aan beleven. Maar je moet natuurlijk redelijk blijven ten opzichte van je situatie. Daarom informeerde ik me steeds goed over mijn aankopen en hield ik het kostenplaatje binnen mijn budget. Op die manier hoef je je echt niet schuldig te voelen.
Canon 400D/50D - EF-S 18-55 - EF 50 f1.8 - EF 70-300 IS USM - Sigma 24-70 f2.8 EX - Tamron 27-70 f2.8 VC - Canon 70-200 f2.8 L - Metz 58
... je kan het ook anders brengen. Stel dat je die investeringen/zotte-kosten niet zou doen, en binnen X tijd terugkijkt op uw leven... dan kan je misschien op dat moment denken, verdikke, wat maakte toen die XXXX € uit, had ik maar dit gedaan... dat gedaan... ;-)
Zolang het iets is waar je vaak plezier aan hebt, dan is het OK.
Als het 5 a 10x/jaar maar uit de kast komt... dan is't zonde van het geld.
(dit doet me plots terugdenken aan mijn analoge reflexcamera,... die kwam bijna niet buiten wegens het feit dat je niet direct uw foto's had, dat je met rolletjes werkte, dat iedere try-out-foto geld koste enz enz ;-)
Luxebeesten die we allemaal zijn nu in de wereld van digital things ;-)
Mijn grootvader die elke cent spaarde zei op zijn sterfbed tegen mij : hier lig ik nu, met al mijn centen op de bank, ik ben er vet mee, doe niet zoals ik maar geniet van elke dag . . . één van zijn laatste uitdrukkingen was ( in het dialect dan ) Ik heb nog nooit een lijkwagen gezien die een zak vol geld meesleurt. ( maw, ge neemt ze niet mee als je tijd gekomen is )
En elke keer als ik iets duur aankoop denk ik aan zijn woorden en voel ik me ineens een stuk beter
There is no such thing in anyone's life as an unimportant day. / Alexander Woollcott
A diplomat is a man who always remembers a woman's birthday but never remembers her age. Contra principia negantem disputari non potest. BD Lidnummer : BD0394BE
Oorspronkelijk geplaatst door ForestwalkerBekijk bericht
En wat zei je grootmoeder
Die was ik helaas al verloren . . .
There is no such thing in anyone's life as an unimportant day. / Alexander Woollcott
A diplomat is a man who always remembers a woman's birthday but never remembers her age. Contra principia negantem disputari non potest. BD Lidnummer : BD0394BE
Ik had hierover ook een keer een discussie met mijn schoonzus.
Ze zij dat ze het niet normaal vond dat ik zoveel geld aan fotospullen uitgaf.
Waarop ik zij "jij steekt het in de brand, dat noem ik pas zonde".
Ze ging toen eens uitrekenen wat ze per jaar kwijt was aan sigaretten.
Ze schrok zich een ongeluk!!
Jullie denken dat je aan de prijs voldoende hebben, maar wat dacht je dat de hulp kost die het zaakje voor je moet dragen (bij het golfen zijn de tarieven ook niet misselijk).............
Comment