Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Digitale spiegelreflexcamera

Collapse
Deze discussie is gesloten.
X
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #46
    Re: Digitale spiegelreflexcamera

    Oorspronkelijk geplaatst door nolfinarium Bekijk bericht
    Even controversieel doen. Ik ben al een paar jaar met digitale fotografie bezig en werk (voorlopig toch) nog altijd met een Sony DSC-H5, dus net onder de reflexcamerareeks. Het toestel is licht (dus makkelijk mee te nemen op reis), discreet (practisch bij candid camera), er zit een goeie zoom op (tot 300 mm), kortom een ideaal toestel om bij goede lichtomstandigheden prima reisfotografie te maken (resultaten kan je zien op mijn site www.nolfinarium.be). Een dergelijk toestel (er is ondertussen al een DSC-H5 versie en ook bij LUMIX hebben ze een vergelijkbaar toestel met LEICA-lenzen !!!) kost ruim onder de 500 €... Misschien stap ik ooit wel over op een reflex maar voorlopig amuseer ik me prima met wat ik heb... Laat dit vooral duidelijk zijn: ik kijk met bewondering naar de studiofotografie, de actiefotografie ... die hier dagelijks op BD te zien zijn maar voorlopig ligt mijn ambitie niet zo hoog. Eerst nog veel leren!
    Als ik mijn fototoestel niet vooral bij concerten en indoor dogshows zou gebruiken, zou ik wschl nog altijd met mijn Powershotje werken. Of een duurdere hybride kopen. Macro kan je ook met een goeie compact doen.
    Canon-man. Concerten en natuur.
    Foto's : http://www.flickriver.com/photos/23084668@N07/sets/

    Comment


    • #47
      Re: Digitale spiegelreflexcamera

      Mannekes, dit topic is twee jaar oud.
      Nikon D90 / AF-S DX Nikkor 18-105VR , Nikkor 50mm f/1.8D , Nikon SB600 Speedlight, Vanguard MG-4 Tripod, Black Rapid R-Strap R4, tassen van KATA en Lowepro

      Comment


      • #48
        Re: Digitale spiegelreflexcamera

        [Mod-LesC]En ik sluit het dan meteen af. Voor ChitChat kun je in het gelijknamige subforum terecht. Denk niet dat deze conversatie veel heeft bijgedragen, buiten een paar links misschien?[/Mod]
        BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.4) - iPhone XR (iOS 17.4) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.6)

        Comment

        Working...
        X