Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Digitale spiegelreflexcamera

Collapse
Deze discussie is gesloten.
X
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #31
    Re: Digitale spiegelreflexcamera

    Even controversieel doen. Ik ben al een paar jaar met digitale fotografie bezig en werk (voorlopig toch) nog altijd met een Sony DSC-H5, dus net onder de reflexcamerareeks. Het toestel is licht (dus makkelijk mee te nemen op reis), discreet (practisch bij candid camera), er zit een goeie zoom op (tot 300 mm), kortom een ideaal toestel om bij goede lichtomstandigheden prima reisfotografie te maken (resultaten kan je zien op mijn site www.nolfinarium.be). Een dergelijk toestel (er is ondertussen al een DSC-H5 versie en ook bij LUMIX hebben ze een vergelijkbaar toestel met LEICA-lenzen !!!) kost ruim onder de 500 €... Misschien stap ik ooit wel over op een reflex maar voorlopig amuseer ik me prima met wat ik heb... Laat dit vooral duidelijk zijn: ik kijk met bewondering naar de studiofotografie, de actiefotografie ... die hier dagelijks op BD te zien zijn maar voorlopig ligt mijn ambitie niet zo hoog. Eerst nog veel leren!
    groetjes,
    nolfinarium, Nikon D90 + glaswerk (Nikkor 18-200/35/60 macro/70-300 + Tokina 11-16)
    fotosite: www.nolfinarium.be

    Comment


    • #32
      Re: Digitale spiegelreflexcamera

      Oorspronkelijk geplaatst door Dreekes Bekijk bericht
      Vincent,

      Ik denk dat het belangrijk is om te kijken wat je met fotografie wil gaan doen, niet enkel op korte termijn... Stel je voor dat het een serieuze hobby wordt, probeer uit te zoeken waar je je dan op zou focussen. Het lenzenpakket dat je nodig hebt zal sterk verschillen naargelang de tak van de fotografie waarin je je wil verdiepen (vb. Studio vs. Natuurfotografie)
      Ik denk dat het belangrijk is om naast het fototoestel ook reeds te kijken naar mogelijke lenzen die je zou willen, want ook dit kan je keuze beïnvloeden.

      Zoals reeds gezegd werd heeft elk merk tegenwoordig goede DSLR's, daarom juist dat de lenskeuze minstens een even grote factor moet zijn bij het aankopen van een DSLR.
      Verder moet je er rekening meehouden dat je meer werk steekt in fotografie als je het maximum uit je DSLR wil halen. Ik bewerk elke foto na en vaak zijn dit geen grote aanpassingen, maar toch... Bij een compactcamera is dit vaak niet nodig omdat deze in de camera uw beelden gaat optimaliseren. Bij een DSLR wordt dit in de camera niet gedaan (toch niet in de mate van een compact) waardoor dit achteraf computerwerk wordt. Ook hier moet je sterk rekening meehouden. Ben je bereid dit te doen?

      Dus, moest ik jou zijn zou ik eerder kijken naar het totaalpakket per merk, dan mij echt te fixeren op types fototoestellen. En houd er ook rekening mee dat de kwaliteit van de voorbeeldfoto's die je hier vraagt vooral zal bepaald worden door de lens die op het toestel staat waarmee deze voorbeeldfoto's getrokken werden.

      groeten,
      Andries
      Ik wil gewoon mooie buiten foto's(soms ook wel binnen hoor, maar meer buiten) maken op vakantie! Van gebouwen, natuurgebieden en dat soort dingen waar een mens buiten foto van kan maken!

      Comment


      • #33
        Re: Digitale spiegelreflexcamera

        Oorspronkelijk geplaatst door Vincent Morit Bekijk bericht
        Ik wil gewoon mooie buiten foto's(soms ook wel binnen hoor, maar meer buiten) maken op vakantie! Van gebouwen, natuurgebieden en dat soort dingen waar een mens buiten foto van kan maken!
        Wees gerust dat gaat met alle modelletjes wel lukken. Ga eens op de afdeling bij jullie de camera's vasthouden en voel wat jou het meest aanspreekt. Zelfs al wordt het een super hobby dan nog kan je uit de voeten met de gangbare merken en hoef je niet perse en NikKanon te hebben hoor.....

        Succes met je keuze.

        Ed
        PS Eenmaal je keuze gemaakt dan niet meer achterom kijken maar genieten. Alles kan altijd beter maar een mens moet ook gewoon tevreden kunnen zijn!
        ---------------- Ik doe niet meer mee

        Comment


        • #34
          Re: Digitale spiegelreflexcamera

          Canon 400D met Grip, 17 - 55 en 55 - 200,
          Dit is een instapmodel die door de Mediamarkt wordt aangeboden.

          Later kwamen ze met een ander instapmodel met één lens.

          Bij de Media Markt kan je de gekochte apparatuur 14 dagen gebruiken en weer inleveren.
          Dat kan met de hele colectie, je kan dus alle camera's 14 dagen uittesten.

          Maar misschien doen ze dit niet in Belgie dat weet ik dus niet.
          Vulpus pilum mutat, non mores.

          Comment


          • #35
            Re: Digitale spiegelreflexcamera

            Oorspronkelijk geplaatst door Jan Vos Bekijk bericht
            Canon 400D met Grip, 17 - 55 en 55 - 200,
            Dit is een instapmodel die door de Mediamarkt wordt aangeboden.

            Later kwamen ze met een ander instapmodel met één lens.

            Bij de Media Markt kan je de gekochte apparatuur 14 dagen gebruiken en weer inleveren.
            Dat kan met de hele colectie, je kan dus alle camera's 14 dagen uittesten.

            Maar misschien doen ze dit niet in Belgie dat weet ik dus niet.
            ja dat lijkt me ook een mooi pakket! ik denk dat het rond de 900 € schommelt.

            maar ik vreees ervoor dat Belgische MM deze zullen terug nemen na 14 dagen met de reden "bwo ben er toch niet zo tevreden van". Meestal hoor ik dat ze redelijk moeilijk doen om gebruikte goederen.

            Comment


            • #36
              Re: Digitale spiegelreflexcamera

              Hey Vincent,

              ik wil toch ook wel even reageren hier.
              Ik kom zelf ook van een heel eenvoudige digitale compactcamera (Canon PowerShot A400) en heb mij 2 maand geleden een Olympus E410 aangeschaft.
              Ik heb enorm lang getwijfeld of ik een bridge model (a la Panasonic FZ18) zou kopen, of een reflex.
              Wat iedereen als hét voordeel van de reflex ziet, de verwisselbare lenzen, zag ik als nadeel omdat ik een toestel wil dat relatief makkelijk mee op reis kan.
              Het primaire doel was bij mij dus ook reisfotos.
              Na het lezen van talloze reviews (en mij laten overtuigen door de verkoper ) heb ik uiteindelijk toch voor de reflex gekozen omwille van de betere lichtgevoeiligheid, minder ruis en scherpere beelden.

              De keuze is dan op de Olympus E410 gevallen omdat deze naar verluid betere kitlenzen heeft dan bijvoorbeeld een EOS400 en tegelijk de meest compacte en lichtste reflex op de markt is.
              Ik heb dan ook de Double Zoom kit genomen, met de 14-42 en 40-150 lenzen.
              Achteraf een goede keuze, want ga maar eens naar een dierentuin beestjes fotograferen met een 42 mm lens... (ook al is het 84 mm equivalent)

              Een woord van waarschuwing, verwacht van een reflex niet dat je'm uit de doos haalt en direct perfecte fotos maakt. Het viel mij ook tegen in 't begin, maar veel zelfstudie en veel foto's later ben ik er zeer tevreden over.

              Een paar voorbeeldfotos kan je vinden op mijn webspace

              Comment


              • #37
                Re: Digitale spiegelreflexcamera

                Oorspronkelijk geplaatst door Jan Vos Bekijk bericht
                Canon 400D met Grip, 17 - 55 en 55 - 200,
                Dit is een instapmodel die door de Mediamarkt wordt aangeboden.

                Later kwamen ze met een ander instapmodel met één lens.

                Bij de Media Markt kan je de gekochte apparatuur 14 dagen gebruiken en weer inleveren.
                Dat kan met de hele colectie, je kan dus alle camera's 14 dagen uittesten.

                Maar misschien doen ze dit niet in Belgie dat weet ik dus niet.
                Is ongetwijfeld een mooie set, maar geen antwoord op de oorspronkelijke vraag. Dat was of de olympus een goed toestel was, en of hij er mooie foto's mee zou kunnen maken.
                En dat antwoord is m.i. dat de Olympus een goed toestel is (zoals vrijwel iedereen hier zegt zijn er geen slachte dslr's meer), en dat hij er ongetwijfeld mooie foto's mee zal maken.
                Oefeningbaart kunst, en of je dat met een Olympus, een Pentax, een Sony of een ander merk doet maakt niet veel uit.
                Ook het argument dat er minder lenzen voor de "kleinere" merken zijn is m.i. maar voor een heel beperkte groep hobby fotografen relevant.
                Van Minolta X-700 en een hoop glas via 7Xi naar 7D

                Comment


                • #38
                  Re: Digitale spiegelreflexcamera

                  Op bestedigitalefotocamera.nl vond ik dit artikel over digitale spiegelreflexcamera's. Kort en krachtig. Misschien beantwoord dit voor een deel de oorspronkelijke vraag.

                  Comment


                  • #39
                    Re: Digitale spiegelreflexcamera

                    Oorspronkelijk geplaatst door Vincent Morit Bekijk bericht
                    Wie kan mij wat voorbeeld foto's laten zien van de Olympus E-510, Nikon D40 en de Pentax K10D.
                    Hier vind je voorbeelden genoeg.
                    Nikon Coolpix 995 - Fuji Finepix F10 & F30 - Panasonic DMC FZ5 - Pentax K100D super, K20, K200, K-m, K-x & K-5.

                    Comment


                    • #40
                      Re: Digitale spiegelreflexcamera

                      Oorspronkelijk geplaatst door sbrink Bekijk bericht
                      Op bestedigitalefotocamera.nl vond ik dit artikel over digitale spiegelreflexcamera's. Kort en krachtig. Misschien beantwoord dit voor een deel de oorspronkelijke vraag.
                      Persoonlijk hoop ik voor de topicstarter dat hij al lang en breed een toestel heeft gekocht, je haalt namelijk een topic uit 2008 naar boven
                      Wil je eens een andere vakantie dan anders: www.kaichitravel.nl
                      Our English website: www.kaichitravel.com
                      Breng eens een bezoekje aan Siberie!

                      Comment


                      • #41
                        Re: Digitale spiegelreflexcamera

                        Oorspronkelijk geplaatst door Vincent Morit Bekijk bericht
                        Wie kan mij wat voorbeeld foto's laten zien van de Olympus E-510, Nikon D40 en de Pentax K10D.

                        Alvasat bedankt!
                        http://www.dpreview.com/reviews/sidebyside.asp

                        Op deze site kun je ook mooi toestellen tegen elkaar vergelijken.

                        En vaak is er per camera ook een gedetailleerde review met foto's.


                        Mvg

                        Steven
                        1DMkII/IV + 40D + Glas + Light + Storage

                        Comment


                        • #42
                          Re: Digitale spiegelreflexcamera

                          Oorspronkelijk geplaatst door sbrink Bekijk bericht
                          Op bestedigitalefotocamera.nl vond ik dit artikel over digitale spiegelreflexcamera's. Kort en krachtig. Misschien beantwoord dit voor een deel de oorspronkelijke vraag.
                          Limburger?
                          Sorry kon het niet laten.
                          Canon EOS 5D + grip | Canon EOS 5DII + grip | 24-70 f2.8 L | 70-200 f2.8 IS USM L | 100-400 f4,5-5,6 L | 100mm f2.8 makro USM | 50mm f1.8 | 85mm f1.2 L | 430EX
                          http://www.stevevandegaer.be

                          Comment


                          • #43
                            Re: Digitale spiegelreflexcamera

                            Oorspronkelijk geplaatst door Doc_Holiday Bekijk bericht
                            Limburger?
                            Sorry kon het niet laten.
                            Canon gebruiker?
                            Ik kon het niet laten.

                            Comment


                            • #44
                              Re: Digitale spiegelreflexcamera

                              Oorspronkelijk geplaatst door vinstermik Bekijk bericht
                              Canon gebruiker?
                              Ik kon het niet laten.
                              Als we maar is kunnen lachen he, maakt niet uit met wat. Altijd serieus zijn is nergens goed voor.
                              Canon EOS 5D + grip | Canon EOS 5DII + grip | 24-70 f2.8 L | 70-200 f2.8 IS USM L | 100-400 f4,5-5,6 L | 100mm f2.8 makro USM | 50mm f1.8 | 85mm f1.2 L | 430EX
                              http://www.stevevandegaer.be

                              Comment


                              • #45
                                Re: Digitale spiegelreflexcamera

                                Oorspronkelijk geplaatst door Doc_Holiday Bekijk bericht
                                Als we maar is kunnen lachen he, maakt niet uit met wat. Altijd serieus zijn is nergens goed voor.
                                tuurlijk.

                                Comment

                                Working...
                                X