Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Fujifilm S100FS

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #31
    Re: Fujifilm S100FS

    Oorspronkelijk geplaatst door SeaSquid Bekijk bericht
    tjah .. alles is relatief hé. Zoals paly zegt: als je gewend bent van een dSLR met 4 lenzen mee te sleuren, dan is een "all-in camera" van 918gr een pluimgewichtje.

    Misschien is het beter te stellen dat de (kwaliteit+flexibiliteit)/gewicht ratio voor deze camera volgens mij (heb hem zelf nog nooit vastgehad) wel behoorlijk goed zal zitten. Je kan natuurlijk ook kleiner en lichter vinden, maar dan zal je weer in kwaliteit inboeten. Je kan ook (véél) zwaarder materiaal meesleuren en dan ga je naar de professionele utrustingen toe... maar dat lijkt me ook niet de bedoeling.
    Ik zoek feitelijk een backup voor mijn D300 en zit te twijfelen tussen deze S100FS en een D3

    Hubert
    Hubert

    Nikon D303 14mm tot 500mm en een pillampke van Nikon en Sigma.

    Comment


    • #32
      Re: Fujifilm S100FS

      Oorspronkelijk geplaatst door hub2805 Bekijk bericht
      Ik zoek feitelijk een backup voor mijn D300 en zit te twijfelen tussen deze S100FS en een D3

      Hubert
      There is no such thing in anyone's life as an unimportant day. / Alexander Woollcott
      A diplomat is a man who always remembers a woman's birthday but never remembers her age.
      Contra principia negantem disputari non potest. BD Lidnummer : BD0394BE

      Comment


      • #33
        Re: Fujifilm S100FS

        Voor de gïnteresseerden, HIER is de camera op voorraad . . .
        There is no such thing in anyone's life as an unimportant day. / Alexander Woollcott
        A diplomat is a man who always remembers a woman's birthday but never remembers her age.
        Contra principia negantem disputari non potest. BD Lidnummer : BD0394BE

        Comment


        • #34
          Re: Fujifilm S100FS

          beste

          ik volg dit forum al enkele dagen, maar bekijk zelf ook alle testen enzo op de s100fs gemaakt
          mijn conclusie is dan ook dat deze fuji een pluimgewichtje is als all-in-one camera met een zeer goede beeldkwaliteit en het licht goed in de hand. Ik vind de eigenschappen die de 100fs overgenomen heeft van slr's ook zeer nuttig plus nog eens het feit dat het de top is van de bridgetoestellen.
          Het enige (grote) nadeel die me echter wel stoort is de zoeker.
          Wat ook een feit is dat ze deze fuji op verschillende manieren getest hebben en het ongeveer overeenkomt met een slr van boven de 1000 euro terwijl deze slechts 500-700 kost
          mvg

          Comment


          • #35
            Re: Fujifilm S100FS

            Het is zonder meer een zeer goed toestel!
            Deze veegt de vloer met andere SZ'mers

            Juist de CA / Fringing en de batterij, zijn voor verbetering vatbaar!
            Een, kan via firmware en komt er zeker aan.
            twee ...das een ander paar mouwen. (+++ MA's)

            Groetjes
            Vero
            « Je suis venu vous dire que je m'en vais! »

            Comment


            • #36
              Re: Fujifilm S100FS

              Oorspronkelijk geplaatst door Veronique Bekijk bericht
              Juist de CA / Fringing en de batterij, zijn voor verbetering vatbaar!
              Een, kan via firmware en komt er zeker aan.
              twee ...das een ander paar mouwen. (+++ MA's)

              Groetjes
              Vero
              Vero, die oplossing is er al hoor, ik heb ze . . . een extra batterijtje aanschaffen
              There is no such thing in anyone's life as an unimportant day. / Alexander Woollcott
              A diplomat is a man who always remembers a woman's birthday but never remembers her age.
              Contra principia negantem disputari non potest. BD Lidnummer : BD0394BE

              Comment


              • #37
                Re: Fujifilm S100FS

                Voor die prijs heb je zelfs een echt toestel, een DSLR !
                Toch om even over na te denken...


                Greetz !
                Nikon D7000/16-85mm / 70-300mm / 50 mm f1.8 / 85 mm f1.8 / Tamron 70-200 f2.8 / SB600

                Comment


                • #38
                  Re: Fujifilm S100FS

                  Oorspronkelijk geplaatst door Franciskine Bekijk bericht
                  Vero, die oplossing is er al hoor, ik heb ze . . . een extra batterijtje aanschaffen


                  Oorspronkelijk geplaatst door Reginald Dwight Bekijk bericht
                  Voor die prijs heb je zelfs een echt toestel, een DSLR !
                  Toch om even over na te denken...


                  Greetz !
                  Tssss, het is toch erg, hé... tegenwoordig, met al die valse toestellen.
                  Gelukkig maken ze er ook nog echte!

                  Groetjes
                  vero

                  P's Nu nog juist de echte fotografen vinden en we zijn er!!

                  °°
                  Last edited by Veronique; 25 juli 2008, 04:21.
                  « Je suis venu vous dire que je m'en vais! »

                  Comment


                  • #39
                    Re: Fujifilm S100FS

                    Oorspronkelijk geplaatst door Veronique Bekijk bericht
                    Het is zonder meer een zeer goed toestel!
                    Deze veegt de vloer met andere SZ'mers

                    Juist de CA / Fringing en de batterij, zijn voor verbetering vatbaar!
                    Een, kan via firmware en komt er zeker aan.
                    twee ...das een ander paar mouwen. (+++ MA's)

                    Groetjes
                    Vero
                    Zou FUJI de S100FS niet tegenhouden en aan het werken zijn aan een update van de firmware ?

                    Wat met de batterij ? Je gaat toch niet zeggen dat deze niet lang meegaat ?
                    En je vind al genoeg clonen op het net met meer MA's ...

                    Comment


                    • #40
                      Re: Fujifilm S100FS

                      Oorspronkelijk geplaatst door Fabbe Bekijk bericht
                      Zou FUJI de S100FS niet tegenhouden en aan het werken zijn aan een update van de firmware ?
                      Dat zou kunnen, beste Fabbe, maar ik denk eerder dat iedereen er eene wil hebben, omdat ie de andere SZ'tters totaal overstemd!
                      Deze Cam verlegt trouwens seriueze, de grenzen & normen!
                      Ook qua instellingen, die het dynamische bereik van de camera uitbreiden.

                      De S100FS heeft een groter dynamisch bereik (100%, 200%, 400% ) en dat werkt dus echt, hoor.
                      De sensor is bijna 2x zo groot als bij de concurentie en de unieke hexagonale photosite layout, van de SuperCCD HR sensor, vangt dan ook meer licht op
                      ...en wat een Zoom-optiek zeg, pure power en scherpte.

                      Samengevat een hebbeding, dat iedere slimmerik wil hebben, natuurlijk!

                      Oorspronkelijk geplaatst door Fabbe Bekijk bericht
                      Wat met de batterij ? Je gaat toch niet zeggen dat deze niet lang meegaat ?
                      En je vind al genoeg clonen op het net met meer MA's ...
                      Bij mij wel, maar tjah, ik gebruik enkel RAW, mss daarmee!
                      Met Jpg, heb ik totaal geen ervaring, in mijn camera’s dan, hé.
                      Ik ben geen Cowgirl, maar een RAWgirl

                      Groetjes
                      Vero
                      Last edited by Veronique; 25 juli 2008, 13:57.
                      « Je suis venu vous dire que je m'en vais! »

                      Comment


                      • #41
                        Re: Fujifilm S100FS

                        Oorspronkelijk geplaatst door Veronique Bekijk bericht
                        Dat zou kunnen, beste Fabbe, maar ik denk eerder dat iedereen er eene wil hebben, omdat ie de andere SZ'tters totaal overstemd!
                        Deze Cam verlegt trouwens seriueze, de grenzen & normen!
                        Ook qua instellingen, die het dynamische bereik van de camera uitbreiden.

                        De S100FS heeft een groter dynamisch bereik (100%, 200%, 400% ) en dat werkt dus echt, hoor.
                        De sensor is bijna 2x zo groot als bij de concurentie en de unieke hexagonale photosite layout, van de SuperCCD HR sensor, vangt dan ook meer licht op
                        ...en wat een Zoom-optiek zeg, pure power en scherpte.

                        Samengevat een hebbeding, dat iedere slimmerik wil hebben, natuurlijk!



                        Bij mij wel, maar tjah, ik gebruik enkel RAW, mss daarmee!
                        Met Jpg, heb ik totaal geen ervaring, in mijn camera’s dan, hé.
                        Ik ben geen Cowgirl, maar een RAWgirl

                        Groetjes
                        Vero
                        raw zijn natuurlijk wel groter maar de batterij heeft ook in het totaal niet zo'n grote leverduur het ligt bij deze fuji ongeveer bij 230 fotos die je met een batterij kan trekken, maar dit is toch al redelijk vind ik
                        grtz

                        Comment


                        • #42
                          Re: Fujifilm S100FS

                          Volgens DPR is het circa 230 wanneer je de helft van de foto's flitst met de interne flitser.
                          Ik gebruik die flitser zelden en maak gemiddeld 400 foto's op 1 batterij lading met gebruik van continu beeldstabilisatie, continu autofocus en veelal het LCD schermpje.
                          Circa 10% daarvan zullen in RAW worden gemaakt.

                          Comment


                          • #43
                            Re: Fujifilm S100FS

                            Oorspronkelijk geplaatst door Reginald Dwight Bekijk bericht
                            Voor die prijs heb je zelfs een echt toestel, een DSLR !
                            Toch om even over na te denken...


                            Greetz !
                            Hahahahahhahahaah deze vind ik wel héééééééééééél goed
                            Kijk da is allemaal gemaakt met nen Canon 50D - En wat glas er bij - Cactus trigger en Lowepro Flipside 400 Groetjes,John

                            Comment


                            • #44
                              Re: Fujifilm S100FS

                              Ik ben ook reeds al lang aan het uitzien naar een vernieuwing en ik denk ook dat ik hem ga kopen, ik wacht nog twee maand en dan net voor ik naar Rhodos ga haal ik hem
                              Kijk da is allemaal gemaakt met nen Canon 50D - En wat glas er bij - Cactus trigger en Lowepro Flipside 400 Groetjes,John

                              Comment


                              • #45
                                Re: Fujifilm S100FS

                                Oorspronkelijk geplaatst door Loodgieterke Bekijk bericht
                                Ik ben ook reeds al lang aan het uitzien naar een vernieuwing en ik denk ook dat ik hem ga kopen, ik wacht nog twee maand en dan net voor ik naar Rhodos ga haal ik hem
                                Loodgieterke zit ge al op rhodos ondertussen??(in de hoop dat ge dit leest)die fuji zou ik graag is in real life zien.Ik ben er nog steeds over aan het twijfelen om mijn D50 weg te doen voor die fuji.Ik zit namelijk momenteel in rhodos en ge gaat hem hier goe kunnen gebruiken denk ik.Zalig weertje hier!!!!
                                Grts from a sunny rhodos.
                                Marc

                                Nikon D50 + Nikkor AF-S DX 18-70mm f3.5-4.5 ED + Tamron 70-300+1GB SD card

                                Comment

                                Working...
                                X