Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Nikon twijfelaar

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Nikon twijfelaar

    Hey,

    ik ben nu een 2 jaar trotse eigenaar van een nikon D50 met Tamron 18-200 Lens.

    Na deze "test" periode en het enkele keren fotograferen met mijn pa zijn D1 en D200 zou ik graag naar een iets grotere versie van toestel overstappen.

    Hierbij stuitte ik bij mijn dealer op 2 toestellen, de D80 (SD kaart) of de D300 (CF)

    zelf heb ik met de D50 SD kaartjes, maar dat mag geen drempel zijn om over te stappen naar CF!

    wat raden jullie mij een om mijn tamron lens ideaal te kunnen benutten en nog lang met een degelijk en up to date toestel te kunnen werken?

    mvg,
    Domien
    Nikon D300 + MB-D10 ~ SB900 ~Tamron 17-50 F2:8 ~ AF-S Nikkor 18-200 1:3,5 - 5,6G VR ~ Sigma 70-200 F2.8 II
    Lowepro Computrekker AW ~ Pro 65 AW

  • #2
    Re: Nikon twijfelaar

    Goh, van body is de D300 echt een super toestel. Veeeeel beter in iso waarden en geeft zeer mooie levendige kleuren weer (dit was in vergelijking met mijn oudere d200)

    Ik moet wel zeggen, dat ik een tamron 18-200 heb gehad op mijn d200 en dat ik deze niet echt goed vond op deze body. Dus vrees ik een beetje op een d300.
    nikon d300 en d90 met sb800 , nikon 17-55 f2.8; nikon 50mm f1.4 af-s, tamron 180mm f3.5 macro, nikon 70-200 VR f2.8 af-s, nikon 300mm f4 af-s en sigma 50-500

    Comment


    • #3
      Re: Nikon twijfelaar

      Oorspronkelijk geplaatst door ducaudi Bekijk bericht
      Goh, van body is de D300 echt een super toestel. Veeeeel beter in iso waarden en geeft zeer mooie levendige kleuren weer (dit was in vergelijking met mijn oudere d200)

      Ik moet wel zeggen, dat ik een tamron 18-200 heb gehad op mijn d200 en dat ik deze niet echt goed vond op deze body. Dus vrees ik een beetje op een d300.
      Volgens mijn dealer gaat de Tamron lens nu veel beter tot zijn recht komen dan op de huidige D50!
      en dan zit ik nog met de prijsverschillen tov van de dealer en het internet

      D300 body: dealer: 1599 euro, digitalstreet: 1324 euro zonder verzendkosten!
      Nikon D300 + MB-D10 ~ SB900 ~Tamron 17-50 F2:8 ~ AF-S Nikkor 18-200 1:3,5 - 5,6G VR ~ Sigma 70-200 F2.8 II
      Lowepro Computrekker AW ~ Pro 65 AW

      Comment


      • #4
        Re: Nikon twijfelaar

        Oorspronkelijk geplaatst door Domien TOS Bekijk bericht
        Volgens mijn dealer gaat de Tamron lens nu veel beter tot zijn recht komen dan op de huidige D50!
        en dan zit ik nog met de prijsverschillen tov van de dealer en het internet

        D300 body: dealer: 1599 euro, digitalstreet: 1324 euro zonder verzendkosten!
        Geloof wat je wil geloven natuurlijk, volgens mij gaat ie crap zijn
        Leg je ook 'auto5' banden onder je ferrari? en dan maar uit de bocht gaan
        Door over te schakelen naar een D300 zie ik pas echt het verschil in slecht en goed glas !!
        ....en geloof me een 12x zoom = slecht glas ! (heb de sigma 18-200 gehad zelf)

        Natuurlijk gaat die dealer dat wel zeggen, hij wil een d300 body verkopen en deels heeft hij misschien ook beetje gelijk, de D300 gaat beter presteren dan de d50, maar dat ligt niet aan je lens!!, Geloof me vrij, als je slecht glas blijft gebruiken dan gaat een goede body je niet helpen.


        mvg
        glenn
        Mijn site...
        vandaelefotografie.be
        * BD0916BE *

        Comment


        • #5
          Re: Nikon twijfelaar

          Oorspronkelijk geplaatst door Mordred Bekijk bericht
          Geloof wat je wil geloven natuurlijk, volgens mij gaat ie crap zijn
          Leg je ook 'auto5' banden onder je ferrari? en dan maar uit de bocht gaan
          Door over te schakelen naar een D300 zie ik pas echt het verschil in slecht en goed glas !!
          ....en geloof me een 12x zoom = slecht glas ! (heb de sigma 18-200 gehad zelf)

          Natuurlijk gaat die dealer dat wel zeggen, hij wil een d300 body verkopen en deels heeft hij misschien ook beetje gelijk, de D300 gaat beter presteren dan de d50, maar dat ligt niet aan je lens!!, Geloof me vrij, als je slecht glas blijft gebruiken dan gaat een goede body je niet helpen.


          mvg
          glenn
          dan koop ik hem het beste toch in een 18-70 kit ofzo?

          btw: de dealer is te vertrouwen, wij kopen daar al meer dan 20 jaar en die gaat ons het wel zeggen als het niet zou lukken, het zijn nog van die mensen die liever goede service geven aan de klant dan altijd maar te verkopen!

          maar alvast bedankt voor de reacties.

          wie nog reacties heeft over het gebruik van de D300 laat ze maar komen
          Nikon D300 + MB-D10 ~ SB900 ~Tamron 17-50 F2:8 ~ AF-S Nikkor 18-200 1:3,5 - 5,6G VR ~ Sigma 70-200 F2.8 II
          Lowepro Computrekker AW ~ Pro 65 AW

          Comment


          • #6
            Re: Nikon twijfelaar

            Ja ik vrees ook een beetje dat het verkoopspraat is.

            Als je een D300 koopt zal je toch enigszins wat goed glas moeten hebben

            En ik bedoel daar niet mee dat het meteen de nikon soort moet zijn hoor. Volgens sommige Moet je dan een nikon 17-55 f2.8 van nikon en een nikon 70-200 VR hebben maar dit is nu ook iets overdreven.

            Bv op mijn D300 heb ik een tamron 17-50 F2.8 en die presteert toch super. Zeer scherpe foto's en mooie kleuren. Natuurlijk heb je het gemak niet meer van een superzoom. Maar je hebt veeeel minder vervorming, scherpere beelden, lichter glas.

            Vergeet niet, op de duurdere body's komen de fouten beter uit. Raar maar het toch zo.
            Last edited by Franciskine; 27 juli 2008, 11:52.
            nikon d300 en d90 met sb800 , nikon 17-55 f2.8; nikon 50mm f1.4 af-s, tamron 180mm f3.5 macro, nikon 70-200 VR f2.8 af-s, nikon 300mm f4 af-s en sigma 50-500

            Comment


            • #7
              Re: Nikon twijfelaar

              bij zo'n handelaar moet het toch geen probleem zijn even de Tamron op de D300 te zetten en een fotootje te maken.
              Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

              Comment


              • #8
                Re: Nikon twijfelaar

                Oorspronkelijk geplaatst door hjanssen Bekijk bericht
                bij zo'n handelaar moet het toch geen probleem zijn even de Tamron op de D300 te zetten en een fotootje te maken.
                idd,
                en schroef er dan eens een 17-70 op of een 60macro vast brandpunt ofzo
                Je zal direct doorhebben dat prijs en scherpte toch ferm aan elkaar gerelateerd zijn hoor....

                vb scherpte 18-200sigma < 17-70sigma <105sigma <50 1.4 nikkor


                mvg
                glenn
                Mijn site...
                vandaelefotografie.be
                * BD0916BE *

                Comment


                • #9
                  Re: Nikon twijfelaar

                  Als je echt voor de D300 wil gaan dan toch zeker niet met een 18-70 kit of een superzoom als basis uitrusting. Grote nadeel van een hele beste body is dat je glaswerk door de mand gaat vallen...... Ben zelf van de D70 naar D300 gegaan en mijn glaswerk is drastisch aangepast sindsdien
                  Zoals eerder gezegd, de fouten van je glas wordt door de betere body uitvergroot..... Als je voor de D300 wil gaan dan ook voor goed glaswerk gaan anders gewoon upgraden naar een D80, is tenslotte ook al een hele beste vooruitgang!
                  ---------------- Ik doe niet meer mee

                  Comment


                  • #10
                    Re: Nikon twijfelaar

                    Ik had vroeger ook de Tamron 18-200 en die presteerde iets beter op de D300 dan de D70, maar is de D300 niet waardig.

                    Ik heb er nog €200 voor gekregen, bij de aankoop van Nikon 16-85 VR II (+- 500 €), die is qua prijs/kwaliteit heel goed. (Gebruik is voor 90%)

                    Verder heb ik de prijselijke Nikon 70-300 VR II (+- 500 €) aangeschaft en ben er ook heel tevreden over en heb daarmee een redelijk groot bereik.

                    De f2.8 zijn natuurlijk nog beter, maar ben je een heel stuk armer en vraag je best een "boy" om de fotozak te dragen.
                    Nikon D300 - Nikkor 16-85 VRII - Nikkor 70-300 VRII - Sigma 70mm 2.8 Macro - SB 800 - Sony RX10... en veel creativiteit.

                    Comment


                    • #11
                      Re: Nikon twijfelaar

                      Oorspronkelijk geplaatst door Digi-art Bekijk bericht
                      Ik had vroeger ook de Tamron 18-200 en die presteerde iets beter op de D300 dan de D70, maar is de D300 niet waardig.

                      Ik heb er nog €200 voor gekregen, bij de aankoop van Nikon 16-85 VR II (+- 500 €), die is qua prijs/kwaliteit heel goed. (Gebruik is voor 90%)

                      Verder heb ik de prijselijke Nikon 70-300 VR II (+- 500 €) aangeschaft en ben er ook heel tevreden over en heb daarmee een redelijk groot bereik.

                      De f2.8 zijn natuurlijk nog beter, maar ben je een heel stuk armer en vraag je best een "boy" om de fotozak te dragen.
                      Ja, dan hou ik 18-200 voor de D50 of in noodgeval voor de D300 (als ik die koop).

                      maar ik ga dinsdag toch even mijn objectieven testen bij de dealer en zien wat van mijn accesoires nog te gebruiken zijn.
                      Ik kijk daar wel wat hij te bieden heeft van deftige objectieven.

                      nog tips waar ik zeker moet op letten ivm objectieven?

                      tnx
                      Nikon D300 + MB-D10 ~ SB900 ~Tamron 17-50 F2:8 ~ AF-S Nikkor 18-200 1:3,5 - 5,6G VR ~ Sigma 70-200 F2.8 II
                      Lowepro Computrekker AW ~ Pro 65 AW

                      Comment


                      • #12
                        Re: Nikon twijfelaar

                        Oorspronkelijk geplaatst door Domien TOS Bekijk bericht
                        Ja, dan hou ik 18-200 voor de D50 of in noodgeval voor de D300 (als ik die koop).

                        maar ik ga dinsdag toch even mijn objectieven testen bij de dealer en zien wat van mijn accesoires nog te gebruiken zijn.
                        Ik kijk daar wel wat hij te bieden heeft van deftige objectieven.

                        nog tips waar ik zeker moet op letten ivm objectieven?

                        tnx
                        zeker: TESTEN ! , test eerst het objectief en als je kan probeer de d300 aan een pc te koppelen achteraf , kan je de scherpte beter inschatten.
                        Test op scherpte, front- backfocus...... (kleurweergave, DOF etc etc)
                        Wederom gaat de 'cash' doorslaggevend zijn .....




                        mvg
                        glenn
                        Mijn site...
                        vandaelefotografie.be
                        * BD0916BE *

                        Comment


                        • #13
                          Re: Nikon twijfelaar

                          we zijn er aan uit geraakt!

                          het is de D300 geworden met powerkit!
                          van lens ga ik toch nog een eindje mijn 18-200 gebruiken en de 18-55 die ik hier heb!

                          bedankt voor alle tips forumgebruikers
                          Nikon D300 + MB-D10 ~ SB900 ~Tamron 17-50 F2:8 ~ AF-S Nikkor 18-200 1:3,5 - 5,6G VR ~ Sigma 70-200 F2.8 II
                          Lowepro Computrekker AW ~ Pro 65 AW

                          Comment


                          • #14
                            Re: Nikon twijfelaar

                            Succes met je toestel en laat eens weten hoe jou ervaringen zijn met je huidige glaswinkel

                            Comment

                            Working...
                            X