Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Canon EOS-20D en concertfotografie

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Canon EOS-20D en concertfotografie

    Ik bezit een EOS-20D en zou wat concertfotografie willen doen, ik lees steeds dat je spotmeting moet gebruiken, maar bij de 20D is spotmeting 9% van het midden dacht ik, zijn hier 20D gebruikers die tips kunnen geven hoe ik het best mijn toestel gebruik voor concertfotografie, moet ik steeds het midden gebruiken om de belichting juist te krijgen of zijn er andere mogelijkheden
    Am@eurke BD0682BE
    Lichtbakse Canon 20D en 5D Mark II met wat glas

  • #2
    Re: Canon EOS-20D en concertfotografie

    Spotmeting geeft ook niet altijd de beste resultaten.
    Als je met spotmeting gaat meten op witte of zwarte kleding, dan krijg je een compleet andere belichting.

    Bij concertfotografie pas ik meestal de belichtingscompensatie aan (-1/3 tot -1).
    http://barthuysmans.smugmug.com/
    BD0338BE

    Comment


    • #3
      Re: Canon EOS-20D en concertfotografie

      Oorspronkelijk geplaatst door am@eurke Bekijk bericht
      Ik bezit een EOS-20D en zou wat concertfotografie willen doen, ik lees steeds dat je spotmeting moet gebruiken, maar bij de 20D is spotmeting 9% van het midden dacht ik, zijn hier 20D gebruikers die tips kunnen geven hoe ik het best mijn toestel gebruik voor concertfotografie, moet ik steeds het midden gebruiken om de belichting juist te krijgen of zijn er andere mogelijkheden
      Deelbelichting, proefopnametje histogram kijken en eventueel compensatie toepassen.
      Istie goed dan exposure-lock toepassen (hantlijding)

      Comment


      • #4
        Re: Canon EOS-20D en concertfotografie

        Spotmeting is sowieso al geen noodzaak, maar het verschil tussen spot en partial gaat bij concertfotografie niets uitmaken ook niet, gebruik dus gewoon partial.

        En weet je wat. Gewoon evaluative gebruiken gaat zelfs nauwelijks een verschil geven. En ja hoor ik spreek uit ervaring. Ik was het gewoon vergeten in te stellen maar in het eindresultaat was het niet merkbaar. Maar meestal ga ik wel voor partial gaan.

        Comment


        • #5
          Re: Canon EOS-20D en concertfotografie

          Oorspronkelijk geplaatst door Kevlar Bekijk bericht
          ... meestal ga ik wel voor partial gaan.
          same here

          mm
          ∏__|_ ∏__|_
          "no rules, great shots"
          Book of Fame 2009 - BESTEL HIER

          Comment


          • #6
            Re: Canon EOS-20D en concertfotografie

            Bedankt allen voor de nuttige tips ga het zeker uit proberen.
            Am@eurke BD0682BE
            Lichtbakse Canon 20D en 5D Mark II met wat glas

            Comment


            • #7
              Re: Canon EOS-20D en concertfotografie

              twee jaar geleden vond ik spotmeting een goede uitvinding voor concerten... nu, net als kevlar hierboven vergat ik dat zou nu en dan... en nu gebruik ik het niet meer altijd meten, herkadreren, scherpstellen en afdrukken, pfff wat een klus.... doe mij maar partial hoor, werkt even goed

              Comment

              Working...
              X