Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

de nieuwe 450D is er!

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #46
    Re: de nieuwe 450D is er!


    Hm, vind het enorm nadelig dat hij SD-kaartjes gebruikt.

    Volgens mij zijn er veel fotografen die zeer snelle CF-kaarten hebben die je er niet op kan gebruiken.


    Bovendien werken zowel de batterijen als de grip van de 350D en 400D niet op de 450D.

    Buiten de spotmeting en snellere processor is er voor mij persoonlijk geen echte grote voordelen

    Comment


    • #47
      Re: de nieuwe 450D is er!

      Oorspronkelijk geplaatst door Kanter Bekijk bericht
      Hm, vind het enorm nadelig dat hij SD-kaartjes gebruikt.

      Volgens mij zijn er veel fotografen die zeer snelle CF-kaarten hebben die je er niet op kan gebruiken.


      Bovendien werken zowel de batterijen als de grip van de 350D en 400D niet op de 450D.

      Buiten de spotmeting en snellere processor is er voor mij persoonlijk geen echte grote voordelen
      zoals reeds gezegd, de 450d is de perfecte instapper voor mensen die nieuw zijn in de dslr wereld. velen hebben dus van hun oud compactje al SD kaartjes
      en de 450d heeft zeker geen snelle kaartjes nodig

      de mensen die een pro toestel hebben die wel zulke snelle CF's nodig hebben,en ook bezitten, gaan niet snel een 450D kopen
      5DmkIII en wat glas

      Comment


      • #48
        Re: de nieuwe 450D is er!

        En nu maar hopen dat er veel hun 400D verkopen , kan ik mischien aan een goede tweede boddy geraken als back up.

        mvg duindistel

        Comment


        • #49
          Re: de nieuwe 450D is er!

          De 450d is een mooie instapper geworden en ik denk dat deze veel zal gekocht worden.
          Jammer voor de 40d die zal nu minder verkocht worden terwijl het een hele goeie is.
          Als je verleden week een nieuwe camera wou kopen keek je toch gauw ook naar de 40d, maar als je nu ook kan kiezen tussen 450d en de 40d dan is de prijs een lokkertje om te kiezen voor de 450d, ook een lokkertje is
          dat de 450d een betere specificaties van de beeldchip heeft dan de 40d.
          Maar dat is het niet alleen, de concurent Pentax komt ook met een prachtige camera op de markt.
          Dus de 40d heeft er een paar concurenten bij.

          Comment


          • #50
            Re: de nieuwe 450D is er!

            Moest de 40D ook aan €750 staan, maar tegen wanneer gaat dat zijn, eind dit jaar? zoland kan ik niet wachten. Prijs nu nog €980 (na lang zoeken), en 2e hands niet te vinden.
            Last edited by Innovator; 24 januari 2008, 22:22.

            Comment


            • #51
              Re: de nieuwe 450D is er!

              Oorspronkelijk geplaatst door Innovator Bekijk bericht
              Prijs nu nog €1100, en 2e hands niet te vinden.
              980 Euro bij KameraExpress.nl

              Comment


              • #52
                Re: de nieuwe 450D is er!

                rsoonlijk kan ik niet be
                Last edited by Guest41; 27 november 2014, 19:36.

                Comment


                • #53
                  Re: de nieuwe 450D is er!

                  Oorspronkelijk geplaatst door regulus Bekijk bericht
                  Sorry maar zoals in de verwijzing van Jan 10D naar een eerste vergelijk op dpreview (in het antwoord volgend op uw post) wordt de spoeling tussen beide cameras wel heel erg dun .. en daarvoor moet je enkel de specs vergelijken

                  de "cosmetische" verschillen tussen de "low end" bodies convergeert "at light speed" .. niet te verwonderen aangezien er geen ingrijpende technologische innovaties zijn die een "gigantisch" verschil moeten uitmaken in de nieuwe concepten. Vandaar dat IMHO een statement zoals "Vandaar dat iemand die niet weet waarom hij de 40D zou kopen best een 450D koopt" meer filosofie is dan dat het een technologisch onderbouwd argument is. Mij dunkt dat Canon bezig is om twee verschillende? productielijnen in leven aan 't houden is zonder dat ze technisch ver uit mekaar lopen omdat de technologie op dit ogenblik niets nieuws te bieden heeft dat er boven uit steekt
                  JMHO
                  Euh de vergelijkingen waar je naar refereert op dpreview is met de 400D niet de 40D.

                  Maar Scall en anderen hebben hier al mooi wat verschillen op een rijtje gezet.

                  Wat je niet lijkt te willen begrijpen is dat de volgens jou cosmetische verschillen een wereld van verschil zijn in gebruik. Er komt veel meer bij een camera kijken dan wat technologische verschillen. Vergeet niet vroeger gebruikte iedereen dezelde sensor als hij wou (de film) toch had je ook toen duidelijke klasseverschillen. Net zoals hier.

                  Maar zelfs de technologische verschillen tussen beide gaan ervoor zorgen dat de 40D foto's kan maken die de 400D niet kan maken omwille van zijn betere AF, hogere framerate, grotere buffer enz. Dit zijn belangrijke verschillen op fotografisch gebied. Misschien niet voor jouw gebruik maar het zijn ook dergelijke technologische verschillen die de 40D duidelijk boven de 400D plaatsen.

                  Een statement zoals ik hierboven maakte geeft gewoon aan dat iemand die de waarde niet inziet van de duidelijke verschillen die er zijn, zich dan ook geen 40D moet kopen. Want als deze voor hem geen waarde hebben is het weggesmeten geld.

                  Comment


                  • #54
                    Re: de nieuwe 450D is er!

                    Gewoon ter info:

                    enkele samples: (wel met serieuse mastodonten van lenzen genomen)

                    Last edited by marispeter; 25 januari 2008, 09:33.
                    EOS 40D + 17-55mm F/2.8 iS

                    http://www.chouffke.be/

                    Comment


                    • #55
                      Re: de nieuwe 450D is er!

                      Gisterenmiddag was ik aanwezig bij de perspresentatie van Canon in Nederland en heb ik even met de nieuwe camera gespeeld. Ik vind het weer een interessant model!

                      Voor geinteresseerden heb ik een review van de Canon 450D op mijn weblog gezet.

                      Elja
                      Photofacts; weblog over fotografie..

                      Comment


                      • #56
                        Re: de nieuwe 450D is er!

                        Heel interessant, vooral het stukje over de Live View
                        Jammer dat ze het schermpje niet meteen uitklapbaar hebben gemaakt.
                        Canon 500D + Sigma 17-70 f/2.8-4.5 + Canon 70-300 f/4-5.6 IS + Sigma 30 f/1.4 + Canon 85 f/1.8

                        Comment


                        • #57
                          Re: de nieuwe 450D is er!

                          Oorspronkelijk geplaatst door Elja Bekijk bericht
                          Gisterenmiddag was ik aanwezig bij de perspresentatie van Canon in Nederland en heb ik even met de nieuwe camera gespeeld. Ik vind het weer een interessant model!

                          Voor geinteresseerden heb ik een review van de Canon 450D op mijn weblog gezet.

                          Elja
                          Interessant. Nu ben ik er zeker van: Live View is niet meer en niets minder dan marketing.
                          flickr

                          Comment


                          • #58
                            Re: de nieuwe 450D is er!

                            Oorspronkelijk geplaatst door guRuh Bekijk bericht
                            Interessant. Nu ben ik er zeker van: Live View is niet meer en niets minder dan marketing.
                            Vind je? Het opent nochtans mogelijkheden die je niet hebt met enkel VF. Je moet ze niet als vervanging van elkaar zien maar complementair.
                            Last edited by Kevlar; 25 januari 2008, 15:08.

                            Comment


                            • #59
                              Re: de nieuwe 450D is er!

                              Rekensommetje voor upgraders van 350/400D:

                              450D
                              + nieuwe batterijen
                              + nieuwe grip
                              + nieuwe SD-kaartjes
                              ___________________
                              = ........ 40D ?!

                              Comment


                              • #60
                                Re: de nieuwe 450D is er!

                                Oorspronkelijk geplaatst door Kevlar Bekijk bericht
                                Vind je? Het opent nochtans mogelijkheden die je niet hebt met enkel VF. Je moet ze niet als vervanging van elkaar zien maar complementair.
                                In theorie wel, maar praktisch?
                                "In de praktijk duurt het gauw 2 tot 4 seconden voordat het gewenste punt scherp is."
                                In een (product)studio omgeving geen probleem, maar in vele andere situaties?
                                Bij de andere methode heb je een black out tijdens het scherpstellen, geen live view dus meer?

                                Nee ik ben hier echt geen fan van.
                                Nogmaals: door de beperkingen hebben ze binnen 6 maanden/1 jaar weer een excuus om een nieuwe, lichtelijk verbeterde body uit te brengen. En het erge is dat iedereen erin trapt...
                                Bekijk het uit het standpunt van een Minoltian, de frequentie van nieuwe body releases ligt erg laag, maar je krijgt er dan wel iets voor.

                                Ik denk dat ik klaar ben om op café te gaan lullen
                                flickr

                                Comment

                                Working...
                                X