Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

de nieuwe 450D is er!

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #16
    Re: de nieuwe 450D is er!

    alles wat je nodig hebt, maar als je reeds een paar gig aan CF-kaartjes hebt,
    vind ik dat toch spijtig...
    Fotogallery
    My Pictureblog

    Comment


    • #17
      Re: de nieuwe 450D is er!

      .. en ik die dacht dat e
      Last edited by Guest41; 27 november 2014, 19:35.

      Comment


      • #18
        Re: de nieuwe 450D is er!

        . en die stelling is gebasee
        Last edited by Guest41; 27 november 2014, 19:35.

        Comment


        • #19
          Re: de nieuwe 450D is er!

          Oorspronkelijk geplaatst door RDB Bekijk bericht
          Jij hebt duidelijk nog nooit met een XXD toestel gewerkt , er is meer dan een camera dan beeldkwaliteit alleen hé, pak ze eens allebei vast, werk er eens een dag mee en kom dan nog eens je mening verkondigen

          Maar dit is ook een manier van de XXXD bezitters om zichzelf te sussen met het feit dat ze in feite liever een XXD gehad zouden hebben
          of omgekeerd: XXD eigenaars moet kunnen rechtvaardigen waarom ze meer uitgeven aan een camera die uiteindelijk nauwelijks meer kan dan de vergelijkbare XXXD . Alleen meer fps, grotere viewer en steviger gebouwd.
          Nu, ik gebruik ze allebei (350D+ 20D), en snap dus echt niet waarom hier zo overdreven wordt over het verschil tussen beide klassen. De output is dezelfde.
          David Leemans
          Nikon D7000-D600-D610 | Gallery | Flickr

          Comment


          • #20
            Re: de nieuwe 450D is er!

            Oorspronkelijk geplaatst door regulus Bekijk bericht
            .. en die stelling is gebaseerd op ?? .. eigenaar van een 40D ?

            alles moet nog blijken .. niet onaardige gedachte is dat de 450D bijna een ganse "electronische" generatie later komt en dat dit de 40D (technisch) zuur zou kunnen opbreken maar dat zullen we snel genoeg weten
            gebaseerd op bouwkwaliteit en grootte van de toestellen

            ook het feit dat de 450D nog steeds enkel ISO instellingen stop per stop heeft, zegt voor mij al veel...

            output is belangrijk, ok das waar en daar ga je inderdaad niet veel verschil zien, maar mensen kom zeg, ik denk dat we wel al genoeg weten dat de manier waarop het resultaat tot stand komt ook zeer belangrijk is hé

            als ik naar Gent ga, rij ik ook liever met ne porsche daar naartoe, dan met de trein te gaan hoor, maar je geraakt er op beide manieren
            5DmkIII en wat glas

            Comment


            • #21
              Re: de nieuwe 450D is er!

              Oorspronkelijk geplaatst door djienbe Bekijk bericht
              Ja maar, en zoals ik al schreef, wat voor een leven moet diej sukkelaar van ne 40D nu nog gaan leiden?

              Djienbe
              Ik zie het probleem niet. Is toch nog steeds een duidelijk andere body van een hoger niveau. Als je dat niet ziet ja dan mag je zeker zijn dat de 450D de beste body voor jou is.

              Begrijp me niet verkeerd het prijsverschil zou mij zeker doen twijfelen. Maar de layout en werking van de 40D komt ong overeen met wat ik nu al +10jaar gebruik. Het scroll wheel alleen al daar zou ik het verschil wel voor betalen.

              Maar dat is allemaal heel persoonlijk. Ben dit weekend nog eens met een 400D bezig geweest en dat is een heel goeie body. Ik verkies mijn 20D maar als deze vandaag kapot gaat zou het wel eens een 400D of 450D kunnen worden vermits ik andere prioriteiten heb voor het moment.

              Oorspronkelijk geplaatst door guRuh Bekijk bericht
              SD kaartjes?

              OK geheugen is goedkoop, maar qua upgradability (?) en compatibiliteit met andere Canon toestellen kan dat wel tellen.

              Voor de rest: indrukwekkend, zo'n groot scherm op zo'n klein toestel
              Is toch logish.
              De 450D is vooral om nieuwe klanten te lokken naar DSLR's. En SD is de standaard in alles wat niet DSLR is. Eigenlijk verbaasde het mij vooral dat de 40D niet beide accepteert zoals de 1D's al jaren doen.

              Dat zal dan voor de volgende versie zijn en tegen dan willen er 450D eigenars ook upgraden

              Comment


              • #22
                Re: de nieuwe 450D is er!

                Oorspronkelijk geplaatst door Kevlar Bekijk bericht
                Ik zie het probleem niet. Is toch nog steeds een duidelijk andere body van een hoger niveau. Als je dat niet ziet ja dan mag je zeker zijn dat de 450D de beste body voor jou is.
                heel mooi gezegd
                5DmkIII en wat glas

                Comment


                • #23
                  Re: de nieuwe 450D is er!

                  t blijft mij toch verba
                  Last edited by Guest41; 27 november 2014, 19:36.

                  Comment


                  • #24
                    Re: de nieuwe 450D is er!

                    Oorspronkelijk geplaatst door regulus Bekijk bericht
                    Oei .. en ik die dacht dat een camera primair bedoeld was om foto's te maken, zo mogelijk met de best haalbare kwaliteit ..
                    Moeten de 1DIII gebruikers zich dan gepakt voelen omdat er nu een budget dslr komt die meer pixels heeft dan ?
                    Misschien kun je effen een mailtje sturen naar Canon met de vraag of ze de eerste jaren niks meer kunnen uitbrengen, dan hoef je dit gevoel niet meer te hebben...
                    1D-X/ 6D /Sigma 50Art/85L/100L IS macro /16-35L IS /24-70LII /70-200F2.8L IS II/180L Macro /300F2.8L IS /500F4L IS /1.4xext /2x ext

                    Comment


                    • #25
                      Re: de nieuwe 450D is er!

                      Oorspronkelijk geplaatst door regulus Bekijk bericht
                      ik heb nooit geloofd dat ze een toestel zouden uitbrengen dat hun 40D de kop zou afbijten .. wel ik heb duidelijk ongelijk gekregen .. IMHO zijn de 40D bezitters er aan voor hun moeite ... de verschillen lijken mij eerder "cosmetisch" dan "fundamenteel" .. en als ze al fundamenteel zijn lijken ze in het voordeel van de 450 uit te vallen .. de tijd en de recenties zullen het uitwijzen, ik verwacht alleszins veel vergelijkende tests
                      Oorspronkelijk geplaatst door regulus Bekijk bericht
                      Het blijft mij toch verbazen wat een conclusies men al niet kan trekken gebaseerd op een paar fotos en voor een camera die nog geen hond in de hand heeft gehad .. hebben jullie ergens een kristallen bol of zo ?
                      Op basis van de specs concluderen dat 40D bezitters eraan zijn voor de moeite vind ik anders ook een vrij voorbarige uitspraak.

                      Verder vind ik de gedachtengang van RDB, Matthias en Kevlar uiterst logisch. De betere bouw, ergonomie en functionaliteit maken een toestel uit de xxD serie meer geschikt voor fotograferen in moeilijkere omstandigheden. Dat is al altijd zo geweest, dus waarom zou Canon nu z'n eigen 40D buitenspel zetten?!
                      Over het algemeen niet snel onder de indruk.

                      Comment


                      • #26
                        Re: de nieuwe 450D is er!

                        verbeterd tegenover de 400D voor mij (hoop ik toch):

                        snellere processor, hopelijk snellere AF & tracking
                        sensor 14 bits, meer pixels, minder noise
                        grotere zoeker
                        spotmeting
                        live view (macro ea ongewone posities)

                        spijtig genoeg geen ISO 3200

                        toch heel wat features van de 40D, ik hoef geen dikke body

                        Comment


                        • #27
                          Re: de nieuwe 450D is er!

                          Het gewicht vind ik ook niet echt een voordeel hier. Slechts 475g, nog lichter als de 400D.
                          Mvg Tim

                          Comment


                          • #28
                            Re: de nieuwe 450D is er!

                            Wanneer zou hij op de markt komen?
                            Zou het de moeite lonen om te wachten?

                            Hoe schatten jullie hem in tegenover de recent op de markt gekomen a-reeks van Sony?

                            En wat met het geheugen?
                            Is SD wel snel genoeg? Tot nu toe gebruikten alle DSLR's CF geheugen en de fabrikanten van de kaartjes hebben altijd gefocussed op snelheid en opslagcapaciteit bij CF, daar waar bij SD vooral de nadruk lag op opslagcapaciteit omdat snelheid bij vele compact camera's niet belangrijk is.

                            Wat zouden jullie doen als jullie een eerste DSLR zouden kopen?
                            Nu een 400d aan lage prijs?
                            Wachten op de 450d?
                            Of een Sony?

                            Comment


                            • #29
                              Re: de nieuwe 450D is er!

                              Heb mijn huiswerk ook eens gedaan
                              Vul gerust aan waar nodig... (ik zal deze lijst dus regelmatig aanvullen)

                              40D vs 450D:
                              • Grotere body / betere ergonomie (grotere body kan ook nadeel zijn)
                              • Sterker gebouwd (magnesium behuizing ipv plastiek)
                              • Weather-sealed (+- tot op bepaald niveau)
                              • Extra LCD-schermpje (met licht) bovenaan met alle nodige info
                              • Extra joystick om door je beeld of menu te scrollen
                              • Meer rechtstreekse knopjes (ipv steeds het menu door te moeten nemen)
                              • Makkelijk draaiwiel achteraan (ipv pijltjes)
                              • 6,5 fps (vs 3,5fps)
                              • Grotere geheugenbuffer (meer foto's na mekaar mogelijk)
                              • PC-sync port (externe flitser)
                              • Sluitersnelheid tot 1/8000 (ipv 1/4000)
                              • Tot ISO 3200 (ipv tot ISO 1600)
                              • Betere AF met 9 full cross-type sensors (ipv 1 cross-type + 8 gewone)
                              • Pentaprism zoeker (vs pentamirror)
                              • Vergroting zoeker = 0.95x (ipv 0.87x)
                              • Interchangeable focusing screens
                              • 3 custom functions op het hoofddraaiwiel (C1,C2,C3)
                              • Grotere CF-kaartjes ipv kleine SD-kaartjes (kan ook nadeel zijn)
                              • Neemt nog steeds "ye good old BP-511A"-batterijen

                              450D vs 40D
                              • Kleinere body (kan ook nadeel zijn)
                              • 12mp (vs 10mp)
                              • Contrast-based AF in Liveview (heeft de 40D niet)
                              • SD-kaartjes ipv CF (kan ook nadeel zijn)
                              • Minder gewicht
                              • Lagere kostprijs
                              • Bijhorende kitlens nu met IS (gestabiliseerd)
                              • Auto Lighting Optimiser (boosts shadows after shooting)
                              Last edited by scalll; 24 januari 2008, 16:24. Reden: AANVULLING

                              Comment


                              • #30
                                Re: de nieuwe 450D is er!

                                Oorspronkelijk geplaatst door scalll Bekijk bericht
                                Heb mijn huiswerk ook eens gedaan
                                Vul gerust aan waar nodig...

                                40D vs 450D:
                                • Grotere body / betere ergonomie (grotere body kan ook nadeel zijn)
                                • Sterker gebouwd (magnesium behuizing ipv plastiek)
                                • Weather-sealed (+- tot op bepaald niveau)
                                • Extra LCD-schermpje (met licht) bovenaan met alle nodige info
                                • Meer rechtstreekse knopjes (ipv steeds het menu door te moeten nemen)
                                • Makkelijk draaiwiel achteraan (ipv pijltjes)
                                • 6,5 fps (vs 3,5fps)
                                • Grotere geheugenbuffer (meer foto's na mekaar mogelijk)
                                • PC-sync port (externe flitser)
                                • Sluitersnelheid 1/8000 (ipv 1/4000)
                                • Tot ISO 3200 (ipv tot ISO 1600)
                                • Betere AF met 9 full cross-type sensors (ipv 1 cross-type + 8 gewone)
                                • Pentaprism zoeker (vs pentamirror)
                                • Vergroting zoeker = 0.95x (ipv 0.87x)
                                • Interchangeable focusing screens
                                • 3 custom functions op het hoofddraaiwiel (C1,C2,C3)
                                • Grotere CF-kaartjes ipv kleine SD-kaartjes (kan ook nadeel zijn)
                                • Neemt nog steeds "ye good old BP-511A"-batterijen

                                450D vs 40D
                                • Kleinere body (kan ook nadeel zijn)
                                • 12mp (vs 10mp)
                                • Contrast-based AF in Liveview (heeft de 40D niet)
                                • SD-kaartjes ipv CF (kan ook nadeel zijn)
                                wat dacht je van:

                                450D vs 40D
                                • minder gewicht
                                • lagere kostprijs
                                equipment: camera's, lenses & some imagination

                                Comment

                                Working...
                                X