Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

de nieuwe 450D is er!

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #61
    Re: de nieuwe 450D is er!

    Man, man, wat een drukte...
    Ik heb me destijds een 350D gekocht en heb sindsdien enkel maar mijn lenzen vervangen door goeie (en ik ben daar nog niet mee klaar). Wat er ook gezegd mag worden over klasseverschillen: dat is voor ieder persoonlijk. Ik hoef geen hoge framerate, en ondertussen ben ik het wel gewoon om mijn sluiter en diafragma op die 'omslachtige manier' in te stellen, evenals de ISO-waarde. Pas als er een toestel uitkomt dat merkelijk betere beelden levert zal ik overschakelen en anders blijft dit mijn toestel tot het uit elkaar valt. Mocht ik ineens geld overhebben dan zou ik wel aan een FF denken, maar geen haar op mijn hoofd dat eraan denkt om mijn ene crop in te ruilen voor een andere, want ze maken allemaal even goeie foto's en 't is dus nergens voor nodig. Voor een fotograaf van autoraces is de framerate dan weer wél belangrijk.
    Maar ja: we leven in een consumentenmaatschappij, en iedereen trapt daar met open ogen in. Het moet altijd meer zijn.

    ga liever naar buiten, foto's maken in plaats van hier liggen te bakkeleien over zaken die in sé helemaal geen belang hebben als je al een camera hebt. 't is dat ik moet werken, anders was ik vandaag al de hele dag op stap geweest met het mooie weer, perfect gelukkig omdat ik kan fotograferen.
    ______
    www.vue.photo

    Comment


    • #62
      Re: de nieuwe 450D is er!

      Oorspronkelijk geplaatst door Elja Bekijk bericht
      Gisterenmiddag was ik aanwezig bij de perspresentatie van Canon in Nederland en heb ik even met de nieuwe camera gespeeld. Ik vind het weer een interessant model!

      Voor geinteresseerden heb ik een review van de Canon 450D op mijn weblog gezet.

      Elja
      Bedankt

      Wat die 12MP betreft, het is toch weer een stapje verder in resolutie = mogelijkheid tot croppen

      Een beetje fatsoenlijke macro of L-tele is nog altijd minstens zo goed als de sensor

      Comment


      • #63
        Re: de nieuwe 450D is er!

        Oorspronkelijk geplaatst door guRuh Bekijk bericht
        In theorie wel, maar praktisch?
        "In de praktijk duurt het gauw 2 tot 4 seconden voordat het gewenste punt scherp is."
        In een (product)studio omgeving geen probleem, maar in vele andere situaties?
        Bij de andere methode heb je een black out tijdens het scherpstellen, geen live view dus meer?

        Nee ik ben hier echt geen fan van.
        Nogmaals: door de beperkingen hebben ze binnen 6 maanden/1 jaar weer een excuus om een nieuwe, lichtelijk verbeterde body uit te brengen. En het erge is dat iedereen erin trapt...
        Bekijk het uit het standpunt van een Minoltian, de frequentie van nieuwe body releases ligt erg laag, maar je krijgt er dan wel iets voor.

        Ik denk dat ik klaar ben om op café te gaan lullen
        Je zegt het zelf al in een studio omgeving. Maar eigenlijk mag je dat uitbreiden naar op een tripod. Steeds je histogram beschikbaar in situaties die geen snelle actie nodig hebben. Heel handig.

        Maar ook zonder tripod kan je uit met VF onmogelijke hoeken trekken zonder te gokken wat je nu juist fotografeert. Heb je dan toch snelle AF nodig en is de VF geen optie dan is die blackout van een fractie van een seconde toch niet echt een belemmering tegenover de foto gewoon niet kunnen maken zonder liveview. Er zijn heel wat situaties waar dit een oplossing is waar je nu niets hebt of accesoires moet aankopen. Ik herhaal VF en liveview zijn complementair ze zijn er niet als vervanging van elkaar.

        En sorry hoor maar een trage vernieuwing van body's is eigenlijk voor ons gebruikers alleen maar nadelig. Niemand verplicht je de geupdate body te kopen maar op zijn minst kan je wanneer het nodig zou zijn toch een verbeterde versie kopen.

        Comment


        • #64
          Re: de nieuwe 450D is er!

          Ik wacht nog altijd op een opvolger voor de 5D.
          Ik heb in dat verband ook de Nikon D300 en de Canon 40D bekeken.

          Maar in de tussen tijd lijkt een 450D een betere aanvulling voor de 5D dan een 40D.

          Waarom zou een 12MP 450D een minder goede beeldkwaliteit afleveren dan een D2X of zelfs een D300.

          Jan.

          Comment


          • #65
            Re: de nieuwe 450D is er!

            Oorspronkelijk geplaatst door Jan_10D Bekijk bericht
            Ik wacht nog altijd op een opvolger voor de 5D.
            Ik heb in dat verband ook de Nikon D300 en de Canon 40D bekeken.
            Jan.
            Pffff... ik was er ook op aan het wachten...
            Ik kan bijven wachten precies...

            Comment


            • #66
              Re: de nieuwe 450D is er!

              Over de 5D...
              post #3
              Mvg Tim

              Comment


              • #67
                Re: de nieuwe 450D is er!

                eindelijk, ziet er ongelooflijk goed uit die 450D

                Comment


                • #68
                  Re: de nieuwe 450D is er!

                  Oorspronkelijk geplaatst door Jan_10D Bekijk bericht
                  Ik wacht nog altijd op een opvolger voor de 5D.
                  Ik heb in dat verband ook de Nikon D300 en de Canon 40D bekeken.

                  Maar in de tussen tijd lijkt een 450D een betere aanvulling voor de 5D dan een 40D.

                  Waarom zou een 12MP 450D een minder goede beeldkwaliteit afleveren dan een D2X of zelfs een D300.

                  Jan.

                  En waarom gooi je er niet meteen de D3erbij of de Canon EOS 1D Mark III, toch allemaal toestellen met max 12MP?

                  Waarom zou je dan uberhaupt nog een ander toestel moeten kopen als de 450D evenwaardig zoniet beter is dan alle bovengenoemde????

                  Comment


                  • #69
                    Re: de nieuwe 450D is er!

                    Oorspronkelijk geplaatst door Twizter Bekijk bericht
                    En waarom gooi je er niet meteen de D3erbij of de Canon EOS 1D Mark III, toch allemaal toestellen met max 12MP?

                    Waarom zou je dan uberhaupt nog een ander toestel moeten kopen als de 450D evenwaardig zoniet beter is dan alle bovengenoemde????
                    De D3 is duidelijk beter. Beter op hoge ISO en professionele AF.

                    De 1DIII is zelfs geen 12 MP.
                    Eventueel heeft deze 1DIII ook een professionele AF maar dat is niet helemaal duidelijk.

                    Ik ben benieuwd hoe de verkopers de volgende maanden het prijsverschil tussen een 450D en 5D gaan verklaren, waarbij de 450D ook 12 MP heeft, een groter LCD, anti-stof, hetzelfde aantal fotos/sec, een gelijke AF, live view met AF en 14 bit...
                    Ook ben ik benieuwd hoeveel 5D er de volgende maanden naast de 12 tot 14 MP DSLR van de andere merken worden verkocht.

                    Ik weet heel goed wat het verschil is tussen een 12 MP FF sensor en een 12 MP APS sensor. Vergelijk hiervoor de D3 en de D300.

                    Ik ben op dit moment niet bereid om 2000 euro voor een tweede 5D uit te geven, of zelfs geen 1000 euro voor een 10 MP 40D, in de tussen tijd dat er geen echte opvolger is van de 5D.

                    Maar voor het mnder zware werk denk ik wel aan een 450D.

                    Jan.
                    Last edited by Jan_10D; 27 januari 2008, 16:23.

                    Comment


                    • #70
                      Re: de nieuwe 450D is er!

                      Canon XSi review, find out how the XSi stacks up against the competition in our real-world review with in-depth image quality comparisons.

                      Comment


                      • #71
                        Re: de nieuwe 450D is er!

                        Ik denk da ik hem hier ga kopen

                        Heb naar de shop gemaild deze geven 1 jaar garantie en verzenden naar Belgie. Er is geen mogelijkheid om de garantie via de shop te verlengen. Zou je dit via canon België kunnen verlengen als je deze in Nl koopt?

                        Kan er me iemand iets meer vertellen over de lens, vermits ik nieuw ben in fotografie. Via de zoekfunctie ben ik al vanalles te weten gekomen. Werkt deze goed van kortbij en veraf?

                        Alvast bedankt

                        Comment


                        • #72
                          Re: de nieuwe 450D is er!

                          Canon heeft twee fotos toegevoegd.


                          van


                          Hier staan enkele 20D testfotos met de EF-S 18-55 IS (kitlens van de 450D)

                          van


                          Jan.

                          Comment


                          • #73
                            Re: de nieuwe 450D is er!

                            ik heb 30D en 400D, vond de 400 leuk tot ik met de 30 werkte. fotos zelf zijn nauwelijks verschillend, de manipulaties met een 30D zijn legio. voor wie zijn kamera 'in de hand' wil hebben, biedt de XX reeks sneller wat je zoekt en meer, met de grip erop valt de 400 beter vast te houden, zonder is het echt niks voor de meeste mannenhanden.

                            verschil lijkt mij niet kleiner tss 40-450 dan de 30-400, de C standen, topdisplay, compabiliteit met een andere body, draaiwiel, direct acces buttons, betrouwbare BP511 die veel langer meegaat dan de 400-batterij terwijl de 450 nog een vraag is, ... toch belangrijke verschillen. Om dan de AF, sluiter, zoeker en buffer, wat de kamera eigenlijk maakt, die van een hogere klasse zijn, niet te vergeten. De Cmos van canon mag geen issue zijn en de Mp is dat ook niet, vanaf 4 heb je volgens de meeste meer dan genoeg. Je moet zelfs oppassen voor overkill...

                            Zijn enige voordeel uit de lijst wat blijft is de aankoopprijs die lager is. En dat is relatief.
                            upgraden naar 450D wordt duurder, SD kaarten, grip, batterijen etc. lijkt mij alleen een instapmodel voor mensen die van SD bridges of compacts komen. Wie al een XX of 350/400 heeft lijkt me beter af met een 40D omdat de aankoop met accessoires hetzelfde bedrag zal zijn. Integendeel, de 450 met grip en extra batterij, kaartje

                            450D voor 789 euro
                            Grip voor 139 euro
                            batterij canon 49 namaak 25
                            SD 4Gb vanaf 22 tot 100 zeker ...

                            =975 euro goedkoopste keuzes

                            40D voor 959 - 150 cashback = 809 euro
                            met een CF 4 Gb vanaf 47 euro

                            = 856 euro

                            Dus zelfs als je nog geen kamera hebt, kan je goedkoper aan de slag met de 40D. Bijna iedereen koopt die grip bij de XXX-reeks. En logischerwijs een extra batterij. Dit komt in 'handling' dichter bij de XX reeks en batterylife van de grip met 2 is gelijk aan 1 BP511.

                            Ook op de 450 moet je nu nog wachten terwijl de 40D nu te koop is. Nee, voor mij is het een instapmodel voor de DSLR-leek en een raadsel wie deze koopt als je al een canon bezit. Zelfs al was het maar voor de ééne oude CF kaart te gebruiken. Want niemand zegt dat de opvolger van de XXX reeks, de 500D, dezelfde grip zal hebben en blijkbaar is de XX reeks wel stabieler, niemand zegt dat de XX reeks later met SD gaat werken zonder CF... en dan natuurlijk de kamera zelf niet vergeten. Mijn pa's 400D gaat niet weg omdat hij 1200 betaalde voor de set met lenzen en teveel zou verliezen, wat ik toen stom noemde en hij geeft me nu gelijk en wou dat hij een 30D gekocht had.

                            Comment


                            • #74
                              Re: de nieuwe 450D is er!

                              Oorspronkelijk geplaatst door VoN_DamN Bekijk bericht
                              Ook op de 450 moet je nu nog wachten terwijl de 40D nu te koop is. Nee, voor mij is het een instapmodel voor de DSLR-leek en een raadsel wie deze koopt als je al een canon bezit.
                              Goede vraag.

                              Ik gebruik nu een 5D en een 10D.

                              Ik heb de 40D, de D300 en de 400D als vervanging van de 10D bekeken.

                              De 40D en de D300 hebben geen enkele eigenschap die ik echt belangrijk vind.

                              Over de D300 kan ik niets verkeerd zeggen. Wel veel gewicht.
                              Maar ik heb geen Nikon lenzen.

                              De 40D is een iets kleinere versie van de 5D. Er is geen echt duidelijk voordeel tegenover de 5D.

                              De 400D vind ik niet goed, heel kleine zoeker en erg moeilijk vast te houden.
                              Maar ik verwacht dat de 450D hier beter is.

                              Ik wil dus vooral weten hoe groot het verschil is tussen de 450D en de 10D.

                              Jan.

                              Comment


                              • #75
                                Re: de nieuwe 450D is er!

                                Oorspronkelijk geplaatst door Innovator Bekijk bericht
                                Moest de 40D ook aan €750 staan, maar tegen wanneer gaat dat zijn, eind dit jaar? zoland kan ik niet wachten. Prijs nu nog €980 (na lang zoeken), en 2e hands niet te vinden.
                                Hoeveel mensen zij er die een camera kopen, om die 2de hands te gaan verkopen??????????? De grote aantallen komen natuurlijk pas na de 50D.
                                Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

                                Comment

                                Working...
                                X