Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

de nieuwe 450D is er!

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #31
    Re: de nieuwe 450D is er!

    Bedankt voor de vergelijking, weet ik dat ik geen miskoop heb gedaan met de 40D dacht dat er bijna geen verschillen meer waren, jammer dat men dit niet zo duidelijk maakt op dpreview. Nou goed, de 450D lijkt me een super toestel, maar toch even wachten op de resultaten

    Comment


    • #32
      Re: de nieuwe 450D is er!

      Oorspronkelijk geplaatst door Kevlar Bekijk bericht
      De 450D is vooral om nieuwe klanten te lokken naar DSLR's. En SD is de standaard in alles wat niet DSLR is.
      Ik vind dit een zeer slechte beslissing van Canon. Ik denk dat er maar heel weinig compact camera bezitters meer dan 4GB aan geheugenkaartjes hebben. Met een prijs van 5 euro per GB is de omschakeling naar CF dus geen reden om de camera niet te kopen.

      Ik daarentegen heb een 400D en heb 100 euro gespendeerd aan een Firewire 800 PCI kaart + lezer en UDMA CF kaarten.
      Als ik wil upgraden naar een 450D is die 100 euro weggesmeten geld en moet ik genoegen nemen met een twee keer tragere downloadsnelheid (20 MB/s ipv. 40 MB/s).

      Heel jammer want buiten die SD onzin vind ik de 450D zeker de moeite om te upgraden (tenminste als de prijs rond de 600 euro ligt ).
      Canon 500D + Sigma 17-70 f/2.8-4.5 + Canon 70-300 f/4-5.6 IS + Sigma 30 f/1.4 + Canon 85 f/1.8

      Comment


      • #33
        Re: de nieuwe 450D is er!

        En de duurzaamheid van de sluiter ????
        Hoe zit het daarmee ?
        Canon
        http://www.jodeconinck.be/

        Comment


        • #34
          Re: de nieuwe 450D is er!

          Oorspronkelijk geplaatst door laavark Bekijk bericht
          En de duurzaamheid van de sluiter ????
          Hoe zit het daarmee ?
          daar is volgens mij nog niets over gezegd...

          maar naar analogie met vorige modellen veronderstel ik rond de 50000 (schatting)
          5DmkIII en wat glas

          Comment


          • #35
            Re: de nieuwe 450D is er!

            40d verzekerd (nu ja, "verzekerd"?) 100.000clicks ...
            Dus toch een kwaliteitsverschil, wat voor een sluiter geen klein en onbelangrijk detail is vind ik.
            Canon
            http://www.jodeconinck.be/

            Comment


            • #36
              Re: de nieuwe 450D is er!

              Toch behoorlijk wat chroma-ruis in de schaduwpartijen van een opname op 200 ISO. Ik vraag me dus af of de 40D met zijn 10,1 MP sensor niet merkelijk beter gaat zijn op gebied van ruis.
              ter info: 450D opnames vind je hier:

              mijn foto's: www.reneheylen.be

              Comment


              • #37
                Re: de nieuwe 450D is er!

                Wel ik hoop alvast dat er veel mensen de 40D links gaan laten liggen en een 450D kopen zodat de 40D goed daalt in prijs
                [CENTER] Merkvast? Canon, tamron, sigma, takumar, vivitar, pentax,...... nee niet echt[/url]

                Comment


                • #38
                  Re: de nieuwe 450D is er!

                  misschien een niet al te verstandige vraag , maar wat bedoelen ze juist met de Auto Lighting Optimiser (boosts shadows after shooting) ?
                  laat ze inderdaad maar allemaal met de 450D content zijn , ik zal mezelf dan misschien kunnen troosten met een 40D
                  groeten, Sebastiaan

                  Comment


                  • #39
                    Re: de nieuwe 450D is er!

                    Oorspronkelijk geplaatst door sebastiaan roes Bekijk bericht
                    misschien een niet al te verstandige vraag , maar wat bedoelen ze juist met de Auto Lighting Optimiser (boosts shadows after shooting) ?
                    laat ze inderdaad maar allemaal met de 450D content zijn , ik zal mezelf dan misschien kunnen troosten met een 40D
                    ik veronderstel dat de 450D automatisch de onderbelichte delen een beetje oplicht... kan je evengoed doen met photoshop of lightroom...
                    5DmkIII en wat glas

                    Comment


                    • #40
                      Re: de nieuwe 450D is er!

                      Geef mij maar de 40D:
                      - Betere ergonomie
                      - Extra LCD bovenop (vreet geen batterijen)
                      - 2e instelwiel = 10x sneller dan druktoetsjes
                      - 6.5 fps
                      - 9 cross type AF sensoren
                      - ISO 3200 mogelijk
                      - Grotere en heldere zoeker (o.a. wegens pentaPRISMA)
                      - Magnesium body

                      En de 450D heeft 12MP ipv 10MP?
                      Moet ik eens goed mee lachen. Wat gaan de meeste mensen ermee doen, denk je : afdrukjes maken van 10x15 en nog steeds in de waan blijven dat deze scherper zijn dan van een 4MP toestel .
                      Degene die om deze reden een toestel kiezen, kopen nog steeds een DSLR om de verkeerde redenen (zelfs een EOS 1D MkIII heeft "slechts" 10MP ).
                      Last edited by GeertB; 24 januari 2008, 19:35. Reden: xtr LCD vreet gn batt.
                      Greetz Geert.
                      Canon gerief...

                      Comment


                      • #41
                        Re: de nieuwe 450D is er!

                        Oorspronkelijk geplaatst door regulus Bekijk bericht
                        Het blijft mij toch verbazen wat een conclusies men al niet kan trekken gebaseerd op een paar fotos en voor een camera die nog geen hond in de hand heeft gehad .. hebben jullie ergens een kristallen bol of zo ?

                        het doet mij altijd denken aan die persoon die vond dat een kevlar behuizing voor een toestel (geen camera) "dikken brol" was omdat hij liever aluminium had .. had 'm nu nog "titanium" gezegd dan zou 'k het nog min of meer verstaan hebben LOL !
                        Hmmm je hoeft geen kristallen bol om te zien dat de layout van de body helemaal verschillend is. Je hoeft ook al geen kristallen bril om te zien dat de 40D foto's kan maken die de 450D niet kan maken. Gewoon de specs bekijken.
                        En in die specs kan je nog heel wat redenen zien waarom de ene een body van een hogere klasse is dan de andere.

                        Persoonlijk kan ik niet begrijpen dat je daar over kan twijfelen. Daarvoor moet je die camera toch zeker niet in handen gehad hebben??? Misschien wat meer ervaring nodig dat wel. Vandaar dat iemand die niet weet waarom hij de 40D zou kopen best een 450D koopt.

                        Comment


                        • #42
                          Re: de nieuwe 450D is er!

                          Pre-PMA 2008: We've had a little more time to really dig around in the new features of Canon's latest baby DSLR, the 450D (Digital Rebel XSi). You can read some further details about the features it offers over the 400D / XTi after the link...

                          Comment


                          • #43
                            Re: de nieuwe 450D is er!

                            Denken jullie dat de prijs van de 400D snel en veel zal zakken. Loont het nog de moeite om te wachten?
                            | Canon EOS 400D | Canon 18-55 | Canon EF 70-200 f/4L USM |

                            Comment


                            • #44
                              Re: de nieuwe 450D is er!

                              Oorspronkelijk geplaatst door anak Bekijk bericht
                              Denken jullie dat de prijs van de 400D snel en veel zal zakken. Loont het nog de moeite om te wachten?
                              goh, ik geef liever iets meer uit voor een toestel dat ik NU in mijn handen kan hebben, dan 2 maand te wachten en 100 euro minder moeten betalen

                              2maanden met toestel en tegenstelling zonder toestel is ook wel geld waard vind ik

                              als je al een DSLR hebt, en je wil gewoon upgraden, is het misschien wel het wachten waard want dan maakt dat niet zoveel uit
                              5DmkIII en wat glas

                              Comment


                              • #45
                                Re: de nieuwe 450D is er!

                                zeker , tegen de zomer moet je wel een goedkope 400D kunnen vinden
                                deze is compatibel met CFkaartjes , wat ik een enorm voordeel vind tegenover de 450D
                                groeten, Sebastiaan

                                Comment

                                Working...
                                X