Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

HiTi Dye printer, de moeite waard, of niet???

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Te slecht weer om naar Breda te bollen vandaag,dan maar even langs Grobet, wat hebben ze daar?? de Steno, en de HITI printer, alsook de Fuji cx-400(vergelijkbaar principe met de hiti, maar een klasse hoger / beter / duurder 699€, wel goedkoper in gebruik, 40 pics voor 17€.
    Maar nog eens alles uitgerekend, en als je de investering van de goedkoopste hiti wil terugverdienen, betekend dat al een 800-tal afdrukjes. Let wel, ik ga ervan uit dat ik mijn epson 870 al heb, en een afdruk van 10*15 op glossy rolpapier, alles origineel epson en aankoop bij Grobet.

Als je geen echte fotoprinter hebt, is het natuurlijk een uitgemaakte zaak, dan kies je voor de HITI als je genoeg hebt aan een 10*15.
    Deze middag spring ik nog eens bij de mediamarkt binnen, benieuwd of die iets hebben.
    Rudy

Oh ja, de Fuji is pas leuk vanaf 3000 afdrukken, nou moe!!!!!

Update!!
    Er staat bij mediamarkt Anwterpen 2 verschillende Hi-Ti's te koop.
    Verschil in techniek, de Hi-Ti werkt met papier, en 3 gekleurde linten, bij de Fuji zit alles in het papier, waardoor de uitbatingskost lager gehouden is.

Comment

Originally posted by luc200

Hoe staat het met de kleurvastheid van de foto's ?
      De kleurvasheid is getest op 25 jaar onder normale omstandigheden.
      Vervolgens zouden de testen nog doorgaan, maar daar heb ik niets meer van gehoord.
      Ik zal je op de hoogte houden.

En Rudy, die "gladde" verkoper, dat was ik.
      Sorry, dat wij Hollanders geen goede reputatie hebben in België.
      Mycom heeft onze printers volgens mij niet.

Prettige dag

Comment

Originally posted by Mark Verhoeven
        Het heeft even geduurd, maar ik heb informatie gekregen uit Taiwan.
        De standalone printers kun je als kaartlezer gebruiken voor: Jpg, Tiff en bmp. Ik weet niet of je foto's kan maken in bmp, maar de printer kan ze lezen.
        Ok, bedankt!
        (*oef* dan moet ik me de pas gemaakte aankoop van de Photoshuttle niet beklagen : ik trek quasi altijd in RAW)

Wachten duurt toch lang (6 dagen geleden besteld), bij de toestand van de bestelling staat er nog steeds "manage"... (eenmaal je verwend bent met een paar griezelig snelle leveringen van de andere kant van de wereld, liggen je verwachtingen wellicht te hoog)

Jörg
        Nikon D100 | Nikon SB800 | Nikkor AF 24-85 f/2.8-4 D IF | HiTi PhotoShuttle

Comment

marc,
          bedankt voor de antwoorden. Ben nog niet uit de keuze en zou graag eens een printer aan hetwerk zien, is er ergens een mogelijkheid dit te zien in een of andere winkel ? Verkoopt mediamarkt in Antwerpen de printers ?
          D7000 + 28 tot 400mm

Comment

Originally posted by luc200

Hoe staat het met de kleurvastheid van de foto's ?
            De kleurvasheid is getest op 25 jaar onder normale omstandigheden.
            Vervolgens zouden de testen nog doorgaan, maar daar heb ik niets meer van gehoord.
            Ik zal je op de hoogte houden.

En Rudy, die "gladde" verkoper, dat was ik.
            Sorry, dat wij Hollanders geen goede reputatie hebben in België.
            Mycom heeft onze printers volgens mij niet.

Prettige dag
            OeiOei!!

LOL, dat wil toch wel lukken zeker, ik bedoel dat zeker niet negatief hé Mark!!! En, dat Hollanders hier geen goede reputatie hebben, dat mag je zeker niet veralgemenen.
            Mediamarkt heeft nog twee types van printers staan van jullie. Ik heb net mijn pa, die op zoek is naar een goede fotoprinter, aangeraden er eentje te kopen, en zijn "oude" epson te behouden voor het gewone werk.

Groetjes

Rudy

Comment

Originally posted by VJ
              Het heeft even geduurd, maar ik heb informatie gekregen uit Taiwan.
              De standalone printers kun je als kaartlezer gebruiken voor: Jpg, Tiff en bmp. Ik weet niet of je foto's kan maken in bmp, maar de printer kan ze lezen.
              Ok, bedankt!
              (*oef* dan moet ik me de pas gemaakte aankoop van de Photoshuttle niet beklagen : ik trek quasi altijd in RAW)

Wachten duurt toch lang (6 dagen geleden besteld), bij de toestand van de bestelling staat er nog steeds "manage"... (eenmaal je verwend bent met een paar griezelig snelle leveringen van de andere kant van de wereld, liggen je verwachtingen wellicht te hoog)

Jörg
              VJ,
              Veel plezier met je nieuwe aanwinst.
              Met de groeten van Stanley !

Albumpies

Canon Stuff

Comment

Hoi Jorg,

Kun je me eens je contact met me opnemen via e-mail: markverhoeven@hi-ti.nl. Ik kan je dan het tracking nummer van UPS geven.

Voor de compatibiliteit van de printers. Via de PC en MAC (OS 10.x) kun je natuurlijk alle bestanden afdrukken. Alleen als je de printers stand alone gebruikt, dan kun je alleen JPG formaten afdrukken. Vervolgens kun je de printer ook als kaartlezer gebruiken voor bmp. en Tiff bestanden.

Hoi Luc,

de pritners staan bij verschillende winkels in demo.
                Kijk even op onze website waar ze te koop staan. De meeste winkels geven ook een demo. Bij Mediamarkt geven ze meestal geen demo. Bij Grobet wel, geloof ik.

Groeten,

Mark

Comment

Een maand geleden stond de 630pl in de netwerk (computermagazine), toevallig moest ik dit weekend in Rotterdam zijn, dus even snel een verdeler daar opzoeken via de hi-ti website en ik heb er daar één gekocht, ondertussen tegen de 100 foto's erdoor en heel tevreden over het toestel, aleen jammer dat er in Belgie weinig verkopers zijn van de consumables
                  FilipV
                  http://www.dlrpfans.be/gallery

Comment

Kun je me eens je contact met me opnemen via e-mail: markverhoeven@hi-ti.nl. Ik kan je dan het tracking nummer van UPS geven.
                    Bedankt! (de mail is verstuurd)

filipv: ja, ik hoop ook dat er snel wat verkooppunten bijkopen; in de buurt van Gent is er geen enkel... Nu ja, online bestellen gaat ook vlot (en af en toe geraak ik wel eens in Antwerpen).

Jörg

Comment

Hoi Jörg,

In Gent zal Focilux de producten en consumables zeer snel op voorraad hebben.

Comment

In Gent zal Focilux de producten en consumables zeer snel op voorraad hebben.
                        He, dat is goed nieuws!
                        Bedankt!

Jörg

Comment

Kan mij iemand het adres van focilux mailen ?
                          FilipV
                          http://www.dlrpfans.be/gallery

Comment

Er zijn verschillende winkels van focilux. Op http://www.focilux.be staan ze allemaal; als ik me niet vergis is hun grootste filiaal
                            Kortrijksepoortstraat 272
                            9000 Gent

Jörg

Comment

heb daarnet de 630PS gekocht.Mag hem donderdag gaan afhalen.Ik ben echt nieuwsgierig.De afdrukken in de winkel leken mij meer dan aanvaarbaar van kwaliteit.

Comment

Working...
                              X