Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

HiTi Dye printer, de moeite waard, of niet???

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• HiTi Dye printer, de moeite waard, of niet???

Hallo allemaal,

Ik loop al een tijdje naar de Hiti 630PL te koekeloeren.
    Eigenlijk met als doel, zo af en toe foto's uit te draaien die ik meteen op papier wil hebben.
    Ik heb het eens vlug zitten na rekenen, ongeveer 60cent per print + de aanschaf waarde van 199,=.
    Als ik mij niet vergis, ben ik met mijn Inktjet Printer toch wat duurder uit per print. (inkt + duur photo papier)

Heeft iemand toevallig ervaring met deze printer???
    Zou het iets zijn, of toch niet? Of toch maar gewoon bij de Inktjet blijven?

P.s. Bulk foto's laat ik gewoon bij de Hema afdrukken

Met de groeten van Stanley !

Albumpies

Canon Stuff

Beste smhdlb (??)

Ik gebruik nu al een redelijk tijd een printer van Hi-Ti EN deze bevalt me nog prima.
    Mijn voornaamste overwegingen om tot aanschaf over te gaan waren dat de kosten per print vast staan en laag zijn. En de kwaliteet van de foto's is ook uitstekend.
    Wat mij betreft, echt een aanrader.

Groet,

jeroen

Comment

Hoi Jeroen,

Bedankt voor je reactie.
      Van welk type maak jij gebruik?
      Ik zit nog te twijfelen tussen de 630PL of de PhotoShuttle.
      Zit toch nog een groot prijsverschil tussen, niet waar?

Albumpies

Canon Stuff

Comment

Ik gebruik de 630PL.
        Ik heb de webwinkel van Hi-Ti bezocht en het prijs verschil is €80. De photoshuttle is blijkbaar wel veel sneller (45 sec. per foto) en ziet er gelikter uit dan mijn printertje, alhoewel deze er ook zeker mag wezen.

Succes met je keuze, gegroet,

Jeroen

Comment

Hoi Jeroen,

toch nog een vraagje .... wel eens last gehad van vastlopers??
          En zo ja....is dit gemakkelijk te verhelpen?

Alvast bedankt voor je antwoord

Albumpies

Canon Stuff

Comment

Heb inderdaad in het begin wel eens een vastloper gehad.
            Hi-Ti adviseerde me om niet te veel programma's tegelijk te gebruiken. De vastlopers gebeurden blijkbaar doordat mijn PC niet voldoende vrij geheugen had om de data door te sturen. Daardoor stoptte de printer dus. Sindsdien heb ik er geen problemen meer mee gehad. Ik vergis me nog steeds wle eens hoe ik het papier in de houder leg, dat heeft me ook een aantal foto's gekocht. Maar dat is mijn fout .

Groet,

Jeroen

Comment

Hoi Jeroen,

Ik heb vanmiddag die PhotoShuttle gehaald bij Hi-Touch zelf.
              Was eigenlijk hoogst ongebruikelijk om daar de printer te halen en cash te betalen. Maar ze hadden er blijkbaar geen problemen mee.
              Aardige mensen trouwens
              Thuis heb ik hem meteen aangesloten, fluitje van een cent.
              En ik moet zeggen......die foto's komen er wel degelijk mooi uit !!
              Dit in tegenstelling tot de sample die ik had opgestuurd.
              Ik heb de hele test set, die erbij zat, er doorheen gejaagd. Geen centje pijn tot nu toe.
              Zelfs die oude foto's, geschoten met een Mustek camera (640x480), zijn verbazingwekkend.
              Heb er geen slecht gevoel over .. dit machientje gaat mij en anderen nog veel plezier geven

Albumpies

Canon Stuff

Comment

Hopelijk heb je net zoveel plezie rmet de printer als ik met de mijne.
                Wat heeft je doen besluiten toch voor de Photoshuttle te gaan?

Groet,

Jeroen

Comment

Eigenlijk meer het idee dat dit een nieuw model is.
                  En dus waarschijnlijk ook wat kinder ziektes zijn verholpen.
                  toch ?

Maar waar koop jij je Consumables?? Gewoon op hun site?

Albumpies

Canon Stuff

Comment

Ik heb mijn consumables bij City foto in Den Bosch gekocht. En ook direct bij Hi-Ti, maar dan heb je een minimale order waarde. Dat was even slikken, maar ja stiekem print je toch wel veel. En daardoor heb ik ook voor het eerst de stickertjes gekocht. En dat blijft leuk.

Succes,

Jeroen

Comment

Hallo,

Ik zou ook graag deze printer kopen, na een artikel erover in de Netwerk van deze maand.
                      Nu echter snap ik één iets niet... Ze zeggen 'zonder puntjes', maar in de spec lees ik dat er 300 * 300dpi zijn, das toch héél weinig?
                      Anderen zijn al snel 4800*1200

iemand een idee hoe dat zit?

alvast bedankt voor het antwoord!
                      Marie-Line
                      Pentax SFX 50mm f/1.4 • Canon 350d ¤ Sigma 18»50mm f/2.8 ¤ Sigma 70»300mm APO DG f/4-5.6 • Canon Powershot A40

Comment

Het is een andere techniek. Inkjet-printers moeten één of andere vorm van "dither" toepassen (dwz puntjes van een verschillende kleur dicht bij elkaar zetten om een effect van een andere kleur te geven - een heel simpel voorbeeld zijn de grijswaarde foto's in een krant: van dichtbij zie je dat het grijs eigenlijk een afwisseling van zwart/wit is; hier is het iets analoog, maar dan met kleuren); bij dye-sublimation is dit niet het geval (er is een quasi continu bereik van kleurtonen).
                        Wel is het zo dat bij die hoge resolutie inkjets de puntjes ook niet meer pefect zijn, en in elkaar overlopen. De dither wordt daardoor moeilijker zichtbaar.

Dus uiteraard heb je maar de "scherpte" (als ik het zo mag uitdrukken) van 300 dpi, maar je hebt niet dezelfde "patronen" (en daaraan gekoppeld neveneffecten) als bij inktjet.

Jörg
                        Nikon D100 | Nikon SB800 | Nikkor AF 24-85 f/2.8-4 D IF | HiTi PhotoShuttle

Comment

mooie aanbieding daar:

Voor 750 prints EN de 630PL betaal je 618€, of 0.82€ per print...

Heb je veel foto's nodig kan je dat ding dus perfect afschrijven

Zie hiervoor de aanbiedingen in de HITISHOP
                          ----------------
                          Olympus D-860L
                          Olympus C-2100UZ
                          Nikon D1 + Nikkor AF 80-200/2.8D AF ED + Nikkor 50/1.8 AF+ Nikkor 17-35/2.8D AF-S ED IF
                          Nikon SB-80DX
                          LöwePro Dryzone 200
                          ----------------

Comment

Hoi Forum,

Ik ben Mark Verhoeven en werk bij de firma Hi-Touch Imaging Technologies. Regelmatig bezoek ik dit forum om meer te leren over digitale fotografie.

Voor de opmerking over het resolutie verschil tussen inkjet en dye-sublimatie kan ik het volgende zeggen.
                            300 dpi Dye-sublimation staat gelijk aan 4800 inkjet technologie. Inderdaad zoals Jörg uitlegt is de techniek anders en werkt dye-sublimatie met "continuous tone", dat wil zeggen een volledige kleur dekking. Als je twee identieke foto's van een 4800 inkjet printer en 300 dpi dye-sub printer naast elkaar legt zal de scherpte gelijkwaardig zijn. Dye sublimatie heeft dan de voordelen van de lage kosten per print, het heeft het echte foto gevoel en de foto behoudt zijn kleuren voor 25 jaar (onder normale omstandigheden)

Groeten,

Mark Verhoeven

Comment

Ik heb toch wel mijn vraag/bedenking bij "lage kost per print"

Ik zie hier 0,82€ staan per print. Ik denk toch niet dat dat weinig is??? Of is dit nog een andere prijs?

Hoeveel denk je dan dat het kost met een inktjet+fotopapier???
                              Volgens mij (hopelijk ) is dat toch wel goedkoper dan dit bedrag.

Als ik fout zit met de prijs, kan iemand me dan eens een prijs geven wat een afgedrukte foto kost met zo'n machientje?
                              Nikon D90 + Canon Powershot G3

Comment

Working...
                              X