Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

HiTi Dye printer, de moeite waard, of niet???

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Hoi Brieje,

Een afdruk van 10 x 15 kost exact €0.60. Een complete print set voor 50 foto's (papier en verf inbegrepen) kost €29.95, inclusief BTW.
    Om een foto af te drukken met een inkjet printer, op foto papier en met goede inkten zoals de meeste mensen dat hier gebruiken, ben je meer kwijt.
    Het afdrukken van foto's via de fotograaf is natuurlijk het goedkoopst.
    De afschrijving van de printer is redelijk te verwaarlozen, aangezien er sowieso twee jaar garantie op de printers zit.

Succes,

Mark

Comment

Mark,

uit interesse, zijn er plannen om andere formaten aan te bieden, want 10 x 15 zijn voor mij alleen besteed aan vakantie portretjes

ik werk uitsluitend op A4 in een portfoliomap (zeg maar 20 x 30 cm) en soms A3 (foto labo). Op verzoek maak ik 13x18 (zeg A5).

Ik denk dat er toch een markt moet zijn, of wordt het proces dan naarmate duurder tov de inkjet.

Ik werk momenteel met de i950 en mijn prints mogen alvast keer op keer naast elke labo gelegd worden.

Comment

De kost per print is lager: de consumables kosten €30 voor 50 prints, dus dat komt op €0.6 per print.

Ik heb een proefdruk liggen van de PhotoShuttle (310dpi), en ik moet zeggen dat die kwaliteit ongeloofelijk is. Van dezelfde foto heb ik ook een proefdruk met een Epson printer (weet niet juist meer welk model, met zo'n rol). Persoonlijk vind ik de foto van de HiTi mooier (qua kleur, textuur en papier-gevoel); de scherpte lijkt me beter, maar dit zal niet veel schillen. Wel kun je die Epson nog voor andere dingen en voor grotere foto's gebruiken (maar dat interesseert mij niet)
        Ik ben enkel nog aan het twijfelen: de PhotoShuttle, of het nieuwe model (640PS). Die laatste biedt 400dpi, maar normaal gezien druk ik niet rechtstreeks van de kaartjes af (en die mogelijkheid zal ook zijn prijs hebben).

Mark (tof dat je ook op het forum post), misschien kun jij even bijspringen:
        In welke mate kan men de kaartslots van zo'n printer gebruiken als cardreader ? Tech support antwoordde me dat je de bijgeleverde software nodig hebt, maar het is me niet duidelijk of ook bestanden die niet door die software herkend worden (vb. RAW-files of gewoon niet-foto bestanden) overgezet kunnen worden.

Is het mogelijk om die consumables-pakken voor 100 foto's te gebruiken met de "simpelere" printers, of gaat het niet door het CMYO-lint ?

Jörg
        Nikon D100 | Nikon SB800 | Nikkor AF 24-85 f/2.8-4 D IF | HiTi PhotoShuttle

Comment

Originally posted by Phille
          uit interesse, zijn er plannen om andere formaten aan te bieden, want 10 x 15 zijn voor mij alleen besteed aan vakantie portretjes
          Ik ben deze press-release tegengekomen:
          http://www.hitouchimaging.com/news_detail.asp?lid=130&nid=9
          730PL Digital Photo Printer
          The preview of the 730PL features maximum 6"X8" borderless prints. HiTi's 730PL delivers superior 300dpi resolution, thermal-transfer, true-color, continuous tone and color-depth printing technology to intensify the perfection of the images. The machine will print 6”x8" photos in approximately 70seconds, the 5 in. x 7 in. approx. 60 Seconds, and the 6 in. x 4 in. approx. 40 Sec. The machines will use variable media which can be interchanged. This should be the most economical consumable on the market which will result in significant cost savings for end-users. The machine is still in development and should be available in early 2004.

Jörg

Comment

Beste Phille en Jörg,

Voor de beschikbaarheid van de grotere printers, ziet her er naar uit dat dit inderdaad in het eerste kwartaal van 2004 zal zijn. Deze printer kan zowel 13 x 18 als 15 x 20 printen. Vervolgens zullen er ook weer grotere formaten ontwikkeld worden.

De 630PS en 640PS zijn beide te gebruiken als kaartlezer via de software die er bijgeleverd wordt. Helaas herkennen beide printers alleen Jpeg bestanden en kun je zodoende de printers niet gebruiken als card reader voor andere bestanden.

De consumables per 100 zijn speciaal voor de 640DL printer. Het verschil is dat het lint groter is dan het lint voor alle andere modellen. Voor de andere modellen zijn de consumables identiek.

Voor je keuze tussen de Photoshuttle en de 640PS zou ik er op letten of je de printer zonder PC danwel Mac wilt gebruiken.
            Het resolutie verschil is in de foto moeilijk te onderscheiden met het blote oog. Maar wel als je teksten in je foto's verwerkt.
            Ze zijn beide redelijk snel 45 sec. (Photoshuttle) en 75 sec (640PS)
            En er is natuurlijk een prijs verschil tussen beide producten.

Laat het me weten mocht je nog meer vragen hebben.

Mark

Comment

Bedankt voor de antwoorden!
              (een beetje jammer van die cardreader; dat van die 640DL was te verwachten )

Originally posted by Mark Verhoeven
              Voor je keuze tussen de Photoshuttle en de 640PS zou ik er op letten of je de printer zonder PC danwel Mac wilt gebruiken.
              Het resolutie verschil is in de foto moeilijk te onderscheiden met het blote oog.
              Afgaande op de qualiteit van de PhotoShuttle, kan ik me dat best inbeelden. Gezien ik altijd RAW gebruik, is stand-alone printen uitgesloten (met gelijk welke printer); in mijn situatie gaat is de meerprijs van PhotoShuttle naar 640PS dan enkel voor die hogere resolutie, en dat lijkt me voor mijn gebruik dan ook niet direct te verantwoorden. Het zal de PhotoShuttle worden (volgens tech support zit 640PL er niet onmiddelijk aan te komen).

Jörg

Comment

Hoe kan ik een quote invoegen? Staat erg goed en is duidelijk.
                Nee, de 640PL staat nog niet in het schema, en dat verwacht ik eerlijk gezegd ook niet op korte termijn.

Ik zal de opmerking voor de kaart lezer doorspelen naar Taiwan. Misschien kan daar in de toekomst aan gewerkt worden.

De Photoshuttle is een goede keuze.
                Voor het verkoop punt bij je in de buurt kijk je op http://www.hi-ti.nl/wtbuy.asp?lid=600 Of je bezoekt www.hitishop.nl

Groeten,

Mark

Comment

Bovenaan de post staan verschillende icoontjes, ééntje ervan is "reply with quote".

De kans is groot dat ik het via de webshop zal kopen (heb mij al geregistreerd). (de PhotoShuttle heb ik nog niet in een winkel zien staan...)

Jörg

PS: Ik heb nog 2 foutjes op de website gevonden. Een eerste bij de registratie procedure: er wordt gevraagd naar het merk van de camera, en ook naar de resolutie. Voor de resoluties heb je een aantal keuzes, gaande van 100 Megapixel tot 600 Megapixel; dit moeten wellicht keuzes van 1 Megapixel tot 6 Megapixel zijn. En dan een tweede op de pagina "fotoprinters" op de webshop: volgens deze pagina heeft de PhotoShuttle 300 dpi; volgens de specificatie op hi-ti.nl is het er 310 dpi.

Comment

Het is me gelukt. Bedankt.

Originally posted by VJ
                    Bovenaan de post staan verschillende icoontjes, ééntje ervan is "reply with quote".

Ook bedankt voor de fouten die er op staan. Deze zal ik doorgeven aan de juiste personen.
                    De printer zal wel volledig goed zijn

Mark

Comment

Hoi VJ,

Die PhotoShuttle is echt een fijn apparaat
                      Wat betreft teksten, die zet ik zo nu en dan wel eens op een foto en draai deze dan uit op de PhotoShuttle. Kwaliteit is dan redelijk goed.
                      Voor mij indergeval goed genoeg om als wens kaart weg te geven.

Ik begin nu te merken dat je dus ook heel leuk zelf wenskaarten kunt printen (op basis van foto's) of gewoon ff wat pasfoto's uitdraaien.

Succes met je nieuw aan te schaffen printer
                      Met de groeten van Stanley !

Albumpies

Canon Stuff

Comment

Hoi VJ,

Het heeft even geduurd, maar ik heb informatie gekregen uit Taiwan.
                        De standalone printers kun je als kaartlezer gebruiken voor: Jpg, Tiff en bmp. Ik weet niet of je foto's kan maken in bmp, maar de printer kan ze lezen.

Mark Verhoeven

Comment

waar vind ik de webshop en of prijzen en verkoopsadressen voor de Hi Ti?
                          D7000 + 28 tot 400mm

Comment

Hoi Luc,

Eigenlijk moet ik 's-avonds niet meer werken (en vooral op vrijdag niet) , maar ja, heel eventjes. Kan het niet laten om op BD te komen kijken.
                            De webshop vindt je onder www.hitishop.nl
                            De verkoop adressen kun je normaal vinden via www.hi-ti.nl, en vervolgens via "where to buy". Helaas kon ik onze website niet vinden en daarom niet de exacte link plaatsen.

Prettig weekend,

Mark

Comment

Ik heb ooit een demootje gezien van dergelijk apparaat, in de mediamarkt Antwerpen? Ben niet zeker of het om dit toestel ging.
                              Was een gladde nederlandse verkoper ;-)
                              Maar, nu ik meer en meer begin af te drukken, lopen de kosten op mijn epson toch wel sterk op, ik reken een kost uit van 0.75€ minimaal, en dan heb je nog van die krullende fotos.
                              Dus, wil ik vandaag wel eens even zien naar zo een printer? Maar waar, ik ga seffens naar Breda, Mycom computerstore.
                              Iemand een adresje in de buurt daar??
                              Of hebben ze hem bij de mediamarkt in Antwerpen?

Groeten
                              Rudy

Comment

marc,
                                bedankt voor de info, heb nog een vraagje
                                Hoe staat het met de kleurvastheid van de foto's ?
                                D7000 + 28 tot 400mm

Comment

Working...
                                X