Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

D2x of D300

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #61
    Re: D2x of D300

    Oorspronkelijk geplaatst door demeyereg Bekijk bericht
    Ongetwijfeld is de D2X een stuk scherper dan de D300, natuurlijk in de lage ISO waardes, heb je hoge ISO waardes van doen, ga dan voor de D300, maar wil je absoluut scherpe foto's, en met hoge ISO, dan vrees ik dat je voor de D3 zal moeten kiezen
    Daarom denk ik om mijn D2X met maar 10.000 kliks te koop te stellen en voor de D3 te gaan, dan kan ik mijn D300 als backup gaan gebruiken
    Hop, D2X dan toch maar buiten. Weet uw vrouw het al?
    Ik vind de D3 eigenlijk maar wat soft.
    Blinkt vooral uit in hoge iso's maar is niet de winnaar op alle fronten.

    Comment


    • #62
      Re: D2x of D300

      Oorspronkelijk geplaatst door PSG Bekijk bericht
      Hop, D2X dan toch maar buiten. Weet uw vrouw het al?
      Ik vind de D3 eigenlijk maar wat soft.
      Blinkt vooral uit in hoge iso's maar is niet de winnaar op alle fronten.
      Je hebt inderdaad gelijk, maar wat ook een groot voordeel is, is dat ik dan echt mijn 14mm zou kunnen benutten maar de twijfel slaat weer toe mischien dan toch maar gaan voor een tweede D300 , zou mij ook een pak euro's besparen
      Mischien de prijs van mijn D2X bespreekbaar maken

      Comment


      • #63
        Re: D2x of D300

        Geert, of toch nog beter die D2X houden?
        Minder glas dan vroeger, maar beter.

        Comment


        • #64
          Re: D2x of D300

          Volgens die laatste fotos vind ik D3>D300>D2x
          De d2x is minder scherp dan de andere 2 en de d3 vind ik even scherp als de d300, zelf snog iets beter, en hij is ook beter in hoge lichten.
          De hoge iso's die ik daarentegen van de d3 al heb gezien laat die camera de race VER winnen, die zijn gewoon

          Glenn
          Mijn site...
          vandaelefotografie.be
          * BD0916BE *

          Comment


          • #65
            Re: D2x of D300

            Oorspronkelijk geplaatst door Mordred Bekijk bericht
            Volgens die laatste fotos vind ik D3>D300>D2x
            De d2x is minder scherp dan de andere 2 en de d3 vind ik even scherp als de d300, zelf snog iets beter, en hij is ook beter in hoge lichten.
            De hoge iso's die ik daarentegen van de d3 al heb gezien laat die camera de race VER winnen, die zijn gewoon

            Glenn
            Anderzijds scoort de D2X nog een heel klein beetje beter op 100 iso, een waarde die voor de D300 en de D3 beduidend minder inzetbaar is.
            Minder glas dan vroeger, maar beter.

            Comment


            • #66
              Re: D2x of D300

              Praten wij hier in de vergelijking steeds over de D2X of D2Xs.

              Comment


              • #67
                Re: D2x of D300

                Oorspronkelijk geplaatst door kwakoe Bekijk bericht
                Praten wij hier in de vergelijking steeds over de D2X of D2Xs.
                Bij mijn weten is er tussen de D2X met firmwareversie 2.0 en de D2Xs bijna geen verschil, op het matglas na dan, bij de D2X wordt de veranderbare cropfactor aangegeven door vier hoekjes op het matglas, en bij de D2Xs wordt de buitenste niet gebruikte rand half transparant.
                Bij de D2X kon je met firmwareversie 1 de spiegel niet opklappen zonder optionele voeding om het ccd te reinigen, dat werd opgelost met een andere Firmwareversie.
                Last edited by Guest42; 1 januari 2008, 23:03.

                Comment


                • #68
                  Re: D2x of D300

                  in beeldkwaliteit is tussen de 2 toestellen geen verschil.... je kan je D2X immers laten upgraden naar de D2Xs... is enkel softwarematig dat er enkele dingen gaan veranderen...weliswaar zeker de moeite om te doen
                  some toys 4 big boys
                  http://www.gerthuygaerts.com - my facebook - my twitter

                  Comment


                  • #69
                    Re: D2x of D300

                    Oorspronkelijk geplaatst door demeyereg Bekijk bericht
                    Bij mijn weten is er tussen de D2X met firmwareversie 2.0 en de D2Xs bijna geen verschil, op het matglas na dan, bij de D2X wordt de veranderbare cropfactor aangegeven door vier hoekjes op het matglas, en bij de D2Xs wordt de buitenste niet gebruikte rand half transparant.
                    Bij de D2X kon je met firmwareversie 1 de spiegel niet opklappen zonder optionele voeding om het ccd te reinigen, dat werd opgelost met een andere Firmwareversie.

                    Nikon heeft de alom geprezen D2X nog verder verfijnd met als resultaat de Nikon D2Xs. Dé camera bij uitstek voor profs die maximale controle en flexibiliteit wensen. De 12,4 megapixel CMOS-sensor heeft zijn kwaliteiten in de praktijk ruimschoots bewezen, evenals het autofocus-systeem en de algehele performance. De robuuste behuizing en geavanceerde beeldverwerking plaatsen deze camera aan de absolute top. In de D2Xs zijn meer dan 20 aanpassingen gemaakt, waaronder een elektronisch masker in het matglas bij gebruik van de 8bps stand voor High Speed Uitsnede, een LCD-monitor met ultrabrede kijkhoek, een uitsnede-functie en een zwart-wit stand. De nieuwe lithium-ion batterij EN-EL4a maakt het mogelijk tot 3800 opnamen te maken op één lading.

                    Comment


                    • #70
                      Re: D2x of D300

                      Oorspronkelijk geplaatst door darsono Bekijk bericht
                      Nikon heeft de alom geprezen D2X nog verder verfijnd met als resultaat de Nikon D2Xs. Dé camera bij uitstek voor profs die maximale controle en flexibiliteit wensen. De 12,4 megapixel CMOS-sensor heeft zijn kwaliteiten in de praktijk ruimschoots bewezen, evenals het autofocus-systeem en de algehele performance. De robuuste behuizing en geavanceerde beeldverwerking plaatsen deze camera aan de absolute top. In de D2Xs zijn meer dan 20 aanpassingen gemaakt, waaronder een elektronisch masker in het matglas bij gebruik van de 8bps stand voor High Speed Uitsnede, een LCD-monitor met ultrabrede kijkhoek, een uitsnede-functie en een zwart-wit stand. De nieuwe lithium-ion batterij EN-EL4a maakt het mogelijk tot 3800 opnamen te maken op één lading.
                      En dit alles voor 1800 euro tweedehands...
                      Minder glas dan vroeger, maar beter.

                      Comment


                      • #71
                        Re: D2x of D300

                        Oorspronkelijk geplaatst door vantje Bekijk bericht
                        En dit alles voor 1800 euro tweedehands...
                        Maar dan heb je wel geen D2X-s he

                        Comment


                        • #72
                          Re: D2x of D300

                          Oorspronkelijk geplaatst door rikketik Bekijk bericht
                          Maar dan heb je wel geen D2X-s he
                          LOL

                          Comment


                          • #73
                            Re: D2x of D300

                            Een review van de D300:

                            http://www.popphoto.com/cameras/4911...ikon-d300.html

                            MVG,

                            Comment


                            • #74
                              Re: D2x of D300

                              Filmpje over de D300 die door dat tijdschrift verkozen is als camera van het jaar:
                              http://www.popphoto.com/cameras/4857...ikon-d300.html

                              Comment


                              • #75
                                Re: D2x of D300

                                Ik heb hier wat zitten volgen over jullie mening,ik ga mijn ook verzwaarder van toestel nu (D70S),maar twijfel ook tussen een nieuwe d300 of een tweede hands D2Xs het toestel zal het meest gebruikt worden voor veldrijden.
                                zoveel kennis als jullie heb ik nog niet ,maar dan lijkt de
                                D2Xs gemakkelijk om mee te werken(instellingen)
                                Nikon D4 / Nikon /Nikon D300 /Nikon 80 - 200 AFS 2.8
                                Nikon / nikon 300 2.8 afs /nikon 24 -120 vr 4/ nikon 200 - 500 vr 5.6 / Flitser / SB600

                                Comment

                                Working...
                                X