Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

D2x of D300

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #76
    Re: D2x of D300

    maar dan lijkt de
    D2Xs gemakkelijk om mee te werken(instellingen)
    Waarom? Omdat je daarmee niet met de 51 scherpstelpunten zit?
    Die trackingmogelijkheden van dat nieuwe systeem lijken me nochtans interessant voor dat veldrijden.

    Comment


    • #77
      Re: D2x of D300

      voor veldrijden lijkt me de D2X nog op een ander punt sterker... met name de robuustheid, bouw en afdichting van de body...

      't is meestal pokkeweer bij veldrijden....daar mag je ook aan denken hè
      some toys 4 big boys
      http://www.gerthuygaerts.com - my facebook - my twitter

      Comment


      • #78
        Re: D2x of D300

        Ik heb mijn D300 uiteindelijk ook, en de eerste indrukken zijn zeer goed

        Eén ding viel me toch al op. De D300 met grip is nog altijd geen competitie voor de D2X qua stijfheid, en dan zeker vanaf statief. Als het balhoofd dan al wat aangespannen is, en je wil de compositie corrigeren door de camera omhoog of omlaag te trekken, merk je duidelijk dat je best de spanning op je balhoofd een beetje vermindert, terwijl je aan de D2x kan trekken en sleuren zoveel je maar wil terwijl het balhoofd zo goed als vast staat.

        MVG,

        Comment


        • #79
          Re: D2x of D300

          Oorspronkelijk geplaatst door dany10 Bekijk bericht
          Ik heb hier wat zitten volgen over jullie mening,ik ga mijn ook verzwaarder van toestel nu (D70S),maar twijfel ook tussen een nieuwe d300 of een tweede hands D2Xs het toestel zal het meest gebruikt worden voor veldrijden.
          zoveel kennis als jullie heb ik nog niet ,maar dan lijkt de
          D2Xs gemakkelijk om mee te werken(instellingen)
          De D2X/ D2Xs is een oerdegelijke camera die uitermate geschikt is voor veldrijden en andere buitensporten waar slecht weer je soms parten kan spelen, hoewel dat in wezen niet zo is geeft de D2X je toch de indruk dat de camera een stuk sneller werkt dan de D300, maar dat zal waarschijnlijk komen omdat de spiegel bij de D2X een stuk sneller terug op zijn plaats komt
          De bediening is mischien iets gemakkelijker, maar dat is natuurlijk een kwestie van gewoonte zo moet je bij de D300 BKT (bracketing) gaan zoeken onder de FN knop wat niet zo logisch is, en als je deze dan toevallig eens wil gebruiken, en je hebt toevallig je boekje niet bij kan het even zoeken worden voor wie dit dagelijks gebruikt is dat natuurlijk wat anders
          Bij de D2X staat er aan de bovenkant van je toestel gewoon een knop BKT simpeler kan dus niet.

          Comment


          • #80
            Re: D2x of D300

            Oorspronkelijk geplaatst door frank207be Bekijk bericht
            Ik heb mijn D300 uiteindelijk ook, en de eerste indrukken zijn zeer goed

            Eén ding viel me toch al op. De D300 met grip is nog altijd geen competitie voor de D2X qua stijfheid, en dan zeker vanaf statief. Als het balhoofd dan al wat aangespannen is, en je wil de compositie corrigeren door de camera omhoog of omlaag te trekken, merk je duidelijk dat je best de spanning op je balhoofd een beetje vermindert, terwijl je aan de D2x kan trekken en sleuren zoveel je maar wil terwijl het balhoofd zo goed als vast staat.

            MVG,
            Hoe zou je de D300 nu tegenover de D2X stellen?
            Oa rond beeldkwaliteit.

            Comment


            • #81
              Re: D2x of D300

              Oorspronkelijk geplaatst door PSG Bekijk bericht
              Hoe zou je de D300 nu tegenover de D2X stellen?
              Oa rond beeldkwaliteit.

              Eigenlijk net hetzelfde als alle anderen al ondervonden hebben.

              AWB iets beter op D300,
              ISO100 RAW zuiverder op de D2X dan ISO200 op de D300, maar boven ISO500 is de D300 heer en meester.
              CA wordt gecorrigeerd op de D300. Mijn AF 85mm f1.4 profiteert hier volop van .
              Saturatie hoger op D300,
              Over scherpte durf ik me nog niet uitspreken, maar ik denk dat dat vrij gelijklopend is, en ook nog omdat het gebruikte objectief hierin sterk bepalend is en eventuele verschillen gaat uitvlakken.

              Verder: De AF motor klinkt iets minder kloek, maar blijkt toch opgewassen tegen zijn taak met klassieke AF objectieven. De zoeker op de D2X voelt toch net dat tikkeltje lekkerder aan. Qua respons vind ik de verschillen eerder miniem. AF tracking heb ik nog niet fatsoenlijk kunnen testen met dit weer Dat van de grip staat hierboven. Liveview met statief modus vind ik zeer nuttig, en de voorontspanning van 1sec ipv 0.4sec maakt M-up bijna overbodig.

              Comment


              • #82
                Re: D2x of D300

                Mijn eerste ervaringen met de AF is dat de D300 onwaarschijnlijk kleine objecten kan tracken waar de D2X altijd de achtergrond zou kiezen maar dat 'm bij grotere objecten en bij zeer kleine DOF (200mm f/2) toch maar een klein beetje accurater is dan de D2X. Verdere testen moeten dit nog uitwijzen.

                MVG,

                Comment

                Working...
                X