Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

D2x of D300

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #46
    Re: D2x of D300

    Oorspronkelijk geplaatst door vantje Bekijk bericht
    Als ik de 2 beelden goed bekijk zijn ze nu ook niet 'glas'scherp.
    Om nu een D2X te vervangen door een D300, ik weet het nog zo niet.
    Ik zou graag eens een vergelijk zien met een statisch object op 200 iso om te zien of de D300 nu echt beter presteert.
    Het zijn 100% crops, en ik ben sowieso zuinig met aanscherping, maar voor mij is het duidelijk dat voor actiefotografie de D300 de camera van het moment is Maar voor alle andere typen van fotografie in normaal licht of vanaf statief is de D2X zeker niet afgeschreven, wel integendeel

    MVG,
    Last edited by frank207be; 25 december 2007, 10:29.

    Comment


    • #47
      Re: D2x of D300

      Wat moet ik mij als leek voorstellen van De Multi-CAM3500 AF-module ?

      Comment


      • #48
        Re: D2x of D300

        Ik denk dat de test onjuist gekozen is, het is veel beter om bijv een kind vanaf 20 mtr naar de 2 fotografen toe te laten rennen en dan met Ch een serie te schieten. Beide werken dan in hetzelfde "plan" met soortgelijke lichtomstandigheden.

        Anders wordt het appels met peren vergelijken.

        Natuurlijk kan het ook met 1 fotograaf (hier een bekende, David Kilpatrick),
        -click op next om te volgende uit de serie te zien-:




        "Enjoy",

        Karel

        Comment


        • #49
          Re: D2x of D300

          Oorspronkelijk geplaatst door Peekaa Bekijk bericht
          Ik denk dat de test onjuist gekozen is, het is veel beter om bijv een kind vanaf 20 mtr naar de 2 fotografen toe te laten rennen en dan met Ch een serie te schieten. Beide werken dan in hetzelfde "plan" met soortgelijke lichtomstandigheden.

          Anders wordt het appels met peren vergelijken.

          Natuurlijk kan het ook met 1 fotograaf (hier een bekende, David Kilpatrick),
          -click op next om te volgende uit de serie te zien-:




          "Enjoy",

          Karel
          De vraag is onlangs ook aan Phil Askey gesteld, maar er bestaat voorlopig nog geen geijkte methode om focus tracking op een betrouwbare manier te testen. Snelheid, richting en bewegingspatroon zijn bij elk voorwerp anders, dus probeer ik de camera's te vergelijken op een manier waarvoor ik ze gebruik: vogels in vlucht en jeugdvoetbal, maar die zitten nu in de winterstop . Bij de vogels in vlucht is er me al veel duidelijk geworden

          Inderdaad gaan we er van genieten, en vandaag heb ik nog redelijk wat foto's met de D40 genomen

          MVG,

          Comment


          • #50
            Re: D2x of D300

            Oorspronkelijk geplaatst door noliko Bekijk bericht
            Wat moet ik mij als leek voorstellen van De Multi-CAM3500 AF-module ?
            Het is de laatste nieuwe focus module in de D3/D300. Voor de exacte uitleg met afbeeldingen en voorbeelden verwijs ik je graag naar de site van Nikon zelf. Het belangrijkste voor ons gebruikers is dat ie ervoor zorgt dat we snel scherpe foto's in zeer uiteenlopende situaties bekomen. Deze Multi-CAM3500 AF-module belooft dus een stuk accurater te zijn dan zijn voorgangers

            MVG,

            Comment


            • #51
              Re: D2x of D300

              Ongetwijfeld is de D2X een stuk scherper dan de D300, natuurlijk in de lage ISO waardes, heb je hoge ISO waardes van doen, ga dan voor de D300, maar wil je absoluut scherpe foto's, en met hoge ISO, dan vrees ik dat je voor de D3 zal moeten kiezen
              Daarom denk ik om mijn D2X met maar 10.000 kliks te koop te stellen en voor de D3 te gaan, dan kan ik mijn D300 als backup gaan gebruiken

              Comment


              • #52
                Re: D2x of D300

                Wat heeft een sensor te maken met scherpe foto's
                BD0497BE : Nikon body + glas
                www.RudyVerrijt.info

                Comment


                • #53
                  Re: D2x of D300

                  Oorspronkelijk geplaatst door JePe Bekijk bericht
                  Wat heeft een sensor te maken met scherpe foto's
                  Bij de D3 is het niet moeilijk, 12 megapix verdeeld over een FX sensor vraagt een minder scheidend vermogen van je lens, waar je met 12 megapix bij een DX sensor wel degelijk net over de grens van het kunnen van je glas zit
                  Maar hoe het komt dat de D2X beter presteerd op lage ISO dan de D300, dat weet ik niet, mischien de beeldverwerking in de camera
                  Last edited by Guest42; 26 december 2007, 08:42.

                  Comment


                  • #54
                    Re: D2x of D300

                    Oorspronkelijk geplaatst door demeyereg Bekijk bericht
                    Bij de D3 is het niet moeilijk, 12 megapix verdeeld over een FX sensor vraagt een minder scheidend vermogen van je lens, maar hoe het komt dat de D2X beter presteerd op lage ISO dan de D300, dat weet ik niet, mischien de beeldverwerking in de camera
                    En hoe komt het dat ik met m'n Canon G7 (10Mp met een nog veel kleinere sensor) toch scherpe fotos kan maken?

                    hg,
                    karel

                    Comment


                    • #55
                      Re: D2x of D300

                      Oorspronkelijk geplaatst door demeyereg Bekijk bericht
                      Bij de D3 is het niet moeilijk, 12 megapix verdeeld over een FX sensor vraagt een minder scheidend vermogen van je lens, waar je met 12 megapix bij een DX sensor wel degelijk net over de grens van het kunnen van je glas zit
                      Maar hoe het komt dat de D2X beter presteerd op lage ISO dan de D300, dat weet ik niet, mischien de beeldverwerking in de camera
                      Is het nu algemeen aanvaard dat de D2X beter is op ISO100, en dan ook hoeveel? En wat is dan het verschil met JPG of RAW? Of heeft het meer te maken met de juiste instellingen?

                      MVG,

                      Comment


                      • #56
                        Re: D2x of D300

                        mijns inziens (maar wie ben ik nogmaals ) is dit allemaal een beetje subjectief...

                        vele pro's zijn jaren tevreden geweest van hun D2X (anders stapten ze over op canon!) ...die stappen nu over op de D3...mocht de D300 even goed of beter zijn dan de D2X...waarom dan meer dan het dubbele uitgeven aan een D3???

                        ik geloof er niet in...'k zit zelf nog deeltijds in de marketing... dus ik weet wat de invloed daarvan kan zijn

                        als je tevreden bent van je machien en je klanten zijn dat ook...stick with it

                        ma ja....da's just my 2 cents
                        some toys 4 big boys
                        http://www.gerthuygaerts.com - my facebook - my twitter

                        Comment


                        • #57
                          Re: D2x of D300

                          Off topic berichten verwijderd . . .
                          There is no such thing in anyone's life as an unimportant day. / Alexander Woollcott
                          A diplomat is a man who always remembers a woman's birthday but never remembers her age.
                          Contra principia negantem disputari non potest. BD Lidnummer : BD0394BE

                          Comment


                          • #58
                            Re: D2x of D300

                            Heel graag zou ik eens een vergelijkend beeld zien op 200 Iso tussen de D2X, D300 en de D3.
                            Kwestie om eens een idee te hebben of het verschil wel echt merkbaar is.
                            Ik ben er nog steeds niet van overtuigd.
                            Minder glas dan vroeger, maar beter.

                            Comment


                            • #59
                              Re: D2x of D300

                              Oorspronkelijk geplaatst door vantje Bekijk bericht
                              Heel graag zou ik eens een vergelijkend beeld zien op 200 Iso tussen de D2X, D300 en de D3.
                              Kwestie om eens een idee te hebben of het verschil wel echt merkbaar is.
                              Ik ben er nog steeds niet van overtuigd.
                              Ik heb de D3-D2X-D300 RAW's van Marianne Oelund vanop DPR gedownload 2 weken geleden, en het verschil tussen D2X en D300 is minimaal. In JPG zou het verschil echter groter kunnen zijn, maar daar heb ik geen voorbeelden van.

                              MVG,

                              Comment


                              • #60
                                Re: D2x of D300

                                Oorspronkelijk geplaatst door vantje Bekijk bericht
                                Heel graag zou ik eens een vergelijkend beeld zien op 200 Iso tussen de D2X, D300 en de D3.
                                Kwestie om eens een idee te hebben of het verschil wel echt merkbaar is.
                                Ik ben er nog steeds niet van overtuigd.
                                Beelden genoeg.





                                Voorbeeld voor D2X op ISO 200:
                                Actual sample pictures taken by the Nikon D2Xs digital camera. Links to detailed review and data sheet.

                                Voorbeeld voor D3 op ISO 200:
                                Actual sample pictures taken by the Nikon D3 digital camera. Links to detailed review and data sheet.

                                Voorbeeld voor D300 op ISO 200:
                                Actual sample pictures taken by the Nikon D300 digital camera. Links to detailed review and data sheet.


                                De scherpte wordt vooral door het AA filter bepaald.
                                En de sterkte van het AA filter wordt natuurlijk aangepast aan de grootte van de sensor maar is soms toch te sterk of te zwak.

                                Edit: Als ik deze 3 fotos bekijk dan lijkt mij de beste foto van ... de D300.

                                Jan.
                                Last edited by Jan_10D; 26 december 2007, 12:44.

                                Comment

                                Working...
                                X