Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

D300 iso-testje in het veld...

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: D300 iso-testje in het veld...

Eerst en VOORAL: bedankt om de moeite te doen van een test te publiceren. Testen uit eigen hand, onder welke omstandigehden dan ook zijn steeds interessant om lezen.

Zelf heb ik momenteel een D200 en mijn fotografie situeert zich vooral bij natuuropnamen (meestal genoeg licht), badminton (een ramp qua lichtomstandigheden) en af en toe wat concerten. Ik twijfel tussen de D300 en D3 en wacht nog verder "testen-uit-de-eerste-hand-af".

Aan de Canon-gebruikers (en/of ex-Nikon): dat jullie nu zeer tevreden zijn: proficiat, ik gun het jullie van harte. Maar kunnen jullie misschien eens stoppen om in zowat elke Nikon-tread op te treden. Zeer interessante topics over D3/D300 zijn hier al naar de vaantjes geholpen door pseudo-wetenschappelijke uitspraken waar een FOTOGRAAF niets aan heeft. We zijn zelf wel groot genoeg om links en rechts de voordelen van één of ander merk te lezen en zouden het appreciëren dat topics over een camera ook over deze camera blijven gaan en niet verzanden in: "ja, maar NikCanon 5D3 MKIIIs doet dit beter, ...

Laat iedereen nu toch eens genieten van zijn merk/hobby!
    Website: http://www.d-eye.be

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door frank207be Bekijk bericht
      ... zullen mensen zoals jij er toch alles aan doen om het verschil te betwisten en te minimaliseren
      Dit soort kinderachtige, op de persoon gerichte, reacties verlaagt dit forum tot kleutertuinniveau. Dé reden trouwens waarom ik hier zelden reacties op foto's post. Alleen als ik denk dat ik collega-fotografen kan helpen met wat advies, zoals nu, dan neem ik er de tijd voor. En betwisten of minimaliseren komt daar niet aan te pas. Ik hou dit item hierbij wél voor bekeken, de kleutertuin ben ik al enige tijd ontgroeid.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Concertfoto Bekijk bericht
        Dit soort kinderachtige, op de persoon gerichte, reacties verlaagt dit forum tot kleutertuinniveau. Dé reden trouwens waarom ik hier zelden reacties op foto's post. Alleen als ik denk dat ik collega-fotografen kan helpen met wat advies, zoals nu, dan neem ik er de tijd voor. En betwisten of minimaliseren komt daar niet aan te pas. Ik hou dit item hierbij wél voor bekeken, de kleutertuin ben ik al enige tijd ontgroeid.
        Ja da's gemakkelijk hé. Kijk dan eerst naar toon van je eigen berichten alvorens anderen van kleutertuin niveau te beschuldigen

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Concertfoto Bekijk bericht
          Concertfoto.
          Als je zelf begint moet je tegen de weerbots kunnen hé.
          Herlees je eerste post. Is dat het niveau waarop je collega-fotografen helpt met advies? Wie is begonnen met de kleutertuin?
          Er stonden 10talle reacties zonder dat Canon vermeld werd en jij komt af met het bericht dat Canon zoveel beter is en dat Nikon er 8 jaar lang een knoeiboel van maakte. Zelfs al zou dit waar zijn, dan was het compleet irrelevant in deze discussie. Wat zegt dit immers over ruisniveau's van een d300? Niets, nada, noppes. Wat was dan de bedoeling van je post?

Comment

laat maar, word er zo moe van.....
            Last edited by edjeB; 10 december 2007, 15:23.
            ---------------- Ik doe niet meer mee

Comment

Ed,

Eén van de redenen om over te stappen van D200 naar D300 is, jawel, de eventueel verbeterde ruis op hoge ISO en dit vooral bij het maken van badmintonfoto's in sporthallen (lees slechte lichtomstandigheden). Nu gebruik ik meestal mijn 28-70/2.8 op diafragmavoorkeuze (2.8) en haal hiermee soms amper 1/250 (terwijl heel regelmatig 1/500 beter zou zijn). ISO is meestal 800 (op ISO 1600 heb ik, mss onterecht, last van teveel ruis).
              Kun je eventueel eens wat foto's nemen onder slechte lichtomstandigheden, ISO 1600 (en eventueel 3200) bij diafragmavoorkeuze 2.8?
              Alvast bedankt voor de moeite
              Website: http://www.d-eye.be

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door James Joyce Bekijk bericht
                Ed,

Eén van de redenen om over te stappen van D200 naar D300 is, jawel, de eventueel verbeterde ruis op hoge ISO en dit vooral bij het maken van badmintonfoto's in sporthallen (lees slechte lichtomstandigheden). Nu gebruik ik meestal mijn 28-70/2.8 op diafragmavoorkeuze (2.8) en haal hiermee soms amper 1/250 (terwijl heel regelmatig 1/500 beter zou zijn). ISO is meestal 800 (op ISO 1600 heb ik, mss onterecht, last van teveel ruis).
                Kun je eventueel eens wat foto's nemen onder slechte lichtomstandigheden, ISO 1600 (en eventueel 3200) bij diafragmavoorkeuze 2.8?
                Alvast bedankt voor de moeite
                Zie PM!

Ed
                ---------------- Ik doe niet meer mee

Comment

man toch, binnenin de camera is de d80 zo goed als gelijk als de d200, en zelfs op enkele punten beter

reden waarom ik nikon gebruik is het gebruiksgemak dat gemaakt is voor fotografen in tegen stelling tot meer "pc menu's" waar je telkens moet induiken bij canon

en ja, ik vind de hoge iso's bij slecht licht op een d300 nog steeds niet acceptabel

Oorspronkelijk geplaatst door Peekaa Bekijk bericht
                  Frankyds,

als ik mij goed herinner heb je een D80 maar in ieder geval geen D300 en al helemaal geen D3. Geen idee waar je op uit bent maar een D300 is ook op 1600iso nog helemaal geen ramp.

Karel
                  Last edited by frankyds; 11 december 2007, 15:20.
                  Fuji XPRO1

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Tom_Robbrecht Bekijk bericht
                    Ik zou graag de NEF's eens zien.
                    Hopelijk is er een nieuwe D300 eigenaar die eens een D200 NEF en een D300 NEF van dezelfde scene achter een link zet.

DAT zou pas interessant zijn.

T.
                    Ik heb ze beide thuis liggen.

Een bepaalde voorkeur van foto's ?
                    Nikon D300, AF-S DX VR 18-200mm 3.5-5.6G IF-ED, Nikkor AF-S 105mm F 2.8 G IF-ED VR , SB-800

Comment

stadsfotografie bij weinig licht, rond +- 18u
                      Fuji XPRO1

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Sepke Bekijk bericht
                        Ik heb ze beide thuis liggen.

Een bepaalde voorkeur van foto's ?
                        Graag weer even on topic aub ( verwijzend naar enkele posts hierboven ), als er nog persoonlijke aanvallen zijn op leden, verwijder ik gewoon alle posts.

Ik zou graag eens foto's zien van de D300, gemaakt in een sporthal, 's avonds met neon verlichting, dat is een omstandigheid waar ik regelmatig in werk ( Volleybal Liga afdeling ). Tot nu toe hebben mijn Fuji's S3 en S5 me op dat gebied ( ruis dus ) nog nooit in de steek gelaten. Alleen missen ze ( soms ) snelheid van wegschrijven ( de S3 dan toch ). Wat me vooral aan de D300 intereseert is het nieuwe AF systeem. Ruis is eigenlijk van ondergeschikt belang, foto's worden nooit groter afgedrukt dan A3, en met de Fuji's zie je op die grootte niets van ruis.
                        Last edited by Franciskine; 11 december 2007, 12:44.
                        There is no such thing in anyone's life as an unimportant day. / Alexander Woollcott
                        A diplomat is a man who always remembers a woman's birthday but never remembers her age.
                        Contra principia negantem disputari non potest. BD Lidnummer : BD0394BE

Comment

Knappe prestaties, ik ben zwaar onder de indruk. Dat moet ik niet proberen met mijn D70s

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Franciskine Bekijk bericht
                            Graag weer even on topic aub ( verwijzend naar enkele posts hierboven ), als er nog persoonlijke aanvallen zijn op leden, verwijder ik gewoon alle posts.
                            Waar ben ik off-topic gegaan ??
                            Waar heb ik persoonlijke aanvallen geuit ??
                            Nikon D300, AF-S DX VR 18-200mm 3.5-5.6G IF-ED, Nikkor AF-S 105mm F 2.8 G IF-ED VR , SB-800

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Sepke Bekijk bericht
                              Waar ben ik off-topic gegaan ??
                              Waar heb ik persoonlijke aanvallen geuit ??
                              Sepke, de personen die ik bedoel zullen wel weten over wie ik het heb . . . heb ik trouwens jouw naam vernoemd?
                              There is no such thing in anyone's life as an unimportant day. / Alexander Woollcott
                              A diplomat is a man who always remembers a woman's birthday but never remembers her age.
                              Contra principia negantem disputari non potest. BD Lidnummer : BD0394BE

Comment

Working...
                              X